GĂ„ til innhold

IKM uke 39 đŸ’«


Fandens Oldemor

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Zarina skrev:

Jeg skal ikke ha el fĂžr fredag, men kjenner allerede murring i magen. Testegalskapen har ogsĂ„ tatt meg 🙈klarer ikke la vĂŠre Ă„ teste flere ganger om dagen 😂 ikke bra Ă„ ha et tonn med billige tester fra ebay altsĂ„! Blir sterkere hver dag nĂ„, men ikke positiv ennĂ„. Kan sĂ„ vidt skimte tegn til el-slim. MĂ„ nok smĂžre meg med god tĂ„lmodighet en stund til 😬

Fandens Oldemor: det skal vel vére nok med annenhver dag, men ingen skade om man har sex hver dag heller 😉

Jeg blir sÄ imponert over hvor flinke dere er til Ä kjenne igjen tegn, jeg hadde ikke kjent igjen en egglÞsning om den slo meg i hodet engang. NÄ tok jeg en test til siden du minnet meg om at jeg ogsÄ har et tonn liggende, og den var enda mer positiv.

I mellomtiden har jeg selvfÞlgelig skummet gjennom halve internett, og det viser seg at det er best Ä begynne Ä prÞve noen dager i forkant av EL. HÄper ikke det er sÄ viktig! 

Ja, de testene, de testene... Har litt over 40 graviditetstester liggende, regner med de skal fÄ kjÞrt seg framover :fnise: 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

NÄ innser jeg ogsÄ at jeg har forlagt den fÞrste egglÞsningstesten et eller annet sted i huset mens jeg var full av forfjamselse. Finner den ikke igjen. Den dukker vel opp igjen neste gang vi har besÞk :roll: 

Det er kanskje fjollete Ä bli sÄ opprÞmt over en positiv EL-test (det er jo ikke akkurat som om det er en graviditetstest), men etter Ä ha ventet i sÄpass mange uker var det en veldig velkommen overraskelse Ä fÄ en hel uke fÞr tiden :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

28 minutes ago, Fandens Oldemor said:

NÄ innser jeg ogsÄ at jeg har forlagt den fÞrste egglÞsningstesten et eller annet sted i huset mens jeg var full av forfjamselse. Finner den ikke igjen. Den dukker vel opp igjen neste gang vi har besÞk :roll: 

Det er kanskje fjollete Ä bli sÄ opprÞmt over en positiv EL-test (det er jo ikke akkurat som om det er en graviditetstest), men etter Ä ha ventet i sÄpass mange uker var det en veldig velkommen overraskelse Ä fÄ en hel uke fÞr tiden :) 

Ser det for meg, "hva er det der?" 😜 HĂ„per du finner den fĂžr besĂžket gjĂžr det. 

Syns ikke det er fjollete i det hele tatt, det er jo gode nyheter :) Ingen egglÞsning, ingen spire!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

NĂ„r begynner dere Ă„ teste?
Skal teste denne syklusen, for fÞrste gang. Hadde jo ikke mens forrige mnd sÄ er ikke 100% sikker pÄ hvor lang syklusen blir denne mnd.. Er 6 dager inn i syklusen nÄ

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, MD.95 skrev:

NĂ„r begynner dere Ă„ teste?
Skal teste denne syklusen, for fÞrste gang. Hadde jo ikke mens forrige mnd sÄ er ikke 100% sikker pÄ hvor lang syklusen blir denne mnd.. Er 6 dager inn i syklusen nÄ

Jeg begynte rett etter mensen for sikkerhets skyld, men har lest at det er vanlig Ä teste fra dag 10-11 hvis man har 28 dagers syklus. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Hei hei, fĂžrstegangsprĂžver og veldig spent pĂ„ dette her. Er i pp2, og har ifĂžlge kalenderen el i dag, men lite med tegn som tyder pĂ„ at det stemmer. Vi la inn aksjer for sikkerhetsskyld da :) I pp1 fĂžlte jeg alle mulige slags symptomer pĂ„ kroppen, var kvalm, hadde vonde pupper, stikking i sidene etc.. Denne runden kjenner jeg forelĂžpig ingenting. Jeg fĂžler at jeg blir litt koko i hodet av dette, bruker fryktelig mye tid pĂ„ internett, telle dager og pĂ„ Ă„ kjenne etter tegn 😂 Tiden har aldri gĂ„tt sĂ„ seint som etter jeg sluttet pĂ„ p-pillene! Flere som har det sĂ„nn? 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

10 timer siden, - HĂ„pefull - skrev:

Hei hei, fĂžrstegangsprĂžver og veldig spent pĂ„ dette her. Er i pp2, og har ifĂžlge kalenderen el i dag, men lite med tegn som tyder pĂ„ at det stemmer. Vi la inn aksjer for sikkerhetsskyld da :) I pp1 fĂžlte jeg alle mulige slags symptomer pĂ„ kroppen, var kvalm, hadde vonde pupper, stikking i sidene etc.. Denne runden kjenner jeg forelĂžpig ingenting. Jeg fĂžler at jeg blir litt koko i hodet av dette, bruker fryktelig mye tid pĂ„ internett, telle dager og pĂ„ Ă„ kjenne etter tegn 😂 Tiden har aldri gĂ„tt sĂ„ seint som etter jeg sluttet pĂ„ p-pillene! Flere som har det sĂ„nn? 

Hei, og velkommen hit :) Ikke bare til trÄden, men ogsÄ til forumet. 

Jeg tror at alt det du nevner her er veldig vanlig. Mange "kjenner" symptomer underveis, ogsÄ de som faktisk har fÄtt barn fÞr og vet 100% sikkert hva de skal se etter. Hvis man kjenner godt etter og er veldig oppmerksom, kan man nok kjenne litt av hvert ;) Ønsketenkning spiller kanskje ogsÄ inn her, jeg vet ikke. 

Det med Ä bruke mye tid pÄ internett osv. er nok heller ikke uvanlig. Situasjonen man er i har jo veldig lett for Ä bli litt... altoppslukende. Og da gÄr tiden fryktelig sakte! Tiden vil nok fortsette Ä gÄ supersakte helt til barnet kommer til verden (det er MYE venting de 9 mÄnedene ogsÄ), for sÄ Ä begynne Ä gÄ fryktelig fort. Plutselig kommer de fÞrste ordene, de fÞrste skrittene, fÞrste skoledag, fÞrste overnatting hos venner... Og fÞr man vet ordet av det, kommer sikkert den fÞrste kjÊresten ogsÄ. SÄnn sett er det faktisk litt godt at _noe_ av det som har med barn Ä gjÞre gÄr sakte. En liten trÞst nÄr dagene blir lange :)

NÄ har ikke jeg erfaring med Ä prÞve veldig lenge Ä bli gravid, da er helt sikkert saken en annen. Jeg har full forstÄelse for at det er forskjell pÄ at tiden gÄr sakte en liten periode av livet og at tiden gÄr sakte over lang tid, sÄ det er ikke meningen Ä provosere noen! HÄper det klaffer raskt for deres del :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg begynte testingen samme dag som mensen kom 🙈 siden jeg har hatt spiral en stund nĂ„ og ingen mens, sĂ„ har jeg brukt tester for Ă„ se om jeg kan finne ut av hvordan syklusen min er nĂ„ 😅 Forrige gang vi prĂžvde hadde jeg masse symptomer pĂ„ el, denne gangen er det lite, kun litt murring i magen. Kroppen er ikke lett Ă„ bli klok pĂ„. Jeg har neeesten positiv test i dag, sĂ„ her blir det aksjer de neste 3 dagene frem til mannen reiser bort pĂ„ torsdag. Krysser fingrene for at en er tidlig ute denne gangen, da kanskje vi har en sjanse til Ă„ treffe el likevel.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

18 hours ago, - HĂ„pefull - said:

Hei hei, fĂžrstegangsprĂžver og veldig spent pĂ„ dette her. Er i pp2, og har ifĂžlge kalenderen el i dag, men lite med tegn som tyder pĂ„ at det stemmer. Vi la inn aksjer for sikkerhetsskyld da :) I pp1 fĂžlte jeg alle mulige slags symptomer pĂ„ kroppen, var kvalm, hadde vonde pupper, stikking i sidene etc.. Denne runden kjenner jeg forelĂžpig ingenting. Jeg fĂžler at jeg blir litt koko i hodet av dette, bruker fryktelig mye tid pĂ„ internett, telle dager og pĂ„ Ă„ kjenne etter tegn 😂 Tiden har aldri gĂ„tt sĂ„ seint som etter jeg sluttet pĂ„ p-pillene! Flere som har det sĂ„nn? 

Hei og velkommen :) Tror det du opplever er veldig vanlig, sĂ„nn er det i hvert fall for meg ogsĂ„, helt koko 😜 Jeg er ogsĂ„ i pp2 etter p-pilleslutt. Og akkurat som deg kjente jeg mye i pp1, men ikke nĂ„. Tiden gĂ„r sĂ„ sakte at det er til Ă„ bli sprĂž av.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

CD 11 og 4-5 dager igjen til EL. EL-slimet er i anmarsj og vi er klare til Ă„ legge inn aksjer 😉 Jeg starter opp med EL-test ikveld og hĂ„per jeg ikke er for sent ute (blir litt nervĂžs av dere som har fĂ„tt positiv EL-test mange dager fĂžr forventet EL 😅). Planlegger Ă„ ta en test morgen og kveld. Spennende tider! 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Noen andre som bruker babyplan sine EL-strimler fra billigtester.no? I hvor mange sekunder skal strimmelen dyppes? Har rotet bort bruksanvisningen i flyttekaos 😅 Med mindre det er pga brukerfeil, sĂ„ fikk jeg nettopp positiv EL-strimmel 😃 Fortsetter Ă„ teste til den blir negativ, for det er vel ved negativ test (innen 24 t etter positiv test) at EL forekommer, eller?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

3 timer siden, Aléria skrev:

Noen andre som bruker babyplan sine EL-strimler fra billigtester.no? I hvor mange sekunder skal strimmelen dyppes? Har rotet bort bruksanvisningen i flyttekaos 😅 Med mindre det er pga brukerfeil, sĂ„ fikk jeg nettopp positiv EL-strimmel 😃 Fortsetter Ă„ teste til den blir negativ, for det er vel ved negativ test (innen 24 t etter positiv test) at EL forekommer, eller?

Jeg har bare brukt graviditetstestene deres tidligere, nÄ bestilte jeg alt pÄ eBay siden det er sÄ mye billigere. Men instruksjonene for Babyplan lÄ pÄ nett: 

  1. Teststrimlen og urinen skal ha romtemperatur (10-30°C) for å kunne brukes ved testing.

  2. Ta testen ut av den forseglede posen.

  3. Hold testen sånn at pilen peker mot urinen og dypp den. Ta opp strimmelen etter 15 sekunder og legg den att på en ren, tĂžrr, ikke-sugende over ate (f.eks. på kanten av urinbeholderen). VIKTIG! Urinen må ikke overstige makslinjen (max); testen kan da bli misvisende.

  4. Avles resultatet innen 5 minutter. Ikke avles resultatet etter 5 minutter.

Negativ test kommer som regel innen 24-48 timer etter den positive, sÄ det sies vel at det er lurt Ä prÞve litt i forkant av EL. Jeg sitter igjen med en litt dÄrlig fÞlelse her nÄ - synes ikke det ble gjort nok :( Litt usikker pÄ om jeg kommer til Ä fortsette med EL-tester. FÞr testene kom inn i bildet var vi nok mer aktiv i prÞvingen, turte ikke ta noen sjanser. Denne gangen ble det litt sÄnn "nÄ var jeg trÞtt, gitt. Og testen var jo negativ uansett"... :) Og sÄ BAM!, var den plutselig positiv, og da stod det mye pÄ nett om at man helst burde prÞvd litt i forveien. FÄr hÄpe det holder likevel, men har virkelig ikke en god fÞlelse. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

2 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Jeg har bare brukt graviditetstestene deres tidligere, nÄ bestilte jeg alt pÄ eBay siden det er sÄ mye billigere. Men instruksjonene for Babyplan lÄ pÄ nett: 

  1. Teststrimlen og urinen skal ha romtemperatur (10-30°C) for å kunne brukes ved testing.

  2. Ta testen ut av den forseglede posen.

  3. Hold testen sånn at pilen peker mot urinen og dypp den. Ta opp strimmelen etter 15 sekunder og legg den att på en ren, tĂžrr, ikke-sugende over ate (f.eks. på kanten av urinbeholderen). VIKTIG! Urinen må ikke overstige makslinjen (max); testen kan da bli misvisende.

  4. Avles resultatet innen 5 minutter. Ikke avles resultatet etter 5 minutter.

Negativ test kommer som regel innen 24-48 timer etter den positive, sÄ det sies vel at det er lurt Ä prÞve litt i forkant av EL. Jeg sitter igjen med en litt dÄrlig fÞlelse her nÄ - synes ikke det ble gjort nok :( Litt usikker pÄ om jeg kommer til Ä fortsette med EL-tester. FÞr testene kom inn i bildet var vi nok mer aktiv i prÞvingen, turte ikke ta noen sjanser. Denne gangen ble det litt sÄnn "nÄ var jeg trÞtt, gitt. Og testen var jo negativ uansett"... :) Og sÄ BAM!, var den plutselig positiv, og da stod det mye pÄ nett om at man helst burde prÞvd litt i forveien. FÄr hÄpe det holder likevel, men har virkelig ikke en god fÞlelse. 

Ja, Ă„ google etter bruksanvisningen burde jeg kanskje greid Ă„ tenkt meg til selv 😅 Uansett, takk for at du fant den fram for meg!

Ja, det er nok fort gjort Ä vĂŠre litt avslappet nĂ„r man bruker EL-tester og de er negative.. Jeg vil likevel tro at det er aller stĂžrst sjanse for Ă„ bli gravid rundt datoen man har positiv test, for da er man ganske sikker pĂ„ at noen spermier overlever til egget slipper, samtidig som at de har 24-48 t til Ă„ nĂ„ egget 😊 SĂ„ hvis dere fikk lagt inn aksjer ved postitiv test sĂ„ har du nok pĂ„ ingen mĂ„te forspilt sjansen din, Fandens Oldemor 😉

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

55 minutter siden, Aléria skrev:

Ja, Ă„ google etter bruksanvisningen burde jeg kanskje greid Ă„ tenkt meg til selv 😅 Uansett, takk for at du fant den fram for meg!

Ja, det er nok fort gjort Ä vĂŠre litt avslappet nĂ„r man bruker EL-tester og de er negative.. Jeg vil likevel tro at det er aller stĂžrst sjanse for Ă„ bli gravid rundt datoen man har positiv test, for da er man ganske sikker pĂ„ at noen spermier overlever til egget slipper, samtidig som at de har 24-48 t til Ă„ nĂ„ egget 😊 SĂ„ hvis dere fikk lagt inn aksjer ved postitiv test sĂ„ har du nok pĂ„ ingen mĂ„te forspilt sjansen din, Fandens Oldemor 😉

Hehe, men jeg har nettopp googlet etter min selv, sÄ det var nok derfor jeg kom pÄ at det gÄr an ;) 

Avslappet er nok rette ordet :fnise: Takk for oppmuntring. FÄr legge inn en ekstra i kveld just in case, og sÄ er det bare Ä smÞre seg med tÄlmodighet i minst en hel uke. Jeg har nok for mye tid mellom hendene - det gÄr sÄ saaakte! :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Litt forvirret ikveld.. Jeg startet Ă„ ta EL-tester igĂ„rkveld, den var da negativ (men ikke langt fra positiv). Idag tidlig tok jeg en test som jeg vil beskrive som marginalt positiv under tvil. Tok en ny test i ettermiddag og en ikveld og begge disse er marginalt negative.. Ikveld har jeg i tillegg kjent pĂ„ murring nede pĂ„ venstre side, slik jeg ofte fĂ„r ved EL. Det som gjĂžr meg forvirret er at EL er noen dager tidligere enn antatt og jeg har vanligvis en svĂŠrt stabil syklus.. Samtidig var EL-testen sĂ„ vidt positiv og jeg har ikke hatt like mye EL-slim som jeg vanligvis bruker.. đŸ€”Er liksom ikke overbevist om at jeg har EL nĂ„ 😅 Det er vel ikke annet Ă„ gjĂžre enn Ă„ fortsette Ă„ teste og legge inn aksjer jevnt og trutt 😊

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

8 timer siden, Aléria skrev:

Litt forvirret ikveld.. Jeg startet Ă„ ta EL-tester igĂ„rkveld, den var da negativ (men ikke langt fra positiv). Idag tidlig tok jeg en test som jeg vil beskrive som marginalt positiv under tvil. Tok en ny test i ettermiddag og en ikveld og begge disse er marginalt negative.. Ikveld har jeg i tillegg kjent pĂ„ murring nede pĂ„ venstre side, slik jeg ofte fĂ„r ved EL. Det som gjĂžr meg forvirret er at EL er noen dager tidligere enn antatt og jeg har vanligvis en svĂŠrt stabil syklus.. Samtidig var EL-testen sĂ„ vidt positiv og jeg har ikke hatt like mye EL-slim som jeg vanligvis bruker.. đŸ€”Er liksom ikke overbevist om at jeg har EL nĂ„ 😅 Det er vel ikke annet Ă„ gjĂžre enn Ă„ fortsette Ă„ teste og legge inn aksjer jevnt og trutt 😊

Bilde

Anonymkode: 02298...6d2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

9 timer siden, Aléria skrev:

Litt forvirret ikveld.. Jeg startet Ă„ ta EL-tester igĂ„rkveld, den var da negativ (men ikke langt fra positiv). Idag tidlig tok jeg en test som jeg vil beskrive som marginalt positiv under tvil. Tok en ny test i ettermiddag og en ikveld og begge disse er marginalt negative.. Ikveld har jeg i tillegg kjent pĂ„ murring nede pĂ„ venstre side, slik jeg ofte fĂ„r ved EL. Det som gjĂžr meg forvirret er at EL er noen dager tidligere enn antatt og jeg har vanligvis en svĂŠrt stabil syklus.. Samtidig var EL-testen sĂ„ vidt positiv og jeg har ikke hatt like mye EL-slim som jeg vanligvis bruker.. đŸ€”Er liksom ikke overbevist om at jeg har EL nĂ„ 😅 Det er vel ikke annet Ă„ gjĂžre enn Ă„ fortsette Ă„ teste og legge inn aksjer jevnt og trutt 😊

Dersom den var positiv vil el komme 12 til 48 timer etter positiv test

Jeg har negativ om morgon og positiv midt pÄ dagen og negativ igjen kvelden. SÄ lh toppen behÞver ikkje og vare 1 Dag den kan vÊre par timer.

Anonymkode: 02298...6d2

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom den var positiv vil el komme 12 til 48 timer etter positiv test

Jeg har negativ om morgon og positiv midt pÄ dagen og negativ igjen kvelden. SÄ lh toppen behÞver ikkje og vare 1 Dag den kan vÊre par timer.

Anonymkode: 02298...6d2

Takk for svar! Kan legge ut bilde nĂ„r jeg kommer hjem fra jobb idag â˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 timer siden, Aléria skrev:

Litt forvirret ikveld.. Jeg startet Ă„ ta EL-tester igĂ„rkveld, den var da negativ (men ikke langt fra positiv). Idag tidlig tok jeg en test som jeg vil beskrive som marginalt positiv under tvil. Tok en ny test i ettermiddag og en ikveld og begge disse er marginalt negative.. Ikveld har jeg i tillegg kjent pĂ„ murring nede pĂ„ venstre side, slik jeg ofte fĂ„r ved EL. Det som gjĂžr meg forvirret er at EL er noen dager tidligere enn antatt og jeg har vanligvis en svĂŠrt stabil syklus.. Samtidig var EL-testen sĂ„ vidt positiv og jeg har ikke hatt like mye EL-slim som jeg vanligvis bruker.. đŸ€”Er liksom ikke overbevist om at jeg har EL nĂ„ 😅 Det er vel ikke annet Ă„ gjĂžre enn Ă„ fortsette Ă„ teste og legge inn aksjer jevnt og trutt 😊

SÄ rart. Kanskje dette er mÄneden der folk fÄr tidlig EL? :klo: Men jeg tenker som anonym under her, at det ikke er alle som har like lang topp. Hvis dette er fÞrste gang du bruker tester, kan det jo hende at du bare har oppdaget noe som du ellers ikke hadde fÄtt vite. Men ja, det er nok bare Ä legge inn aksjer jevnt og trutt :) 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Den derre annenhver-dag-og-hver-dag-pĂ„-midten-strategien er ikke bare-bare 😝 Tror det er pĂ„ tide Ă„ begynne hver dag. JĂžjje meg. Jeg ser for meg at skuffelsen blir enda stĂžrre nĂ„r man har "jobba" sĂ„ hardt.

Dere som kjenner stikking under egglĂžsning, hvor lenge stikker det?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

2 timer siden, Iskula skrev:

Den derre annenhver-dag-og-hver-dag-pĂ„-midten-strategien er ikke bare-bare 😝 Tror det er pĂ„ tide Ă„ begynne hver dag. JĂžjje meg. Jeg ser for meg at skuffelsen blir enda stĂžrre nĂ„r man har "jobba" sĂ„ hardt.

Dere som kjenner stikking under egglĂžsning, hvor lenge stikker det?

Hos meg stikker det litt av og pĂ„ ilĂžpet av noen fĂ„ timer â˜ș

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

1 hour ago, Aléria said:

Hos meg stikker det litt av og pĂ„ ilĂžpet av noen fĂ„ timer â˜ș

Okay :) Kjente et veldig tydelig stikk, men sÄ tror jeg ikke det var sÄ veldig mye mer enn det. Bare bittebittelitt murring.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg trooor jeg er 2 dpo 😅 Merkelig hvordan man fĂžler at man har sĂ„ god kontroll pĂ„ syklusen i flere mĂ„neder/Ă„r, men nĂ„r det virkelig gjelder sĂ„ blir man sĂ„ usikker 😅

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...