Gå til innhold

Mannen er sur

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg alltid må streve med barna alene mens han slipper billig unna? 

HI

Anonymkode: c7850...7d6

Er det en konkurranse? Skjønner du er sliten, men dette kan du strengt tatt ikke bestemme.

Anonymkode: 3fa97...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg kjempegodt, for akkurat sånn er det her også! Hvis jeg skal bort, så blir han og ungene invitert over øyeblikkelig. "Stakkar, blir så mye for han alene da vet du" kommer svigermor med. Ehm, han er faren deres! Men jeg har de alltid alene... 

Støtter deg 100%!

Anonymkode: 7479a...bfe

Skrevet

Herre. Si at dette er tull, vær så snill...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det en konkurranse? Skjønner du er sliten, men dette kan du strengt tatt ikke bestemme.

Anonymkode: 3fa97...57d

Faren har bare godt av å se hvor mye de små krever, og da får han mer respekt for hvor mye hun gjør. Og kan de ikke dra til bestemoren med faren en helg mammaen er hjemme, så hun får slappet av litt?

Anonymkode: 7479a...bfe

Skrevet

Jeg skal på dametur nå og mannen skal være hjemme med barna på 1 og 3 år en langhelg. Men nå har altså svigermor, som bor 10 min unna, invitert han og barna på besøk mens jeg er borte! Jeg har sagt at jeg synes det er kjempeteit at når han for en gangs skyld skal ha dem alene så skal han på besøk til mor for å få hjelp! 

Jeg har sagt at det er uaktuelt at han drar dit og at han kan holde seg hjemme sånn han får oppleve hvordan det er å ha barna alene sånn som jeg ofte må pga hans jobb! 

Så nå er han dritsur.

Noen som har noen tips og råd til å få ham tilå forstå meg?

Jeg skjønner han veldig godt. Samme for deg det vel? Hver enste gang jeg er borte, tar mannen med seg barna på 1 og 5 år til svigers.hver gang. Koselig for dem det da. Eller er du så bitter at når han er borte, så må du være hjemme alene med barna? 

Jeg dyns du er veldig urimelig.

Anonymkode: ffba8...941

Skrevet

HI

Men, er dere ikke glad i hverandre ? Å være så bitter høres ikke bra ut

Skrevet

Problemet er ikke at han får hjelp av moren sin, men at du tydeligvis aldri får noe hjelp. 

Det er meningsløst å skulle 'straffe' ham med en mest mulig slitsom helg. 

Hvorfor har du alltid barna alene? Du er kanskje mye mer sammen med dem også enn han er i hverdagen? Det er her dere må ta tak. 

Skrevet

Men... unner du ikke mann og barn å ha en fin helg? Eller er det viktigere for deg at han sliter og stresser og alt går galt, for at du skal si: "ha! Nå ser du hvordan jeg har det!". Høres jo helt tragisk ut. Er det en konkuranse om å ha det verst eller er dere et par som jobber sammen for familiens beste? 

Du burde begynne å ta deg en time out i hverdagen. Dra på kino eller trening noen kvelder i uken og få litt luft og avbrekk.

Anonymkode: 2a2d8...2ec

Dette! 👏

Skrevet

Er det et blodslit for deg å være en helg alene med ungene dine? Høres ut som at nå skal far søren meg få se hvor kjipt du har det. Tror du ikke at han vet hva som kreves som far, at han tror det er bare lett? Regner med at de fleste koser seg med barna. Du trenger nok den helgen. Det er tydelig at du ikke ønsker det beste for hverken mann eller barn. 

Anonymkode: 8fbbb...2ac

Skrevet (endret)

Her er jeg enig med mannen HI!

vi har tre barn og vi unner hverandre å dra på turer alene, men hadde den som skulle dratt på tur lagt seg opp i hvordan den andre la opp løpet når man var alene med barna hadde det blitt månelyst. 

Det er ingen konkurranse om å ha det verst! Hvis du er misfornøyd med hvordan dere fordeler pliktene i hjemmet til vanlig så er det det du må ta opp med mannen. Ikke bli bitch og bitter. Du er jo ikke hjemme- hva har det å si for deg om hvor han er med barna??

Synes rett og slett du høres ut som en sutrepave!

Endret av pifi med tre nurk
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det et blodslit for deg å være en helg alene med ungene dine? Høres ut som at nå skal far søren meg få se hvor kjipt du har det. Tror du ikke at han vet hva som kreves som far, at han tror det er bare lett? Regner med at de fleste koser seg med barna. Du trenger nok den helgen. Det er tydelig at du ikke ønsker det beste for hverken mann eller barn. 

Anonymkode: 8fbbb...2ac

Det er nå mer mannen som ikke ønsker det beste for hi. Han vet at hi er alene med barna mye, og da bør han ta seg skikkelig sammen og stille opp betraktelig mer i hverdagen og  faktisk også klare å ta vare på barna sine alene en helg.

Men det er jo ikke akkurat overraskende at mange her mener at damene skal godta alt og stille opp bestandig, mens mannen må det ikke stilles krav til i det hele tatt.

Anonymkode: 24df2...716

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nå mer mannen som ikke ønsker det beste for hi. Han vet at hi er alene med barna mye, og da bør han ta seg skikkelig sammen og stille opp betraktelig mer i hverdagen og  faktisk også klare å ta vare på barna sine alene en helg.

Men det er jo ikke akkurat overraskende at mange her mener at damene skal godta alt og stille opp bestandig, mens mannen må det ikke stilles krav til i det hele tatt.

Det er ingen som sier at hi ikke skal stille krav til mannen!! Les igjen!!

Skrevet

Forstår det.  Når han for en gangs skyld skal passe ungene og kanskje ha litt pappa-tid med dem så er det svigermor som skal passe de hele helgen.  Hun skal vel passe både mann og barn,  lage middag osv.  til du kommer tilbake. 

Anonymkode: c1a0f...15e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen har sagt at hi ikke skal eller kan stille krav til mannen. Men his hverdag blir hverken bedre eller verre av at han drar til sin mor i helgen. Eller om han blir hjemme, for den saks skyld. 

Det flere har påpekt er at ved å sette ned et forbud, tar hi fokus vekk fra det som er det egentlige problemet i forholdet deres: At mannen bidrar alt for lite i hverdagen. I stedet for å beordre mannen til å "smake sin egen medisin" og holde seg hjemme hele helgen burde hi tatt opp det virkelige problemet. Nå fremstår hun bare som urimelig. Hadde hun tatt opp det virkelige problemet, nemlig at han jobber for mye og ikke stiller opp og tar sin del av jobben med barna (og kanskje også husarbeidet). 

Det er DER hun burde starte: Kreve at han tar sin del av jobben i hverdagen og gir henne jevnlige pusterom som f.eks. tid til trening og samvær med venner. For når hun kommer tilbake fra langhelgen sklir de fort tilbake i samme spor, uansett om han har tilbrakt helgen hjemme alene med barna eller hos sin mor. Ja, kanskje han til og med blir så irritert av hennes forbud mot besøk hos bestemor at han bidrar enda mindre.

Skrevet

Jeg hadde jo også funnet på noe den helga du var borte om jeg var mannen din. F eks besøke besteforeldre. Ikke faen om jeg hadde sittet hjemme bare fordi du vil være alene om å ha det gøy.

Spørsmålet er ikke hvorfor mannen din finner på noe når han er alene med unga, spørsmålet er hvorfor du ikke gjør det. For glad i martyrrollen kanskje?

Anonymkode: 8c79f...40e

Skrevet

Det er klart man skal stille krav til mannen, men det kan ikke stilles som en ordre rundt hva han skal gjøre når hun ikke er hjemme. Jeg har også stønnet over at omgivelsene synes synd på menn som er alene med barna en helg, og at de får tilbud om middag og diverse for å komme seg gjennom helgen. Men fra det og til å si at det er uaktuelt at han drar til moren sin, det er en lang vei. Klart han bør stille opp mer i hverdagen, men hvordan han løser en helg hun ikke er hjemme, kan ikke hun styre. 

Skrevet (endret)

Jøss, hva han gjør når ikke du er der kan du da virkelig ikke legge nesa di oppi. Og det er "uaktuelt" at han får dra til sin mor med barna? Hadde du prøvd den på meg hadde du vært skilt før du kunne stave "hespetre".

Endret av sug lut
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Så du skal frata barna dine muligheten til en langhelg med farmor og pappa fordi du skal straffe mannen din?

Jeg synes du er ubeskrivelig sær og urimelig! Du kan da ikke bestemme at han ikke kan ta med barna til familien sin når du er bortreist Det er virkelig det verste eksempelet på bitch jeg har sett siste tiden.

Anonymkode: 67a54...8f5

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Jøss, hva han gjør når ikke du er der kan du da virkelig ikke legge nesa di oppi. Og det er "uaktuelt" at han får dra til sin mor med barna? Hadde du prøvd den på meg hadde du vært skilt før du kunne stave "hespetre".

Da skulle han sikkert ha hatt ungene 50%, men å stille opp mens han enda har konen kan han ikke.

Anonymkode: 92dbf...14f

Skrevet

Takk for svar damer! 

Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. 

Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for svar damer! 

Ser det er mange som ikke forstår meg. Men dere om det. 

Har snakket med mannen nå og kommet til et kompromiss der han kan besøke sin mor på dagtid en av dagene siden resten av søsknene hans skal dit også. Men resten av helga får han bli hjemme og passe ungene selv.

HI

Jeg er helt sjokkert over at han lar deg diktere hva han skal gjøre når du ikke er hjemme.... Du er sjefen i heimen skjønner jeg, med en mann som bare må følge mor i huset sine ordre.

Anonymkode: 4e1f2...f86

Skrevet

Kan love deg at hadde du vørt min partner så hadde jeg og blitt sur og mest sannsynlig overnattet hele helgen hos min mor kun på trass!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt sjokkert over at han lar deg diktere hva han skal gjøre når du ikke er hjemme.... Du er sjefen i heimen skjønner jeg, med en mann som bare må følge mor i huset sine ordre.

Anonymkode: 4e1f2...f86

Mannen jobber på båt og har aldri ellers barna mye alene. Kun evt ettermiddagene når han er hjemme. Mens jeg er alene med dem titt og ofte! Hvorfor skal ikke han få føle litt på hvordan det er å ha barn alene? 

Skrevet

Du tuller? Hjelpes... hvorfor ikke være glad for at han får hjelp da? Det er faktisk slitsomt med to små barn. Er nok godt for han å komme seg vekk fra huset + din svigermor synes sikkert det er hyggelig at han kommer innom med barna når han er alene. Synes du skal gi han en stor unskyldning for at du har bitchet om noe så dumt som dette. Forstår innmari godt han er sur. Jeg vet hvordan det er å ha en mann som jeg vet ikke helt klarer å sette seg inn i hvordan der er eller hvor slitsomt det kan være å ha to små barn mye alene... men jeg hadde aldri funnet på å nektet han å besøke sin egen mor. Tror du må gå litt i deg selv her... 

Anonymkode: 41277...88a

Skrevet

Lurer på hvordan det hadde sett ut om en ektemann hadde nekta kona si å dra til foreldrene ei helg...🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...