Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #51 Skrevet 29. august 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: To skiver brød, epler, pærer og tomater + en yoghurt med müsli. Det er mye mat for en liten kropp, mye mer enn hva jeg spiser selv. Anonymkode: d3d11...83a Jeg har ei jente på 5. Hun spiser ikke bare brødmat, men for enkelhetsskyld gjør jeg om mengdene til skiver. Hun spiser 3 hele skiver til frokost. 3 skiver til lunsj, pluss frukt. Og så spiser hun 2 eller 3 hele skiver på sfo, pluss frukt. Før hun spiser en svær porsjon middag, og 2 hele skiver til kveldsmat. Hun spiser desidert mest i vår familie. Og hun er så radmager at det ser ut som hun lever på vann. Barn i vekst, som itillegg er aktive alle de sekundene de slipper å måtte sitte stille, trenger mye mat i perioder. Jeg håper inderlig at du bare troller, for det at barn i perioder spiser mye og andre perioder spiser lite, er jo noe absolutt alle vet. Anonymkode: baf2d...52c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #52 Skrevet 29. august 2017 barn 1: 3 skiver med svartpølse+litt fullkorn pastaskruer og gulrøtter. Barn 2: 3 skiver med leverpostei, pasta og en banan. Barn 3 (bhg): 2 skiver med skinkeost, yoghurt, pasta, gulrot og banan. Anonymkode: eeb6f...5a6
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #53 Skrevet 29. august 2017 Aner ikke. De lager matpakke selv fordi jeg mener de er store nok til det (7 og 9), men de har nok brødskiver med pålegg de selv har valgt. Anonymkode: 5c283...955
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2017 #54 Skrevet 29. august 2017 Grovskive med ost, grovskive med spekepølse og en appelsin.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #55 Skrevet 29. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ei jente på 5. Hun spiser ikke bare brødmat, men for enkelhetsskyld gjør jeg om mengdene til skiver. Hun spiser 3 hele skiver til frokost. 3 skiver til lunsj, pluss frukt. Og så spiser hun 2 eller 3 hele skiver på sfo, pluss frukt. Før hun spiser en svær porsjon middag, og 2 hele skiver til kveldsmat. Hun spiser desidert mest i vår familie. Og hun er så radmager at det ser ut som hun lever på vann. Barn i vekst, som itillegg er aktive alle de sekundene de slipper å måtte sitte stille, trenger mye mat i perioder. Jeg håper inderlig at du bare troller, for det at barn i perioder spiser mye og andre perioder spiser lite, er jo noe absolutt alle vet. Anonymkode: baf2d...52c Nei, jeg troller ikke. Jeg syns mange barn her i denne tråden spiser mye, og det at noen mener noe annet enn deg, betyr ikke nødvendigvis at en troller. Jeg syns ditt barn spiser mye. Jeg sa aldri at barna ikke trenger det, for også jeg vet at barn -akkurat som voksne - er forskjellige. Slik du beskriver det, spiser ditt barn på 5 år, mer enn min mann. Det er mye, og det må være lov å si. Sammenlignet spiser min jente på 7 en skive til frokost, en skive til lunsj, kanskje etterfulgt av en plomme eller et par cherrytomater, en miniporsjon middag, og en liten frukt til kvelds. Hun er 120 cm og veier 19 kg. Jeg ante virkelig ikke at det faktisk var min jente som spiste lite. Jeg trodde det hun spiste var helt normalt, derfor ble jeg overrasket over mengdene barna her inne spiser. Jeg ser jo nå at hun spiser lite. Bittelite. Anonymkode: d3d11...83a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #56 Skrevet 29. august 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg troller ikke. Jeg syns mange barn her i denne tråden spiser mye, og det at noen mener noe annet enn deg, betyr ikke nødvendigvis at en troller. Jeg syns ditt barn spiser mye. Jeg sa aldri at barna ikke trenger det, for også jeg vet at barn -akkurat som voksne - er forskjellige. Slik du beskriver det, spiser ditt barn på 5 år, mer enn min mann. Det er mye, og det må være lov å si. Sammenlignet spiser min jente på 7 en skive til frokost, en skive til lunsj, kanskje etterfulgt av en plomme eller et par cherrytomater, en miniporsjon middag, og en liten frukt til kvelds. Hun er 120 cm og veier 19 kg. Jeg ante virkelig ikke at det faktisk var min jente som spiste lite. Jeg trodde det hun spiste var helt normalt, derfor ble jeg overrasket over mengdene barna her inne spiser. Jeg ser jo nå at hun spiser lite. Bittelite. Anonymkode: d3d11...83a Ditt barn spiser veldig lite i forhold til hva ei jente i aldersgruppen 4 til 8 år skal ha av energi i løpet av en dag. Jenter i denne alderen bør spise mellom 1200 til 1800 kalorier pr dag (variasjonen er i forhold til hvor aktiv man er). Utfra hva du sier om din datter så ligger hennes kalori inntak på ca 700 pr dag (hvis man regner 300 kalorier til middag og vanlig pålegg), og generelt er det veldig lite. At hun har et stort avvik i forhold til energiinntak kan sikkert være korrekt for henne, men da hun avviker veldig i forhold til vanlig behov kan du ikke bruke henne som et eksempel på hvor mye energy et barn skal spise i løpet av en dag. Anonymkode: 28f37...458
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #57 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg troller ikke. Jeg syns mange barn her i denne tråden spiser mye, og det at noen mener noe annet enn deg, betyr ikke nødvendigvis at en troller. Jeg syns ditt barn spiser mye. Jeg sa aldri at barna ikke trenger det, for også jeg vet at barn -akkurat som voksne - er forskjellige. Slik du beskriver det, spiser ditt barn på 5 år, mer enn min mann. Det er mye, og det må være lov å si. Sammenlignet spiser min jente på 7 en skive til frokost, en skive til lunsj, kanskje etterfulgt av en plomme eller et par cherrytomater, en miniporsjon middag, og en liten frukt til kvelds. Hun er 120 cm og veier 19 kg. Jeg ante virkelig ikke at det faktisk var min jente som spiste lite. Jeg trodde det hun spiste var helt normalt, derfor ble jeg overrasket over mengdene barna her inne spiser. Jeg ser jo nå at hun spiser lite. Bittelite. Anonymkode: d3d11...83a Ikke rart hun veier det samme som min 3 åring da med så lite matinntak. Du må få i henne mer. Helmelk og mye smør på skiva osv. Hun må da ligge uvanlig lavt i vekt og høyde? Anonymkode: dd767...fb5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #58 Skrevet 29. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke rart hun veier det samme som min 3 åring da med så lite matinntak. Du må få i henne mer. Helmelk og mye smør på skiva osv. Hun må da ligge uvanlig lavt i vekt og høyde? Anonymkode: dd767...fb5 Min 6-åring er 120 cm og 21 kg. Han er ganske gjennomsnittlig, og denne jenta er bare 1 år eldre, så SÅ lavt kan hun ikke ligge heller... Mennesker er dessuten veldig forskjellig bygd. Anonymkode: d2018...7cf
RealGutteMamma Skrevet 29. august 2017 #59 Skrevet 29. august 2017 Det varierer litt. Men i dag bestod matpakken av: 2skiver med kokt skinke, en ca 5-6cm lang agurkbit, 3-4cherrytomater, et norskt eple og en yoghurt. På fredager får han av og til en liten boks med litt oboy pulver i til å blande i melken.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #60 Skrevet 29. august 2017 To skiver med smør og kaviar. Anonymkode: 17382...453
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #61 Skrevet 29. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke rart hun veier det samme som min 3 åring da med så lite matinntak. Du må få i henne mer. Helmelk og mye smør på skiva osv. Hun må da ligge uvanlig lavt i vekt og høyde? Anonymkode: dd767...fb5 Hun er helt fin som hun er. Jeg maser ikke med å få i henne mat - jeg syns det er mye viktigere at hun liker det hun får servert, og at hun koser seg med maten. Hun er også flink til å prøve nye ting, og liker å hjelpe oss med å tilberede maten. Din 3 åring ligger helt i øvre sjikt av hva som er normalt, men han/hun er helt sikkert fin uansett. Min ligger i nedre sjikt, og det er ok. Alle er forskjellige. Anonymkode: d3d11...83a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #62 Skrevet 29. august 2017 Jepp 12 åringen kunne fint ha smurt maten selv, men jeg velger å gjøre det fordi: jeg slipper rot og gris og mas på kjøkkenet, jeg er glad i henne og gjør det med glede. Forøvrig vil hun ikke ha masse dill og dall i matpakken, et par skiver med enkelt pålegg og smør er det som fungerer best. Anonymkode: 10134...e91
Anonym bruker Skrevet 29. august 2017 #63 Skrevet 29. august 2017 Gud så glad jeg blir at jeg bor i et annet land. Som ikke trenger å ha med mat. Der får de god og näringsrik mat! Og slippe mat som er smeltet og varm. Anonymkode: 99c0e...114
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #64 Skrevet 30. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Gud så glad jeg blir at jeg bor i et annet land. Som ikke trenger å ha med mat. Der får de god og näringsrik mat! Og slippe mat som er smeltet og varm. Anonymkode: 99c0e...114 Smeltet? Anonymkode: 1bf3b...064
pifi med tre nurk Skrevet 30. august 2017 #65 Skrevet 30. august 2017 Ente brødskiver eller knekkebrød med valgt pålegg, oppskåret agurk, paprika og gulrøtterog evt noe frukt.
Rivjernet Skrevet 30. august 2017 #66 Skrevet 30. august 2017 Jeg pleier å fylle fryseren med hjemmebakte baguetter, så skjerper jeg de i ovnen om morgenen . På denne måten blir det alltid ferskt brød de gangene det er brødmat i matboksen. Så i dag var det baguetter med skinke og oppskjært honningmelon på menyen. Alle barna får det samme, minus eldste for han lager matpakken sin selv. Det mener jeg man må klare når man blir eldre.
Rivjernet Skrevet 30. august 2017 #67 Skrevet 30. august 2017 På 29.8.2017 den 16.36, Anonym bruker skrev: Ikke rart hun veier det samme som min 3 åring da med så lite matinntak. Du må få i henne mer. Helmelk og mye smør på skiva osv. Hun må da ligge uvanlig lavt i vekt og høyde? Anonymkode: dd767...fb5 Merkelig påstand. Det er da vel mange barn som er spedbygd uten at det betyr at man skal fete de opp på smør og helmelk?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2017 #68 Skrevet 30. august 2017 Idag fikk hun 2 grove skiver, en med leverpostei og en med ost og skinke, en banan, en neve druer og en pose minigulrøtter. Sønnen min får lunsj på skolen. Anonymkode: ee043...977
Anonym bruker Skrevet 31. august 2017 #70 Skrevet 31. august 2017 Vanligvis har de 2 brødskiver med forskjellig pålegg. Akkurat i dag lagde jeg tortillaruller med ost, spekeskinke, avocado og agurk. De fikk også en brødskive og noen blåbær. Dette er barn i 3. og 6. klasse. Anonymkode: 7c22e...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå