Gå til innhold

"Hvem er faren da ?"

Anbefalte innlegg

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig snakker jeg om andre folk, det gjør virkelig alle jeg kjenner. 

Det er ikke det samme som å snakke dritt om folk, for der gjør jeg virkelig ikke. 

Men å snakke om felles kjente, det gjør alle jeg kjenner ihvertfall. Hvem som har kjøpt hus, giftet seg, bytter jobb osv, der er helt vanlig konversasjon, ikke drittslenging, men oppdateringer om menneskene rundt oss 

Snakker du virkelig bare om deg selv, politikk og ting du har lest, aldri om hva som skjer i nabolaget, vennegjengen, blant kollegaer osv. 

Du sier aldri til din mann at du møtte Turid på butikken i dag og hun var høygravid, og han ville aldri svart: så koselig, hvem er det hun er sammen med da? 

Anonymkode: 8c9a2...278

Jeg har hele tiden skillet mellom bekjente og venner - det er hovedforskjellen. Jeg kunne ha fortalt min mann "Astrid (min venn/kusine) er gravid", så hadde han svart "så hyggelig da, du får hilse og si gratulerer". Fordi folk vi -kjenner- snakker vi om og oppdaterer hverandre med. Men dette var jo mennesker som er bekjente; så fjernt at de ikke vet om hun er i et forhold eller ei. Eller de vet at hun ikke er i et forhold, og de vil vite hvem faren er. Det er frekt. 

Men bare kjør på dere. Dere ser jo selv hvor hyggelig hi syns det spørsmålet var. Det er helt sikkert hi og oss andre som forstår henne som tar feil, ikke dere. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De menneskene jeg kjenner som ikke snakker om andre er de samme som er veldig stive og formelle av seg og som heller ikke stiller opp for andre. (De fleste av dem snakker stygt om andre, men da i skjul). De er ofte ensomme.

De som snakker mye om andre oppfatter jeg som rause mennesker som stiller opp for andre. De interesserer seg for andre og selv om de snakker om folk snakker de ikke personene ned.

Personlig trives jeg mye bedre i et miljø der "alle vet alt om alle" enn der man er opptatt av å ha en perfekt fasade og at alt skal være privat.

Anonymkode: 1abb4...b84

Det har du nok mye rett i. Jeg liker at folk ikke bryr seg med alt og absolutt skal snakke om andre folk hele tiden.  Men jeg oppfattes nok ikke som raus for andre enn de som er mine nærmeste. Og de er få. Men jeg trives med det og føler meg ikke ensom. 

Og jeg hater dramadamer, naboidioter og sladrefolk. De holder jeg meg så langt unna som jeg kan :) 

Skrevet
23 minutter siden, mirakela skrev:

Det har du nok mye rett i. Jeg liker at folk ikke bryr seg med alt og absolutt skal snakke om andre folk hele tiden.  Men jeg oppfattes nok ikke som raus for andre enn de som er mine nærmeste. Og de er få. Men jeg trives med det og føler meg ikke ensom. 

Og jeg hater dramadamer, naboidioter og sladrefolk. De holder jeg meg så langt unna som jeg kan :) 

Problemet er at den dagen du virkelig trenger hjelp er det disse tre du er avhengig av. Det er naboidioten som ser at ikke alt er som det skal hos deg. Det er sladrefolka som formidler det slik at mange får vite og det er dramadama som har fantasi nok til å tenke at her er det noen som trenger at vi bryr oss...

Anonymkode: 1abb4...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...