Gå til innhold

"Hvem er faren da ?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg er kommende alenemor, gravid med en mann som har valgt å ikke ha noe med barnet eller meg å gjøre. Like greit for min del da han ble vanskelig da jeg fant ut jeg var gravid og fordi jeg ville beholde. Men alt går fint i svangerskapet, bortsett fra det med å fortelle folk at jeg er gravid, for magen synes jo nå. Så reagerer jeg sånn på at alle spør hvem er faren da? Og jeg har virkelig ikke lyst å svare på det, og det er det første de spør om.. Ikke når er terminen, er det gutt eller jente.. Men nei hvem er faren. Og dette er da folk som ikke har mye i mitt liv å gjøre eller hatt noe særlig kontakt med, mulig jeg overreagerer men jeg synes det er litt frekkt å spørre sånn direkte?

Anonymkode: 61ac6...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det vel ikke, de aller fleste får jo barn med en partner, så de lurer på hvem du får barn med. Et helt naturlig spørsmål.

Men du trenger jo ikke utbrodere noen ting, det meste er heldigvis akseptert i dag. Bare svar at dette svangerskapet er du alene om, det er ingen far i bildet.

Anonymkode: 8c9a2...278

Skrevet

Ja det er veldig frekt. Hadde aldri sagt det til noen. 'Nei tror ikke du kjenner han' kan du jo bare si, smile og peile samtalen inn på noe annet ☺  

Anonymkode: d69dc...e94

Skrevet

Jepp det har jeg sagt "Nei tror ikkke du vet hvem han er" :) Kanskje beste måten å reagere på? De har jo ingenting med det å gjøre egentlig

Anonymkode: 61ac6...803

Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt, men vil tro du reagerer fordi det naturlig nok sikkert er litt sårt for deg at barnets far trakk seg unna.

Jeg ville sagt at jeg var alene om det fordi faren selv har valgt å ikke være en del av det, men at du gleder deg til å bli mor og at det går bra med deg. Spør noen utover det, da er de mindre sosialt intelligent.

Anonymkode: 09f60...883

Skrevet

Jeg synes det er et dritfrekt spørsmål

Anonymkode: 67320...50b

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er et dritfrekt spørsmål

Selvsagt er det ikke det. De lurer jo på om HI er i et forhold som de ikke har fått med seg. 

Alle vet at barn har en far, direkte eller indirekte. Selv om de ikke spør, så lurer selvsagt alle som hører om graviditeten på om hun har ny kjæreste, om hun har hatt en ONS eller om hun har benyttet donor. Man er passe dum hvis man tror at man kan fortelle om graviditet uten at faren vil komme på banen. 

Anonymkode: 6ac25...c81

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det ikke det. De lurer jo på om HI er i et forhold som de ikke har fått med seg. 

Alle vet at barn har en far, direkte eller indirekte. Selv om de ikke spør, så lurer selvsagt alle som hører om graviditeten på om hun har ny kjæreste, om hun har hatt en ONS eller om hun har benyttet donor. Man er passe dum hvis man tror at man kan fortelle om graviditet uten at faren vil komme på banen. 

Jo, jeg synes det er frekt. Sånt spør man virkelig ikke om, spesielt ikke til folk man ikke har noen relasjon til. Folk kan jo lure så mye man vil, men man bør virkelig ha vett til å ikke spørre om det.

Skrevet

Selv om det ikke er noe jeg ville bust ut med selv, så kan jeg godt forstå at folk spør uten at de mener noe frekt med det. Eller jo, når jeg tenker meg om, så kunne jeg kanskje sagt noe sånt hvis jeg hadde et lite oppegående øyeblikk. Ikke "hvem er faren", men mer sånn "åh, jeg har ikke fått med meg at du var sammen med noen, gratulerer med både det ene og det andre!" Det er kanskje enda frekkere, men fortsatt ikke vondt ment. Man har vel bare lett for å tenke at folk som får barn får dem sammen med noen. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har man virkelig ikke noe med.

Anonymkode: 9e62b...f05

Skrevet

Det har man virkelig ikke noe med.

Anonymkode: 9e62b...f05

Joda alle har noe med det, vi er bare pripne :legrine:

Skrevet

Men babyen i magen din har faktisk en far, hi, og folk lurer på hvem det er. Jeg synes det er et helt ok spørsmål. Hvis jeg traff en bekjent på butikken kunne jeg fint ha spurt om dette, men jeg ville også fint akseptert "du kjenner ham ikke" eller "det er litt komplisert" eller et av de andre forslagene over. Jeg tror du er nærtagende på akkurat dette spørsmålet fordi du selvfølgelig ikke ønsker å være alenemor, det hadde vært bedre dersom du hadde en super ektemann i ryggen.

Andre damer her inne er super-nærtagende på spørsmålet om kjønn, fordi de f.eks. har tre gutter fra før og desperat ønsker seg en jente. Osv. Så alle spørsmål kan føles vanskelige, avhengig av ens bagasje.

Anonymkode: adb45...377

Skrevet

Det var et underlig spørsmål. Temmelig frekt. Man må jo undre seg over hva folk tenker her inne. Man spør jo egentlig om hvem folk ligger med. Det er privat, det skjønner de fleste. Bare fordi det er synlig at man har pult betyr ikke at man kan spørre hvem man har pult. 

Anonymkode: 0bb82...090

Skrevet

Oh, you're offended. 

So get offended, then!

Guess what, nothing happens when you get offended!

Anonymkode: d9107...bad

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var et underlig spørsmål. Temmelig frekt. Man må jo undre seg over hva folk tenker her inne. Man spør jo egentlig om hvem folk ligger med. Det er privat, det skjønner de fleste. Bare fordi det er synlig at man har pult betyr ikke at man kan spørre hvem man har pult. 

Joda, når pulingen fører til barn, så.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehh.. nei. Man ber ikke om en utfyllende liste. Man går ganske enkelt ut fra at man ikke blir gravid med hvemsomhelst, og lurer på hvem som er den vordende far, både av inerresse og høflighet. At han er et ubrukelig rasshøl som allerede har meldt seg ut er nok neppe i spørsmålsstillers tanker.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis man ikke har pult da?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel ikke noe problem, for da dreier jo ikke spørsmålet seg om puling. 

Skrevet

Ehh.. nei. Man ber ikke om en utfyllende liste. Man går ganske enkelt ut fra at man ikke blir gravid med hvemsomhelst, og lurer på hvem som er den vordende far, både av inerresse og høflighet. At han er et ubrukelig rasshøl som allerede har meldt seg ut er nok neppe i spørsmålsstillers tanker.

Men kjære vene, om du kjenner vedkommende så dårlig at du ikke vet at om hun er i forhold eller ikke, har du jo slett ikke noe med det. Det er jo ren nysgjerrighet. Dersom du vet at hun ikke er i et forhold, bør du i alle fall holde kjeft. Svaret kan jo være: "aner ikke hva overfallsvoldtektsmannen heter", eller "jeg brukte sæddonor for jeg er hemmelig lesbisk", eller "Kjell straumen. Han forlot meg og jeg er knust". 

Fatter ikke at folk ikke eier antenner eller kan sosiale spilleregler. Er dere oppvokst bak en stein i ei ur hele gjengen?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke hun som forteller. De ser magen og spør. Det er frekt. Kunne like godt ha spurt "fortell hvem du har pult med, da!"

Anonymkode: dd918...f26

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I dagens samfunn, med alle mulige familiekonstellasjoner, er man nokså innskrenket i topplokket dersom man ikke er fullt klar over at forholdet til vordende far kan være alt mulig fra lykke til helvete på jord. Det er meget spesielt å tro at man har noe med det.

Anonymkode: 27c93...771

Skrevet

Tror du er ekstra nærtagende. Dette er et greit spørsmål, da en må være en dame og en mann for å lage et barn. 

Du kan svare, at det ikke er noen far inn i bildet, at du er alene. Da setter du punktum. 

I graviditeten så mener også folk om magens str. At en er stor, eller at en har liten mage.  Det er på en måte litt snakkis. Helt idiotisk teit, men jeg har selv kommentert magen til folk... 😳😳😳 Og jeg gjorde det i beste mening. Syntes det var spennende og koselig med gravidmage, og begynnte å fable om tvillinger inni der..  pga størrelsen... 

da hadde jeg selv ikke vært gravid, og sjønnte ikke bedre.  Nå vet jeg bedre.. 😳

Så at folk spør om hvem faren er kan bare kommme av at de bare spør, eller er nyskjerrig..  

prøv å ikke tenke så mye. Folk spør om alt, og som oftest i litt tankeløs modus... 

Jeg kunne spurt deg jeg også, og da ikke for å være frekk.. 

kos deg og nyt babyen i magen din du💕🌸💕

Anonymkode: cf1a8...dcc

Skrevet

Tror du er ekstra nærtagende. Dette er et greit spørsmål, da en må være en dame og en mann for å lage et barn. 

Du kan svare, at det ikke er noen far inn i bildet, at du er alene. Da setter du punktum. 

I graviditeten så mener også folk om magens str. At en er stor, eller at en har liten mage.  Det er på en måte litt snakkis. Helt idiotisk teit, men jeg har selv kommentert magen til folk... 😳😳😳 Og jeg gjorde det i beste mening. Syntes det var spennende og koselig med gravidmage, og begynnte å fable om tvillinger inni der..  pga størrelsen... 

da hadde jeg selv ikke vært gravid, og sjønnte ikke bedre.  Nå vet jeg bedre.. 😳

Så at folk spør om hvem faren er kan bare kommme av at de bare spør, eller er nyskjerrig..  

prøv å ikke tenke så mye. Folk spør om alt, og som oftest i litt tankeløs modus... 

Jeg kunne spurt deg jeg også, og da ikke for å være frekk.. 

kos deg og nyt babyen i magen din du💕🌸💕

Anonymkode: cf1a8...dcc

Voksne folk som stiller tankeløse og personlige spørsmål trenger å vokse opp.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Voksne folk som stiller tankeløse og personlige spørsmål trenger å vokse opp.

Enig. 

Hvis de ikke klarer det, så holder det også lenge at de f eks leser denne tråden, og tenker med seg selv "jasså, mange folk syns det spørsmålet virker ufint. Ja, da får jeg slutte å spørre sånn!"

Anonymkode: dd918...f26

Skrevet

Men hvem spør?

De som kjenner der fra før av kjenner vel historien din?

Og kjenner de deg ikke så vet det ikke at du er alene?

Alenemødre går ikke rundt med skilt i panna om at de er alene 

Anonymkode: 4c499...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...