Gå til innhold

Kvalm av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja du bekrefter at du er helt blåst i huet. Du skjønner åpenbart ikke at det er damas behandling av sin mann som har forårsaket dette. Det er hennes ansvar, ikke hans!

På hvilken måte er det feil av meg å snu dette på hodet og se det fra begge sider?

Anonymkode: 3f6c4...4ed

Det er feil av deg å snu det på hodet fordi mannen har meldt seg helt ut av familielivet. Han har tatt en halv natt med nattevåk og hi har tatt 29,5 netter fordi han blir så sliten. Hvor er logikken der? Han sier at hun må tåle å være sliten fordi det er slik det er for mødre, mens han ikke tåler en hel natt engang. Hvor er logikken der? Han har meldt seg ut av prosjekt hus og hjem, og bruker heller tiden på å være med kamerater. Hvor er logikken der? Hi har nervesmerter som gjør at det er smertefullt med sex for øyeblikket, mens mannen (og du) mener at hun må leve med smerter under sex. Hvor er logikken der? Hvor i alle dager finner du i teksten som hi skrev at hun burde strekt seg enda lenger?

Og nei det er ikke hi som burde gitt mannen blowjob og presset seg til sex med smerter, det er mannen som burde våkne opp og se at han høster som han sår. Viser han omsorg, er behjelpelig med avlastning slik at hi kan få litt overskudd hadde sex sannsynligvis igjen blitt et tema for hi også. Hvis noen så er det hi som burde blitt skjemt bort her, ikke en mann som setter seg selv før sin egen datter og kone.

Anonymkode: 0b7f1...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi ser hva sexnekt har ført til her, kan man da tenke seg at det var noe annet som heller burde blitt bortprioritert? Ville det ha berget forholdet (i den grad det var noe å berge, da). Eller er ikke et ekteskap mer verdt? Det her har pågått i et halvt år, vi veit ikke hvordan forholdet var dem i mellom før dette.

Hva med å plassere ansvaret der det hører hjemme? Mannen har ikke giddet å bidra på hjemmebanen med det resultatet at kona hans er helt utslitt. Hans løsning på problemet er å kjøpe seg hore. Hvor liten synes du HI skal gjøre seg for denne egoisten?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ganske sikker på at det er noe her som heller kunne vært kuttet ut enn sexen. Men selvfølgelig, her forutsetter jeg at det er enighet om at sex er lim i et forhold, at sex er noe som gir overskudd, at det er noe begge vil ha, og ikke noe man gir, eventuelt holder igjen på. Og jeg forutsetter at man kan enes om at nedprioritering av gulvvask til fordel for sex kan være en billig måte å holde et ekteskap sammen.

Dere er snare til å utpeke folk som slave, husholderske og gulvmatte. I denne saken høres det ikke ut som om mannen er noe særlig å samle på, all den tid han gikk hen og var utro og altså syntes det var en bedre løsning enn å bidra hjemme. Men gjør det HI til en slave? Veit vi hva HI hadde gjort dersom mannen ikke hadde vært utro?

Får sitere meg sjøl, da, siden jeg beskyldes for å være både blåst og mann. Kanskje begge er rett...

Og så: Sex er vel ikke bare samleie, med penetrering inn i nerveskadde områder?

Skrevet
5 minutter siden, Pengetreet skrev:

Hva med å plassere ansvaret der det hører hjemme? Mannen har ikke giddet å bidra på hjemmebanen med det resultatet at kona hans er helt utslitt. Hans løsning på problemet er å kjøpe seg hore. Hvor liten synes du HI skal gjøre seg for denne egoisten?

HI skal ikke gjøre seg liten i det hele tatt, all den tid det har gått slik det har gått her. Jeg spør om hun burde gjort noe tidligere, for å muligens forebygge mot det som nå har skjedd. Og alle er ansvarlige for sine egne handlinger, mannen her har oppført seg utilgivelig, men i et forhold må man gjerne inngå noen kompromisser, og særlig når det røyner på, som ved barns sykdom.

Hva er viktigst for forholdet; rene gulv eller sex? (Jada, jeg veit det er en overforenkling.)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

HI skal ikke gjøre seg liten i det hele tatt, all den tid det har gått slik det har gått her. Jeg spør om hun burde gjort noe tidligere, for å muligens forebygge mot det som nå har skjedd. Og alle er ansvarlige for sine egne handlinger, mannen her har oppført seg utilgivelig, men i et forhold må man gjerne inngå noen kompromisser, og særlig når det røyner på, som ved barns sykdom.

Hva er viktigst for forholdet; rene gulv eller sex? (Jada, jeg veit det er en overforenkling.)

HI har ikke nevnt rene gulv med et eneste ord, men nattevåk. Har du forøkt å leve over lengre tid med søvndeprivasjon? Vet du hva det gjør med et menneske? Det er ikke uten grunn at det brukes som tortur. Å pålegge henne sex i en periode med full unntakstilstand er rett og slett bak mål. Mannen kunne tatt sin del av nattevåken, men stakkars, det var jo slitsomt!

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi har ikke nevnt et eneste ord om gulvvask. Hun har snakket om et sykt barn og mye nattevåk. Hun fortalte at på en måned tok mannen en halv natt med barnet, mens hun måtte ta resten. 29,5 netter på hi, 0,5 netter på mannen. Og det kan du godt snu litt på: Det betyr at mannen har fått sove 29,5 netter den måneden. Hi fikk 0,5. 

På hvilken måte mener du hi skulle prioritert annerledes?

Dette er absolutt ikke sexnekt fra hi. Dette er ansvarsnekt fra mannen.

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke kompromisser mener du mannen har inngått da? Sånt bortsett fra å svikte familien sin. Rene gulv har ingenting i denne diskusjonen å gjøre altså, mannen tar aldri barnet om natta. Eller skal HI bare "kompromisse" når det gjelder barnet slik at det late droget hun deler hus med slipper å ta den halve natten, og hun kan ta 100%?

Og så lurer jeg på hvorfor HI skal gidde å kompromisse for å beholde denne dusten? Det må jo være en glede å bli kvitt han!

Anonymkode: 55368...3aa

Skrevet

41 minutter siden, Pengetreet skrev:

HI har ikke nevnt rene gulv med et eneste ord

Riktig det at HI ikke nevner gulvvask. Det var jeg som tok det som et eksempel.

Hun sier at hun er veldig glad i mannen, og jeg sier, i etterpåklokskapens ånd (riktig nok med blåste mannetanker, da) at muligens noe annet enn sex var det som burde blitt nedprioritert.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun sier at hun er veldig glad i mannen, og jeg sier, i etterpåklokskapens ånd (riktig nok med blåste mannetanker, da) at muligens noe annet enn sex var det som burde blitt nedprioritert.

Som barnet for eksempel???

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som barnet for eksempel???

Nei, som gulvvask, for eksempel.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at HI skulle nedprioritert et sykt barn for å gi mannen blowjobs. Når hun ikke gjorde dette "forebyggende tiltaket" er det bare en naturlig konsekvens at mannen kjøper seg horer. 

Det er helt idiotisk at du ikke skjønner at man ikke orker sex når man har smerter OG ikke har sovet på flere måneder, og fortsetter å insistere på at HI skulle/kunne gjort noe annerledes. Og drit nå i å fortsette å gnåle om gulvvask, det er ikke det som er problemet!

Anonymkode: 73916...2de

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke lese? Gulvvask er ikke en del av problemet. Det er nattevåk som er hovedproblemet. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mannen var veldig glad i henne, så burde han avlaste henne, og prioritert henne og barnet framfor kamerater og eskortetjeneste.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette handler ikke om gulvvask, men om nattevåk, les hovedinnlegget en gang til du. Ubegripelig at du kan forsvare en som har meldt seg så til de grader ut av familien og prioriterer kompiser og eskortetjenester fremfor sin egen familie. En skikkelig mann ville tatt sin del byrdene i familien. Her er det han som har sviktet på alle plan.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den eneste som snakker om gulvvask er du. Hi snakker om nattevåk. Jeg gjetter at hun ikke har stått opp om nettene for å vaske gulv, men for å ta seg av det syke barnet. Noe hun ikke kunne velge bort, fordi mannen allerede hadde valgt det bort og hi sto der uten noe valg.

Det er DER problemet ligger, så du kan like gjerne slutte å gnåle om den gulvvasken. Snakk heller litt om nattevåk og det å ta sin del av ansvaret. Noe mannen til hi burde gjort for lengst: Tatt annenhver natt. Så kanskje det hadde blitt noe på ham.

Skrevet

Hvis det å kalle en mann lite å samle på og hans handlinger utilgivelige er å forsvare, så OK, da har jeg forsvart han. Men det var ikke meningen. Selvfølgelig er det han som har skylda og alt det der.

Her hører vi HIs rapport etter et halvt år med nattevåk, og hører resultatet. Burde hun ikke skjønt hvor det bar etter 14 dager?, 4 uker? 2 måneder? Er det ikke rimelig viden kjent at mangel på sex over tid i stor grad har utroskap som konsekvens?

Og selvfølgelig har mannen et like stort ansvar for å burde ha gjort noe i samme perioden. Men det gjorde han ikke.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det å kalle en mann lite å samle på og hans handlinger utilgivelige er å forsvare, så OK, da har jeg forsvart han. Men det var ikke meningen. Selvfølgelig er det han som har skylda og alt det der.

Her hører vi HIs rapport etter et halvt år med nattevåk, og hører resultatet. Burde hun ikke skjønt hvor det bar etter 14 dager?, 4 uker? 2 måneder? Er det ikke rimelig viden kjent at mangel på sex over tid i stor grad har utroskap som konsekvens?

Og selvfølgelig har mannen et like stort ansvar for å burde ha gjort noe i samme perioden. Men det gjorde han ikke.

Med de dårlige verdiene du har tipper jeg at du enten er skilt eller aldri har vært/er i et lengre forhold. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utroskap er et valg, ikke en naturlov. På samme måte som å prioritere kompiser fremfor familie er et valg og droppe å passe sitt syke barn om natten er et valg. Nå er det opp til HI og velge om denne "mannen" fortsatt skal være en del av hennes liv.

Skrevet

HI her. 

Kan love dere at gulvask (som nevnt utrulig mange ganger her av en eller annen grunn), kan ikke bli nedprioritert. Samtidig, så er vi nødt til å ha det rent. Med en alvorlig kronisk lungesyk datter, kan vi ikke ha det for støvete eller skittent, da jentungen ikke klarer å få dette opp fra lungene sine selv, og trenger mye behandling for å ikke få alvorlige lungebetennelser. Lungevevet hennes er allerede svært svekket på grunn flere infeksjoner. Så ja, jeg velger rene gulv over sex. 

Skrevet

HI her. 

Kan love dere at gulvask (som nevnt utrulig mange ganger her av en eller annen grunn), kan ikke bli nedprioritert. Samtidig, så er vi nødt til å ha det rent. Med en alvorlig kronisk lungesyk datter, kan vi ikke ha det for støvete eller skittent, da jentungen ikke klarer å få dette opp fra lungene sine selv, og trenger mye behandling for å ikke få alvorlige lungebetennelser. Lungevevet hennes er allerede svært svekket på grunn flere infeksjoner. Så ja, jeg velger rene gulv over sex. 

Anonymkode: eec70...758

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ganske sikker på at det er noe her som heller kunne vært kuttet ut enn sexen. Men selvfølgelig, her forutsetter jeg at det er enighet om at sex er lim i et forhold, at sex er noe som gir overskudd, at det er noe begge vil ha, og ikke noe man gir, eventuelt holder igjen på. Og jeg forutsetter at man kan enes om at nedprioritering av gulvvask til fordel for sex kan være en billig måte å holde et ekteskap sammen.

Dere er snare til å utpeke folk som slave, husholderske og gulvmatte. I denne saken høres det ikke ut som om mannen er noe særlig å samle på, all den tid han gikk hen og var utro og altså syntes det var en bedre løsning enn å bidra hjemme. Men gjør det HI til en slave? Veit vi hva HI hadde gjort dersom mannen ikke hadde vært utro?

Jeg er rimelig sikker på at jeg vet hvilken bruker du er utfra noen tidligere svar, lett å kjenne igjen.

Så du er altså sikker på at det er noe her som heller kunne vært kuttet ut enn sexen, og så nevner du gulvvask? Si meg, leste du ikke det at Hi det siste halvåret har tatt ALT som har med nattevåk å gjøre, at barnet sover maks to timer i slengen og at HI sitter oppe hele nettene for å passe på barnet, gi det medisiner osv.? Den ene halve natten i måneden mannen nedlater seg til å bidra teller ikke - for han blir jo så sliten av den ene natten at han ikke makter mer enn det, stakkars mann. Det vil si at DU, anonym 4ed, mener at kvinnen skal ta alt ansvar for felles barn, at selv om hun ikke får sove så skal hun ikke kreve at mannen bidrar med barnet slik at mor får søvn. Du mener tydeligvis at hun får nøye seg med en halv natts søvn i måneden - hun er jo tross alt kvinne, ikke sant?

Og på toppen av dette så har Hi en tilstand som gir nervesmerter som i perioder gjør sex svært smertefullt for henne. Likevel burde hun ha kuttet gulvvasken innimellom for å ha svært smertefull sex med mannen. Og om hun ikke orker det så burde hun i hvert fall ha gitt mannen blowjobs stadig vekk eller funnet andre måter å tilfredsstille mannen på.

Du spør om dette gjør Hi til slave. Ja, det mener jeg faktisk at det gjør. All den tid mannen mener Hi skal gå uten søvn og ta all nattevåk (beklager, den ene halve natten i måneden teller ikke - det er 59 andre halve netter i måneden som Hi må ta...), så mener han tydeligvis at hun skal være hans slave. Dette går ikke på hva vi mener, det går på hva mannen til Hi viser at han mener ved sin adferd. I tillegg til at han ikke bidrar med nattevåk over sitt syke barn, så er han "konstant ute med kompiser", dvs. han overlater hus og hjem til Hi også ettermiddag/kvelder. I tillegg viser han henne null respekt når han uten å si fra blir borte en hel natt uten å si fra om det. Så ja, det er god grunn til å mene at hennes mann mener hun er hans personlige slave!

De fleste vet i dag at søvn er avgjørende for å fungere på alle måter. Det er ikke uten grunn til at søvndeprivasjon brukes som en torturmetode...

Si meg også - hvis vi ser bort fra de "bagatellene" med at HI ikke sover i nærheten av nok eller sammenhengende og at hun nå er i en periode med sterke nervesmerter (vet du egentlig hva nervesmerter er?) - hvis vi ser bort fra de "bagatellene", tror du virkelig at en dame kan greie å tenne på en mann som overlater alt til henne, som ikke bidrar, som forventer at hun likevel skal stille opp for ham og pleie forholdet med å ha sex med ham? Tror du virkelig kvinner flest er maskiner som tenner på menn som behandler dem som dritt, menn som ikke tar ansvar, menn som ikke viser kvinnen i sitt liv noe omsorg? I så fall har du mye å lære!

Du spør i ditt første svar til HI om hun ikke tror at litt "ytterligere strekking" fra hennes side ikke kunne ha reddet forholdet og hindret mannen fra å søke eskorter og være utro. Du stiller jo helt feil spørsmål, men du stiller det klassiske mannssjåvinistiske spørsmålet, det skal du ha... Spørsmålet burde heller vært - tror du at du hadde hatt overskudd til sex noen få ganger hvis mannen din hadde delt på nattevåken, bidratt mer ellers, vist deg at han ønsket å bruke tid på deg og barnet fremfor å bruke det meste av sin tid med kompiser og være borte fra hjemmet?

Men slike detaljer er vel ikke så viktig for en mann som mener kvinnen er hans slave, og også skal være det på sexfronten... Det er i hvert fall den holdningen du synes å gi uttrykk for.

Ærlig talt, om Hi hadde gitt denne mannen en blowjob eller fem kunne ikke reddet dette forholdet. Hi bør ikke en gang forsøke å redde dette forholdet, for hun bor med en egoistisk drittsekk som utnytter henne fordi han selv ikke gidder å bidra til den familien han selv har valgt å starte. Den dagen han begynner å vise ansvar og virkelig tar ansvar, da kan man igjen begynne å snakke om sex. Og det sier jeg som mener at jeg ikke kan leve uten sex i et forhold, for jeg er enig med deg i én ting, sex er limet i forholdet, det som skiller et kjærlighetsforhold fra et platonisk forhold, og jeg har helst sex daglig. Men ingen mann som oppfører seg slik His mann hadde fått ha sex med meg, jeg forventer nemlig respekt og omtanke og at begge bidrar til forholdet og familien. En mann som utnytter meg og driter i meg er ikke en mann! I hvert fall ikke en mann som kan forvente at jeg tenner på ham. Og en mann MÅ vise et minste minimum av omsorg, respekt og samarbeid om han skal greie å tenne meg. His mann viser ikke noe av dette, da kan han heller ikke forvente at HI skal tenne på ham eller ha noe som helst ønske om å tilfredsstille hans egoistiske seksuelle behov.

