Gå til innhold

Mannen min vil ikke forsørge barnet mitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet har ingen far (faren døde i en ulykke for noen år siden). Jeg har fått mulighet til å gå ned i stillingsprosent i en forferdelig slitsom jobb. Jeg hadde hatt så godt av det i en periode pga helsa mi. Men han vil ikke være hovedforsørger til mitt barn. Mannen tjener over 2,5 million i året og har store verdier investert i blant annet eiendom. Jeg skjønner at han ikke har ansvar for mitt barn, men ehh?? Jeg ble ufattelig såret og kjenner jeg revurderer hele mannen.  

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mann??? Han fortjener ikke å bli kalt mann, en sånn egoistisk idiot kunne jeg aldri delt livet mitt med. 

Anonymkode: e74bf...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik mann hadde jeg aldri klart å ha kjærlige følelser for.

Mannen min tjener mange ganger mer enn meg, han har til og med sparekonto til min sønn. Han hadde solgt sjelen sin for ham.

Slik hadde jeg aldri klart å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg tviler ikke på at tankene mine var riktige, men hvorfor i alle dager kan han være sånn? Nydelige lille barnet mitt. Fortjener alt her i verden etter en tøff oppvekst. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Twintipp skrev:

En slik mann hadde jeg aldri klart å ha kjærlige følelser for.

Mannen min tjener mange ganger mer enn meg, han har til og med sparekonto til min sønn. Han hadde solgt sjelen sin for ham.

Slik hadde jeg aldri klart å leve.

Nei vet du hva, en sånn umoden "mann" ville ikke jeg latt mine barn vokse opp med. At en voksen mann kan være så småli..

Anonymkode: ae4e0...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tjener godt, og du har en slitsom jobb. Dette er like mye for din skyld, som for barnets skyld.

Mannen din er gnien, og usympatisk.

Anonymkode: 0ffc3...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan velge at han ikke vil forsørge ditt barn. Du kan velge å gå fra ham. Du kan ikke tvinge ham til å forsørge ditt barn og han kan ikke tvinge deg til å bli. 

Jeg hadde ikke godtatt at min mann gikk ned i stilling mens jeg jobbet fullt for at han så å forventet å ha de samme godene. Hadde begge jobbet 100% kunne jeg delt likt selv med ulik lønn.

Jeg går mot strømmen og sier at jeg forstår han. Ikke at han ikke vil forsørge barnet, men at han skal jobbe fullt mens du får fritid og skal kompenseres med hans lønn.

Anonymkode: c375c...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han kan velge at han ikke vil forsørge ditt barn. Du kan velge å gå fra ham. Du kan ikke tvinge ham til å forsørge ditt barn og han kan ikke tvinge deg til å bli. 

Jeg hadde ikke godtatt at min mann gikk ned i stilling mens jeg jobbet fullt for at han så å forventet å ha de samme godene. Hadde begge jobbet 100% kunne jeg delt likt selv med ulik lønn.

Jeg går mot strømmen og sier at jeg forstår han. Ikke at han ikke vil forsørge barnet, men at han skal jobbe fullt mens du får fritid og skal kompenseres med hans lønn.

Anonymkode: c375c...9a7

Enig med denne. Jeg hadde heller ikke godtatt det fra min mann. Hvis jobben er så stressende, får du heller finne en annen jobb som passer deg bedre.

Anonymkode: e13f5...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han kan velge at han ikke vil forsørge ditt barn. Du kan velge å gå fra ham. Du kan ikke tvinge ham til å forsørge ditt barn og han kan ikke tvinge deg til å bli. 

Jeg hadde ikke godtatt at min mann gikk ned i stilling mens jeg jobbet fullt for at han så å forventet å ha de samme godene. Hadde begge jobbet 100% kunne jeg delt likt selv med ulik lønn.

Jeg går mot strømmen og sier at jeg forstår han. Ikke at han ikke vil forsørge barnet, men at han skal jobbe fullt mens du får fritid og skal kompenseres med hans lønn.

Anonymkode: c375c...9a7

Jeg må si meg delvis enig med denne. Jeg hadde aldri forventet at noen skulle forsørge meg eller mine barn, selv ikke han som er min mann og far til mine barn, ved mindre det var en situasjon som tilsa at han måtte. Altså, en ikke-selvvalgt situasjon.

Anonymkode: c9390...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min hadde heller ikke godtatt at jeg gikk ned i stilling, og omvendt.  Jeg kunne ha funnet meg en lettere jobb om jobben var for slitsom, men ikke kuttet ned på jobben.  Så jeg skjønner mannen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært snakk om kun for noen mnd og det er ikke noe jeg forventer. Men faktisk, med tanke på at barnet mitt ikke har noen, så var uttalelsen hans om det ekstremt sårende. Jeg hadde ikke tenkt tanken jeg, for jeg tenker på oss som en familie der alle drar litt av lasset. Men Da jeg sa at jeg har muligheten til å gå ned i stilling sa han at han vil ikke forsørge barnet mitt og det hadde vært noe annet om det var vårt felles. Jeg synes faktisk ikke det er greit og jeg hadde med selvfølge gjort det for han og hans barn. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hadde vært snakk om kun for noen mnd og det er ikke noe jeg forventer. Men faktisk, med tanke på at barnet mitt ikke har noen, så var uttalelsen hans om det ekstremt sårende. Jeg hadde ikke tenkt tanken jeg, for jeg tenker på oss som en familie der alle drar litt av lasset. Men Da jeg sa at jeg har muligheten til å gå ned i stilling sa han at han vil ikke forsørge barnet mitt og det hadde vært noe annet om det var vårt felles. Jeg synes faktisk ikke det er greit og jeg hadde med selvfølge gjort det for han og hans barn. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Da har dere ikke den samme oppfatningen av denne problemstillingen. Hvorfor skal du dra en mindre del av lasset enn han? Om han tjener 2,5 mill i året jobber han sikkert for det også?

Anonymkode: c9390...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er kjempe frekk som forventer at han skal forsørge barnet ditt bare pga han har en godt betalt jobb! Du bør selvsagt bytte jobb, å jobbe 100% sånn at du kan forsørge ditt eget barn! Det er ditt ansvar ikke han som bare er stefar!

Anonymkode: 11af7...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt hadde det vært noe annet om det var deres felles barn for da hadde dere også hatt ett felles ansvar for å forsørge barnet. Når det ikke er hans barn så er det ditt ansvar alene å forsørge barnet! Er det så vanskelig å forstå??

Anonymkode: 11af7...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg er ikke frekk! Som du leser så tenkte jeg ikke tanken, men det var han som så bastant uttalte seg. Jeg hadde klar fint å forsørge meg selv og barnet mitt selv om jeg gikk ned i stilling. Jeg forventer faktisk at man som familie stiller opp for hverandre, støtter og hjelper hverandre. Og kanskje være ekstra smidig og raus når han vet historien til barnet mitt . Det er absolutt ikke frekt , for jeg krever absolutt ingenting 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er man to om livet om man ønsker å dele livet sammen. Om man bor sammen og ser for seg fremtiden sammen, spiller det ingen rolle hvor mye/lite penger som kommer inn og av hvem, men at man deler likt på det som er. Nå kan det være hun som trenger bistand og hjelp i vanskelig situasjon til hun får en jobb som passer bedre. En annen gang kan det være han som er i annen økonomisk føre og trenger hjelp. Slik tenker hvertfall vi. Så om han får inn 70 en mnd og jeg 20 sier det seg selv, men når jeg får inn 60 og han 30 også så er det slikt. Gi og ta, det tjener man best på i det lange løp.

Anonymkode: d8cef...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har dere ikke den samme oppfatningen av denne problemstillingen. Hvorfor skal du dra en mindre del av lasset enn han? Om han tjener 2,5 mill i året jobber han sikkert for det også?

Anonymkode: c9390...39a

Jeg må nødvendigvis dra mindre enn han siden jeg tjener mye mindre. Han eier huset alene og betaler på det og jeg betaler dey meste utenom. Så det er ikke synd i han . Og ja han jobber for det, han er nestsjef på en plattform og er hjemme 4 uker og på jobb 2 uker.

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I mine øyne er man to om livet om man ønsker å dele livet sammen. Om man bor sammen og ser for seg fremtiden sammen, spiller det ingen rolle hvor mye/lite penger som kommer inn og av hvem, men at man deler likt på det som er. Nå kan det være hun som trenger bistand og hjelp i vanskelig situasjon til hun får en jobb som passer bedre. En annen gang kan det være han som er i annen økonomisk føre og trenger hjelp. Slik tenker hvertfall vi. Så om han får inn 70 en mnd og jeg 20 sier det seg selv, men når jeg får inn 60 og han 30 også så er det slikt. Gi og ta, det tjener man best på i det lange løp.

Anonymkode: d8cef...555

Takk. Jeg er enig med deg og det er slik jeg er oppvokst og oppdratt. I en familie der alle deler og hjelper hverandre om det trengs. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei jeg er ikke frekk! Som du leser så tenkte jeg ikke tanken, men det var han som så bastant uttalte seg. Jeg hadde klar fint å forsørge meg selv og barnet mitt selv om jeg gikk ned i stilling. Jeg forventer faktisk at man som familie stiller opp for hverandre, støtter og hjelper hverandre. Og kanskje være ekstra smidig og raus når han vet historien til barnet mitt . Det er absolutt ikke frekt , for jeg krever absolutt ingenting 

Anonymkode: 6f25e...df9

Så lenge du ikke jobber 100% så skjønner jeg han veldig godt!

Anonymkode: 11af7...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er hovedforsørgeren her, og barnet skal motta penger fra staten som erstatter noe av tapet av farens bidrag.

Ut over det så er jeg likevel enig med deg: At han tjener så godt og likevel ikke vil bidra økonomisk til noe som kommer både arnet ditt og dere som familie til gode, det er ikke bra.

Anonymkode: ca349...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker man noen, så ønsker man dem alt godt. Da gjør man hverandre tjenester. Gir og tar, og deler på det man har. 

Klarer ikke rike, gjerrige folk. 

Anonymkode: 814be...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

 

Du er hovedforsørgeren her, og barnet skal motta penger fra staten som erstatter noe av tapet av farens bidrag.

Ut over det så er jeg likevel enig med deg: At han tjener så godt og likevel ikke vil bidra økonomisk til noe som kommer både arnet ditt og dere som familie til gode, det er ikke bra.

Anonymkode: ca349...e2c

Ja barnet får barnepensjon, 3000kr mnd som erstatning for pappaen sin. Og klart jeg forsørger mitt eget barn. Det har jeg alltid gjort og det vil jeg alltid gjøre.

Anonymkode: 6f25e...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nødvendigvis dra mindre enn han siden jeg tjener mye mindre. Han eier huset alene og betaler på det og jeg betaler dey meste utenom. Så det er ikke synd i han . Og ja han jobber for det, han er nestsjef på en plattform og er hjemme 4 uker og på jobb 2 uker.

Anonymkode: 6f25e...df9

Det ville jeg nesten sett på som mer bekymringsverdig. Hva sitter du igjen med om forholdet ryker? Han betaler på SITT hus og du betaler for resten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja barnet får barnepensjon, 3000kr mnd som erstatning for pappaen sin. Og klart jeg forsørger mitt eget barn. Det har jeg alltid gjort og det vil jeg alltid gjøre.

Anonymkode: 6f25e...df9

Tydligvis ikke siden du må sutre på nett over at han ikke deler millionene sine med sønnen din..

Anonymkode: 11af7...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Jeg er enig med deg og det er slik jeg er oppvokst og oppdratt. I en familie der alle deler og hjelper hverandre om det trengs. 

Anonymkode: 6f25e...df9

Samme her.

Anonymkode: ca349...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...