Gå til innhold

Hos oss er det vanlig at flere barn feirer bursdag sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg elsker det! 9 av 10 av ungene har bursdag på våren og de fleste Mai og Juni. Helt genialt og man kan være flere som spleiser . Flere klasser som velger å gjøre det slik? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit for meg.

Jeg har uansett fast budsjett jeg bruke på gaver pr. bursdag, så da deler jeg det på antall feirende. Så feirer 5 barn sammen får de for 20-30 kroner hver.

Kan foreldre slå sammen for å gjøre det billigere kan jeg også. De spleiser, det gjør bursdagsbarna da på en måte også. Ikke sjans at jeg bruker 500-700 totalt på gave i en barnebursdag.

Anonymkode: f6027...2ff

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit for meg.

Jeg har uansett fast budsjett jeg bruke på gaver pr. bursdag, så da deler jeg det på antall feirende. Så feirer 5 barn sammen får de for 20-30 kroner hver.

Kan foreldre slå sammen for å gjøre det billigere kan jeg også. De spleiser, det gjør bursdagsbarna da på en måte også. Ikke sjans at jeg bruker 500-700 totalt på gave i en barnebursdag.

Oj ! Her har vi bestemt at vi kun gir 50kr i gave, så det ville blitt lite å dele på... Her synes ungene det er superstas og foreldre er fornøyde! Sparer penger, og ikke minst at man slipper å sette av alle helger til bursdager . Hi

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Oj ! Her har vi bestemt at vi kun gir 50kr i gave, så det ville blitt lite å dele på... Her synes ungene det er superstas og foreldre er fornøyde! Sparer penger, og ikke minst at man slipper å sette av alle helger til bursdager . Hi

Da er det bra jeg har litt høyre budsjett på 100-150. 

Selvfølgelig synes ungene det er gøy, bursdag er alltid gøy. Men de fleste hadde nok heller valgt 5 selskap framfor ett fordet.

Skrevet

Selvfølgelig synes ungene det er gøy, bursdag er alltid gøy. Men de fleste hadde nok heller valgt 5 selskap framfor ett fordet.

På våren er det omtrent ikke en eneste helg uten fotballcup , kamper, bryllup og konfirmasjoner. Vi bor også slik at mange reiser ut med båt i helgene . Det viktigste er at kompiser kan komme , og vi inviterer alltid alle. På denne måten er det lettere å finne tid det passer flere. Tro det eller ei, ungene elsker det også. Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I klassen til datteren min er det 6 jenter med bursdag i februar, tror de fleste familier synes det er litt mye med to bursdager i uka over tid ;)

Jeg synes det er kjempegreit å slå sammen litt, da kan man også ha bursdager på litt dyrere steder. Er man alene om kostnaden kan man ikke invitere et helt selskap til dyreparken, vitensenteret e.l. steder som det koster 2-300 kr pr barn du inviterer, men slår man seg sammen to-tre stykker kan man ha råd til slike bursdager også. Ungene synes det er kjempegøy med de litt mer påkostede selskapene av og til også.

Her gir vi uansett ikke mer enn 50-70 kr pr gave, det har vi blitt enig om på foreldremøte. Den måneden det er 6 jentebursdager blir kostnaden den samme uansett om de har hver sin feiring eller slår sammen litt, men tidsmessig holder det lenge med 3-4 bursdager i måneden altså.

Anonymkode: 31922...5fb

Skrevet

Mange som slår sammen bursdager her og. Særlig på denne tida av året er det en stor fordel. Umulig å finne plass til seks jentebursdager i kalenderen mellom 17. mai og st.hans. Fire jenter feiret samme i går, to andre neste uke. 

Anonymkode: 20d9a...6ed

Skrevet

I klassen til datteren min er det 6 jenter med bursdag i februar, tror de fleste familier synes det er litt mye med to bursdager i uka over tid ;)

Jeg synes det er kjempegreit å slå sammen litt, da kan man også ha bursdager på litt dyrere steder. Er man alene om kostnaden kan man ikke invitere et helt selskap til dyreparken, vitensenteret e.l. steder som det koster 2-300 kr pr barn du inviterer, men slår man seg sammen to-tre stykker kan man ha råd til slike bursdager også. Ungene synes det er kjempegøy med de litt mer påkostede selskapene av og til også.

Her gir vi uansett ikke mer enn 50-70 kr pr gave, det har vi blitt enig om på foreldremøte. Den måneden det er 6 jentebursdager blir kostnaden den samme uansett om de har hver sin feiring eller slår sammen litt, men tidsmessig holder det lenge med 3-4 bursdager i måneden altså.

To og to er greit, det gjør også mine innimellom. Men en hel bunch er en liten bunch for mye.

Slik HI skrev fikk jeg inntrykk av at det dreide seg om ganske mange av gangen.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

To og to er greit, det gjør også mine innimellom. Men en hel bunch er en liten bunch for mye.

Slik HI skrev fikk jeg inntrykk av at det dreide seg om ganske mange av gangen.

Gjerne 3 og 3 , men har vært 4 . Noen ganger 2. Hi

Skrevet

Synes dobbel er helt greit, men liker ikke når det er 5-6 stykker. Ofte på kort varsel også. Er ikke så glad i å gi 50 kr i konvolutt, men blir lett det når det er slike bursdager.

Skrevet

På skolen her operer de med storklasser, ene sønnen min går i en klasse med 47 elever og datteren min i en klasse med 41 elever. Når de er 23 gutter i klassen blir det veldig mange bursdager på et skoleår, så det er veldig greit å slå sammen synes jeg.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene kan faktisk bli lei av bursdager, det har jeg opplevd. Mine barn blir strålende fornøyd hvis de blir invitert til fellesbursdag. Det er sånn de ønsker å feire selv også (ja, de får velge).

Anonymkode: 45a11...cb0

Skrevet
9 minutter siden, gresskar skrev:

Synes dobbel er helt greit, men liker ikke når det er 5-6 stykker. Ofte på kort varsel også. Er ikke så glad i å gi 50 kr i konvolutt, men blir lett det når det er slike bursdager.

Signerer. Bursdag med veldig mange blir også veldig upersonlig - i en bursdag bør bursdagsbarnet settes i fokus. Det er umulig hvis 4-5 feirer sammen. I tillegg, når det er så mange, vil noen av foreldre gjerne leie lokale - her har vi hatt tradisjon for å ha bursdag hjemme (gratis lokale). Hadde ikke giddet å spleise på lokale med andre når vi ikke har behov for det. Men nå går mine i forholdsvis små klasser.

Skrevet

Her er det også en del som gjøre det. Jeg kjøper gave til rundt 100,- til vanlig bursdag, men når det er 3 pluss som feire sammen kjøper jeg billigere gaver. Og de som sier hadde jo unsatt blitt 500,- for 5 bursdager så er det ikke alle bursdager vi kan være med på pga andre avtaler.

Personlig synes jeg slike storfeiringer er til for å gjøre det enklere for foreldrene - vi dra på Lekeland, badet el.lignende så er alt ordnet for oss.

Anonymkode: 59d13...bcc

Skrevet

Helt topp å slå sammen barnebursdager - jo flere som feirer sammen jo bedre!

Anonymkode: ebe80...b31

Skrevet

Det var smart :) Ingen gjør det her..

Skrevet

Det er vanlig her også. Jeg synes det er litt kjedelig jeg, spesielt siden de bare er 8 gutter i klassen til sønnen min. Jentene er litt flere og inviterer bare hverandre. Ettersom to av guttene ikke feirer bursdag så blir det bare 3 bursdager i året på guttene, inkludert deres egen.

Anonymkode: 26b15...617

Skrevet

Synes det er en uting går for mange sammen. To som går sammen er helt greit, men synes det ellers blir for mange. Sist så ble sønnen min invitert i bursdag til 3 gutter i klassen, da var det kun guttene i klassen som skulle feire sammen. Så de 3 inviterte da 7 gutter.

Anonymkode: 4d1e2...060

Skrevet

Her hadde jeg jublet hvis flere gikk sammen for å feire bursdager, hvis det da resulterte i at alle av samme kjønn ble bedt. Her er de 30 gutter i klassen, svært få feirer sammen, og gjennom tre år nå så er det bare 2—3 som har invitert alle guttene. Så...mitt barn er ett av dem som i løpet av tre år har vært i under ti bursdager. Det er ikke moro! Hadde gladelig betalt 500 kr for en felles feiring for fem barn jeg altså! 

Anonymkode: f2b75...4f3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit for meg.

Du fremstår i dette innlegget som temmelig sprø! 😂😂

Anonymkode: 4e5c4...2d1

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her hadde jeg jublet hvis flere gikk sammen for å feire bursdager, hvis det da resulterte i at alle av samme kjønn ble bedt. Her er de 30 gutter i klassen, svært få feirer sammen, og gjennom tre år nå så er det bare 2—3 som har invitert alle guttene. Så...mitt barn er ett av dem som i løpet av tre år har vært i under ti bursdager. Det er ikke moro! Hadde gladelig betalt 500 kr for en felles feiring for fem barn jeg altså! 

Oj! Så ille!!! Hvor gamle er disse barna? Her bes alle ! Hi

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det ofte sånn at når noen går sammen bes hele klassen, begge kjønn, så det blir klassefest.

I morgen skal tre jenter i klassen feire sammen, de har leid kantinen på skolen og har invitert hele klassen (47 stykker). Her er det sikkert 5-6 klassefester i året, og de aller aller fleste ber alle av samme kjønn. Sjelden noen feirer alene siden de er så stor klasse, så det er ofte sånn at når to går sammen ber de alle av samme kjønn, når 3-4 går sammen ber de hele klassen.

De går nå i 7.klasse og fyller 13 år, og er i mange bursdager i året, det er noen hver måned.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit for meg.

Er det mulig? De fleste har en sum de bruker pr gave, men du blir så furten av at bursdager blir slått sammen at du lager din egen regel om at du har en fast sum pr bursdag. Drit i om det er en unge eller tre som skal ha gave, bare du holder deg til ditt tilmålte budsjett pr bursdag. Det finnes et ord som beskriver mennesker som deg, og det er sosialt inkompetent!

Anonymkode: df365...9f0

Skrevet

Her er det 15 gutter i klassen til yngstemann, og 20 stykker i klassen til eldstemann. Primært for oss handler det ikke om å gjøre bursdagen billigst mulig, men gutter i småskolealderen høye på sukker krever at det hele tiden er noe som skjer. Når vi feirer i lag med noen, blir det flere voksne, noe som letter organiseringen av selskap. Alle feirer så og si i lag med noen andre i begge klassene. De som er flere enn to, velger ofte et opplegg som koster litt mer. 

Anonymkode: 277c8...24f

Skrevet

Jeg liker det ikke.Som student så svømmer jeg ikke akkurat i penger,så dobbelbursdager er ikke så gøy for da må jeg bruke penger jeg egentlig ikke har.

Anonymkode: 2b6b2...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...