sug lut Skrevet 11. august 2017 #51 Skrevet 11. august 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar damer! Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv. HI Anonymkode: c7850...7d6 Jøss. Savner han ikke ballene sine?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #52 Skrevet 11. august 2017 5 minutter siden, sug lut skrev: Jøss. Savner han ikke ballene sine? Sikkert, men han mistet nok fokuset da han bøyde seg ned for å se etter hvor de ble av. Da forsvant ryggraden hans også... Anonymkode: f3c86...380
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #53 Skrevet 11. august 2017 Herregud kvinnemenneske!! Hadde jeg vært mannen din hadde jeg fått svigermor til å passet barna hele helgen mens jeg gjorde minst mulig.. på trass! Usympatisk av deg.. Anonymkode: a56d6...8f5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #54 Skrevet 11. august 2017 35 minutter siden, Fugit skrev: Lurer på hvordan det hadde sett ut om en ektemann hadde nekta kona si å dra til foreldrene ei helg...🙃 Tror du det finnes mange koner som aldri er alene med barna sine? Anonymkode: 92dbf...14f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #55 Skrevet 11. august 2017 Jeg har svart tidligere. Fortalte deg at du velger feil kamp og at du selv tar fokuset bort fra det som er viktig mtp. de problemene dere har. Det har ikke noe med å ikke forstå deg. Selvfølgelig bør faren også både være i stand til og være vant til å ha ungene sine alene. Selvfølgelig bør han ta en større del når han er hjemme siden han er borte i lengre perioder i slengen. Jeg tror absolutt alle i tråden er enig med deg i det. Så jo, vi forstår deg. Vi forstår også det du i desperasjon ønsker å få frem for mannen din med å nekte ham å dra til sin mor. Men vi forstår også at du mest trolig nå ødelegger for deg selv fordi du trekker fokuset bort fra det du ønsker å oppnå (mer forståelse for det arbeidet du gjør når du er alene med barna og sikkert også at han gjør mer hjemme og med barna når han faktisk er hjemme fra sjøen?). Sannsynligvis er det eneste du nå oppnår er at mannen og hans familie og de han og hans mor forteller om dette vil få et inntrykk av at du er en ordentlig drittkjerring. Og det er jo helt feilaktig, du er desperat, du føler deg ikke sett og hørt, og du føler ikke at det arbeidet du gjør når du er alene med barna blir satt pris på, og du synes (riktig) at far ikke bidrar nok). Dessverre så vil inntrykket av deg nå være at du er helt urimelig kontrollerende og svært vanskelig - og det er et rykte som nok blir med deg også lenge etter at du og mannen ev. har gått fra hverandre ("hun nektet ham til og med å ta med barna og besøke moren når hun selv ikke var hjemme" - ingen vil spørre hvorfor du følte du måtte gå til et så ekstremt tiltak.). Og det er ufortjent - selv om du nå i desperasjon har gjort noe som faktisk er så ekstremt og urimelig og kontrollerende. Det du ikke forstår er at du trolig ikke vil oppnå noe som helst med å nekte mannen å dra til moren i helgen. Og du oppnår i hvert fall ingenting med å "tillate" at han bare besøker sin mor på dagtid og ikke overnatter. Det er ikke noe kompromiss, det er bare en latterlig etterligning av kompromiss. Og overfor mannen og overfor hans mor og andre som får høre om dette så vil du fremstå som akkurat like urimelig. For akkurat dette er så urimelig som mange i tråden påpeker! Du skader dessverre bare deg selv med dette. Bortsett fra forholdet også, selvfølgelig, det skader du nesten like mye. Jeg har skrevet det tidligere. Snakk med mannen din og fortell ham at du har tenkt og at du ser at det er urimelig av deg å prøve å styre om og hvor mye han besøker moren sin når du ikke skal være hjemme. Si at han gjerne må dra til sin mor og at du håper han og barna vil kose seg der. Men så sier du også til ham det som ER problemene i forholdet deres og at dere nå må ta tak i det før dere mister respekten for hverandre og ødelegger forholdet pga. helt unødvendige ting. Fortell ham at du føler han tar deg for gitt når han nesten aldri tar ungene alene. Fortell at du ikke er fornøyd med at han, når han er hjemme fra sjøen, ikke bidrar med mer hjemme. Fortell ham at du blir sliten av å ha barna så mye alene og at du føler at han ikke forstår hvor krevende det faktisk er. Fortell ham at du føler deg alene i forholdet. Fortell ham at du føler dere sklir fra hverandre og at det at du sa det om helgen er et desprat rop om "hjelp" i forholdet, at dere trenger hjelp for å hindre at dere driver enda lengre fra hverandre enn det du nå føler dere gjør. Det er DISSE tingene du egentlig sliter med i forholdet, er det ikke? Eller i det minste noenlunde dette? Hvis jeg har rett, da må du fortelle mannen din det, og så må du be ham om å bli med i parterapi på familievernkontoret. Det at han jobber på sjøen er ingen hindring, dere bare ordner med timer de periodene han er hjemme. Ikke skyt deg selv i foten nå, HI. Svelg stoltheten din og innrøm for mannen din at det var urimelig av deg å styre hva han gjør når du er borte, og si at du håper han og ungene får det koselig hos farmor. Men fortell ham også bakgrunnen for hvorfor du reagerte som du gjorde om denne helgen og at dere trenger parterapi. DA blir du konstruktiv, da vil du heller ikke bli sett på som den urimelige, men som det stikk motsatte (som du jo egentlig trolig er når du bare ikke er så fortvilt som du var nå), den som er ansvarlig, den som viser initiativ til å fortsatt ha et godt forhold i fremtiden. Du har et valg nå, HI. Reaksjonene du får i denne tråden er bare en liten del av det andre i livet ditt vil mene - dvs. mange som får høre om dette (hvis du ikke endrer det du har sagt til mannen) vil se på deg som en nesten sykt kontrollerende drittkjerring. Og jeg tror ikke du er det - selv om det dessverre er det inntrykket andre vil få av deg om du opprettholder det du har sagt om helgen. Om du snur nå er det ikke for sent, da kan du snu det rundt slik at du vil være den som blir sett på som mest ansvarlig i forholdet. Ditt valg hva det blir til! Jeg håper du velger det riktige, for du har mulighet til å snu helt rundt fremdeles og la være å skyte deg selv i foten ved å gi andre inntrykk av at du er urimelig og kontrollerende. For innse det - det er slike ting folk husker og liker å snakke om, ikke det at dette er sagt i desperasjon fordi du ellers tar alt ansvar, at du er sliten, blir tatt for gitt og ikke føler du blir sett. Velg riktig... Anonymkode: f3c86...380
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #56 Skrevet 11. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar damer! Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv. HI Anonymkode: c7850...7d6 Tøffel og tyrann. Og med dette så regner du med at ting skal bli mye bedre i hverdagen, vel lykke til med det. Anonymkode: 54c57...eac
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #57 Skrevet 11. august 2017 Og det verste er jo at svigermor kommer til å synes enda mer synd på han nå. Snakk om å skyte deg selv i foten hi Anonymkode: 54c57...eac
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #58 Skrevet 11. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar damer! Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv. HI Anonymkode: c7850...7d6 Stakkars ungene dine og stakkars mannen din. Det er besten så heg tror du troller, så sykt kontrollerende er ikke normalt oppegående mennesker 😳 Anonymkode: 67a54...8f5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #59 Skrevet 11. august 2017 Du er jo bare helt blåst. Anonymkode: 2a2d8...2ec
Anonym bruker Skrevet 11. august 2017 #60 Skrevet 11. august 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg alltid må streve med barna alene mens han slipper billig unna? HI Anonymkode: c7850...7d6 Men herre gud da damen! Hvilket forhold er det dere har??? Dette er det sykeste lek har hørt på lange tider. Ikke rart at forhold går i stykker! Anonymkode: a18c8...8ac
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #61 Skrevet 12. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar damer! Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv. HI Anonymkode: c7850...7d6 Jeg tror kanskje at jeg begynner å ane hvorfor mannen er mye borte. Anonymkode: 75724...ddf
Superdolly Skrevet 12. august 2017 #62 Skrevet 12. august 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar damer! Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv. HI Anonymkode: c7850...7d6 Igjen: Du bommer grovt. Dette framstår som en ren hevn. Nå skal han få en så kjip (og det virker som om du ønsker met mulig slitsom) helg som mulig, fordi du har det tøft i hverdagen. Dette er vel kanskje den mest konfilktskapende tilnærmingen du kunne ha valgt. Når du kjører på med hevn, vil det sannsynligvis føre til at han også går inn i det sporet. Det minste du kan regne med er at han forteller sin mor og sine søsken om hvor urimelig du er og hvor vanskelig du er. Og selv om du er desperat og utslitt og fortvilet er det ingen som vil forstå deg, for på grunn av dette her vil all sympati gå til mannen din. Det mest fornuftige hadde vært å la være å starte en krig du ikke kan vinne, men heller ta tak i det som er problemet. Ut fra hvordan du ordlegger deg, så tenker jeg at dette forholdet går mot en snarlig slutt. Du har ingen ønsker om å ta tak i problemene, du vil bare at han skal bli like sliten og ha det like j***lig som deg. Og dine metoder for å oppnå det kommer ikke til å gi ham noe som helst lyst til å avlaste deg eller prøve å finne løsninger for at du skal få det bedre på sikt. Jeg har sittet og lest tråden din og lurt på hva du egentlig ønsker å oppnå. Det jeg har skjønt er at du vil oppnå at han skal få en slitsom og strevsom helg. Og selv om du skulle oppnå det (at han har det fælt sammen med sine egne barn), så vil ikke det på noen måte gjøre din hverdag annerledes. I betydningen mindre slitsom. Hele din svigerfamilie og alle andre som eventuelt får høre denne historien vil se på deg som en dominerende og urimelig tyrann. Vi som skriver her inne og har fått høre hvorfor du gjør som du gjør, synes også at du er urimelig og at du tar feil valg. Hadde du tatt tak i det som virkelig er problemet i forholdet deres, hadde du fått langt mer sympati. Bade her inne og sannsynligvis i RL. I stedet velger du å kjøre i gang en krig, og det på en måte som gjør at du er dømt til å tape.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2017 #63 Skrevet 12. august 2017 Jeg skjønner deg kjempegodt. Men det er ikke smart det du gjør nå. Ta heller tak i deg selv, og kom deg mer ut når han er hjemme, slik at han må passe barna oftere. Tipper du har falt inn i en vane med å bare være med ungene, og det er et ork å finne initiativ til å dra ut når du faktisk kan. Det vet du kanskje selv? Ikke ta han fordi han kommer seg ut, selv om det selvfølgelig er slapt av han å overlate unga til mor. Anonymkode: d4b08...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå