Gå til innhold

JV på døra, blir litt forbanna

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var 2 stk unge søte jenter på døren her, sa som det var at vi var troende Ateister og at de kan krysse oss av på kartet deres som ikke interresert. Så får vi se om vi får besøk igjen av andre i menigheten. Synes egentlig synd på de som må gå slik å bli avvist i de aller fleste dørene. 

Skulle egentlig visst om de noen gang blir tatt inn i varmen hos ikke-troende? Om noen har blitt omvendt etter besøk på døren? Regner med at 99,999% av husbesøkene ender med "Nei, takk, ikke interresert" eller i verstefall møte på mennesker som er frekke med de og slenger døren i trynet deres.

Så vis litt respekt og si det som det er, men vær høflig og vis respekt for deres valg.

Anonymkode: 3315a...cff

Ja en del blir omvendt etter besøk på døren. Det blir jo fulgt opp med flere besøk og studie etterhvert. Etter å ha gått dør til dør i 15 år er min erfaring at de aller fleste er hyggelig. Noen få svarte surt mens det var ekstremt sjeldent jeg følte meg redd. Mange takket ja til bladene, sikkert fordi de syntes synd på meg.  

Anonymkode: 4ef8b...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren min hadde ikke foreldre som var verken kristen eller Jehovas vitne. Han var glad i julen å juletre var jo en selvfølge! Men så en dag kom jehovas vitne på døren å fikk han mer og mer nygjerrig på dette og ble til slutt overbevist. Han sluttet å feire jul,sluttet å feire bursdager og begynte å gå på møter to ganger i uken itellegg til å forkynne på dørene. Så JA folk blir omvendt pga de som kommer på dørene å forkynner.

Anonymkode: 0ca4c...aa0

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjer faktisk ikke. 

Anonymkode: 1231f...879

Det gjør det så absolutt. De mest ekstreme unngår og oppsøke lege/sykehus nettopp fordi de vet de blir overkjørt av legene/myndighetene. 

Anonymkode: edca7...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...