Gå til innhold

Mannen er sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på dametur nå og mannen skal være hjemme med barna på 1 og 3 år en langhelg. Men nå har altså svigermor, som bor 10 min unna, invitert han og barna på besøk mens jeg er borte! Jeg har sagt at jeg synes det er kjempeteit at når han for en gangs skyld skal ha dem alene så skal han på besøk til mor for å få hjelp! 

Jeg har sagt at det er uaktuelt at han drar dit og at han kan holde seg hjemme sånn han får oppleve hvordan det er å ha barna alene sånn som jeg ofte må pga hans jobb! 

Så nå er han dritsur.

Noen som har noen tips og råd til å få ham tilå forstå meg?

Anonymkode: c7850...7d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ham godt. Hvorfor i all verden ikke la dem kose seg sammen, alle tre generasjonene? Et godt forhold til besteforeldre er gull verdt. Du skal jo ha det fint, så hvorfor ikke unne resten av familien en koselig helg også?

Anonymkode: 9c69a...994

Skrevet

Fordi jeg alltid må streve med barna alene mens han slipper billig unna? 

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal på dametur nå og mannen skal være hjemme med barna på 1 og 3 år en langhelg. Men nå har altså svigermor, som bor 10 min unna, invitert han og barna på besøk mens jeg er borte! Jeg har sagt at jeg synes det er kjempeteit at når han for en gangs skyld skal ha dem alene så skal han på besøk til mor for å få hjelp! 

Jeg har sagt at det er uaktuelt at han drar dit og at han kan holde seg hjemme sånn han får oppleve hvordan det er å ha barna alene sånn som jeg ofte må pga hans jobb! 

Så nå er han dritsur.

Du mener ikke seriøst at du nekter han det, du vet at han er voksen og kan gjøre som han vil? Jeg skjønner poenget ditt, men du kan virkelig ikke si at det er uaktuelt at han gjør det, for det bestemmer du ikke. Det er jo ditt valg at du er alene hjemme når mannen din er på jobb

Anonymkode: 54c57...eac

Skrevet

Jøss, her er det du som er helt på jordet 

Hadde jeg et mannen din hadde jeg også blitt sur, og reist helt uavhengig av hva du mente om saken 

Anonymkode: 4e1f2...f86

Skrevet

Streve med barna??!! Du har selv valgt å få de barna eller? Så utrolig frekt av deg å si slikt!! 

Anonymkode: 0f1b6...f64

Skrevet

Du velger dessverre feil kamp, HI, og derfor kommer du også til å tape. Om du nekter ham å reise med barna til sin mor så er det du som fremstår som den urimelige på alle måter.

Det at dere tydeligvis har en ordning ellers i familien hvor han jobber mer borte enn hva som fungerer for deg, det er det som er det egentlige problemet her. Kanskje i kombinasjon med det jeg leser underforstått i innlegget ditt, at du føler du ikke har noen støtte av ham, at han ikke har noen forståelse for at det er tøft for deg å være så mye alene med ungene.

Det er ikke rimelig at du nekter ham å dra til sin mor med barna. Det kan til og med være koselig for både ham og barna å være der alene uten deg (ikke at det er noe galt når du er med, men fordi dynamikken ofte blir anderledes når man legger til eller trekker fra en person).

Fortell mannen din at du var urimelig når du forsøkte å nekte ham å reise til sin mor. Og når helgen er over så forteller du ham om det som egentlig plager deg - og så foreslår du parterapi for dere. For slik du skriver her er det tydelig at konfliktnivået deres egentlig er altfor høyt, mulig i skjul av passiv aggressjon.

Anonymkode: f3c86...380

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Streve med barna??!! Du har selv valgt å få de barna eller? Så utrolig frekt av deg å si slikt!! 

Anonymkode: 0f1b6...f64

Mannen hennes klarer tydeligvis ikke være alene med sine barn som han valgte å få noen gang.

Forstår deg godt hi. Når han nå endelig skulle få se hvordan du har det når han stikker av hele tiden.

Anonymkode: 92dbf...14f

Skrevet

Men... unner du ikke mann og barn å ha en fin helg? Eller er det viktigere for deg at han sliter og stresser og alt går galt, for at du skal si: "ha! Nå ser du hvordan jeg har det!". Høres jo helt tragisk ut. Er det en konkuranse om å ha det verst eller er dere et par som jobber sammen for familiens beste? 

Du burde begynne å ta deg en time out i hverdagen. Dra på kino eller trening noen kvelder i uken og få litt luft og avbrekk.

Anonymkode: 2a2d8...2ec

Skrevet

Jeg forstår deg, men dette er ikke riktig måte å løse problemet på. La han dra til moren sin, i det minste for barnas skyld, og når du kommer hjem forklarer du hvorfor du synes det er feil av han å overlate ansvaret med barna til deg alene så mye av tiden når dere har vært to om å få dem. 

Anonymkode: cf8dd...6b6

Skrevet

Nei nå får du virkelig gi deg.

Selvfølgelig kan du ikke diktere hva han gjør i sin helg med barna. De kommer til å kose seg, de.

"Det er uaktuelt". Altså, hvem tror du at du er? Jeg er 100% på din manns side

Anonymkode: 6b071...0e4

Skrevet

Hvirfor drar ikke DU til svigermor med barna npr han er borte da? Hvorfor VELGER du å sitte hjemme og synes synd på deg selv? Det finnes garantert løsninger for at du skal få det bedre i hverdagen med mer hjelp. Å nekte mannen og barna å være med mor/bestemor er jo bare smålig, hevngjerrig og slemt (det siste mot barna dersom de liker seg der).

Anonymkode: 038d7...fc3

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men... unner du ikke mann og barn å ha en fin helg? Eller er det viktigere for deg at han sliter og stresser og alt går galt, for at du skal si: "ha! Nå ser du hvordan jeg har det!". Høres jo helt tragisk ut. Er det en konkuranse om å ha det verst eller er dere et par som jobber sammen for familiens beste? 

Du burde begynne å ta deg en time out i hverdagen. Dra på kino eller trening noen kvelder i uken og få litt luft og avbrekk.

Anonymkode: 2a2d8...2ec

"eller er dere et par som jobber sammen for familiens beste? "

Om du leser det hi har skrevet vil du se at de IKKE er et par som jobber sammen. 

Anonymkode: 92dbf...14f

Skrevet

Oi ikke rart mannen er sur. 

Anonymkode: 19ba8...208

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så nå er han dritsur.

Du er jo helt fjern. Så utrolig koselig at han skal til moren sin! Hvis du virkelig synes du gjør så mye mer enn mannen i hverdagen får du ta det opp med ham på skikkelig vis, ikke bitche rundt og tro du kan bestemme noe som helst om hvor han drar på besøk. Usjarmerende kjerring er du.

Anonymkode: 09808...f04

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg alltid må streve med barna alene mens han slipper billig unna? 

HI

Det er jo helt og holdent din egen feil. 

Anonymkode: 09808...f04

Skrevet

Hjelpe meg.få flere barn er mitt tips

Skrevet

Jeg forstår HI godt, jeg! Det er dessuten ganske typisk: Vi mødre kan gjerne streve alene hjemme med barna, når far skal gjøre det samme, tilbyr svigermor seg slik at gutten hennes ikke skal lide overlast! Han blir å flytte rett inn på gutterommet hjemme, med alle goder det medfører. Og svigermor tar det fulle ansvar for ungene (som vel han også med vitende og vilje har valgt å få selv?) 

SELVSAGT kan HI ikke direkte nekte han å dra, men han hadde hatt så j**** godt av ei helg alene med ungene!

Anonymkode: f25dc...dc5

Skrevet

Er det så mange motløse damer her altså?

Jeg drar rett som det er med unga hjem til mor.

Avtaler med venner osv hvis jeg skal være alene med unga

Anonymkode: 06a0f...bf3

Skrevet

Her er du helt på jordet altså. Selv om han kunne hatt godt av å være alene med ungene iblant er dette HELT feil måte å gjøre det på. Du bestemmer da ikke over han. Skjønner godt at han blir sur.

Hilsen alenemor

Anonymkode: c91c7...310

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så nå er han dritsur.

Herre.. Du har da ingenting med hva de gjør på når du er bortreist??

Anonymkode: 04377...2eb

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du får så mye pepper for dette innlegget her. Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg blitt like sur som deg. Hvis han aldri tar ansvar for å passe på begge barna alene så er det urettferdig at han skal snike seg unna ansvaret når han først får muligheten til å vise at han duger. Fordelingen er skjev i hjemmet og det er da ikke noen grunn til a folk her skal rakke ned på deg for det. Stå på ditt!! Lykke til

Anonymkode: 87f90...318

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du velger dessverre feil kamp, HI, og derfor kommer du også til å tape. Om du nekter ham å reise med barna til sin mor så er det du som fremstår som den urimelige på alle måter.

Det at dere tydeligvis har en ordning ellers i familien hvor han jobber mer borte enn hva som fungerer for deg, det er det som er det egentlige problemet her. Kanskje i kombinasjon med det jeg leser underforstått i innlegget ditt, at du føler du ikke har noen støtte av ham, at han ikke har noen forståelse for at det er tøft for deg å være så mye alene med ungene.

Det er ikke rimelig at du nekter ham å dra til sin mor med barna. Det kan til og med være koselig for både ham og barna å være der alene uten deg (ikke at det er noe galt når du er med, men fordi dynamikken ofte blir anderledes når man legger til eller trekker fra en person).

Fortell mannen din at du var urimelig når du forsøkte å nekte ham å reise til sin mor. Og når helgen er over så forteller du ham om det som egentlig plager deg - og så foreslår du parterapi for dere. For slik du skriver her er det tydelig at konfliktnivået deres egentlig er altfor høyt, mulig i skjul av passiv aggressjon.

En ting til - ved å gjøre som du gjør nå, HI, så gjør du denne helgen til et problem og DU tar fokuset bort fra det som er det faktiske problemet. Det er ikke denne helgen som er problemet i forholdet deres. Men du gjør den til det ved å være urimelig her. Vær smart og ta tak i det som faktisk er problemet - og det er ikke at mannen og ungene skal til hans mor i helgen.

Skrevet

Sieg heil! 

Anonymkode: a090d...a6b

Skrevet

Støtter deg 100 % HI. 

Barn har godt av å være sammen med bare far, av og til.

Anonymkode: 4e29c...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...