Gå til innhold

Mannen min vil ikke forsørge barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tydligvis ikke siden du må sutre på nett over at han ikke deler millionene sine med sønnen din..

Anonymkode: 11af7...510

Du må lese hva jeg skriver. Jeg forventet det ikke og foreslo det heller ikke. Han uttalte det da jeg sa jeg ønsker å gå ned i stilling. Uttalelsen sårer meg ja, helt klart.

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at du er såret. Det viser veldig godt hvor hjertet hans ligger- nærmere pengene hans enn deg og barnet ditt. Det er dessverre ikke en selvfølge at en stefar skal elske et stebarn like høyt som hans eget. Og denne situasjonen viser veldig tydelig det. 

Regner med at hvis han jobber veldig mye, så gjør du også mer enn han i hjemmet? Hadde du hatt en ekte mann med et ekte hjerte, så hadde han med glede latt deg jobbe mindre en periode, spesielt siden han tjener så godt. 

Vet ikke om jeg kunne ha svelget en slik kamel. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor gammelt er barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Det ville jeg nesten sett på som mer bekymringsverdig. Hva sitter du igjen med om forholdet ryker? Han betaler på SITT hus og du betaler for resten? 

Dere spiser opp din lønn, mens hans lønn blir investert.

Anonymkode: 0ffc3...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydligvis ikke siden du må sutre på nett over at han ikke deler millionene sine med sønnen din..

Anonymkode: 11af7...510

Nå må du gi deg! Det er ikke det hun sier.

Slik jeg forstår henne så ønsker hun å gå litt ned i stilling for å kunne være der mer for barnet en periode og ha mer overskudd generelt til både barn og mann, men da må han dekke litt mer av fellesutgiftene imens.

Anonymkode: ca349...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer heller ikke st han skal elske barnet som sitt eget, men behandle det som sitt eget ønsker jeg ja.. vi har vært sammen i 4 år, bodd sammen i 1 1/2 , snart 2 år. Barnet er 10 år. Takk for forståelsen.

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde vært snakk om kun for noen mnd og det er ikke noe jeg forventer. Men faktisk, med tanke på at barnet mitt ikke har noen, så var uttalelsen hans om det ekstremt sårende. Jeg hadde ikke tenkt tanken jeg, for jeg tenker på oss som en familie der alle drar litt av lasset. Men Da jeg sa at jeg har muligheten til å gå ned i stilling sa han at han vil ikke forsørge barnet mitt og det hadde vært noe annet om det var vårt felles. Jeg synes faktisk ikke det er greit og jeg hadde med selvfølge gjort det for han og hans barn. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Jeg merker jeg blir veldig veldig sint. Dere er en familie ! Han tjener godt. Du får bedre helse ved å roe ned. Finn en ordentlig mann til deg, og far/rollemodell til din sønn. Man lever én gang. Du og barnet fortjener det beste. Hvor lenge har dere vært gift? Ingen felles barn? Er han teit på andre områder?  Barna kommer først. Fins mange bedre mannfolk der ute.  Ikke ta til takke med han der.

Og Ja, den ene setningen han Så, hadde gjort at jeg hadde gått

Anonymkode: 15228...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nødvendigvis dra mindre enn han siden jeg tjener mye mindre. Han eier huset alene og betaler på det og jeg betaler dey meste utenom. Så det er ikke synd i han . Og ja han jobber for det, han er nestsjef på en plattform og er hjemme 4 uker og på jobb 2 uker.

Anonymkode: 6f25e...df9

Har du gått rett i kvinnefella? Han eier huset og du betaler de fleste andre regningene.. Blir det slutt står du tilnærmet på bar bakke og han sitter igjen med alle verdiene.  Attpåtil sier han jo rett ut at han ikke vil bidra for ditt barn.

Nei, du er ikke grisk - det er det han som er. Skal dere fortsette forholdet bør det du legger inn hver mnd gå som en del for å få kjøpt deg inn i huset, eller en avtale om at du skal ha igjen noe ved et evt brudd. Advokat må inn. Denne fyren er "smart".. mener sin egen kake. Nekter han på dette også vet du jo virkelig ståa - dvs en mann det ikke er verdt å satse på.

Anonymkode: 28dba...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke juridisk kan kreve noe er helt ok å si, hvis spørsmålet var å forsørge et ekstra barn.

Men spørsmålet her er jo om å forsørge KONA. Og hvis de er gift, har han faktisk plikt til det. Og den lønnen han får inn er også hennes, hvis de er gift. 

Så det de fleste av dere eksploderer over, er jo bare tull. Klart han må dele med sin kone. Samme om hun jobber 50%, 100% eller ikke noe.

Anonymkode: dfad0...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg merker jeg blir veldig veldig sint. Dere er en familie ! Han tjener godt. Du får bedre helse ved å roe ned. Finn en ordentlig mann til deg, og far/rollemodell til din sønn. Man lever én gang. Du og barnet fortjener det beste. Hvor lenge har dere vært gift? Ingen felles barn? Er han teit på andre områder?  Barna kommer først. Fins mange bedre mannfolk der ute.  Ikke ta til takke med han der.

Og Ja, den ene setningen han Så, hadde gjort at jeg hadde gått

Anonymkode: 15228...355

Vi er ikke gift, så sånn sett er det lett å gå. Han har mage gode kvaliteter og jeg falt for han pga han virket så raus og god. Han kan være teit på andre områder ja, som vi alle kan. Ja den setningen svei og var så kald og hard. I 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pas deg for å gå i kvinnefella, ved at han bygger seg opp verdiar, og du tek utgiftene. Høyres ikkje ut som denne mannen har hjartet på rette staden.  Greit nok at han ikkje har plikt til å forsørge dykk, men i ein familie vil ein kvarandre det beste, og byter på å dra lasset. Forstår godt at du blei såra av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker som et veldig smålig menneske... Han går altså hjemme 4 uker av gangen der han ser på deg jobbe full tid, for så å jobbe to uker...? I tillegg betaler du alt som ikke skaper verdier, slik at han kan betale med lån på SITT hus? og så unner han deg ikke å gå ned litt i stilling for en periode? 

Dette er en dårlig deal for deg og så skaper du heller ingen materielle verdier du kan videreføre til sønnen din. Ville seriøst revurdert hele ordningen (evt forholdet...)

Anonymkode: 32794...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nødvendigvis dra mindre enn han siden jeg tjener mye mindre. Han eier huset alene og betaler på det og jeg betaler dey meste utenom. Så det er ikke synd i han . Og ja han jobber for det, han er nestsjef på en plattform og er hjemme 4 uker og på jobb 2 uker.

Anonymkode: 6f25e...df9

Det vil jeg virkelig ikke si er å jobbe for pengene, det er to tredjedeler av året fri.

Selvsagt skal du forsørge særkullsbarnet. Men bortsett fra det: hvis han har valgt deg og barnet så er deres felles liv et felles anliggende. Nei, han er ikke juridisk forpliktet, men han er moralsk forpliktet til å ønske det beste for dere alle tre, og om det beste for din helse er en midlertidig nedgang i stilling så bør han da virkelig ikke gjøre en sak av at det er et problem for ham. For en ynkelig fyr. Det der hadde jeg ikke giddet å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss forundret over mange av svarene her... En mann som ikke ville være med på team med meg hadde jeg droppet. Jeg hadde forventet at vi hadde felles økonomi, uavhengig av genetiske familiebånd. Og jeg hadde forventet at det var greit at en av oss gikk ned i stilling hvis vi hadde råd og en av oss ønsket det. 

Utrolig mange som har et sterkt forhold til penger her. 

Og før noen begynner å kommentere: det er jeg som tjener mest i vårt forhold, så ingen grunn til å rope om snylting på mannen. 

Anonymkode: e74bf...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kommenterer du ikke de som skrivrr at du taper enormt på å kun betale forbruk?

Denne mannen er ikke raus. Han har sikkert hatt rikelig med penger til å spandere på deg i starten og slik virket raus. Det er småpenger! Han syns jo det er greit at du ikke får bygget deg opp noen verdier i form av eiendom! Det er virkelig horribelt! Han unner deg ikke selvstendighet! Har han andre Psykopatiske trekk?

Anonymkode: 2030e...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns i utgangspunkt at det er helt greit at han forventer at du også jobber fullt, selv om han tjener veldig bra. Han krever jo ikke at du tjener bra men at du jobber din del.

Men: jeg syns også det er dårlig gjort å være så ufleksibel når det bare skal være en periode (finn deg en annen jobb!!), helse di er for tiden ikke på topp og på den måten vil han jo tjene også, nemlig med en frisk dame som får anledning å komme seg igjen.

Tankegangen hans er utrolig gjerrig og usjarmerende, særlig mtp at han gjør et så stort nummer ut av det er ditt barn og ikke felles. Har dere planlagt å få felles en gang? Å vite at han mest sannsynligvis vil gjøre stor forskjell gir meg nesten frysninger.

At du gikk rett inn i kvinnefella gidder jeg ikke en gang kommentere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tydligvis ikke siden du må sutre på nett over at han ikke deler millionene sine med sønnen din..

Anonymkode: 11af7...510

Hvordan går det ann å svare et annet menneske på en slik måte? Er det ingen som leser den egentlige grunnen til at hi reagerer? Hi sier at pga helsen hadde det vært et ønskelig valg å kunne gå ned i stilling, det ville gagnet henne, mannen, barnet og familien som helhet. Hun har ikke krevd at mannen må betale, hun har heller ikke sagt at hun ikke kan forsørge barnet sitt. Hun reagerer fordi mannen så bastant sier uten at det var et diskusjonstema at han ikke kommer til å forsørge barnet hennes. Det er en merkelig uttalelse av et menneske som har valgt å danne familie med noen som har barn fra før, og jeg forstår godt at hi reagerer. Jeg ville også reagert og blitt meget betenkt iallefall med tanke på at far til barnet er død. Hva skjer hvis hi også skulle falt bort, måtte barnet i tillegg til å miste moren også flytte ut av hjemmet sitt og inn til fosterforeldre fordi stefar ikke føler noe ansvar for barnet? Her burde hi ta en skikkelig prat med mannen og faktisk få all informasjon fra mannen om hans holdninger, og hvis han er så kald som det virker som burde hi vurdere hele samlivet nøye.

Anonymkode: 1d9af...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er ikke gift, så sånn sett er det lett å gå. Han har mage gode kvaliteter og jeg falt for han pga han virket så raus og god. Han kan være teit på andre områder ja, som vi alle kan. Ja den setningen svei og var så kald og hard. I 

Anonymkode: 6f25e...df9

Der ser du/dere hvorfor det er idiotisk å kalle en  kjærester eller samboere for "mannen min".

Han er da ikke mannen din og da er saken en helt annen.

Anonymkode: fbc6b...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Mannen min hadde heller ikke godtatt at jeg gikk ned i stilling, og omvendt.  Jeg kunne ha funnet meg en lettere jobb om jobben var for slitsom, men ikke kuttet ned på jobben.  Så jeg skjønner mannen din. 

Godtatt? I alle dager hva slags mann er det??

Anonymkode: e87bc...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde vært snakk om kun for noen mnd og det er ikke noe jeg forventer. Men faktisk, med tanke på at barnet mitt ikke har noen, så var uttalelsen hans om det ekstremt sårende. Jeg hadde ikke tenkt tanken jeg, for jeg tenker på oss som en familie der alle drar litt av lasset. Men Da jeg sa at jeg har muligheten til å gå ned i stilling sa han at han vil ikke forsørge barnet mitt og det hadde vært noe annet om det var vårt felles. Jeg synes faktisk ikke det er greit og jeg hadde med selvfølge gjort det for han og hans barn. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Hadde også blitt veldig såret av dette. Måten han ordlegger seg på viser jo at han bryr seg lite om barnet. Dere har jo god økonomi, så litt mindre inntekt en periode betyr lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nødvendigvis dra mindre enn han siden jeg tjener mye mindre. Han eier huset alene og betaler på det og jeg betaler dey meste utenom. Så det er ikke synd i han . Og ja han jobber for det, han er nestsjef på en plattform og er hjemme 4 uker og på jobb 2 uker.

Anonymkode: 6f25e...df9

Allerede der hadde jeg tenkt at den mannen har ikke mye omtanke for deg/dere, og tenker bare på å sko seg selv. Han sitter på alt av verdier, og du bruker alt du får inn på løpende utgifter og sitter ikke igjen med noe. Dette er ikke en bra situasjon for deg med tanke på å sikre fremtiden din, og mannen din fremstår som egoistisk og at han utnytter deg.

Anonymkode: fc5f8...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oljejobbinga ødelegger folk. Så mye fritid, og så høy lønn. De burde fått halvparten, og resten kunne vært brukt på gamle på sykehjem. 

Anonymkode: 102f4...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk du som forsørger samboeren din, ikke omvendt. 

Hvis du betaler det meste utenom huset, så muliggjør du at han bruker alle pengene sine på seg selv og sitt hus. Han lever av deg, mens han sparer til seg selv gjennom sitt hus. 

Dette er en situasjon du bør ta tak i snarest. Gjerne ved hjelp av en advokat. Det er mulig du har noen rettigheter tross alt.

Dere bør ta dere en alvorsprat. Både mtp økonomi, og hvor hjertet hans ligger i forhold til det og din sønn.

Anonymkode: 814be...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk vært langt mer bekymret for at han bygger seg opp formue ved å eie huset alene, mens dine penger går kun til forbruk. Hvis det blir slutt mellom dere står du på bar bakke. Med mindre du eier en leilighet/ et hus som du leier ut, da trekker jeg innvendingen.

Jeg vil råde deg til å få ham med på en prat om økonomi, og den praten bør ikke utelukkende handle om at du vil jobbe redusert og han vil at du skal jobbe fullt. Den bør handle om at du også må få sjansen til å bygge deg opp noen verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg har begge barn fra tidligere. Han har to og jeg har et. Vi har ikke felles økonomi. Han betaler klær, fritidsaktiviter ol til sine barn, og jeg til mitt. 

Betaler hvert vårt lån og jeg har studiegjeld, som jeg betaler. Men vi har en felleskonto som vi overfører lik sum til hver måned. Her betales fellesutgifter, bil, mat, gaver ol. 

Anonymkode: a082d...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi trodde vel hun hadde gjort et kupp ved å flytte inn til en rik mann med eget hus.

Han vil ikke at du skal gå ned i lønn for da må han i større grad forsørge SEG SELV! 

Kom deg vrkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...