Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #26 Skrevet 13. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg vet ikke om vi er splittet. Var en venninne som sa at det kunne skje.. Aldri vært i et bryllup før der det har skjedd. Men typisk om det skulle skje nå til helgen, da jeg kun kjenner 1 person. HI Anonymkode: b109a...0f4 Men tenk så mye enklere det blir å bli kjent med andre hvis du og mannen blir splittet. Etter maten kjenner du 2-4 andre, du har fått noe inntrykk av 2-4 til som sitter i nærheten. Da er det mye enklere å komme i snakk med andre videre utover dagen/kvelden også, enklere å innlede samtaler med andre. Kanskje en du har noe til felles med kommer til deg og forteller at du hadde hennes kjære til bords, og så kommer dere i prat, eller du kan gjøre det samme. Du blir introdusert for en annen, og oppdager at det er en som er sammen med en av de andre du satt i nærheten av. Se på det som en fin mulighet til å bli kjent med flere Og om du føler deg usikker - alle der er i samme situasjon, blir plassert til bords med noen de kanskje ikke kjenner fra før. Se på det som litt positiv sosial trening om du ikke er så komfortabel med det. Vær interessert i de rundt deg, fokuser på dem, da blir du mindre fokusert på deg selv og dine egne følelser. Kos dere i bryllupet Anonymkode: 82359...ef6
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2017 #27 Skrevet 13. juli 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det jeg ville frem til, er at det ikke er absolutt alt etter boka i litt mer "løse" forsamlinger, for eksempel låvefest-bryllup. Der passer det jo ikke med gallakjole, bittesmå porsjoner i 5-retters middag, masse høytidelige taler og annet som kan være skikk og bruk i gallabryllup. Anonymkode: ac44b...f33 Sant nok. Men de sosiale greiene er like viktige, uansett formen for øvrig.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2017 #28 Skrevet 13. juli 2017 Vi splittet ikke opp par i vårt bryllup. Forloveren til mannen satt sammen med kjæresten. Toastmastern satt sammen med sin kjæreste. Vi satt parene der hvor vi tenkte at de kunne snakke og trives med andre. Ble mye skravlings. Jeg var i et selskap hvor ingen kjente sidemannen. Det var så traust og akward. Jeg vil tippe at de fleste setter par sammen. Jeg har bare vært i ett selskap hvor vi har blitt splittet. Anonymkode: a1566...a65
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #29 Skrevet 14. juli 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi splittet ikke opp par i vårt bryllup. Forloveren til mannen satt sammen med kjæresten. Toastmastern satt sammen med sin kjæreste. Vi satt parene der hvor vi tenkte at de kunne snakke og trives med andre. Ble mye skravlings. Jeg var i et selskap hvor ingen kjente sidemannen. Det var så traust og akward. Jeg vil tippe at de fleste setter par sammen. Jeg har bare vært i ett selskap hvor vi har blitt splittet. Anonymkode: a1566...a65 Det er jo bare awkward hvis folk mangler sosiale ferdigheter. Klarer du ikke å bli kjent med noen nye uten å holde gubben i hånda, bør du takke nei til bryllupsinvitasjoner. Anonymkode: 95721...91d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #30 Skrevet 14. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare awkward hvis folk mangler sosiale ferdigheter. Klarer du ikke å bli kjent med noen nye uten å holde gubben i hånda, bør du takke nei til bryllupsinvitasjoner. Anonymkode: 95721...91d Jaha, så man dropper søsterens/morens/sitt barns bryllup fordi man ikke er sosial stjerne? Ikke alle liker å omgås nye mennesker hele tiden og er flinke til å konversere. Hvis de utelukkes fra samfunnet enda mer, så blir de jo enda mer sosialt klønete. Anonymkode: ac44b...f33
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #31 Skrevet 14. juli 2017 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg vet ikke om vi er splittet. Var en venninne som sa at det kunne skje.. Aldri vært i et bryllup før der det har skjedd. Men typisk om det skulle skje nå til helgen, da jeg kun kjenner 1 person. HI Anonymkode: b109a...0f4 Farlig å bli kjent med nye mennesker? Anonymkode: 14392...b97
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #32 Skrevet 14. juli 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi splittet ikke opp par i vårt bryllup. Forloveren til mannen satt sammen med kjæresten. Toastmastern satt sammen med sin kjæreste. Vi satt parene der hvor vi tenkte at de kunne snakke og trives med andre. Ble mye skravlings. Jeg var i et selskap hvor ingen kjente sidemannen. Det var så traust og akward. Jeg vil tippe at de fleste setter par sammen. Jeg har bare vært i ett selskap hvor vi har blitt splittet. Anonymkode: a1566...a65 Det sier jo bare at du har en udannet omgangskrets. Det er ikke noe å skryte av. Anonymkode: 08142...eb6
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #33 Skrevet 14. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare awkward hvis folk mangler sosiale ferdigheter. Klarer du ikke å bli kjent med noen nye uten å holde gubben i hånda, bør du takke nei til bryllupsinvitasjoner. Anonymkode: 95721...91d Hehe. Jeg er i hvertfall ikke frekk . Føler jeg kommer langt med å være hyggelig 😉 Anonymkode: a1566...a65
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2017 #34 Skrevet 14. juli 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det sier jo bare at du har en udannet omgangskrets. Det er ikke noe å skryte av. Anonymkode: 08142...eb6 Jøss. Jeg er nok ikke den enste i verden som syns det er kjipt å sitte alene altså. Når det er sagt, så takler jeg det bedre når jeg har rundet 30, enn da jeg var 20 år. Jeg snakker selvfølgelig med folk. Anonymkode: a1566...a65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #35 Skrevet 15. juli 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaha, så man dropper søsterens/morens/sitt barns bryllup fordi man ikke er sosial stjerne? Ikke alle liker å omgås nye mennesker hele tiden og er flinke til å konversere. Hvis de utelukkes fra samfunnet enda mer, så blir de jo enda mer sosialt klønete. Anonymkode: ac44b...f33 Ja, fæle greier. Men de velger jo selv om de vil gå eller bli hjemme. Jeg kommer i alle fall ikke til å sette ektepar sammen og kjede samtlige gjester, bare fordi én eller to uselvstendige mammadalter hater tanken på å bli satt ved noen ukjente. Anonymkode: 95721...91d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #36 Skrevet 15. juli 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, fæle greier. Men de velger jo selv om de vil gå eller bli hjemme. Jeg kommer i alle fall ikke til å sette ektepar sammen og kjede samtlige gjester, bare fordi én eller to uselvstendige mammadalter hater tanken på å bli satt ved noen ukjente. Anonymkode: 95721...91d Spesielt å være så fæl mot folk Anonymkode: a1566...a65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #37 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Spesielt å være så fæl mot folk Anonymkode: a1566...a65 Er det noen her som er målskiva, altså? Dette er da bare en generell betraktning. Det er dessuten skikkelig uhøflig å kun snakke med dem man kjenner i selskap. Anonymkode: 95721...91d
Mamsemums Skrevet 15. juli 2017 #38 Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Spesielt å være så fæl mot folk Anonymkode: a1566...a65 Jeg liker å bli kjent med nye folk. Skal man alltid ta hensyn til den mest sjenerte i gruppen?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #39 Skrevet 15. juli 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Spesielt å være så fæl mot folk Anonymkode: a1566...a65 Fæl? Utdyp den du. Man er ikke fæl som vert/vertinne om man følger sosiale spilleregler. Man er derimot en fæl gjest om man kommer i selskap så sosialt handicappet at man ikke evner alminnelig dannelse. Da bør man virkelig vurdere å bli hjemme. Anonymkode: 909a2...41a
beef sister Skrevet 15. juli 2017 #40 Skrevet 15. juli 2017 Min erfaring er 50/50. Som regel har jeg blitt plassert på samme bord som partner, men sjeldnere ved siden av eller rett over hverandre. Noen ganger har vi ikke blitt plassert på samme bord heller. Hvor mange timer sitter man ved bordet, da? Selv i veldig fancy bryllup begrenser det seg til et visst antall timer. Partneren snakker man vel med omtrent hver dag, så det må vel bare være fint å utvide horisonten litt?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #41 Skrevet 15. juli 2017 36 minutter siden, beef sister skrev: Min erfaring er 50/50. Som regel har jeg blitt plassert på samme bord som partner, men sjeldnere ved siden av eller rett over hverandre. Noen ganger har vi ikke blitt plassert på samme bord heller. Hvor mange timer sitter man ved bordet, da? Selv i veldig fancy bryllup begrenser det seg til et visst antall timer. Partneren snakker man vel med omtrent hver dag, så det må vel bare være fint å utvide horisonten litt? Vi var i et bryllup hvor vi kun satt ved bordet hele kvelden. Det var ingen dans,ingen mingling men bare masse taler. Jeg for min del snakker ikke med min partner hver dag pga jobben hans og han har mange reisedøgn i året. Og de få gangene vi har barnevakt og kan gå ut sammen har vi mye å snakke om 😊 synes også det er hyggelig å tilbringe kvelden med han uten støy fra barna. Alle bryllupene vi har vært i har par fått sittet sammen. Det har uansett vært mingling på alle bryllupene untatt ett så vi har fått pratet litt med alle. Anonymkode: b5766...e7e
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #42 Skrevet 15. juli 2017 Hvorfor skal man tvinges til å 'bli kjent med' mennesker man ellers aldri kommer til å ha noe med? Det interesserer meg midt bak å høre på tante Gunda eller fetter Leidulf. Det er jo ikke snakk om å sitte og holde mannen sin i hånden og se han dypt inn i øynene, men vi er et par som hygger oss sammen og som fint kan snakke sammen med andre. Mannen min er mer utadvendt enn meg og sammen med han blir jeg også trygg og åpen. Anonymkode: 1bc00...ee9
beef sister Skrevet 15. juli 2017 #43 Skrevet 15. juli 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi var i et bryllup hvor vi kun satt ved bordet hele kvelden. Det var ingen dans,ingen mingling men bare masse taler. Jeg for min del snakker ikke med min partner hver dag pga jobben hans og han har mange reisedøgn i året. Og de få gangene vi har barnevakt og kan gå ut sammen har vi mye å snakke om 😊 synes også det er hyggelig å tilbringe kvelden med han uten støy fra barna. Alle bryllupene vi har vært i har par fått sittet sammen. Det har uansett vært mingling på alle bryllupene untatt ett så vi har fått pratet litt med alle. Anonymkode: b5766...e7e Jeg har vært i x antall bryllup de siste årene, og har aldri opplevd å bare sitte ved bordet, så det er nok ikke spesielt vanlig ... Hvis du og mannen har masse å snakke om er det vel mer naturlig å få til en kveld der dere to kan gå ut? I bryllup møtes mange mennesker som i mange tilfeller har kun én ting til felles: de kjenner bruden, brudgommen eller begge to. Siden man er der for å feire ekteskapet mellom de som gifter seg, synes jeg det er merkelig dersom alle bare skal sitte og snakke med partneren eller bestevennen sin.
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2017 #44 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal man tvinges til å 'bli kjent med' mennesker man ellers aldri kommer til å ha noe med? Det interesserer meg midt bak å høre på tante Gunda eller fetter Leidulf. Det er jo ikke snakk om å sitte og holde mannen sin i hånden og se han dypt inn i øynene, men vi er et par som hygger oss sammen og som fint kan snakke sammen med andre. Mannen min er mer utadvendt enn meg og sammen med han blir jeg også trygg og åpen. Anonymkode: 1bc00...ee9 Oj. Det interesserer deg midt bak...? Glad jeg ikke skal gifte meg, da. For hvis dette er hva gjestene mine tenker om hverandre, bør jeg ikke holde fest. (Heldigvis tror jeg ikke du er i min bekjentskapskrets....)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #45 Skrevet 15. juli 2017 Vi splittet ikke par i vårt bryllup men tenkte gjennom hvem som kunne passe sammen og som ikke hadde møttes på mange år slik at de kunne snakke sammen. Nå var det kun 36 til bords da pluss festgjester senere. Var god stemning både ved matbord og fest. Neste bryllup, et vennepar sitt satt også par sammen. Når man så sjelden har kjærestetid med mannen og i tillegg har lagt flid i antrekk, hår og sminke er det hyggelig å sitte sammen tenker jeg? Helt middels på utdannelse og inntekt! 😊 Anonymkode: 97dae...4c9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #46 Skrevet 15. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Fæl? Utdyp den du. Man er ikke fæl som vert/vertinne om man følger sosiale spilleregler. Man er derimot en fæl gjest om man kommer i selskap så sosialt handicappet at man ikke evner alminnelig dannelse. Da bør man virkelig vurdere å bli hjemme. Anonymkode: 909a2...41a Jeg kan godt utdype. Måten å snakke til andre mennesker på, er fæl. Jeg liker å bli kjent med nye folk jeg. Trenger ikke dømme meg fordi jeg vil sitte ved siden av mannen. Anonymkode: a1566...a65
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #47 Skrevet 15. juli 2017 Jeg har vært i ett bryllup vi ble splittet, og plassert sammen med folk jeg adri har møtt før, og som jeg aldri kommer til å møte igjen. Ingen rundt bordet hadde noe som helst til felles, og hele kvelden ble tilbragt der, gjennom 7 retter, og den ene talen, verre enn den andre! Det er en kveld jeg minnes som en vond drøm. Jeg har sosial angst, og jeg trenger mannen min som støtte. Dette var hans familie, så jeg kjente ikke brudeparet heller. Om jeg sitter med mannen min, så har jeg trygghet til å snakke med andre. Det betyr ikke at jeg bare snakker med ham. Og jeg synes det høres trist ut med ektepar som ikke har noe å si til hverandre. Det kan godt være at dette var god folkeskikk før i tiden, men vi som vokser opp nå, har stort sett ikke opplæring i konversasjonsvaner fra finere kretser.. Omgangskretsen min er en gjeng med snille og kloke mennesker. Ingen av oss liker useriøst pjatt eller smalltalk. Betyr det at vi burde ekskluderes fra resten av samfunnet? Anonymkode: c2dbb...a83
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #48 Skrevet 15. juli 2017 Vi splittet ikke par i vårt bryllup. Men vi planla bordplassringa godt, slik at vi ikke satte sammen folk som har vanskelig for å ta initiativ til å starte samtalen. Husker at det var en fin flyt med samtaler folk i mellom under bespisningen. Jeg selv hater virkelig å bli splittet som gjest. For jeg er døv og derfor veldig avhengig av å ha mannen som tolk spesielt med tanke på talene og hvis de jeg sitter med er vanskelig å munnavlese. Anonymkode: b2bb0...494
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2017 #49 Skrevet 15. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi splittet ikke par i vårt bryllup. Men vi planla bordplassringa godt, slik at vi ikke satte sammen folk som har vanskelig for å ta initiativ til å starte samtalen. Husker at det var en fin flyt med samtaler folk i mellom under bespisningen. Jeg selv hater virkelig å bli splittet som gjest. For jeg er døv og derfor veldig avhengig av å ha mannen som tolk spesielt med tanke på talene og hvis de jeg sitter med er vanskelig å munnavlese. Anonymkode: b2bb0...494 Men du skjønner sikkert at ditt tilfelle blir litt spesielt...?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2017 #50 Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har vært i ett bryllup vi ble splittet, og plassert sammen med folk jeg adri har møtt før, og som jeg aldri kommer til å møte igjen. Ingen rundt bordet hadde noe som helst til felles, og hele kvelden ble tilbragt der, gjennom 7 retter, og den ene talen, verre enn den andre! Det er en kveld jeg minnes som en vond drøm. Jeg har sosial angst, og jeg trenger mannen min som støtte. Dette var hans familie, så jeg kjente ikke brudeparet heller. Om jeg sitter med mannen min, så har jeg trygghet til å snakke med andre. Det betyr ikke at jeg bare snakker med ham. Og jeg synes det høres trist ut med ektepar som ikke har noe å si til hverandre. Det kan godt være at dette var god folkeskikk før i tiden, men vi som vokser opp nå, har stort sett ikke opplæring i konversasjonsvaner fra finere kretser.. Omgangskretsen min er en gjeng med snille og kloke mennesker. Ingen av oss liker useriøst pjatt eller smalltalk. Betyr det at vi burde ekskluderes fra resten av samfunnet? Anonymkode: c2dbb...a83 Jeg snakker masse med min mann jeg. Jeg har vært i bryllup der jeg endte opp med å bare snakke med mannen min fordi de andre parene ved bordet kun var interessert i egen partner. Det var et gørrkjedelig bryllup. Morsomst var det da jeg ble plassert med den smågale kunstinteresserte tanten til kompisen min. Vi hadde vel lite til felles, men hadde det rasende festlig og jeg hadde en ny kunnskap etter kvelden var over. Man kan ikke planlegge ut fra at alle eller noen har sosial angst. Har du det og trenger spesialbehandling så si i fra da. Så kan resten av oss få nye bekjentskaper og utvide horisonten. Anonymkode: 7f006...8b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå