Gå til innhold

Synes dere dette er dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 11 som må være hjemme alene når jeg jobber kveld. 

Nå jobber jeg kveld noen uke 2 og noen 3 kvelder. Han har fast en kveld i uken alene hjemme. De andre er når han er hos far. 

Tenker nå gå inn i en ordning sånn:

mandag tidlig, tirsdag tidlig (han hos far), ons og tors kveld (han hjemme alene) og tidlig fre og ha han den helgen. 

Det for å selv få en dag jeg jobber tidlig og er uten barn. Ikke hver uke, men annen hver. 

Håper på meninger. 

Anonymkode: 2f656...ab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det ingen som svarer? 

Skrevet

Forsto ikke helt greia. Jobber du alltid når du ikke har barnet? I helger også?

Anonymkode: 78ae5...461

Skrevet

Helt ærlig synes jeg det er viktigere at han har deg om kvelden enn at du får en frikveld i uken. Det har de færreste av oss som har barn. 

innebærer det at han må være aleine hele ettermiddagen og kvelden? Altså lage middag selv og ikke få oppfølgning med skolearbeid? Eller har jeg misforstått?

Anonymkode: c806e...39e

Skrevet

Du har 'fri' fra ungen når han er hos far (for en forferdelig holdning), derfor gjør du selvsagt det du kan for å være hjemme på kveldstid når han er hos deg! Ærlig talt!

Anonymkode: a01fe...53f

Skrevet

Du burde hellere jobbe kveld de dagene han er hos sin far og tidlig hjem når du har din sønn.

Er det ikke meningen å tilbringe så mye tid som mulig sammen med sitt/sine barn? Du har jo "fri" når han er hos sin far.

Anonymkode: d38e6...c13

Skrevet

Hvorfor vil du tilbringe enda mindre tid med ungen din?

Kan han være mer hos far?

Anonymkode: 888e4...5ea

Skrevet

Jeg synes det er rart at han må være 2 kvelder alene når han er hos deg. Det synes jeg var en skrekkelig dårlig løsning. Du har vel egentid når han er hos pappa

Anonymkode: 81350...9e9

Skrevet

Ja det synes jeg. Han er bare 11 år. Kanskje far burde hatt mer samvær siden du trenger mer egentid? 

Anonymkode: dc60f...55c

Skrevet

Da er det bedre om han er hos faren onsdagen og torsdagen også,. Han ser deg knapt før helga uansett.

Skrevet

Han må være fast alene en dag i uken pga jeg jobber kveld. 

Går jeg inn i denne ordningen blir det to kvelder annen hver uke. 

Jeg lager alltid middag før jeg går. 

Mer vekk fra 1445 til 2015. 

Skrevet

Forstår ikke at du tenker tanken en gang, dersom du kan unngå at han må være hjemme alene.

Skrevet

Greit å høre meninger. 

Ja, i mitt yrke er det kveld. 

Og har i alle år hatt kveld når han er hos far, men tenker nå siden han er større at jeg kanskje kunne hatt tid til å finne en ny. 

Jobber og kveld helger når han er hos far. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å høre meninger. 

Og har i alle år hatt kveld når han er hos far, men tenker nå siden han er større at jeg kanskje kunne hatt tid til å finne en ny. 

Men du jobber vel ikke hver eneste kveld når han er hos faren?

Skrevet

Jeg har en 11 år gammel gutt selv og ville aldri latt han være alene hjemme i flere timer på ettermiddag/kveld med både middag, lekser og kveldsstell. Har han ikke lekser og aktiviteter om må følges opp disse dagene? 

Jeg er tydeligvis en hønemor jeg da som kun lar barna være hjemme alene maks et par timer av gangen og kun på dagtid med naboer hjemme. Hadde aldri i verden gått inn i en slik ordning frivillig. Vil ha mest mulig tid med barna. 

Anonymkode: bc0ba...190

Skrevet

Jeg har en jente på 11 og ville aldri latt hun være alene sånn som du gjør.

Jeg har også 2 sønner 100%. Jeg har aldri "fri".... Har aldri tenkt tanken en gang 

Anonymkode: e28f7...a0b

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å høre meninger. 

Finne en ny hva?

Anonymkode: 937bc...6b2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Finne en ny hva?

Anonymkode: 937bc...6b2

En mann selvfølgelig

Skrevet

Dårlig løsning. Har selv en sønn på 11 og kan dra  på trening en kveld mens han er alene, men det skjer 1-2 ganger pr mnd. Har aldri "fri" for øvrig, og det gjør ingen verdens ting. Jeg ville lagt tilrette for mest mulig tid hjemme når sønnen er hjemme. 

Anonymkode: 5bf01...32d

Skrevet

det er ikke krise at han er alene hjemme, så lenge han syntes det er ok selv, og det fungerer med lekser/aktiviteter osv.

Det er ikke lett å være alene, og de som her sier at de alltid har barna så vil jeg bare minne på at når man er to, kan den ene gjøre ditt og datt og etterlate barnet hjemme med far/mor. Er man alene så er det bare deg der, da er friheten noe helt annet.

Anonymkode: 7dfa5...2a4

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det er ikke krise at han er alene hjemme, så lenge han syntes det er ok selv, og det fungerer med lekser/aktiviteter osv.

Det er ikke lett å være alene, og de som her sier at de alltid har barna så vil jeg bare minne på at når man er to, kan den ene gjøre ditt og datt og etterlate barnet hjemme med far/mor. Er man alene så er det bare deg der, da er friheten noe helt annet.

Anonymkode: 7dfa5...2a4

Ungen til hi er mye hos faren sin så hi er ikke alene om ungen.

Anonymkode: 888e4...5ea

Skrevet

Jeg jobber alltid kveld når han er hos faren + helg. Fri søndag. Eneste dagen jeg kan finne på noe annet. Veldig låst. Når han var mindre hadde jeg pass til han de kveldene jeg jobbet. 

Hatt det sånn siden han var 5 år. Og har gått helt fint. Nå går det fint at han er hjemme alene. Jeg ordner mat og er av og til med venner og har aktivitet. Er en selvstendig og flink gutt. 

Samvittigheten min ligger på om jeg bør ta den ekstra dagen og ha dag når han er hos faren og da må jeg gå kveld en annen når han er hjemme. Får ikke mindre kvelder og trenger så klart pengene. 

Skrevet

Du skriver så vanskelig HI.  Skjønner nesten ikke hva du mener/skriver.  Men til saken:  selvfølgelig KAN en 11 åring være alene 2 kvelder i uka.   Men hvis det ikke er helt nødvendig hvorfor skal han?   Så mamma kan finne seg ny type😐  Jeg hadde ikke gjort det, men hvis du føler det er riktig så gjør du det!   Og når han har en far som har han mye så har du tid til å date og finne en fyr mens han er hos faren. Du er ikke alenemor. Du har mye "fri"

Anonymkode: 676e5...285

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han må være fast alene en dag i uken pga jeg jobber kveld. 

Går jeg inn i denne ordningen blir det to kvelder annen hver uke. 

Jeg lager alltid middag før jeg går. 

Mer vekk fra 1445 til 2015. 

At du er borte til kl 20.15 to dager en uke burde absolutt ikke være noe problem. Da har dere en halvtime med kos, kveldsmat og bok sammen før leggetid. Jeg trodde du mente kveldsvakt frem til 22- 23, da hadde jeg vært i tvil. 

Anonymkode: 50e88...814

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver så vanskelig HI.  Skjønner nesten ikke hva du mener/skriver.  Men til saken:  selvfølgelig KAN en 11 åring være alene 2 kvelder i uka.   Men hvis det ikke er helt nødvendig hvorfor skal han?   Så mamma kan finne seg ny type😐  Jeg hadde ikke gjort det, men hvis du føler det er riktig så gjør du det!   Og når han har en far som har han mye så har du tid til å date og finne en fyr mens han er hos faren. Du er ikke alenemor. Du har mye "fri"

Anonymkode: 676e5...285

Hadde jeg hatt fri fra ettermiddagen hadde jeg ikke sagt noe, men har fri formiddag når folk er på jobb og etter 20/20.30 så er det ikke mye å gjøre på den tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...