Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #51 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, Pashla skrev: Og det skal være interessant?! Klart det er. Det er jo derfor de spør hi om hva som skjedde.
Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #52 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, Pashla skrev: Og det skal være interessant?! Klart det er. Det er jo derfor de spør hi om hva som skjedde.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #53 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Klart det er. Det er jo derfor de spør hi om hva som skjedde. Eller kanskje fordi de bryr seg om HI og familien hennes? Anonymkode: 801b6...b4d
Merdee Skrevet 3. juli 2017 #54 Skrevet 3. juli 2017 5 timer siden, Evablaum skrev: "Han fant en annen og nå er det slutt." Hva er grunnen til å du utbroderer så mye mer enn det? For en gangs skyld svært enig med Evablaum. Venner kan du vise sinne og utbrodere mer til, men ingen bekjente av dere begge som i en upersonlig setting spør hva som skjedde ønsker å høre masse detaljer og skittkasting, mange vil nok bli svært ukomfortable og i verste fall kunne helle mot å tenke mest negativt om deg. Barna er dessuten det viktigste i dette, ikke glem det. De skal ikke måtte føle at de er i en lojalitetskonflikt mellom foreldrene, og når du får sørget og rast ferdig inni deg og ovenfor venner, så må du etterhvert forsøke å tenke på at det er viktig at barna får lov til å ha en god relasjon til fars kjæreste.
Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #55 Skrevet 3. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eller kanskje fordi de bryr seg om HI og familien hennes? Anonymkode: 801b6...b4d Kanskje
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #56 Skrevet 3. juli 2017 Jeg hadde ikke løyet om noen jeg kjente spurte meg. Da hadde jeg fremstilt meg selv som helt idiot. Om en venninne spurte meg hva som har skjedd "vi har vokst i fra hverandre?" Så får hun vite sannheten fra noen andre. Det blir passe kleint. Anonymkode: e2c20...06a
Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #57 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke løyet om noen jeg kjente spurte meg. Da hadde jeg fremstilt meg selv som helt idiot. Om en venninne spurte meg hva som har skjedd "vi har vokst i fra hverandre?" Så får hun vite sannheten fra noen andre. Det blir passe kleint. Anonymkode: e2c20...06a "Han fant seg en annen, og nå er det slutt!" ...så går man videre til neste tema..!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #58 Skrevet 3. juli 2017 7 minutter siden, Winterlady. skrev: For en gangs skyld svært enig med Evablaum. Venner kan du vise sinne og utbrodere mer til, men ingen bekjente av dere begge som i en upersonlig setting spør hva som skjedde ønsker å høre masse detaljer og skittkasting, mange vil nok bli svært ukomfortable og i verste fall kunne helle mot å tenke mest negativt om deg. Barna er dessuten det viktigste i dette, ikke glem det. De skal ikke måtte føle at de er i en lojalitetskonflikt mellom foreldrene, og når du får sørget og rast ferdig inni deg og ovenfor venner, så må du etterhvert forsøke å tenke på at det er viktig at barna får lov til å ha en god relasjon til fars kjæreste. Hvorfor dette behovet for å lage sin egen sannhet omkring innlegget til hi? Hvor henter du dette med utbroderinger, detaljer, skittkasting og barnas lojalitetskonflikt fra? Hi skriver jo STIKK MOTSATT, at hun svarer nøkternt sannheten når folk spør og at hun er opptatt av at barna ikke skal settes "mot" far. Likevel dette uforståelige behovet for å svare hi med utgangspunkt i HELT andre forutsetninger. Er det rart det blir bygdesladder når folk er så glade i å lage sine egne historier på NULL grunnlag. Anonymkode: 6ccd0...6d6
Merdee Skrevet 3. juli 2017 #59 Skrevet 3. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke løyet om noen jeg kjente spurte meg. Da hadde jeg fremstilt meg selv som helt idiot. Om en venninne spurte meg hva som har skjedd "vi har vokst i fra hverandre?" Så får hun vite sannheten fra noen andre. Det blir passe kleint. Anonymkode: e2c20...06a Venninner kan man åpne seg mye mer for, og burde kunne stole på at de skjønner at de ikke skal spre betroelser. Bekjente som spør på gata av høflighet, nysgjerrighet eller omtanke, er det ikke klokt å utbrodere til.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #60 Skrevet 3. juli 2017 Ok, vi legger ballen død her. Jeg er nok hevngjerrig og bitter, men jeg har ikke løyet, eller fortalt juicy detaljer om noe. Jeg føler jeg trengte å si det som det var når folk har spurt meg, men har ikke behov for å snakke om det til gud og hvermann. Men det er flere juicy detaljer enn dere kan forestille dere i denne saken som jeg ikke har fortalt til noen. Det vet denne nye damen godt, og hun er livredd for at det skal komme ut. Men det skal ikke komme fea meg. Etter ferien begynner jeg hos psykolog for å bearbeide disse tingene, for å legge dette forholdet bak meg og gå videre med mitt eget liv. Ser frem til ferie nå, og noen uker vekk fra denne byen her :-) HI Anonymkode: f49e7...fca
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #61 Skrevet 3. juli 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor dette behovet for å lage sin egen sannhet omkring innlegget til hi? Hvor henter du dette med utbroderinger, detaljer, skittkasting og barnas lojalitetskonflikt fra? Hi skriver jo STIKK MOTSATT, at hun svarer nøkternt sannheten når folk spør og at hun er opptatt av at barna ikke skal settes "mot" far. Likevel dette uforståelige behovet for å svare hi med utgangspunkt i HELT andre forutsetninger. Er det rart det blir bygdesladder når folk er så glade i å lage sine egne historier på NULL grunnlag. Anonymkode: 6ccd0...6d6 Takk! HI Anonymkode: f49e7...fca
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #62 Skrevet 3. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, vi legger ballen død her. Jeg er nok hevngjerrig og bitter, men jeg har ikke løyet, eller fortalt juicy detaljer om noe. Jeg føler jeg trengte å si det som det var når folk har spurt meg, men har ikke behov for å snakke om det til gud og hvermann. Men det er flere juicy detaljer enn dere kan forestille dere i denne saken som jeg ikke har fortalt til noen. Det vet denne nye damen godt, og hun er livredd for at det skal komme ut. Men det skal ikke komme fea meg. Etter ferien begynner jeg hos psykolog for å bearbeide disse tingene, for å legge dette forholdet bak meg og gå videre med mitt eget liv. Ser frem til ferie nå, og noen uker vekk fra denne byen her :-) HI Anonymkode: f49e7...fca Jeg svarte tidlig i tråden, før du skrev hvor kort tid det er siden det ble slutt mellom dere. Måten du har svart på gjennom tråden gjør at jeg synes du håndterer dette på en helt grei måte. Du kan godt si at mannen fant en annen uten at du visste om det og det er årsaken. Pass på at du kun snakker om hva mannen har gjort mot deg, hun er ikke relevant, for det var han du var sammen med, han som hadde forpliktelser til deg, han som sviktet. Hun er egentlig uvesentlig, selv om hun er en del av historien. Så lenge du ikke utbroderer så mener jeg du kan si det lille du sier. Som du forteller her, det er langt mer du kunne ha fortalt, men det gjør du ikke, og det er nok lurt. Folk forstår det jo egentlig selv, når han og elskerinnen som også var gift flytter sammen før det er gått en måned etter de har gått fra sine ekser. Og om hun forsøker å anmelde deg så vil hun trolig bare bli ledd av hos politiet når de får høre historien. Vil ønske deg masse lykke til videre. Vil tro du nærmest er i sjokk fremdeles. Ta vare på deg selv i sommer. Lurt å gå en stund til psykolog for å bearbeide dette, da vil du ikke la det få påvirke fremtiden din mer enn det må. Da vil du lettere gi slipp på bitterheten også, for den er det bare du som blir skadet av. Selv om det er vanskelig å se nå så kommer du til å få det godt igjen! <3 God ferie Anonymkode: 89def...07e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #63 Skrevet 3. juli 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, det kommer an på hva du sier. Om felles kjente spør deg; hva hendte i forbindelse med bruddet mellom deg og Per? og du svarer at Per gikk bak din rygg med Trine over lengre tid, så er det helt ok om det stemmer. Det er også din historie og du har rett til å fortelle den. Hun kan ikke vente at du skal dekke over for dem. Om du utbroderer og sier sjikanderende ting, eventuelt tar kontakt med henne for å si det gjentatte ganger, så har hun et poeng. Det virker som det er det første du gjør, og det kan hun ikke si noe på... om hun anmelder vil nok politiet le godt... Anonymkode: 801b6...b4d Enig i denne. En kort og grei fremstilling av hva som skjedde, uten for mye følelser og negativt ladede tilleggsopplysninger, er helt innafor. Er jo ikke du som hadde lyst til å bryte opp familien, så hvorfor skal folk få tro at du var delaktig i det? Anonymkode: 50720...af8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #64 Skrevet 3. juli 2017 Jeg synes du går frem på en fornuftig måte. Jeg synes det er helt OK at du sier at "han fikk ny kjæreste for x måneder siden, jeg ble informert om forholdet for x uker siden". Min mann innledet også et forhold mens vi fremdeles var gift. De var ikke særlig diskré. Jeg synes selvsagt ikke det er veldig stas at naboer, foreldrene til barnas venner osv vet at min mann bedro meg. Men jeg synes det ville vært enda verre hvis "hele verden" trodde jeg var klar over min manns sidesprang. Han var utro, det var ikke jeg. Jeg var lojal, det var ikke han. Det viktigste er uansett hva barna lærer av situasjonen. Jeg synes ikke barn bør lære at kvinner skal finne seg i krenkelser med et smil. De kan derimot gjerne lære seg at mødre hiver seg rundt og gjør det beste ut av en vanskelig situasjon. Anonymkode: c6394...362
sug lut Skrevet 3. juli 2017 #65 Skrevet 3. juli 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Min samboer gjennom 20 år holdt på med en gift dame bak min rygg i over et halvt år før jeg oppdaget det, og ba han flytte. Det var et halvår med enorme mengder løgn og svik og jeg er ganske forbannet på måten de har behandlet meg. Nå er de et par, hun har gått fra mannen sin. Vi har mange felles kjente, og når noen spør meg om hva som har skjedd, nøler jeg ikke med å fortelle de det. Jeg lyver ikke, men jeg sier det som det er, at de har holdt på lenge. At de har løyet for meg og for mannen hennes og vært utro mot oss over lengre tid. Jeg sier ikke noe om de ikke spør. Nå er hun helt hysterisk, og påstår at jeg setter ut rykter for å ødelegge mellom henne og min eks. At jeg trakasserer henne og hun skal anmelde meg til politiet om jeg ikke slutter. Jeg mener de må stå for det de har gjort, og ikke forvente at jeg skal late som alt er ok bare for å gjøre ting enklere for de. Jeg driter egentlig i de begge, men hva mener dere? Har jeg ikke rett til å være forbannet og litt hevngjerrig? Eller burde jeg la det ligge, og gå videre? Anonymkode: f49e7...fca Selvsagt er du forbanna, og så lenge det plager henne at du sier sannheten bør du bare fortsette, dette ba hun om selv og nå får hun leve med det.
Luksusdyret Skrevet 4. juli 2017 #66 Skrevet 4. juli 2017 11 timer siden, sug lut skrev: Selvsagt er du forbanna, og så lenge det plager henne at du sier sannheten bør du bare fortsette, dette ba hun om selv og nå får hun leve med det. Signerer sug lut. Og dere som skriver HI må holde kjeft og glatte over det mannen har gjort - hvorfor? Hvorfor skal den som er blitt løyet for og lurt, der eksen "gnir det inn" ved å bli sammen med dama under en måned etter brudd, ti still og lyve når hun blir spurt om hva som skjedde? Bygdesladder - uansett hva HI sier og ikke sier, blir det sladder av sånt. Her har mannen vært en dust for først å holde på et halvt år bak ryggen til HI, for så å bli "offisielt" par med denne dama med en gang. BARNA har heller ikke noe skade av at HI forteller hva som skjedde - hvis far og denne dama allerede er et "offentlig" par, er skaden allerede skjedd. Det er da måte på hvor mye ansvar skal legges på den som ikke har gjort noe galt. Og det at HI sier denne dama var utro mot mannen sin - vet ikke folk at dama var gift før hun og eksen til HI ble et par? Hvorfor må man fortie sannheten? Her var det utroskap, løgner og svik, og HI sin eks tok ikke hensyn til felles barn. Så skal HI sitte og dekke over/rettferdiggjøre det som har skjedd? Det er DA hun kommer til å se patetisk ut - når hele vennekretsen har hørt hva som skjer, og hun ser ut til å fornekte det hele.
Gopherter Skrevet 4. juli 2017 #67 Skrevet 4. juli 2017 Det er ikke så lett å være HI, da. Enten er hun patetisk som i hevngjerrighet forteller mer eller mindre detaljert, eller så er hun patetisk som forholder seg objektiv og på den måten viser fornektelse.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #68 Skrevet 4. juli 2017 Dette er ikke ditt ansvar, så så lenge du svarer sakelig og sannferdig er det helt innenfor. At hun føler seg støtt er bare henne som har våknet fra den rosa skyen hun trodde hun levde på Anonymkode: 4a2c6...81f
Luksusdyret Skrevet 4. juli 2017 #69 Skrevet 4. juli 2017 13 minutter siden, Gopherter skrev: Det er ikke så lett å være HI, da. Enten er hun patetisk som i hevngjerrighet forteller mer eller mindre detaljert, eller så er hun patetisk som forholder seg objektiv og på den måten viser fornektelse. Neida, å være objektiv er ikke det samme som å vise fornektelse. Men å si "han fant seg en annen og det er slutt" blir for enkelt. Han fant seg en annen FØR det ble slutt, og denne andre var også gift på sin kant - det er den objektive sannheten. Kan ikke se at det er et problem å svare ærlig. Må signere anonym 81f - dama har sikkert levd i forelskelsens rus i den "forbudte kjærligheten" - når hele bygda vet hva som har skjedd, er det ikke så morsomt lenger, og da legger vi skylda på en tredjepart som kun forteller sannheten. Hva regnet denne dama med, at alle skulle dekke over hvordan forholdet startet? Da burde de kanskje ha vært mer diskret?
Helene Harepus Skrevet 4. juli 2017 #70 Skrevet 4. juli 2017 7 timer siden, MrsRiddick skrev: Signerer sug lut. Og dere som skriver HI må holde kjeft og glatte over det mannen har gjort - hvorfor? Hvorfor skal den som er blitt løyet for og lurt, der eksen "gnir det inn" ved å bli sammen med dama under en måned etter brudd, ti still og lyve når hun blir spurt om hva som skjedde? Bygdesladder - uansett hva HI sier og ikke sier, blir det sladder av sånt. Her har mannen vært en dust for først å holde på et halvt år bak ryggen til HI, for så å bli "offisielt" par med denne dama med en gang. BARNA har heller ikke noe skade av at HI forteller hva som skjedde - hvis far og denne dama allerede er et "offentlig" par, er skaden allerede skjedd. Det er da måte på hvor mye ansvar skal legges på den som ikke har gjort noe galt. Og det at HI sier denne dama var utro mot mannen sin - vet ikke folk at dama var gift før hun og eksen til HI ble et par? Hvorfor må man fortie sannheten? Her var det utroskap, løgner og svik, og HI sin eks tok ikke hensyn til felles barn. Så skal HI sitte og dekke over/rettferdiggjøre det som har skjedd? Det er DA hun kommer til å se patetisk ut - når hele vennekretsen har hørt hva som skjer, og hun ser ut til å fornekte det hele. Enig i dette. Det blir jo bare enda drøyere når eksmannens nye dama som har vært med på å ødelegge familien til ts, ringer ts og truer med anmeldele henne hvis hun ikke "beskytter" de to utroskapskråkene ved å holde kjeft om hva har skjedd... Snakk om frekkhetens nådegave og manglende selvinnsikt!
Englenemine Skrevet 4. juli 2017 #71 Skrevet 4. juli 2017 Bare fortsett å fortell sannheten når folk spør, så får nye damen bare ergre seg. Hun har heller ingenting å true med ang anmeldelse .
Fru vims Skrevet 4. juli 2017 #72 Skrevet 4. juli 2017 Ser ingen grunn til at du ikke skal svare når du blir spurt. Ikke du som har gjort noe galt. Og grunnen til at folk spør er jo sikkert fordi de har mistanke til det uansett. Ikke vanskelig å tenke seg til det når de plutselig er sammen så raskt.
Fugit Skrevet 4. juli 2017 #73 Skrevet 4. juli 2017 På 3.7.2017 den 21.03, Anonym bruker skrev: Ok, vi legger ballen død her. Jeg er nok hevngjerrig og bitter, men jeg har ikke løyet, eller fortalt juicy detaljer om noe. Jeg føler jeg trengte å si det som det var når folk har spurt meg, men har ikke behov for å snakke om det til gud og hvermann. Men det er flere juicy detaljer enn dere kan forestille dere i denne saken som jeg ikke har fortalt til noen. Det vet denne nye damen godt, og hun er livredd for at det skal komme ut. Men det skal ikke komme fea meg. Etter ferien begynner jeg hos psykolog for å bearbeide disse tingene, for å legge dette forholdet bak meg og gå videre med mitt eget liv. Ser frem til ferie nå, og noen uker vekk fra denne byen her :-) HI Anonymkode: f49e7...fca Jeg tenker ikke at du er unormalt bitter. Å ikke bli bitter når gubben du har investert tid, følelser og prioritert i 20 år bedrar deg er rart. Du satte han først, og etter så lang tid valgte han å prioritere ei anna dame fremfor deg og familielivet. Selvfølgelig er det bittert, sårt, jævlig og sjokkerende. Men det virker ikke som du har overreagert eller opptrådt på en ugrei måte. Jeg ville ikke tenkt at det var "for mye" dersom en bekjent på direkte spm fra meg sier at fyren var utro med den ham nå er sammen med. Felles bekjente og kort tidsrom gjør det ganske naturlig å bare si det. Legge spekulasjoner død og kalle en spade for en spade. Og det virker som barna blir beskyttet og skånet for drittslenging. De får være med begge foreldrene sine og du snakker ikke stygt om far. Hva mer skal vi forvente av deg liksom? Det er bra du kommer deg til psykolog! Ut ifra det du skriver virker det ikke som du setter deg i en ekstrem offerrolle, bare den helt normale de fleste ville befunnet seg i en stund. Du er ingen helgen eller perfekt. Gjør ditt beste, ALDRI glem at bara er viktigst og trenger faren sin. Så går det seg nok til etterhvert! Klem
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #74 Skrevet 5. juli 2017 Jeg mener det er helt på sin plass det du sier. Om folk spørr får de sannheten, hvis ikke sier du ingenting. Hun kommer ikke langt med anmeldelse så det hadde jeg ikke brydd meg om. Anonymkode: 5ada5...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå