Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Min samboer gjennom 20 år holdt på med en gift dame bak min rygg i over et halvt år før jeg oppdaget det, og ba han flytte. Det var et halvår med enorme mengder løgn og svik og jeg er ganske forbannet på måten de har behandlet meg. Nå er de et par, hun har gått fra mannen sin. Vi har mange felles kjente, og når noen spør meg om hva som har skjedd, nøler jeg ikke med å fortelle de det. Jeg lyver ikke, men jeg sier det som det er, at de har holdt på lenge. At de har løyet for meg og for mannen hennes og vært utro mot oss over lengre tid. Jeg sier ikke noe om de ikke spør. Nå er hun helt hysterisk, og påstår at jeg setter ut rykter for å ødelegge mellom henne og min eks. At jeg trakasserer henne og hun skal anmelde meg til politiet om jeg ikke slutter. Jeg mener de må stå for det de har gjort, og ikke forvente at jeg skal late som alt er ok bare for å gjøre ting enklere for de. Jeg driter egentlig i de begge, men hva mener dere? Har jeg ikke rett til å være forbannet og litt hevngjerrig? Eller burde jeg la det ligge, og gå videre? Anonymkode: f49e7...fca
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Du driter jo ikke i dem da. Du er bitter og hevngjerrig. Forståelig nok. Men husk at hevntankene dine ikke gjør noe annet enn å ødelegge deg selv, dine verdier og din egenverdi. Blir livet ditt bedre av å snakke negativt om dem? Antagelig ikke. Det er ikke rykter, det er fakta. Du sier det ikke uoppfordret, bare hvis de spør. Hvorfor sånn behov for å rettferdiggjøre og forklare snakket ditt? For din egen del (ikke for hans eller hennes) bør du slutte med snakket ditt. Forsøk å komme over bitterheten. Og kanskje en eller annen gang kan du til og med si at du ønsker dem alt godt? Ikke la dem gjøre deg til et mindre menneske enn du er, ikke la dem ødelegge deg. Anonymkode: 883b3...583
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Altså, det kommer an på hva du sier. Om felles kjente spør deg; hva hendte i forbindelse med bruddet mellom deg og Per? og du svarer at Per gikk bak din rygg med Trine over lengre tid, så er det helt ok om det stemmer. Det er også din historie og du har rett til å fortelle den. Hun kan ikke vente at du skal dekke over for dem. Om du utbroderer og sier sjikanderende ting, eventuelt tar kontakt med henne for å si det gjentatte ganger, så har hun et poeng. Det virker som det er det første du gjør, og det kan hun ikke si noe på... om hun anmelder vil nok politiet le godt... Anonymkode: 801b6...b4d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Hevn har en tendens til å komme tilbake og bite deg i baken... Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom deg og eksen? Uansett, jeg ville skrevet en sms til henne. Sagt til henne at når du ikke forteller noe uoppfordret, men på direkte spørsmål så forteller du kort hva som er sannheten, at din eks var utro med henne lenge før det ble slutt mellom deg og ham. Si at det ikke er trakassering, det er bare sannheten, og at hvis hun og din eks ikke kan forholde seg til sannheten og stå for det de har gjort, så bør de kanskje vurdere hvor sterkt forholdet deres er. Si at du ikke ønsker å ødelegge noe som helst mellom dem, at de tydeligvis fortjener hverandre, og at du ikke ville hatt ham tilbake, fordi du mener du har større verdi enn å leve med en utro og løgnaktig mann. Si at du håper de blir lykkelig etter all ulykken de har forårsaket for andre, at du har gått videre i ditt liv og ikke lenger har noen som helst følelser for din eks. Ja, du har rett til å være forbannet. Men jeg tror du vinner mest på å heve deg over dem, vise på alle måter at han ikke lenger kan såre deg. Får du spørsmål heretter, si at han tok livsvalg som du ikke kunne akseptere, og at det var det beste at det ble slutt mellom dere. Du har tydeligvis sagt rett ut til så mange at det er mange nok som vet nå. Du trenger ikke brette det ut lenger. I lengden vinner du mer ved å heve deg over det. Ved å fortsette å brette ut når du blir spurt, så viser du at du bryr deg fremdeles - selv om du sier noe annet. Anonymkode: 89def...07e
Nyttårs barn Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Synes du kan si det som det er om folk spør. Men vær forsiktig med å utlevere seg selv og eksen din. Dette er nok en følelsesmessig stressende tid for deg og det er naturlig at du ønsker folk skal se saken også fra din side, samtidig er det starten på ditt nye Liv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Altså, når noen spør hva som skjedde forteller du ikke bare at din eks var utro mot deg, men at hun var utro mot sin ektemann, løy for han og svek han? Hvorfor i alle dager føler du for å utlevere henne sånn, det er baksnakking og sladder det. Jeg skjønner at du er både sint og hevngjerrig, men ved å snakke sånn kommer du ikke noe heldih ut. Du blir hun som utleverer for mye... Om noen spør hva som skjedde holder det lenge å fortelle at din eks ble forelsket i en annen og svek deg, mer detaljer enn det er bare ufint av deg å utbrodere. Anonymkode: 9ef13...898
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Takk for gode svar. Det er bare en måned siden han flyttet ut, og folk er selvfølgelig overrasket over at de er et par allerede. Derfor har mange spurt, og jeg har svart de. Jeg har ikke utbrodrert eller sjikanert henne, heller ikke kontaktet henne. Jeg kjenner henne ikke. Jeg er sliten og lei nå, og ja jeg er bitter på måten ting har skjedd på. Men skal prøve å gå videre nå. Og prøve å heve meg over de. Det er heldigvis sommer og ferie nå. Iom at vi har barn sammen blir jeg desverre ikke kvitt han på noen år da... HI Anonymkode: f49e7...fca
Evablaum Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 "Han fant en annen og nå er det slutt." Hva er grunnen til å du utbroderer så mye mer enn det?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, når noen spør hva som skjedde forteller du ikke bare at din eks var utro mot deg, men at hun var utro mot sin ektemann, løy for han og svek han? Hvorfor i alle dager føler du for å utlevere henne sånn, det er baksnakking og sladder det. Jeg skjønner at du er både sint og hevngjerrig, men ved å snakke sånn kommer du ikke noe heldih ut. Du blir hun som utleverer for mye... Om noen spør hva som skjedde holder det lenge å fortelle at din eks ble forelsket i en annen og svek deg, mer detaljer enn det er bare ufint av deg å utbrodere. Anonymkode: 9ef13...898 De som spør henne er felles kjente av alle de involverte, de vet altså at HI´s eks plutselig er sammen med denne dama. Det er forøvrig ekstremt høye moralske krav du har til ofrene for utroskapen, jeg syns slikt skal snakkes i hel fordi det ofte blir ofrene som blir sittende med skammen. Åpenhet er ikke nødvendigvis negativt, dette som har skjedd med HI er en del av livet for mange og de må selv få bestemme hvor mye de vil snakke om det. At andre ikke vil stå for det de selv har gjort, er ikke HI eller andre i hennes situasjon sitt problem. Anonymkode: 801b6...b4d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #10 Skrevet 3. juli 2017 2 minutter siden, Evablaum skrev: "Han fant en annen og nå er det slutt." Hva er grunnen til å du utbroderer så mye mer enn det? Kanskje fordi det føles bedre for HI å si den fulle sannheten slik at folk ikke konstruerer sin egen? Anonymkode: 801b6...b4d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #11 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode svar. Det er bare en måned siden han flyttet ut, og folk er selvfølgelig overrasket over at de er et par allerede. Derfor har mange spurt, og jeg har svart de. Jeg har ikke utbrodrert eller sjikanert henne, heller ikke kontaktet henne. Jeg kjenner henne ikke. Jeg er sliten og lei nå, og ja jeg er bitter på måten ting har skjedd på. Men skal prøve å gå videre nå. Og prøve å heve meg over de. Det er heldigvis sommer og ferie nå. Iom at vi har barn sammen blir jeg desverre ikke kvitt han på noen år da... HI Anonymkode: f49e7...fca Husk at folk flest bare er interessert i å grafse i andres privatliv og detaljer. Og sladre rundt om det du forteller. En fjær blir fort til ti høns i sånne sammenhenger. Ikke la andre folk få gasse seg i ditt liv. Tenk på barna dine. Sladderen treffer dem fort. Anonymkode: 883b3...583
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #12 Skrevet 3. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: De som spør henne er felles kjente av alle de involverte, de vet altså at HI´s eks plutselig er sammen med denne dama. Det er forøvrig ekstremt høye moralske krav du har til ofrene for utroskapen, jeg syns slikt skal snakkes i hel fordi det ofte blir ofrene som blir sittende med skammen. Åpenhet er ikke nødvendigvis negativt, dette som har skjedd med HI er en del av livet for mange og de må selv få bestemme hvor mye de vil snakke om det. At andre ikke vil stå for det de selv har gjort, er ikke HI eller andre i hennes situasjon sitt problem. Anonymkode: 801b6...b4d "Å stå for det man har gjort" må ikke forveksles med sladder og hevngjerrighet. Anonymkode: 883b3...583
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #13 Skrevet 3. juli 2017 Karma kom og bet eksen din og den nye dama i ræva. Som man reder ligger man. Synes det er helt greit at du svarer når du blir spurt. Anonymkode: f3b8f...e98
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #14 Skrevet 3. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Å stå for det man har gjort" må ikke forveksles med sladder og hevngjerrighet. Anonymkode: 883b3...583 Det er ikke sladder å svare når noen spør om ens egen livskrise. Hevngjerrighet er en naturlig følelse, men her får den ikke utløp i annet enn at HI ikke skjuler hva som har skjedd for at de skal slippe å forholde seg til det. Det er faktisk ikke riktig at mannen skal spankulere åpent rundt med sin nye kjæreste et par uker etter bruddet, mens HI har å si minst mulig. Det er moralisering og har ingenting med å slå ned på sladder å gjøre. Snakket blåser over, folk ser nok til å snakke uansett så ser ikke at HI skulle utsette barna sine for noen ekstra belastning her. Anonymkode: 801b6...b4d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #15 Skrevet 3. juli 2017 Hvorfor skal HI holde kjeft om det som skjedde ? Hun har ikke gjort noe galt når hun forteller sannheten til folk som spørr. Hva skal mannen som gikk bak ryggen hennes over lengre tid og kvinnen som gjorde det samme mot sin mann, beskyttes ? De får ta ansvaret for sine handlinger og ikke pakkes inn i bomull. Forbaska tull, hvorfor i helvete skal møkka folk ikke måtte tåle resultatet av sine handlinger ! HI skal ikke trenge å holde dette inni seg når hun får spørsmål, hun har all rett å si det som det er ! Det er ikke sladder å fortelle om den reelle situasjonen, han var utro med henne og kvinnen mot sinn mann, DET ER FAKTA ! Anonymkode: 541f1...9cd
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #16 Skrevet 3. juli 2017 Hvorfor legge ut om dette til gud og hvermann? Det er jo ingen som har noe med det! Anonymkode: 89848...22f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #17 Skrevet 3. juli 2017 Det er ikke det HI gjør, hun svarer på direkte spørsmål. Hvorfor skal hun dekke over sannheten, er det ikke nok med at mannen dolket henne i ryggen ? Skal hun måtte ty stille om det i tillegg ! Uansett så syns jeg det er helt OK at to utro løgnere får ta ansvaret for sine handlinger og tåle at sannheten kommer ut. Og at de som ble skade lidende får lov til å si det som det er ! Anonymkode: 541f1...9cd
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2017 #18 Skrevet 3. juli 2017 Du har ikke taushetsplikt, og det er ikke forbudt å si sannheten. Hun får jo bare anmelde, politiet gjør ikke noe med skrullinger.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #19 Skrevet 3. juli 2017 Nøyaktig hva skal hun anmelde ? At HI sier sannheten, høres helt merkelig ut at det er noen grunn til å anmelde noen Anonymkode: 541f1...9cd
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #20 Skrevet 3. juli 2017 Av hensyn til barna ville jeg holdt dette innenfor husenes 8 vegger. De trenger ikke nå,eller i fremtiden, å få høre snakk om foreldre og steforeldre. Anonymkode: 4f051...a25
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #21 Skrevet 3. juli 2017 Ikke nok med at hun er blitt grundig sviktet, nå skal hun altså ta hensyn til alle andre enn seg selv? Hva om hun trenger støtte og sympati fra omverdenen, skal hun ikke få mulighet til det gjennom at andre vet hva hun går gjennom? Anonymkode: be67d...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #22 Skrevet 3. juli 2017 Beskytte barna fra snakk ? Barn er ikke dumme, når far går direkte til den "nye" kvinnen så legger de sammen 1 + 1 om ikke nå hvis de er unge, så senere når de er eldre. Far burde ha tenkt på barna FØR sine handlinger. Anonymkode: 541f1...9cd
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #23 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beskytte barna fra snakk ? Barn er ikke dumme, når far går direkte til den "nye" kvinnen så legger de sammen 1 + 1 om ikke nå hvis de er unge, så senere når de er eldre. Far burde ha tenkt på barna FØR sine handlinger. Anonymkode: 541f1...9cd Likevel trenger ikke de voksne å ta det i plenum rundt på bygda Anonymkode: 4f051...a25
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #24 Skrevet 3. juli 2017 Du høres veldig ut som en som har blitt "tatt" for det samme Anonymkode: 541f1...9cd
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #25 Skrevet 3. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du høres veldig ut som en som har blitt "tatt" for det samme Anonymkode: 541f1...9cd Ingen grunn til å dra inn meg som person, men nei jeg har ikke det. Men jeg jobber med utsatte barn og ser ofte konsekvensee av når barn havner i en skvis mellom foreldrene. For barna er det ofte kjipt, ydmykende og leit. Det kan være verd å huske på selv om ma har blitt sveket og bedratt. Anonymkode: 4f051...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå