GĂ„ til innhold

IKM uke 39 đŸ’«

Anbefalte innlegg

Ja, jeg ogsÄ. Men jeg er vanvittig usikker pÄ hvor mange dpo nÄ. I gÄr fikk jeg nemlig en svakt positiv graviditetstest :haar: 

Jeg har saumfart nettet etter svar, men blir ikke noe klokere. Det er altfor tidlig med positiv test nÄ. Slik jeg ser det er det to muligheter: 

1. Det kan vÊre en rest etter MA. Men jeg hadde 25 i hcg for 16 dager siden, og har hatt mensen og en negativ test i mellomtiden. 

2. EgglÞsning har funnet sted tidligere enn jeg trodde. Det som taler for: jeg har tidligere hatt sykluser pÄ 24 og 25 dager (og 36, sÄ her er det ikke stabilt!). Det som taler imot: Jeg hadde jo positiv EL-test sÞndag og tvilstilfelle-positiv pÄ mandag. Jeg har ikke vÊrt veldig flink til Ä teste vet jeg, har bare testet 1 gang i dÞgnet og ikke holdt meg i forveien. Det sies vel at man helst skal teste morgen og kveld, og holde seg 3-4 timer fÞrst. 

En tredje forvirring: Testen i dag var svakere enn i gÄr. Likevel mener jeg Ä huske at det har vÊrt litt sÄnn med meg i starten, at det gÄr litt opp og ned. I gÄr kveld drakk jeg store mengder, fordi jeg hadde latt vÊre Ä drikke noe i 4 timer for Ä ta en ettermiddagstest. SÄ den kan ogsÄ vÊre utvannet. 

Hvis jeg ikke var i ferd med Ä bli tullete fra fÞr av, sÄ kan man i alle fall slÄ fast at jeg er det nÄ! :klo:

Fortsetter under...

4 minutter siden, risc skrev:

Kan jeg vĂŠre med her?🙈 Har IKM lĂžrdag 30.9 og egglĂžsninger i disse dager.. litt smale sjanser siden mannen er bortreist akkurat nĂ„; men siden jeg ikke vet akkurat nĂ„r EL er sĂ„ prĂžver vi oss likevel!

Her mÄ du gjerne vÊre med :D Som du kanskje har lest i trÄden allerede, sÄ er det flere som har hatt EL pÄ odde tidspunkt :fnise: Lykke til! 

Annonse

2 timer siden, Iskula skrev:

NÄr har dere planer om Ä begynne testinga? FÞr IKM? 

Jeg skal prĂžve Ă„ vente ;)

Skal prĂžve Ă„ vente, men tviler pĂ„ at jeg klarer 😂 IKM 24. eller 25. Tipper jeg brenner av en strimmel og to i neste uke 🙈

Tja, da var testene mine negative igjen. Hvis noen har forslag til hva dette kan vÊre, vil jeg gjerne hÞre om det! OgsÄ hvis det er noen som bare er innom og leser som kan vite noe. 

Men jeg antar at IKM da er mellom 25.-27. ut fra EL-testene jeg tok. Hadde vÊrt fint Ä vente til da med Ä teste videre, men det kommer aldri i verden til Ä skje nÄr jeg har skapet fullt av tester :fnise:  Det blir sikkert en hver morgen fremover. Hadde jeg hatt fÄ tester, ville jeg begynt 7 dpo. I dag er jeg vel 3-4 dpo. 

26 minutter siden, Fandens Oldemor skrev:

Tja, da var testene mine negative igjen. Hvis noen har forslag til hva dette kan vÊre, vil jeg gjerne hÞre om det! OgsÄ hvis det er noen som bare er innom og leser som kan vite noe. 

Men jeg antar at IKM da er mellom 25.-27. ut fra EL-testene jeg tok. Hadde vÊrt fint Ä vente til da med Ä teste videre, men det kommer aldri i verden til Ä skje nÄr jeg har skapet fullt av tester :fnise:  Det blir sikkert en hver morgen fremover. Hadde jeg hatt fÄ tester, ville jeg begynt 7 dpo. I dag er jeg vel 3-4 dpo. 

Da er vi i samme bÄt. Er 3-4 dpo og kommer nok til og teste fra 7 dpo. Hadde gjort det i dag og men det er jo ingen grunn, egget har jo ikkje festa seg.

9 minutter siden, UTGÅTT PÅ DATO MEN DET ER MULI skrev:

Da er vi i samme bÄt. Er 3-4 dpo og kommer nok til og teste fra 7 dpo. Hadde gjort det i dag og men det er jo ingen grunn, egget har jo ikkje festa seg.

Da er vi helt likt, ja :D Nei, egget fester seg vel neppe sÄ tidlig. Er sikkert lurt Ä vente til 7 dpo selv om du klÞr i fingrene :) 

Siden jeg allerede har hatt positive tester denne uka, vil jeg nok fortsette Ä fÞlge med pÄ hvordan det gÄr hver dag. HÄper inderlig at det ikke er rester som gjÞr at jeg mÄ ha utskrapning og starte fra scratch! Da vil jeg mye heller ha negative fra nÄ og ut denne pp'en. 

Det kan ikke vÊre at de positive testene kan vÊre frimerker og egentlig er egglÞsningstester, Fandens Oldemor? 

Her er jeg veldig usikker pÄ om en har vÊrt eller ikke. Hadde nesten positiv pÄ mandagen og tirsdagen, og sÄ nesten helt uten strek pÄ testene pÄ onsdag, torsdag og i dag. Noen som har opplevd Ä ha EL selv om testene bare er nesten positive? Jeg fortsetter Ä teste hver dag ennÄ i tilfelle kroppen tuller etter uttak av spiralen... 

Spennende tider for dere (og kanskje meg 🙈) i dpoland!

47 minutter siden, Zarina skrev:

Det kan ikke vÊre at de positive testene kan vÊre frimerker og egentlig er egglÞsningstester, Fandens Oldemor? 

Her er jeg veldig usikker pÄ om en har vÊrt eller ikke. Hadde nesten positiv pÄ mandagen og tirsdagen, og sÄ nesten helt uten strek pÄ testene pÄ onsdag, torsdag og i dag. Noen som har opplevd Ä ha EL selv om testene bare er nesten positive? Jeg fortsetter Ä teste hver dag ennÄ i tilfelle kroppen tuller etter uttak av spiralen... 

Spennende tider for dere (og kanskje meg 🙈) i dpoland!

Ja det har jeg opplevd.

Annonse

Har noen lyst til Ă„ hjelpe meg til Ă„ se pĂ„ fertilityfriend-charten min?🙈 Er fĂžrste mĂ„ned jeg prĂžver meg pĂ„ temping og er ikke helt inni det enda... men ser at jeg har litt hĂžyere temp idag, betyr det at egglĂžsning er idag, eller at egglĂžsning akkurat har vĂŠrt??

IMG_2157.PNG

Endret av risc
4 minutter siden, risc skrev:

Har noen lyst til Ă„ hjelpe meg til Ă„ se pĂ„ fertilityfriend-charten min?🙈 Er fĂžrste mĂ„ned jeg prĂžver meg pĂ„ temping og er ikke helt inni det enda... men ser at jeg har litt hĂžyere temp idag, betyr det at egglĂžsning er idag, eller at egglĂžsning akkurat har vĂŠrt??

IMG_2157.PNG

Den har nok vÊrt, enten torsdag eller fredag. Men kan jo hende tempen i dag ble tatt pÄ et senere tidspunkt enn vanlig og dermed tempen lest av i dag kan vÊre avvikende, da kan det skje at el er i dag.

Ok, takk for svar, nei sĂžnnen min vĂ„kner kl 6 hver dag sĂ„ tempen er mĂ„lt pĂ„ det tidspunktet hver dag😝Men takk, da skjĂžnner jeg litt mer! Hvordan er det hvis du blir gravid da, er det noe sĂ„nt at temperaturen holder seg oppe da??

3 timer siden, risc skrev:

Ok, takk for svar, nei sĂžnnen min vĂ„kner kl 6 hver dag sĂ„ tempen er mĂ„lt pĂ„ det tidspunktet hver dag😝Men takk, da skjĂžnner jeg litt mer! Hvordan er det hvis du blir gravid da, er det noe sĂ„nt at temperaturen holder seg oppe da??

Ja, den vil holde seg hĂžy, eller hos noen synker ikke temp fĂžr et lite stykke inn pĂ„ mens, sĂ„ tror du vil fĂ„ positiv test fĂžr du tenker at tempen holder seg😉 flere har sĂ„kalt trifasisk mĂžnster ved graviditet, dvs et lite hopp opp. Jeg hadde faktisk et dip(temp.fall og deretter Ăžkning) i det egget festet seg forrige gang, det endte dessverre i SA, men tempen kan altsĂ„ midlertidig falle litt selv ved graviditet.

25 minutter siden, Krussemynte skrev:

Ja, den vil holde seg hĂžy, eller hos noen synker ikke temp fĂžr et lite stykke inn pĂ„ mens, sĂ„ tror du vil fĂ„ positiv test fĂžr du tenker at tempen holder seg😉 flere har sĂ„kalt trifasisk mĂžnster ved graviditet, dvs et lite hopp opp. Jeg hadde faktisk et dip(temp.fall og deretter Ăžkning) i det egget festet seg forrige gang, det endte dessverre i SA, men tempen kan altsĂ„ midlertidig falle litt selv ved graviditet.

Ok, takk, skjĂžnner! HĂžres ut som det er ganske individuelt det her altsĂ„đŸ˜… Men jaja, da fĂ„r jeg bare vente Ă„ se om 14 dager da🙈 

57 minutter siden, risc skrev:

Ok, takk, skjĂžnner! HĂžres ut som det er ganske individuelt det her altsĂ„đŸ˜… Men jaja, da fĂ„r jeg bare vente Ă„ se om 14 dager da🙈 

Mtp tidspunkt for temping, en omringet sirkel istedenfor runding i plottingen betyr at tempen er tatt til annet tidspunkt enn vanlig, men vet ikke hvor mye slingringsmonn man har pĂ„ det da😅

Akkurat nÄ, risc skrev:

Åja men tror bare det er fordi jeg la den til senere! MĂ„lte tempen tidlig oĂ„ morgenen men la den ikke inn i appen fĂžr senere😝😅

Bare endre klokkeslettet slik at appen ser at det er tatt pĂ„ samme tidđŸ‘đŸ»

Her har jeg el i dag eller i morgen, mannen var usedvanlig trett i gĂ„r kveld og sovna i det han traff puta, ikke lett Ă„ fĂ„ til runde pĂ„ morgenene med barna pĂ„ 2,5 og 5 Ă„r😅 Satser pĂ„ aksjer i dag og i morgenđŸ’ȘđŸ»đŸ‘đŸ»

SkjÞnner ingenting... er pÄ syklusdag 14 i dag, og i gÄr hadde jeg skikkelige kramper, som jeg pleier Ä fÄ med egglÞsning, men tester fortsatt negativt for det?? Jeg tester pÄ morgenen, kan egglÞsningen ha vÊrt mellom testingene og ikke blitt plukka opp pÄ test?? 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...