klg,2 boys now:) Skrevet 8. august 2017 #51 Skrevet 8. august 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Gratulerer. Vet ikke om du vet det, men det er ikke sunt å dusje hver eneste dag. Google det Anonymkode: b633e...dc3 Mye som ikke er sunt,men vi gjør endel av de tingene uansett.
Lessismore Skrevet 8. august 2017 #52 Skrevet 8. august 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: "Vi går jo og bærer på milliarder av snille og viktige bakterier som beskytter oss mot soppinfeksjoner og farlige bakterieinfeksjoner. Hver gang vi dusjer oss med en kvart boks med såpe skylder vi bort alle disse bakteriene slik at de må bygge seg opp igjen og igjen og igjen, og det er ikke sunt, sier Harr." Vil vel egentlig påstå at det er såpen som er hovedproblemet, og hvor mange av oss bruker en kvart boks med såpe? Jeg, som mange andre, bruker kun lunket rent vann når jeg dusjer toåringen min. Et par ganger i uken bruker jeg litt babysåpe. Leser ikke noe sted i artikkelen at rent vann skader huden noe spesielt, og jeg må si jeg grøsser over tanken på hvor mange skitne barn det finnes. Har jobbet i barnehage hvor flere av ungen dessverre luktet ganske vondt. Og jeg regner med at foreldene ikke merket det selv, for så pass tro har jeg på dem at hvis de visste at ungen deres luktet vondt ville de faktisk badet barnet oftere. Så det er jo noe å tenke på til alle dem som "bader ungen 1 gang i måneden og likevel ikke lukter vondt" (satt på spissen). Anonymkode: d99b8...33a Nå har jeg heller ikke påstått at det er ok å bade ungen en gang i måneden. Det overrasker meg likevel litt at så mange bader barna sine hver dag. All forskning tilsier at det ikke er bra for huden. Selv uten såpe blir huden uttørket, og det kun av vann alene. Veldig mange voksne og barn sliter med tørr og irritabel hud, og et sted å starte for å bedre dette, kan være å redusere på dusjing. Men for all del. Det er ikke mitt problem om du og barna dine har eksem. Og nei, min 3-åring lukter ikke selv om han "kun" dusjer annenhver dag.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #53 Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, Lessismore skrev: Nå har jeg heller ikke påstått at det er ok å bade ungen en gang i måneden. Det overrasker meg likevel litt at så mange bader barna sine hver dag. All forskning tilsier at det ikke er bra for huden. Selv uten såpe blir huden uttørket, og det kun av vann alene. Veldig mange voksne og barn sliter med tørr og irritabel hud, og et sted å starte for å bedre dette, kan være å redusere på dusjing. Men for all del. Det er ikke mitt problem om du og barna dine har eksem. Og nei, min 3-åring lukter ikke selv om han "kun" dusjer annenhver dag. Jeg tror de færreste foreldrene som har barn som kan lukte kjenner det selv. Jeg tror at de fleste da faktisk hadde vasket dem oftere/bedre da. Jeg tror heller ikke at de fleste barn lukter noe særlig om de dusjer annenhver dag, men jeg ser altså ikke at det skal være bedre å gni med klut enn å skylle med vann. Anonymkode: 43658...e29
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. august 2017 #54 Skrevet 8. august 2017 15 timer siden, klg,2 boys now:) skrev: Skjønner hvorfor så mange barn lukter skittent.å ja unger lukter de også. Ja mine unger blir vasket hverdag Ikke i helgene, med andre ord?
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. august 2017 #55 Skrevet 8. august 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Bader en gang i uka, hender i tillegg hun kommer inn i dusjen til meg av egen fri vilje. Det er verken bra eller naturlig å dusje hver dag. Hva tror dere man gjorde i gamle dager da? Klutvask! Anonymkode: f3398...c75 Og der var ordet "klut" nevnt😃 Jeg henter popcorn!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2017 #56 Skrevet 8. august 2017 23 minutter siden, Lessismore skrev: Nå har jeg heller ikke påstått at det er ok å bade ungen en gang i måneden. Det overrasker meg likevel litt at så mange bader barna sine hver dag. All forskning tilsier at det ikke er bra for huden. Selv uten såpe blir husen uttørket, og det kun av vann alene. Veldig mange voksne og barn sliter med tørr og irritabel hud, og et sted å starte for å bedre dette, kan være å redusere på dusjing. Men for all del. Det er ikke mitt problem om du og barna dine har eksem. Og nei, min 3-åring lukter ikke selv om han "kun" dusjer annenhver dag. Verken jeg eller barna sliter med eksem eller tørr hud, heldigivs, og at du dusjer barna dine annenhverdag syns jeg er helt innafor altså, så det sier jeg ingenting på. Regner med barna dine heller ikke lukter da annenhver dag absolutt er mer enn nok. Jeg for min del har en toåring som kommer hjem med kremost i håret og sand i rumpa stort sett hver dag, og velger dermed å dusje henne daglig, så det er jo selvfølgelig forskjeller på familie til familie. Men jeg må si jeg er skeptisk til dem som sier de dusjer barna en gang i uken f.eks. Disse tenker jeg er i risikogruppen for å være foreldre til barn som lukter, gjerne uten å vite det selv. Anonymkode: d99b8...33a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #57 Skrevet 15. august 2017 På 8.8.2017 den 6.33, Lessismore skrev: https://www.nrk.no/sorlandet/en-daglig-dusj-kan-vaere-skadelig-1.12173139 Her. Ja jeg har hørt man kan få hudkreft av det! Anonymkode: 85f3d...13a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #58 Skrevet 15. august 2017 Dusjer skikkelig (babysåpe i hår og på resten av kroppen) 2 ganger i uka, mer ved behov (han kan finne på å nevle på hodet med matrester på hendene under middagen feks). Skyller nedentil med vann og vasker med klut (en sånn myk engangs mysoft stelleklut) og babyolje hver dag, i tillegg blir hender og ansikt vasket x antall ganger for dag. Anonymkode: 5779a...5af
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #59 Skrevet 15. august 2017 Det er mer 10 dager mellom hver gang 😂 Anonymkode: e37c1...7fa
Anonym bruker Skrevet 15. august 2017 #60 Skrevet 15. august 2017 Hun bader i snitt to ganger i uka eller ved behov. Anonymkode: ff68c...c84
februarprins2013 Skrevet 16. august 2017 #61 Skrevet 16. august 2017 min er 4 og halvt da, han dusjer eller bader hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå