Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Jeg avviste på en høflig og hyggelig måte, men nå i ettertid kjenner jeg at jeg begynner å bli litt forbanna. Det er jo ikke første gangen de kommer, og kanskje har de vært her mange flere ganger mens vi har vært på jobb (tilfeldig at jeg var hjemme nå). Det er jo ganske frekt da, å bare gå rundt og ringe på hos fremmede for å prakke på dem religion. Ikke noe bedre enn dørselgere. Er det mulig å gi beskjed til et slags hovedkontor om at man ikke ønsker flere besøk? Anonymkode: b3327...ea6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Jeg fikk melding på telefonen da jeg ikke hadde vært hjemme når de var innom. Da ble jeg forbanna😤 Anonymkode: 0613d...070
me_87 Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 (endret) de får likevel beskjed om gå til deg ved jevne mellomrom for det kan jo være at du ombestemmer deg med tiden. Endret 18. september 2017 av me_87
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 Det er nok ikke vits i å gi beskjed til noe hovedkontor. De er jo forpliktet til å gå på dørene når de blir med i JV, det er nok ikke noe de gjør av fri vilje. Men du kan jo bare høflig avvise og så lukke døra. Det kunne ikke jeg den gangen jeg jobbet i butikk og en fast kunde en dag begynte å ta med seg blad og bibel og stod der å skulle ha meg til å komme på møter. Da kunne jeg ikke bare lukke døra eller jage henne. Prøvde så tydelig jeg kunne å vise at jeg ikke var interessert, men hun var pågående lenge. Hun her var ikke ny i JV, Hun og mannen var godt oppe i systemet i den lokale JV menigheten. Anonymkode: d14c1...aad
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 Jeg avviser høflig. De mener ikke noe vondt med det. Anonymkode: f8b9c...8aa
me_87 Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 Faren min er Jehovas vitne å de får beskjed om å fortsatt gå til de som sier at de ikke er intressert,for som sagt så kan de jo skifte mening over tid.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Selv om det er irriterende har jeg respekt for at de gjør det. De vet godt at de de ringer på hos ofte misliker det. Likevel gjør de det i håp om å redde noen. Anonymkode: e9197...a6d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 Det jeg ikke takler med JV er hvordan de avviser familie som går ut av sekten. Jeg har sett det med egne øyne flere ganger. Vet det finnes noen familier som fremdeles godtar en sønn som forlot sekten, men de færreste godtar det. Æsj. Anonymkode: d1026...e3c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 Jeg har generelt lite sans for folk som prøver å prakke sitt livssyn/sin religion på andre. Jeg åpner aldri og irriterer meg grønn. Anonymkode: 62dbb...130
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #10 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selv om det er irriterende har jeg respekt for at de gjør det. De vet godt at de de ringer på hos ofte misliker det. Likevel gjør de det i håp om å redde noen. Anonymkode: e9197...a6d De har ett register der de noterer hvem som er intressert og ikke,så allerede før dere åpner døren så vet de egentlig at personen mest sannsynlig vil være avvisende denne gangen også. Anonymkode: 0ca4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #11 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg ikke takler med JV er hvordan de avviser familie som går ut av sekten. Jeg har sett det med egne øyne flere ganger. Vet det finnes noen familier som fremdeles godtar en sønn som forlot sekten, men de færreste godtar det. Æsj. Anonymkode: d1026...e3c eller at de mener at overgrep mot barn ikke skal meldes til politi eller barnevern..Bare sånn hvis du trengte flere grunner til å ha imot den sekten. Anonymkode: 0ca4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #12 Skrevet 18. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De har ett register der de noterer hvem som er intressert og ikke,så allerede før dere åpner døren så vet de egentlig at personen mest sannsynlig vil være avvisende denne gangen også. Anonymkode: 0ca4c...aa0 Og likevel gir de ikke opp å forsøke. Det står det respekt av. Anonymkode: e9197...a6d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #13 Skrevet 18. september 2017 Si du er utstøtt så blir huset ditt markert med en rød flekk på kartet. Det betyr at de ikke skal gå dit. Vet og så at de som har vært voldelige o.l. fikk samme. Anonymkode: 4ef8b...161
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #14 Skrevet 18. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: eller at de mener at overgrep mot barn ikke skal meldes til politi eller barnevern..Bare sånn hvis du trengte flere grunner til å ha imot den sekten. Anonymkode: 0ca4c...aa0 Og at det er bedre at deres barn dør enn at det får blodoverføring. Anonymkode: 49c3b...009
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #15 Skrevet 18. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og at det er bedre at deres barn dør enn at det får blodoverføring. Anonymkode: 49c3b...009 Og at de er hyklere Anonymkode: 3c8d2...caf
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #16 Skrevet 18. september 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har generelt lite sans for folk som prøver å prakke sitt livssyn/sin religion på andre. Jeg åpner aldri og irriterer meg grønn. Anonymkode: 62dbb...130 Det tar lenger tid før de kommer igjen om du åpner og sier tydelig nei, om du ikke åpner registreres det som "ingen hjemme, prøv igjen" Det er virkelig ikke noe problem å avvise dem. Jeg sier bare "Vi er medlemmer av xx menighet og er kristne her i huset så jeg er dessverre ikke interessert" (vi er ikke kristne ). Det er alt som kreves da sier de pent hadet og går videre. Går et par år mellom hver gang de kommer hit og de besøkene er ikke noe stort problem altså. Anonymkode: 0eb6f...bc8
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #17 Skrevet 18. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og at det er bedre at deres barn dør enn at det får blodoverføring. Anonymkode: 49c3b...009 Husker jeg var med faren min å gå på dørene til folk når jeg var liten å da diskuterte han akkurat dette temaet med en dame. Å da sa han rett ut at selv om det var snakk om livsnødvendig blodoverføring til datteren sin,så han nektet å ta imot det.Så han hadde heller latt meg dø enn å ta imot blodoverføring som kunne redde livet mitt.Det er faen meg sykt! Anonymkode: 0ca4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #18 Skrevet 18. september 2017 Bare husk å vær tydlig på at dere ikke er intressert. Jeg er ekstremt konfliktsky så siden jeg ikke sa rett ut at jeg ikke var intressert så tok de det som at var intressert å kom mye oftere. Måtte til slutt bare si rett ut at jeg ikke var intressert å nå kommer de nesten aldri lengre Anonymkode: 0ca4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #19 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husker jeg var med faren min å gå på dørene til folk når jeg var liten å da diskuterte han akkurat dette temaet med en dame. Å da sa han rett ut at selv om det var snakk om livsnødvendig blodoverføring til datteren sin,så han nektet å ta imot det.Så han hadde heller latt meg dø enn å ta imot blodoverføring som kunne redde livet mitt.Det er faen meg sykt! Anonymkode: 0ca4c...aa0 Samme her. Det "nei til blod" kortet som ble stiftet fast i sekken min fra jeg var 7 år og skulle gå til og fra skolen på en farlig vei ga meg angst. Jeg var så redd for å bli påkjørt for da kunne jeg ikke få blod hvis jeg trengte det. Hadde nesten forberedt meg på at skjebnen min var å bli liggende på et operasjonsbord på akutten å sakte men sikkert blø i hel. Hadde mye mareritt om det. Anonymkode: 4ef8b...161
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #20 Skrevet 18. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Det "nei til blod" kortet som ble stiftet fast i sekken min fra jeg var 7 år og skulle gå til og fra skolen på en farlig vei ga meg angst. Jeg var så redd for å bli påkjørt for da kunne jeg ikke få blod hvis jeg trengte det. Hadde nesten forberedt meg på at skjebnen min var å bli liggende på et operasjonsbord på akutten å sakte men sikkert blø i hel. Hadde mye mareritt om det. Anonymkode: 4ef8b...161 Hjelpes, snakk om å sette unødvendige traumer i et barnesinn! Anonymkode: 8cf8b...316
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #21 Skrevet 18. september 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Si du er utstøtt så blir huset ditt markert med en rød flekk på kartet. Det betyr at de ikke skal gå dit. Vet og så at de som har vært voldelige o.l. fikk samme. Anonymkode: 4ef8b...161 Er det sant? Hvordan sier jeg det? "Nei dessverre jeg er utstøtt"? Eller skal jeg si at jeg har vært med før, men har sluttet? Jeg er veldig interessert i å bli merket med rødt på kartet! Synes det er forkastelig at det ikke er mulig å melde seg av hos et hovedkontor. Etter å ha lest om traumene du ble påført som barn ble jeg ennå mer forbanna. Hi Anonymkode: b3327...ea6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #22 Skrevet 18. september 2017 Det som skremte meg mest var at faren min hadde snakket om at dommedagen nærmet seg å da var det bare de som er Jehovas vitner som fortsatt får leve.Jeg som hadde mange jeg var veldig glad som ikke var Jehovas vitne,blant annet min mor som jeg var veldig glad i :S Jeg hadde ofte mareritt om dommedagen Anonymkode: 0ca4c...aa0
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #23 Skrevet 18. september 2017 Her har vi blitt merket av på "kartet" med tydelig beskjed om at vi ikke ønsker besøk av dem. Det er åtte år siden. Har ikke hatt et besøk siden. Men jeg er ikke hyggelig og høflig da. Jeg sier klart og tydelig hva jeg mener, og at her er de ikke velkommen. Det samme gjorde jeg der vi bodde før. Hadde et besøk, og så ikke mer til dem. Men bodde der bare i fire år totalt, så aner ikke om det fungerte eller bare var tilfeldig. Anonymkode: 8b187...f87
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #24 Skrevet 18. september 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: eller at de mener at overgrep mot barn ikke skal meldes til politi eller barnevern..Bare sånn hvis du trengte flere grunner til å ha imot den sekten. Anonymkode: 0ca4c...aa0 Eller lar barnet sitt få blodoverføring.. Anonymkode: 90751...a75
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #25 Skrevet 18. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det sant? Hvordan sier jeg det? "Nei dessverre jeg er utstøtt"? Eller skal jeg si at jeg har vært med før, men har sluttet? Jeg er veldig interessert i å bli merket med rødt på kartet! Synes det er forkastelig at det ikke er mulig å melde seg av hos et hovedkontor. Etter å ha lest om traumene du ble påført som barn ble jeg ennå mer forbanna. Hi Anonymkode: b3327...ea6 Utstøtt betyr jo at du har vært døpt og blitt "kastet" ut eller selv valgt å gå ut og hatt en verdslig livstil. Det hjelper ikke si fra til hovedkontor da slike besøk er lokalstyrt. Men jeg husker at vi ikke fikk ringe på dører hvor det stod skilt om at "vi ønsker ikke dørselgere eller bibelfolk" jeg husker ikke helt hva det stod men nok til at vi ikke ringte på. Det er et standardskilt som sikkert går an å bestille. Anonymkode: 4ef8b...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå