Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #26 Skrevet 9. juni 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker det ikke.Som student så svømmer jeg ikke akkurat i penger,så dobbelbursdager er ikke så gøy for da må jeg bruke penger jeg egentlig ikke har. Anonymkode: 2b6b2...7f9 Det må du jo om de kommer med fire dagers mellomrom også, eller lar du ingen gå i bare annenhver bursdag. Bursdagsgaver trenger ikke være dyrt heller, handle på salg og ha liggende. Jeg har et gaveskap med småting som ungene velger fra når de skal i bursdag. I dag var jeg og kjøpte flere gaver på 50 og 70% avslag på glitter. En gave til 30 kr fra TGR f.eks er også helt greit. Unger er ikke veldig kravstore altså, det viktigste er jo at barnet ditt kommer Da 8-åringen her hadde bursdag sist var den fineste gaven den som en klassevenninne hadde laget selv. Hun hadde pyntet en skoeske. Klippet ut bilder fra blader, reklamer o.l og limt på. Den esken står på hedersplassen på hylla over pulten enda, hun samler på små skatter i den (da hun fikk esken lå det en glitterpenn fra nille i den, så den gjeveste gaven hadde kanskje kostet giveren 20 kr og litt arbeid) Anonymkode: 31922...5fb
sug lut Skrevet 9. juni 2017 #27 Skrevet 9. juni 2017 Det synes jeg er stusselig, og hadde aldri villet hatt det for mitt barn.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #28 Skrevet 9. juni 2017 Jeg synes det er kjekt at de slår sammen, men ikke at det blir for mange. Her var det 5 stk som slo seg sammen og da går det kjapt 500 kr i gaver... To av disse bursdagene hadde vanligvis ikke mitt barn blitt bedt i, men siden de var så mange ba de begge klassene. Oktober er "marerittmåned" for oss, ene barnet har 8 bursdager i oktober og nest største har 3 bursdager i oktober. Så i oktober er det en egen budsjettpost som heter bursdagsgaver. Leste for litt siden en ide jeg likte veldig godt. Der ble det bestemt i klassen at ingen kjøper bursdagsgaver til hverandre, men foreldrene til bursdagsbarnet kjøper en gave til 500 kr som er fra alle klassekameratene. På denne måten bruker alle 500 kr på gave iløpet av året og foreldrene slipper å tenke på gaver da barna skal i bursdag. Synes det var en genial ide! ( Med fire barn så bruker vi mange tusen kroner i året på gaver til klassekamerater) Anonymkode: e21eb...d5d
sug lut Skrevet 9. juni 2017 #29 Skrevet 9. juni 2017 Jaja, kos dere med klagingen, bare man får opprettholdt tvangsmessig innbyding av hele klassen så er det jo det samme om selve bursdagskonseptet uthules og forflates totalt i prosessen. Ingen egen dag, ingen gaver å tenke på (for det er jo så stressende, må vite).
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 Vi holder oss til koselig feiring med speidergruppa. Naturlig avdeling så ingen (foreldre) trenger å kjenne seg fornærma. Bursdag med 30 gjester er jo bare pes! Anonymkode: 644b8...cac
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 35 minutter siden, sug lut skrev: Det synes jeg er stusselig, og hadde aldri villet hatt det for mitt barn. Hvorfor synes du det er stusselig? Om barnet fikk velge selv så tror jeg nok mange barn hadde valgt å feire bursdagen sammen med ett annet barn og hadde synes det var kjekt. Anonymkode: 2b6b2...7f9
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Oj! Så ille!!! Hvor gamle er disse barna? Her bes alle ! Hi Kan ikke forvente at alle skal ha mulighet/ ønske be så mange i bursdagen. Anonymkode: 8d8a8...e59
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er kjekt at de slår sammen, men ikke at det blir for mange. Her var det 5 stk som slo seg sammen og da går det kjapt 500 kr i gaver... To av disse bursdagene hadde vanligvis ikke mitt barn blitt bedt i, men siden de var så mange ba de begge klassene. Oktober er "marerittmåned" for oss, ene barnet har 8 bursdager i oktober og nest største har 3 bursdager i oktober. Så i oktober er det en egen budsjettpost som heter bursdagsgaver. Leste for litt siden en ide jeg likte veldig godt. Der ble det bestemt i klassen at ingen kjøper bursdagsgaver til hverandre, men foreldrene til bursdagsbarnet kjøper en gave til 500 kr som er fra alle klassekameratene. På denne måten bruker alle 500 kr på gave iløpet av året og foreldrene slipper å tenke på gaver da barna skal i bursdag. Synes det var en genial ide! ( Med fire barn så bruker vi mange tusen kroner i året på gaver til klassekamerater) Anonymkode: e21eb...d5d Utrolig mange her som anser barnebursdager som noe grusomt! :/ Må være i en egen kategori jeg som syns det er stas både å gi gaver, samt å planlegge/arrangere bursdager for barna mine. Klar over at jeg like godt kunne plassert hodet på huggestabben med et slikt utsagn her inne, men det får så være. Jeg hadde aldri gått med på et scenario som forklart ovenfor. Både fordi jeg syns opplegget er latterlig, og laget kun for ( og av) late foreldre. Videre skjønner jeg at tanken bak er likhet. Vel- denne likheten er kun et utopi. Det fins barn som aldri ville fått denne klassegaven, da foreldrene aldri ville prioritert det. Til slutt er jeg faktisk såpass gal at jeg mener at bursdagsbarn fortjener å bli satt i fokus på dagen sin. Feire slik de ønsker, uten å må be- og kanskje tilogmed feire med noen- de egentlig ikke vil be. Og nei, jeg snakker ikke om å ekskludere noen få! Jeg snakker om grupper som blir så store at barn som bes til og med undrer seg over hvorfor de er bedt! Anonymkode: 8d8a8...e59
sug lut Skrevet 9. juni 2017 #34 Skrevet 9. juni 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor synes du det er stusselig? Om barnet fikk velge selv så tror jeg nok mange barn hadde valgt å feire bursdagen sammen med ett annet barn og hadde synes det var kjekt. Anonymkode: 2b6b2...7f9 Ikke mine i hvert fall. Bursdag er deres egen dag, den ene dagen i året som er spesielt for dem, der de bestemmer mat og meny og inviterer sine venner og får sine gaver. Det er ikke en samlebåndssamling som ikke er til lå skille fra alle andre skole-evenementer året gjennom.
Gjest Antarctica Skrevet 9. juni 2017 #35 Skrevet 9. juni 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er vanlig her også. Jeg synes det er litt kjedelig jeg, spesielt siden de bare er 8 gutter i klassen til sønnen min. Jentene er litt flere og inviterer bare hverandre. Ettersom to av guttene ikke feirer bursdag så blir det bare 3 bursdager i året på guttene, inkludert deres egen. Anonymkode: 26b15...617 Dette regnestykket skjønner jeg ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #36 Skrevet 10. juni 2017 2 timer siden, Pashla skrev: Dette regnestykket skjønner jeg ikke? 8 gutter hvorav 6 feirer bursdag 2 og 2 sammen = 3 selskaper Anonymkode: 26b15...617
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #37 Skrevet 10. juni 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan ikke forvente at alle skal ha mulighet/ ønske be så mange i bursdagen. Anonymkode: 8d8a8...e59 Man kan ikke forvente det nei, men her hos oss har vi som foreldre i klassen bestemt at slik gjøres det! Vi vil ikke ha noen som ikke blir inkludert. De som ikke har plass hjemme får låne skolens SFO gratis. Dette er ett lite tiltak vi som foreldre kan gjøre når det gjelder inkludering . Hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #38 Skrevet 10. juni 2017 Billigere for bursdagsforeldrene..... Litt snikete opplegg det der og jeg håper de ikke forventer like dyre gaver til barna sine. Når bursdager slås sammen så regner jeg med at alle skal komme billigere ut av det og legger i rundt 20-30,- per barn i gave Anonymkode: deb59...e95
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #39 Skrevet 10. juni 2017 9 timer siden, sug lut skrev: Ikke mine i hvert fall. Bursdag er deres egen dag, den ene dagen i året som er spesielt for dem, der de bestemmer mat og meny og inviterer sine venner og får sine gaver. Det er ikke en samlebåndssamling som ikke er til lå skille fra alle andre skole-evenementer året gjennom. Samme her. Bursdag er den ENE dagen i året. Pokker om den skal deles med mange andre bursdagsbarn. La barna få ha sin ENE dag. Det er ikke mye. Anonymkode: deb59...e95
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #40 Skrevet 10. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Bursdag er den ENE dagen i året. Pokker om den skal deles med mange andre bursdagsbarn. La barna få ha sin ENE dag. Det er ikke mye. Anonymkode: deb59...e95 Det er slett ikke alle barn som synes det er like viktig da... De får all fokus og sin ene dag i familieselskapet, venneselskapet er det gøy å feire med venner. Jeg har en jente på 8 år, bestevenninnen har bursdag på andre siden av året. De går i samme klasse, men har bursdag med 7 måneders mellomrom. Deres største ønske for bursdagen er å feire sammen, så nå har de bestemt, gleder seg og planlegger felles feiring neste år. Vi foreldrene har sagt at de selvfølgelig kan feire sammen, vi tar det bare midt mellom bursdagene dere. De gleder seg stort til 9-års dagen neste år som skal feires sammen. De som har lyst til å feire alene gjør jo det, er flere i klassen som vil ha sitt eget selskap, da har de det. Men det er også veldig mange barn som synes det er kjempegøy å feire sammen. Anonymkode: 31922...5fb
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 10. juni 2017 Forfatter #41 Skrevet 10. juni 2017 Det er dessuten slik at nesten alle har bursdag på våren og nesten alle av de igjen i Mai og Juni... de er mange og det skal GODT gjøres å finne en dag som ikke andre feirer på eller er på en eller annen cup, konfirmasjon el. Glad for at vi er enige og at ungene er fornøyde. hi
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #42 Skrevet 10. juni 2017 13 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Oj! Så ille!!! Hvor gamle er disse barna? Her bes alle ! Hi Straks ferdige med 3. trinn, har vært slik siden 1. trinn. Anonymkode: f2b75...4f3
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #43 Skrevet 10. juni 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Billigere for bursdagsforeldrene..... Litt snikete opplegg det der og jeg håper de ikke forventer like dyre gaver til barna sine. Når bursdager slås sammen så regner jeg med at alle skal komme billigere ut av det og legger i rundt 20-30,- per barn i gave Anonymkode: deb59...e95 Ikke alle som gjør det for at det skal bli billigere nei, vi feirer gjerne sammen med flere for å ha muligheten til å inkludere alle. Det er tross alt snakk om 30+ barn, og da er det veldig kjekt å kunne være flere enn 1—2 voksne altså. Og å be andre voksne om å være tilstede og hjelpe til er dødfødt. Anonymkode: f2b75...4f3
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #44 Skrevet 10. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Billigere for bursdagsforeldrene..... Litt snikete opplegg det der og jeg håper de ikke forventer like dyre gaver til barna sine. Når bursdager slås sammen så regner jeg med at alle skal komme billigere ut av det og legger i rundt 20-30,- per barn i gave Anonymkode: deb59...e95 Du vet ikke alltid hva som ligger bak da. Jeg vet om noen som ikke hadde hatt mulighet til å ha selskap i det hele tatt ellers pga foreldrenes økonomi og helse. Blir ikke riktig det heller, de barna fortjener også å feires. Men de fleste barna jeg har vært i selskap til blir glade for det de får og tenker ikke på prisen, så det går nok fint med billigere gaver også. Anonymkode: 26b15...617
*Miss Marple* Skrevet 10. juni 2017 #45 Skrevet 10. juni 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker det ikke.Som student så svømmer jeg ikke akkurat i penger,så dobbelbursdager er ikke så gøy for da må jeg bruke penger jeg egentlig ikke har. Anonymkode: 2b6b2...7f9 Men hvordan hjelper det på økonomien om det er to bursdager på en uke istede for en sammenslått?
*Miss Marple* Skrevet 10. juni 2017 #46 Skrevet 10. juni 2017 Jeg blir så lei meg når fokuset er på late foreldre og å få ned prisen på gaven,neller aller helst få den helt bort fordi det er stress for foreldrene. Min oppriktige mening er at man ikke bør få flere unger enn at man takler både å få de i de selskapene de er bedt i, kjøpe gaver uavhengig av hvor mange som feirer sammen (!!) og stelle i stand selskap selv. Når det gjelder sammenslåtte feiringer ser jeg for meg at det kan bli aktuelt med minste her da det så langt jeg vet er fire stk som har bursdag med tre dagers mellomrom som skal gå i samme klasse. Det blir ev snakk om å feire sammen med bestevennene og det tror jeg blir stor stas. Det går virkelig an å få hvert enkelt bursdagsbarn til å føle seg spesiell selv om de deler fest.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #47 Skrevet 10. juni 2017 Her skal 8-årsdagen feires med to gode venninner, og det er ikke min idé. Det er jentene selv som ønsker dette. Fordi de er tre sammen får de lov å velge lekeland e.l., det hadde blitt for dyrt for oss alene. Hjemmebursdag har vi hatt alle de andre årene, veldig kjekt det også, men i år ville hun det annerledes. Når det gjelder pris på gavene forventer jeg da absolutt ingenting, og det gjør ikke datteren min heller. Eneste "forventning" er at foreldrene ikke sender med mer enn avtalte 50 kr, dersom de gir penger. Anonymkode: b4e62...502
Gjest Antarctica Skrevet 10. juni 2017 #48 Skrevet 10. juni 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: 8 gutter hvorav 6 feirer bursdag 2 og 2 sammen = 3 selskaper Anonymkode: 26b15...617 På den måten ja! Takk. Det hørtes ellers litt stusselig ut. Er de så få, så må det da være lov å feire alle en for en.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #49 Skrevet 11. juni 2017 Vi har hatt fellesfeiring en gang. Det var etter ønske fra barna. Ikke pga late foreldre. Mine barn gjøres stas på på selve dagen. Vekkes på sengen med kake, kakao, sang og gaver (fra søsken, foreldre og slekt som bor så langt unna at gaver sendes). Så får de velge en aktivitet på ettermiddagen type - bowling, klatring, kino, teater, bading osv. Deretter spiser vi ute. Så deres dag feires betydelig. Om jeg betaler 250,- i gaver for ett selskap eller 5x 50,- ila 3 uker i mai er vel ett fett...? Ser dere på gave som "betaling" for bursdag siden argumentet er "lite bursdag for pengene"? Anonymkode: ecab7...f61
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2017 #50 Skrevet 11. juni 2017 På Friday, June 09, 2017 den 23.46, sug lut skrev: Jaja, kos dere med klagingen, bare man får opprettholdt tvangsmessig innbyding av hele klassen så er det jo det samme om selve bursdagskonseptet uthules og forflates totalt i prosessen. Ingen egen dag, ingen gaver å tenke på (for det er jo så stressende, må vite). De feirer helt sikkert familiebursdag sammen også 😅😅 De får helt sikkert ikke en egen bursdagsfeiring med bestemor, bestefar, onkler og tanter og eventuelle fettere kg kusiner. Neida. Dooooh Anonymkode: fc07e...181
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå