Gå til innhold

Hva ligger i matboksen til ditt skolebarn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ble det; 2 grove brødskiver med salami , 10 jordbær , ett eple og en smoothie. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 brødskiver med svartpølse og falynkorv etter eget ønske og en banan. 

Skrevet

En skive hjemmebakt brød med falunkorv, en melonyoghurt og en banan. 

Skrevet

Makaroni og kjøttboller fra gårsdagens middag + minigulrøtter og tomater. Ikke så ofte vi har passende matrester, vanligvis blir det skiver, eller til nød wraps, men stor stas de gangene de får.

Skrevet

Ene har rundstykke med skinke, druer og 3 små salamisticks.

andre har rundstykke med salami, en halv kiwi og babybelle

Skrevet

2 rundstykker. Ett med leverpostei og ett med brunost. Og en klementin.

Anonymkode: 72d20...556

Skrevet

Idag ble det faktisk brød med nugatti. Jeg prøver alt jeg kan til å få han til å spise mat på skolen så nå tester jeg noe ut for å sjekke om det spiller noen rolle hva han har på maten. 

De ser på film når de spiser og da spiser ikke sønnen min. Han får spist en halv skive...det begynner å bli et problem.

Anonymkode: 25a00...eb1

Skrevet

2 grove skiver med ost og salami, og en gulrot.

Skrevet

En brødskive med leverpostei og en med prim, og et eple.

Anonymkode: d2018...7cf

Skrevet

2 skiver, en med eggerøre og spekeskinke og en med Salami og agurk. + En tomat delt i båter. 

Anonymkode: 1bf3b...064

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idag ble det faktisk brød med nugatti. Jeg prøver alt jeg kan til å få han til å spise mat på skolen så nå tester jeg noe ut for å sjekke om det spiller noen rolle hva han har på maten. 

De ser på film når de spiser og da spiser ikke sønnen min. Han får spist en halv skive...det begynner å bli et problem.

Det hadde jeg tatt opp med skolen. Vi hadde samme problemet i klassen til min sønn, var flere som rett og slett glemte å spise fordi de var så opptatt med å se på film.

Nå når de har sluttet med å vise film så har ikke vi det problemet lengre. 

Anonymkode: b45ca...4f0

Skrevet

To skiver med prim som der lagt sammen og det var det. Får frukt og melk på skolen. 7 klasse.

Anonymkode: 10134...e91

Skrevet

Det de har lyst på.

Spør hva de vil ha når de sitter og spiser frokost, også lager jeg det. Har fire barn og i dag har de:

-2 skiver med leverpostei og agurk, cherrytomater og sukkererter

-1 skive med gulost og et grønt eple

-2 skiver med leverpostei og agurk, pluss druer

-3 husman knekkebrød uten pålegg, en liten kniv og to små porsjonspakninger med leverpostei, pluss druer.

Anonymkode: 7c75f...3e8

Skrevet

Så mye mat! Like mye som jeg spiser selv, jo.

Her fikk førsteklassingen min en lefse (som en julelefse) med litt majones, gulost og skinke. Rullet den sammen som en wraps og delte i to. I tillegg fikk hun fire cherrytomater og et lite eple fra hagen. 

Anonymkode: d3d11...83a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg tatt opp med skolen. Vi hadde samme problemet i klassen til min sønn, var flere som rett og slett glemte å spise fordi de var så opptatt med å se på film.

Nå når de har sluttet med å vise film så har ikke vi det problemet lengre. 

Anonymkode: b45ca...4f0

Jeg har tatt det opp, men de mener at flere elever spiser mer når de ser på film. 

Sa til og med fra i et samarbeidsmøte med skolen før skolestart at han lett blir distrahert når det skjer mye rundt han spesielt i matsituasjoner slik at han glemmer å spise. Håper så vi finner en løsning for det ødelegger for det han skal lære spesielt når de har så lange dager. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mye mat! Like mye som jeg spiser selv, jo.

Hvem mener du har med mye mat? De fleste her har jo 2 brødskiver

Anonymkode: 049c5...429

Skrevet

1: En hjemmebakt og grov skiver med fårepølse, et eple i biter med litt lime på, en liten yoghurt og musli

2. To hjemmebakte grove skiver med fårepølse, et eple i biter med lime på, en liten yoghurt  og musli

3: To hjemmebakte grove skiver med kokt skinke og ost og agurk ved siden av

De er alle hjemme tidlig i dag og spiser middag sammen kl 3 før de går på trening og kamp. Så spiser vi samlet kvelds i dag. 

Skrevet

Det verst tenkelige.

Boks 1: To skiver Fjellbrød med skinke og ost + yoghurt.

Boks 2: To skiver Fjellbrød med leverpostei og prim + yoghurt.

Begge boksene er etter barnas ønsker....merkelig.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tatt det opp, men de mener at flere elever spiser mer når de ser på film. 

Sa til og med fra i et samarbeidsmøte med skolen før skolestart at han lett blir distrahert når det skjer mye rundt han spesielt i matsituasjoner slik at han glemmer å spise. Håper så vi finner en løsning for det ødelegger for det han skal lære spesielt når de har så lange dager. 

Regner med læreren også er i klasserommet, så hvorfor sitter ikke da læreren bare på en stol ved siden av sønnen din og minnser han på å spise ved å f.eks ta han litt på armen innimellom?

Her hører de på lydbok mens de spiser, og læreren holder øye med ungene og minner de som glemmer å spise på det. Er det noen som spiser lite tar de en halv skive i hånda på vei ut av klasserommet og dytter den i seg mens de går ut i skolegården og leter etter hva de skal finne på.

Skrevet

Matpakke 1: 2 brødskiver med svartpølse, 1 brødskive med bringebærsyltetøy og en halv appelsin

Matpakke 2: 2 brødskiver med svartpølse og agurk. En halv appelsin. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem mener du har med mye mat? De fleste her har jo 2 brødskiver

Anonymkode: 049c5...429

To skiver brød, epler, pærer og tomater + en yoghurt med müsli. Det er mye mat for en liten kropp, mye mer enn hva jeg spiser selv. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

To skiver brød, epler, pærer og tomater + en yoghurt med müsli. Det er mye mat for en liten kropp, mye mer enn hva jeg spiser selv. 

Det er jo i denne alderen barna trenger mat. Ikke bare for at kroppen skal vokse, men fordi kroppen trenger rikelig med næring skal barna holde ut en hel skoledag. De trenger påfyll av energi for å ha nok konsentrasjon. De aller fleste barn er også mye mer aktiv i skolehverdagen enn hva vi voksne er i løpet av en arbeidsdag. 

Tror du har misforstått?

Anonymkode: 1bf3b...064

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal barn spise mindre enn en voksen, de er jo mye mer aktiv enn en voksen og dessuten i vekst.

Mine barn spiser alle mer enn meg, men likevel er det jeg som er litt godt polstret mens de er slanke som mynder. De bruker jo opp rubbel og bit av kaloriene de spiser.

Skrevet

Barn en: Tre grove skiver med gudbrandsdalsost + en gulrot.

Barn to: Tre skiver med hjemmebakt fint brød med kun smør. Pleier normalt å ha grovt brød med pålegg og en frukt til, så unntak idag, ville ha kun dette.

Anonymkode: 924f4...0ee

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det de har lyst på.

Spør hva de vil ha når de sitter og spiser frokost, også lager jeg det. Har fire barn og i dag har de:

-2 skiver med leverpostei og agurk, cherrytomater og sukkererter

-1 skive med gulost og et grønt eple

-2 skiver med leverpostei og agurk, pluss druer

-3 husman knekkebrød uten pålegg, en liten kniv og to små porsjonspakninger med leverpostei, pluss druer.

Hvorfor lager de ikke maten selv?

Anonymkode: dd767...fb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...