Gå til innhold

Hos oss er det vanlig at flere barn feirer bursdag sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg blir så lei meg når fokuset er på late foreldre og å få ned prisen på gaven,neller aller helst få den helt bort fordi det er stress for foreldrene. 

Min oppriktige mening er at man ikke bør få flere unger enn at man takler både å få de i de selskapene de er bedt i, kjøpe gaver uavhengig av hvor mange som feirer sammen (!!) og stelle i stand selskap selv. 

Når det gjelder sammenslåtte feiringer ser jeg for meg at det kan bli aktuelt med minste her da det så langt jeg vet er fire stk som har bursdag med tre dagers mellomrom som skal gå i samme klasse. Det blir ev snakk om å feire sammen med bestevennene og det tror jeg blir stor stas. Det går virkelig an å få hvert enkelt bursdagsbarn til å føle seg spesiell selv om de deler fest.

Ikke noe galt i å gi billige gaver. Barn idag er alt for bortskjemte. Hvor fin en gave er kommer ikke an på hva den kostet 

Anonymkode: fc07e...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Men hvordan hjelper det på økonomien om det er to bursdager på en uke istede for en sammenslått? 

Selv om det kanskje er bursdag hver helg i mai er det jo ikke sikkert barnet har mulighet til å gå i alle selskapene. Så argumentetet med at "prisen" på gaver bli det samme er ikke helt reell.

Her vi bor opplever jeg at de med dårlig økonomi aldrig er med på badebursdag, lekeland osv for det innenbær for store kostnader for foreldrene da det ofte er de bursdagene flere står seg sammen. De barn kommer da gjerne hellere ikke til alle enkelt bursdager.....

Anonymkode: 59d13...bcc

Skrevet

Har gjort det 2-3 ganger og aldri for å få ting rimeligere, men for å kunne velge et bedre alternativ. Badeland/superland, en av gangene. Stor stas, men om vi var kun en som skulle betale, langt utenfor budsjett. Ser ikke bort fra at det var barn med som aldri kunne dratt et slikt sted heller så vinn, vinn for både ungene og gjestene.

Anonymkode: aee13...9e3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke noe galt i å gi billige gaver. Barn idag er alt for bortskjemte. Hvor fin en gave er kommer ikke an på hva den kostet 

Selvsagt ikke, men når man kutter prisen på gaven pga at ungene feirer sammen og foreldrene kanskje kommer billigere ut av bursdagsfeiringen er det bare kjipt. 

Skrevet
7 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Selvsagt ikke, men når man kutter prisen på gaven pga at ungene feirer sammen og foreldrene kanskje kommer billigere ut av bursdagsfeiringen er det bare kjipt. 

Ikke hørt om det? Her gir jeg konsekvent for 50-99 kr :) Hadde gjort det uansett. Mest fordi det er lett å gjøre det til en vane. 

Skrevet

I det ene barnets klasse ville de gjøre det til en regel. Altså at alle i samme mnd MÅTTE feire sammen. Det blir å gå for langt! Her om kring elsker folk å legge bursdager til langhelger, da de færreste drar noe sted tydeligvis, men da kan aldri vi. Vi forsøker ha bursdager i uka, enten i SFO tiden eller rett etter (henter på SFO). Det fungerer best for oss :) 

Anonymkode: 6607a...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...