Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #51 Skrevet 28. august 2017 Merkelig at ikke noe av det HI har kommet med lengre ut i samtalen stod i hovedinnlegget. Anonymkode: ba092...c19
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2017 #52 Skrevet 28. august 2017 På 27. august 2017 den 17.29, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nevnte barn går ikke i samme klasse som mitt barn, men omtrent på samme alder. Jeg tror ikke barnet blir mobbet , men sliter likevel sosialt. Sliter med sosiale koder og det er mangel på struktur hjemme. Forskjellige instanser er inne i familien . Det er slitsomt å ha barnet på besøk , barnet vil stadig styre lek og kan si og gjøre ting som ikke passer seg. Barnet kan feks gå å forsyne seg av mat uten å spørre. Barnet må med andre ord passes på. Veldig vanskelig med dialog med mor. ( prøvd mange ganger å snakke med henne) hi I så fall bør vel denne lille gjesten kun komme hvis mor også har tid til å bli med. Så kan hun være litt veileder. Men noe sier meg at hun nok ikke er så flink.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. august 2017 Forfatter #53 Skrevet 28. august 2017 2 minutter siden, Pashla skrev: I så fall bør vel denne lille gjesten kun komme hvis mor også har tid til å bli med. Så kan hun være litt veileder. Men noe sier meg at hun nok ikke er så flink. Hadde hun enda vært villig til det... hi
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2017 #54 Skrevet 28. august 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er trist å se hvordan jeg tolker det mange av dere skriver.. Verden er jo ikke svart/hvit. Man kan sette grenser for seg selv og barnet uten å bedrive systematisk utestenging. Ikke rart det er masse mobbing i samfunnet,når man hele tiden skal heve seg over andre som sliter og har utfordringer i sin hverdag. Klart det er ingen som skal ta på seg hele og fulle ansvaret for alle de "svake" i samfunnet, men dersom alle gjorde "litt" så er det utrolig hva som kan komme ut av det for den det gjelder, egne barn og seg selv. Alle har en verdi, og den verdien er unik og stor. Er det ingen som ser dette, fordi man bare har full fokus på seg og sitt? Med det sagt så skal man jo selvølgelig beskytte barnet sitt dersom det er en mulighet for at de kan komme til skade, da kan man forvente mer av foreldrene, og dersom de ikke er villig til å stille opp så må man jo vurdere om barnet kan komme. Alle småbarnsfamilier har knapt med tid... Synes likevel det er trist å se hvor kalde mange er. Det er snakk om barn, et liv og det å skape et sundt miljø! Kanskje må barnet ditt forholde seg til dette barnet når det blir større, kan hende at det ikke blir bare positivit for ditt barn dersom dette barnet utagerer på en negativ måte... Her handler det om å tenke langsiktig og helhetlig, og ta hensyn til det medmenneskelige! Herlighet... Stakkars barn! Anonymkode: ba092...c19 Det HI beskriver er imidlertid en fjerdeklassing som blir ufrivillig støttekontakt og "gissel" for en annen. Det er ikke ok. Det er heller ikke ok at en mor med egne utfordringer på hjemmebane skal bli ufrivillig dagmamma for en annens barn. Så din betraktning er vakker, men ikke relevant her.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #55 Skrevet 28. august 2017 18 minutter siden, Pashla skrev: Det HI beskriver er imidlertid en fjerdeklassing som blir ufrivillig støttekontakt og "gissel" for en annen. Det er ikke ok. Det er heller ikke ok at en mor med egne utfordringer på hjemmebane skal bli ufrivillig dagmamma for en annens barn. Så din betraktning er vakker, men ikke relevant her. Alle har vel utfordringer i større eller mindre grad. Les over det jeg har skrevet en gang til du så slipper du kanskje å være så spydig. Jeg i det minste holder muligheten åpen for at man ikke bestandig kan ha et barn på besøk samt at verden ikke er svart/hvit. Er ikke å enkelt å vite hva hi har gjort og ikke gjort, men hvis alt hun har skrevet etterhvert om hva hun har gjort for barnet så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å nekte barnet å komme på besøk da, iaf slik hi ser det.. og det blir til syvende og sist hennes valg da det er deres liv og deres hus. Anonymkode: ba092...c19
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #56 Skrevet 28. august 2017 Det slår jo ikke feil, HI. Du har bestemt deg for svaret før du lager et innlegg, og hvis noen tenker annerledes enn deg, så kommer du med masse ny informasjon som synliggjør hvorfor ditt svar må være riktig. Det finnes ingen nyanser, så å se på andre alternativer enn svart og hvitt lar seg ikke gjøre... Skjønner ikke hvorfor du spør da! Anonymkode: eeb9b...28f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. august 2017 Forfatter #57 Skrevet 28. august 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle har vel utfordringer i større eller mindre grad. Les over det jeg har skrevet en gang til du så slipper du kanskje å være så spydig. Jeg i det minste holder muligheten åpen for at man ikke bestandig kan ha et barn på besøk samt at verden ikke er svart/hvit. Er ikke å enkelt å vite hva hi har gjort og ikke gjort, men hvis alt hun har skrevet etterhvert om hva hun har gjort for barnet så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å nekte barnet å komme på besøk da, iaf slik hi ser det.. og det blir til syvende og sist hennes valg da det er deres liv og deres hus. Anonymkode: ba092...c19 Jeg nekter ikke barnet å komme på besøk dersom mitt barn vil ha besøk av dette barnet , jeg har bare bestemt meg for å ikke tvinge mitt barn til å leke med noen han overhode ikke har noe til felles med og som han har null kjemi med. Kommer barnet en ettermiddag og spørr og mitt barn ønsker å leke så klarer jeg selvsagt det. Hi
Gjest Antarctica Skrevet 28. august 2017 #58 Skrevet 28. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alle har vel utfordringer i større eller mindre grad. Les over det jeg har skrevet en gang til du så slipper du kanskje å være så spydig. Jeg i det minste holder muligheten åpen for at man ikke bestandig kan ha et barn på besøk samt at verden ikke er svart/hvit. Er ikke å enkelt å vite hva hi har gjort og ikke gjort, men hvis alt hun har skrevet etterhvert om hva hun har gjort for barnet så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å nekte barnet å komme på besøk da, iaf slik hi ser det.. og det blir til syvende og sist hennes valg da det er deres liv og deres hus. Anonymkode: ba092...c19 Hva er spydig? Du svarer jo som om problemstillingen er noe annet enn det som faktisk var tilfelle. Da må det være lov å si at din betraktning er irrelevant.!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #59 Skrevet 28. august 2017 4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg har snakket med bv og barnets mor vet at jeg snakker med dem. Hi Har du snakket med bv etter at du og sønnen din bestemte dere for å utestenge det andre barnet fra deres hjem? Anonymkode: 6c3cd...8ff
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. august 2017 Forfatter #60 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har du snakket med bv etter at du og sønnen din bestemte dere for å utestenge det andre barnet fra deres hjem? Anonymkode: 6c3cd...8ff Du tuller nå ikkesant?? Hi
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #61 Skrevet 28. august 2017 8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du tuller nå ikkesant?? Hi Det er jo det dere i praksis gjør. Men kan godt spørre på nytt igjen: Har du kontaktet bv etter at du bestemte at det var greit at sønnen din ikke vil leke med denne gutten igjen? Og nei, jeg tuller ikke når jeg spør om det. Det at barnet nå isoleres enda mer enn det har vært tidligere er viktig informasjon for bv. Ikke som en kritikk av dere, men som en faktaopplysning, nå har dette barnet trolig ikke lenger dine barn å leke med, fordi ditt barn ikke lenger orker å leke med det andre barnet. Det er også en like viktig informasjon for bv hvordan barnets mor reagerte, at hun ble forbanna på deg. Det sier veldig mye om hennes evne og vilje til å forstå barnet sitt, og ikke minst viser det hennes manglende selvinnsikt, at også hun må bidra om barnet hennes skal få det bedre, og det viser at hun fremdeles ikke er interessert i å finne gode løsninger. Fordi dette er viktig informasjon for å vise dette barnets nåværende situasjon og utvikling så håper jeg du tar kontakt med bv og forteller om dette. Det er jo flott at du har vært i kontakt med dem tidligere. Men dette er ny informasjon som bv trenger for å kunne hjelpe dette barnet best mulig. Og du er den som kan gi den informasjonen... Anonymkode: 6c3cd...8ff
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. august 2017 Forfatter #62 Skrevet 28. august 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo det dere i praksis gjør. Men kan godt spørre på nytt igjen: Har du kontaktet bv etter at du bestemte at det var greit at sønnen din ikke vil leke med denne gutten igjen? Og nei, jeg tuller ikke når jeg spør om det. Det at barnet nå isoleres enda mer enn det har vært tidligere er viktig informasjon for bv. Ikke som en kritikk av dere, men som en faktaopplysning, nå har dette barnet trolig ikke lenger dine barn å leke med, fordi ditt barn ikke lenger orker å leke med det andre barnet. Det er også en like viktig informasjon for bv hvordan barnets mor reagerte, at hun ble forbanna på deg. Det sier veldig mye om hennes evne og vilje til å forstå barnet sitt, og ikke minst viser det hennes manglende selvinnsikt, at også hun må bidra om barnet hennes skal få det bedre, og det viser at hun fremdeles ikke er interessert i å finne gode løsninger. Fordi dette er viktig informasjon for å vise dette barnets nåværende situasjon og utvikling så håper jeg du tar kontakt med bv og forteller om dette. Det er jo flott at du har vært i kontakt med dem tidligere. Men dette er ny informasjon som bv trenger for å kunne hjelpe dette barnet best mulig. Og du er den som kan gi den informasjonen... Anonymkode: 6c3cd...8ff Da forstår jeg . Ja, jeg har sagt det til dem, de sa faktisk at dette ikke er noe vi er ansvarlig for å løse . De er som sagt inne i familien og har vært det i en tid. Får inntrykk av at mor synes det er Ok og en hjelp å ha dem i bildet. ( fått mye støtte og kursing ) mor har selv fortalt meg om bv sin hjelp. Jeg er dønn sliten av det hele må jeg innrømme....hi
Anonym bruker Skrevet 28. august 2017 #63 Skrevet 28. august 2017 3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Da forstår jeg . Ja, jeg har sagt det til dem, de sa faktisk at dette ikke er noe vi er ansvarlig for å løse . De er som sagt inne i familien og har vært det i en tid. Får inntrykk av at mor synes det er Ok og en hjelp å ha dem i bildet. ( fått mye støtte og kursing ) mor har selv fortalt meg om bv sin hjelp. Jeg er dønn sliten av det hele må jeg innrømme....hi Bra du har varslet om dette også. Det høres jo nesten ut som om mor ikke er skikket for å ha omsorgen for et såpass krevende barn, i hvert fall ut fra hennes reaksjon på det som nå har skjedd. Kan selvfølgelig være en reaksjon hun får fordi hun nå er redd for hva som vil skje videre med barnet hennes - men virker ikke slik, for da burde hun jo heller kommet tilbake til deg for å snakke om de forslagene for "samvær" mellom barna som du har foreslått tidligere. Håper bv fortsetter å følge opp dette barnet! Ikke nøl med å melde fra om du ser nye utviklinger med barnet eller med mor. Anonymkode: 6c3cd...8ff
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 28. august 2017 Forfatter #64 Skrevet 28. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bra du har varslet om dette også. Det høres jo nesten ut som om mor ikke er skikket for å ha omsorgen for et såpass krevende barn, i hvert fall ut fra hennes reaksjon på det som nå har skjedd. Kan selvfølgelig være en reaksjon hun får fordi hun nå er redd for hva som vil skje videre med barnet hennes - men virker ikke slik, for da burde hun jo heller kommet tilbake til deg for å snakke om de forslagene for "samvær" mellom barna som du har foreslått tidligere. Håper bv fortsetter å følge opp dette barnet! Ikke nøl med å melde fra om du ser nye utviklinger med barnet eller med mor. Anonymkode: 6c3cd...8ff Hun har sagt bv skal støtte den i "en tid fremover" de har også samarbeid med skole og har jevnlige samarbeidsmøter. Barnet blir mao fulgt opp av rette instanser . Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå