Gå til innhold

Rar oppførsel fra barnets lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fǿler meg så utsatt, og er 100% alenemor så det er nesten ingen jeg kan prate med disse tingene. Vi er også ganske nyinnfllyttet i byen pga. jobb så jeg kjenner ikke de andre foreldrene utover at vi er på hils. 

Både jeg og barnet hade gledet oss til skolestart, skolen har hatt veldig vanskelig for å få tak i kvalifiserte lærere så det ble ikke offentlig før siste uka hvem som skulle være mitt barns klasseforstander. Dette er en nyutdannet som kommer rett fra skolebenken.

Første skoledag begynte bra med solskinn, tale fra rektor og sang, og så skulle hver klasse gå til sitt klasserom. Det første jeg reagerte på var at han var så uinteressert mot oss foreldre. Han virket ikke interessert i å bli kjent i det hele tatt, litt avvisende rett og slett. Har til dags dato ikke tatt han i hånden og hilst ordentlig, og spør jeg han om noe praktisk får jeg bare et kort svar tilbake, litt avvisende.

Da jeg skulle hente barnet mitt på skolen en dag ble jeg sittende litt bortgjemt i skyggen i skolegården, og da så jeg han på vei til å gå med de yngste barna til skolebussen. Han så ikke meg, men jeg reagerte på at de små jentene var veldig "klengete" rundt han, skulle ha klemmer, holdt seg fast lenge i den store overvektige magen hans. Og han gjorde ingenting for å hindre det, tvert i mot. Han oppmuntret til det, fniste som en åtteårig jente og sa saker som "åå dere er så fine", "gulljentene" osv. Merk at dette er andre uka i skoleåret, og han har allerede blitt så fortrolig.. Det synes jeg ikke passer seg for en mannlig lærer , rett og slett.

Hva synes du?

En dag da jeg skulle hente datteren min på skolen så kom hun ikke ut av porten som vanlig, så jeg gikk inn på skolegården og der satt hun på benken og pratet med denne læreren alene. Jeg sa hei, han var like avvisende mot meg men så sa han "det er jeg som er frøken." og da jeg tok barnet sa han ingenting til meg men henvendte seg til datteren min med den sukkersøte stemmen, som om han var bestevenninna hennes.

Vet at det er vagt, for lite å melde bekymring om, at alle mennesker fortjener en sjanse, men jeg har bare en ekkel magefølelse og er skikkelig rett for at noe skal skje. Hva ville du gjort? Er det noe jeg kan gjøre? Føler meg nesten utestengt fra barnets skole, som om jeg er et problem for denne klasseforstanderen.

Anonymkode: 4616a...d89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet?

Han har fått god kontakt med ungene og de liker ham. At han fokuserer på eleven og ikke foreldrene er bra. Det er slik det skal bære når eleven er på skolen. Hvis du har noe konkret å spørre om så har hansikert en telefontid. Ring da. Da vil nok fokuset være på deg.

Anonymkode: 083c4...573

Skrevet

Jeg syns heller ikke dette var spesielt bekymringsfull oppførsel. Litt dumt at han ikke er mer imøtekommende mot foreldrene, det hadde ikke jeg heller likt.

Men at barna klenger på ham og liker å omgås ham er jo bare bra,

Anonymkode: 4874f...46f

Skrevet

Den store, overvektige magen hans? Virkelig? Denne magen er relevant på hvilken måte?

Anonymkode: e6cdd...30d

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Den store, overvektige magen hans? Virkelig? Denne magen er relevant på hvilken måte?

For meg er det et tegn på at han mangler selvkontroll og sunne interesser, og sitter mye foran pc`en og internett, der det er mange fristelser og rare ting å finne på. Jeg er selv overvektig bare så det er sagt, og jeg har hatt depresjon og lite nettverk og derfor overspiser jeg. En deprimert mann uten sunne fritidsinteresser og nettverk er ikke en person jeg vil sende barna mine til, faktisk.

HI

Skrevet

Slik har det vært helt fra starten her at noen av barna gir klem til læreren, holder i hånda. Man kan også stille spørsmål om barnet om det er for klengete på voksne. Jeg forstår din uro. Men det er ikke unormalt at barna klemmer. Kan bety at de har fått en god relasjon. Men helt ok å være obs. Snakk med barnet ditt om grenser. At voksne ikke har lov til å gjøre...blir nærgående fysisk. 

Anonymkode: 0d395...fe8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg er det et tegn på at han mangler selvkontroll og sunne interesser, og sitter mye foran pc`en og internett, der det er mange fristelser og rare ting å finne på. Jeg er selv overvektig bare så det er sagt, og jeg har hatt depresjon og lite nettverk og derfor overspiser jeg. En deprimert mann uten sunne fritidsinteresser og nettverk er ikke en person jeg vil sende barna mine til, faktisk.

HI

Omg, er du seriøs? Dette vet du virkelig ikke noe som helst om.Og hva så om han sitter mye foran pc og på internett, der har du da ingenting med. Om han ikke har nettverk raker deg null og niks. Det gjør han ikke automatisk til et dårlig menneske. Hvor har du det fra at han er deprimert? Er det noe du bare innbiller deg, eller har ahn sagt det til deg? Herregud, nå må du skjerpe deg kraftig og tøyle fordommene dine før du ødelegger et annet menneske.

Anonymkode: 93bd8...2a9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Har du vurdert å prate med noen profesjonelle om det underlige tankesettet ditt? Du utviser en forunderlig mangel på kunnskap og en overflod av uheldige fordommer. 

Skrevet

Jeg er enig med HI. Merkelig oppførsel fra en lærer. Og det å være imøtekommende mot foreldre er jo også en viktig del av jobben.

Anonymkode: f9d55...f80

Skrevet

Overgangen fra barnehage til skole er ofte et sjokk for "prinsessemammaer"! I barnehagen var man vant til mye oppmerksomhet når man kom og gikk, full rapport om hva prinsen/prinsessa hadde gjort/sagt/spist osv den dagen. På skolen er barna og læring fokus, man har omtrent ikke kontakt med lærere utenom foreldremøte og utviklingssamtale. 

Det er en naturlig og nødvendig flytting av fokus. Ikke bare skolefag skal læres, barna (og mødrene!) skal også lære å være en del av et større samfunn, der man ikke blir møtt på en overstrømmende måte hver dag. Slik er jo livet! Ingen legger merke til deg om du ikke krever din plass. Og der igjen må man lære å "ta plass" på en god måte og etter tur.

Skolen "din" og læreren høres helt ok ut. Har du noe å ta opp, sender du e-post eller ringer.

Anonymkode: aaf8b...e83

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ok... jeg kunne følge deg helt hit. Men dette blir bare rart. Det du sier er jo egentlig at barnet ditt ikke bør være sammen med deg heller?

Anonymkode: cf31e...45d

Skrevet

Fordommer eller ikke, det finnes noe som heter statistikk. Jeg kan si så pass at jeg gjennom jobben min får tilgang til en del informasjon som ikke alle har. Pedofili er mer utbredt enn dere tror, og de er utrolig ordentlig organiserte med egne nettverk. Så kanskje er det en grunn til at jeg er ekstra observant. HI

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Ok... jeg kunne følge deg helt hit. Men dette blir bare rart. Det du sier er jo egentlig at barnet ditt ikke bør være sammen med deg heller?

Anonymkode: cf31e...45d

Nei, fordi jeg er a) ikke mann og b ) barnets forelder.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordommer eller ikke, det finnes noe som heter statistikk. Jeg kan si så pass at jeg gjennom jobben min får tilgang til en del informasjon som ikke alle har. Pedofili er mer utbredt enn dere tror, og de er utrolig ordentlig organiserte med egne nettverk. Så kanskje er det en grunn til at jeg er ekstra observant. HI

Eller en grunn til at du er en smule paranoid

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Påstår du at du sitter på hemmelig statistikk som sier at det er sansynlig at mannlige lærere, som er overvektige, begår overgrep på elevene sine på barneskolen? 

Først tenkte jeg å anbefale deg hjemmeskole, men stakkars datteren din bør ikke bli utsatt for det. De fleste overgrep skjer tross alt i nære relasjoner

Anonymkode: 083c4...573

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tilgangen til informasjon har ikke bare gjort deg observant, men også paranoid.

Anonymkode: d6e0d...6fd

Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ta barnet ut av skolen, eller "ødelegge noens liv", som en annen sa. Men jeg vet at bare i denne kommunen jeg bor i har det skjedd flere urovekkende ting de siste årene, både fysiske overgrep og ansatte som monterte spionkamera i garderobene. Så helt ut av ingenting er ikke mine tanker oppstått fra, selv om jeg kan innrømme at jeg både er litt fordomsfull og paranoid, men hallo det er barnet mitt sin hverdag og liv det er snakk om, ikke en fremmed person jeg ser på en parkbenk.

Jeg har tenkt å la denne tråden dø og så får vi se, forhåpentligvis har dere rett og ingenting dålig kommer til å skje

HI

Skrevet

Det er klart det kan skje ting og når barnet er på skolen så mister du kontrollen på et annet vis enn når det er i barnehagen. Men du høres litt paranoid ut HI, og jeg synes du skal passe deg for å la disse tankene løpe videre.

Barnet ditt har ikke godt av en mor som ser etter spøkelser og overgripere og så lenge du ikke har noe konkret å utsette på læreren annet enn at han er overvektig(!) og lite imøtekommende så må du passe deg for å spinne videre på dette.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Mannen min har mage, men er overhodet ikke deprimert, uten nettverk eller er uten fritidsinteresser... 

Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss... erre mulig? Han er feit, du er feit, derfor må han være deprimert? Han jobber i kommunen, du bor i kommunen, derfor må han være pedofil? 

Flytt, da. Og sørg for en slank lærer neste gang. De er jo garantert ikke pedofile.

Skrevet
34 minutes ago, Pashla said:

Jøss... erre mulig? Han er feit, du er feit, derfor må han være deprimert? Han jobber i kommunen, du bor i kommunen, derfor må han være pedofil? 

Flytt, da. Og sørg for en slank lærer neste gang. De er jo garantert ikke pedofile.

Må bare kommentere.

Jeg förstår at kommentaren om vekt var provoserende og at vekt er et veldig touchy tema. Som sagt er jeg overvektig selv og kommer fra et overvektig hjem, så jeg vet at det er sensitivt.

Men hva med det andre da, hvorfor kommenterer du ikke det? Hvorfor henger du deg kun opp i vektkommentaren? Ville du likt at ditt barn borret ansiktet langt inn i magen til en nokså fremmed mann, mens han stryker henne over bakhodet og kaller henne "superjenta mi" ?

Jeg synes det er uheldig.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg, hi. Har vært borti altfor mange saker som virker uskyldige, men som er langt fra det. Grooming er steg 1. Jeg ville også reagert på slik intimitet etter så kort tid. Særlig hvis det er bare mot enkelte barn. En lærer skal kunne ha litt intimgrenser. Selv om barnet vil kose på den måten, burde en voksen person i en slik stilling, holde det på en viss profesjonell måte.

Jeg har stadig barn i bhg som nusse på munnen, kose med hendene nedi skjorta mi o.l. (sånn som små barn gjør)

For barna er det kos og det er absloutt en tillitserklæring, men som voksen er det min jobb å sette de grensene og lære de om private grenser. Det burde en lærer også passe på. 

Anonymkode: 91cbd...aed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Så du mener at alle overvektige mannfolk er pedofile? Wow, da er det mange av de!

Anonymkode: 3a730...ea7

Skrevet
10 minutter siden, Ostehviskeren skrev:

Jeg förstår at kommentaren om vekt var provoserende og at vekt er et veldig touchy tema. Som sagt er jeg overvektig selv og kommer fra et overvektig hjem, så jeg vet at det er sensitivt.

Men hvordan kan du konkludere med at siden han er overvektig, så mangler han selvkontroll og sunne interesser, sitter mye foran pc`en og internett. At han er deprimert og uten sunne fritidsinteresser og nettverk?

Er det fordi du er sånn?

Skrevet

Dette var direkte vondt å lese.

Min mann er lærer. En dyktig, flink lærer som har utrolig god kontakt til sine elever. Hver morgen får han klemmer og smil, og blir alltid møtt med glede. Elevene kan komme til ham, og snakke hvis de har bruk for det, og han er verdsatt av foreldrene. 

Jeg setter alt jeg eier og har, på at du aldri ville tenkt tanken om pedofili hvis det var en kvinne som sto i rollen. Du burde skamme deg!

Hvordan våger du å mistenkeliggjøre en mann på så tynt grunnlag? Er du fullstendig gal?

Anonymkode: 5719a...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...