Hi, bruk dagene når mannen nå reiser bort til å sove og til å planlegge livet ditt fremover. Bestill time til familievernkontoret slik at du får noen å snakke med, planlegg hvordan du skal gå frem med bruddet, forbered din far på at du trenger hjelp når han kommer hjem. Forbered deg som best du kan, da blir det lettere når bruddet blir et faktum. Klem til deg, Hi.

Anonymkode: 78427...86a

Skrevet

Og en ting til, anonym 4ed - det er også en veldig kjent sak at mangel på søvn øker smertenivå hos de som har smerteproblematikk. Og likevel så mener du at Hi burde tatt tak i forholdets sexmangel etter 14 dager, fire uker, to måneder - når hun ikke hadde sovet på den tiden.

Si meg, er det en manns rett å være helt kunnskapsløs? Burde ikke mannen  ha forstått at HAN måtte begynne å stille opp når hans kone ikke hadde sovet på 14 dager, en måned, to måneder? Burde ikke han ha sett at fordi han egoistik velger bort alt ansvar så blir hans kone utslitt og ikke lenger har overskudd til sex?

Hvor er mannens ansvar oppi dette? Hvor er mannens ansvar for forholdets seksuelle side? Hvor er mannens ansvar for forholdet og familien? Det er HAN som helt bevisst har valgt bort både kone og barn og familie - hvorfor skal hun da prøve å få ham til å endre seg, når han helt tydelig sier at han ikke orker, ikke vil, ikke er interessert?

Helt seriøst, hva mener du mannen burde gjort dette halvåret når det kommer til nattevåk, stell av hjem og prioritering av kone, barn og familie fremfor kompiser? Hva mener du er akseptabelt i den situasjonen HI og mannen har vært i?

Anonymkode: 78427...86a

Skrevet

HI: du sliter deg ut i arbeidet med å ta vare på datteren. Og hennes helse krever tydeligvis mye husaebeid i TILLEGG. I mine øyne er du en helt, og at mannen ikke ser dette og kjenner på en større trang til å beskytte familien sin er ufattelig. "Kunne du sett dette komme" kommentarene her er tåpelig. En må kunne klare å holde seg i skinnet selv om man ikke har hatt sex på 6mnd. Det er ikke verre for ham enn for deg. 

Du skriver også at han har vært (mye?) med kompisene. La meg gjette: du har nesten ikke sett dine venner disse månedene ikke sant? Eller har han tatt datteren slik at du fikk en venninnekveld? 

Han høres ut som en slask. Han valgte den enkleste måten for seg selv. Han kunne avlastet deg, gitt deg gaver, alenetid og ros UTEN å være utro. Det ville kanskje reddet hele situasjonen. Istedet tenkte han på sine egne behov. Du satt hjemme og passet på deres syke datter, mens han var på et jævla hotel med ei hore. Det skjedde ikke en gang når du også gjorde noe spennende. 

Videre vil jeg påpeke at han pitensielt setter deg i fare dersom dere pleier å ha sex uten kondomer. Han kan pådra seg kjønnsykdommer og i verstefall smitte deg.... :haar:

Det du KAN gjøre er å ikke si noe før du har sørget for å ha tatt kopi av meldinger/beviser. Deretter konfrontert ham.

Gjest Antarctica
Skrevet

Får sitere meg sjøl, da, siden jeg beskyldes for å være både blåst og mann. Kanskje begge er rett...

Og så: Sex er vel ikke bare samleie, med penetrering inn i nerveskadde områder?

Nei, men sex er en øvelse som uansett starter med et snev av sympati, samkjensle og fellesskap. En mann som lar meg slite meg ut pga vårt felles syke barn, må begynne i en litt annen ende enn "la oss finne en kroppsåpning du ikke har så vondt i!"

Skrevet

Syns det er sykt at kvinner skal beskytte mannfolkene hele tiden. Daaaakar mannen som ikke får sex av kona si! Det at det er så vanskelig at mannen bidrar med familielivet han har vært med på å starte er turn-off i seg selv. 

Jeg har nettopp kastet ut en mann som har sutra pga for lite sex i årevis! Vi har tre barn og han bidrar ikke med en dritt! Ikke økonomisk en gang. Han har rævkjørt økonomien sin og driter i familien og at (eks)kona har jobbet seg i hel for å få det til å gå rundt økonomisk og husarbeid og alt som hører til familielivet. Han påstår samlivsbruddet er min feil fordi jeg kastet ham ut fordi han var sint og kjeftete, og det var min feil fordi han fikk lite sex. 

Anonymkode: 4d565...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...