Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #26 Skrevet 9. juni 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare jeg som blir dårlig av å lese at hun drikker seg rusa (men stopper før hun blir dårlig) å hun har barn i huset!! Håper da inderlig at du har en oppadgående mann. Hva hvis barna våkner og kommer inn å ser mamma slik? Eller det skjer noe å du har ikke mulighet til å kjøre dem fordi du er full!!! Du burde oppsøke hjelp ja Anonymkode: 1adcd...a50 Det der er bare mom-shaming. Hvis barna mine våkner om natta får de absolutt intet hos meg, for jeg har en smertelidelse som gjør at jeg tar sterke medisiner. Faktisk er jeg litt stein hver kveld, og uten disse ville jeg ikke få sove. Jeg har heller ikke lappen, så mine barn kan uansett ikke bli kjørt noe sted. Min situasjon er dermed "farligere" for barna enn HIs, men vanskeligere å fordømme, ikke sant? Siden jeg ikke tar pillene for å oppnå rus er det liksom litt "bedre". Men for barna er det jo hipp som happ. Anonymkode: e8ac4...61e
Luksusdyret Skrevet 9. juni 2017 #27 Skrevet 9. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det der er bare mom-shaming. Hvis barna mine våkner om natta får de absolutt intet hos meg, for jeg har en smertelidelse som gjør at jeg tar sterke medisiner. Faktisk er jeg litt stein hver kveld, og uten disse ville jeg ikke få sove. Jeg har heller ikke lappen, så mine barn kan uansett ikke bli kjørt noe sted. Min situasjon er dermed "farligere" for barna enn HIs, men vanskeligere å fordømme, ikke sant? Siden jeg ikke tar pillene for å oppnå rus er det liksom litt "bedre". Men for barna er det jo hipp som happ. Anonymkode: e8ac4...61e Du har en lidelse som du får reseptbelagt behandling for. Du får ikke mer mengde av medisin enn det som legen finner nødvendig, du får oppfølging osv. Det kan ikke sammenlignes med det å innta alkohol for å slippe å være megge som det ikke er til å leve med.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #28 Skrevet 9. juni 2017 50 minutter siden, MrsRiddick skrev: Nei, men hvis det skjer noe og du ikke har bil så må du ringe drosje/ambulanse, som da har plikt til å melde deg til BV hvis du stinker alkohol og snøvler, noe man gjør når man er ruset. Du, det der er feil. Verken drosjesjåfører eller ambulansepersonell har "plikt" til å melde noen til barnevernet selv om de lukter alkohol en fredags kveld. Faktisk så lukter det vel alkohol av de ALLER fleste som ringer drosje/ambulanse på kvelder i helgene. Anonymkode: e8ac4...61e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #29 Skrevet 9. juni 2017 2 minutter siden, MrsRiddick skrev: Du har en lidelse som du får reseptbelagt behandling for. Du får ikke mer mengde av medisin enn det som legen finner nødvendig, du får oppfølging osv. Det kan ikke sammenlignes med det å innta alkohol for å slippe å være megge som det ikke er til å leve med. Hvor kom "megge" fra...? Anonymkode: e8ac4...61e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #30 Skrevet 9. juni 2017 11 minutter siden, MrsRiddick skrev: Du har en lidelse som du får reseptbelagt behandling for. Du får ikke mer mengde av medisin enn det som legen finner nødvendig, du får oppfølging osv. Det kan ikke sammenlignes med det å innta alkohol for å slippe å være megge som det ikke er til å leve med. Du forsto altså ikke poenget. Poenget var at for _ungene_ er det hipp som happ. Hun forsøkte ikke å sammenlikne situasjonene. Du må slutte å vende og vri på det folk sier. Anonymkode: d80ea...e67
Luksusdyret Skrevet 9. juni 2017 #31 Skrevet 9. juni 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du, det der er feil. Verken drosjesjåfører eller ambulansepersonell har "plikt" til å melde noen til barnevernet selv om de lukter alkohol en fredags kveld. Faktisk så lukter det vel alkohol av de ALLER fleste som ringer drosje/ambulanse på kvelder i helgene. Anonymkode: e8ac4...61e Lukter alkohol OG snøvler/ruset med barn i hus. Nei, det lukter ikke alkohol av de fleste foreldre med syke barn som ringer drosje/ambulanse på kvelden og i helgene. Hele Norge drikker ikke hver helg.
Luksusdyret Skrevet 9. juni 2017 #32 Skrevet 9. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du forsto altså ikke poenget. Poenget var at for _ungene_ er det hipp som happ. Hun forsøkte ikke å sammenlikne situasjonene. Du må slutte å vende og vri på det folk sier. Anonymkode: d80ea...e67 Nei, hun kalte det "mom-shaming" og brukte sin situasjon som eksempel. Vel, hun har ikke noe valg - hun kan ikke leve med uutholdelige smerter. HI har et valg - slutte å drikke.
Luksusdyret Skrevet 9. juni 2017 #33 Skrevet 9. juni 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor kom "megge" fra...? Anonymkode: e8ac4...61e "Dette er noe som holder meg oppe. Kutter jeg set helt ut er jeg ikke til å leve med. " skriver HI. Hvordan tolker du at et menneske ikke er til å leve med hvis mennesket ikke er så pain in the ass at hele familien plages? Slik tolker jeg det i hvert fall.
Mamma til 2 søte Skrevet 9. juni 2017 #34 Skrevet 9. juni 2017 Tydelig at du føler du har ett problem nå du skriver her og spør.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #35 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså jeg drikker meg ikke drita, jeg drikker så jeg kjenner det. Så stopper jeg. Er helt rolig, fokusert osv. Føler jeg har kontroll. Åja, mannen min er alltid her. Han kjører bil, jeg har ikke lappen. Anonymkode: cc5bb...e9b Du er blind, og det er kanskje mannen din og Anonymkode: 88bde...ef7
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #36 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså jeg drikker meg ikke drita, jeg drikker så jeg kjenner det. Så stopper jeg. Er helt rolig, fokusert osv. Føler jeg har kontroll. Åja, mannen min er alltid her. Han kjører bil, jeg har ikke lappen. Anonymkode: cc5bb...e9b Bare det at du ikke en gang på et anonymt forum vil si hvor mye du drikker, det er bekymringsfullt - i tillegg til alle andre bekymringsverdige forhold rundt drikkingen din. Du drikker kun for rusen sin del, du tenker hele uken på den rusen. Det er helt tydelig at du har et alkoholproblem! Spør igjen - hvor mye drikker du? Hvorfor drikker du, hva er det du prøver å unngå ved å drikke, hvilke følelser er så vanskelig? Vil du kunne bestemme deg for å f.eks. ikke drikke et halvt år fremover? Anonymkode: bd879...62b
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #37 Skrevet 9. juni 2017 Om du tenker på det "hele tiden", ser frem til det hele uken, og ikke klarer la være, da har du et problem, et stort problem. Om du i dag bestemmer deg for at du ikke skal røre alkohol før om 4 uker, klarer du det? Anonymkode: aa195...037
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #38 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: Lukter alkohol OG snøvler/ruset med barn i hus. Nei, det lukter ikke alkohol av de fleste foreldre med syke barn som ringer drosje/ambulanse på kvelden og i helgene. Hele Norge drikker ikke hver helg. Jeg sa ikke noe om "de fleste foreldre med syke barn som ringer ambulanse". Jeg sa "de fleste som ringer ambulanse"... Stor forskjell! For som du sikkert vet: akutt syke barn, som er blitt dårlige mens de sover i senga si, er ikke på noen måte en signifikant gruppe av dem som trenger ambulanse natt til lør/søn. i Norge. Anonymkode: e8ac4...61e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #39 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: "Dette er noe som holder meg oppe. Kutter jeg set helt ut er jeg ikke til å leve med. " skriver HI. Hvordan tolker du at et menneske ikke er til å leve med hvis mennesket ikke er så pain in the ass at hele familien plages? Slik tolker jeg det i hvert fall. Men det er jo bare en tolkning. At hun er meggete uten fylla er kun hva du tillegger henne. Anonymkode: e8ac4...61e
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2017 #40 Skrevet 9. juni 2017 1 time siden, MrsRiddick skrev: Nei, hun kalte det "mom-shaming" og brukte sin situasjon som eksempel. Vel, hun har ikke noe valg - hun kan ikke leve med uutholdelige smerter. HI har et valg - slutte å drikke. For BARNA spiller det uansett null rolle. Vekker de meg om natta, er jeg helt apestein. Anonymkode: e8ac4...61e
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. juni 2017 #41 Skrevet 9. juni 2017 Du tenker på alkohol, og lengter til helga for å kunne drikke. Da er det faktisk svært uinteressant hvor mye du drikker, det eneste som er essensielt her, er at du må ha alkohol og rus. Jeg drikker en del selv, men har overhodet ikke noen tanker om at jeg må alkohol, kanskje drikker jeg såpass at jeg kjenner det, fredag og lørdag en uke. Uka etter er det ikke i nærheten av sikkert at jeg engang smaker alkohol. Siden du lengter etter alkoholen, og ikke blir til å leve med uten, så vil jeg anse det som et ganske alvorlig alkoholproblem.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #42 Skrevet 10. juni 2017 Hun har barn. Det er en illusjon å tro at dette går bra. Anonymkode: 3296a...23d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #43 Skrevet 10. juni 2017 Syns mange er hysteriske her. Den norske alkoholkultur har utviklet seg og mange drikker litt alkohol nesten daglig. Det er også vanlig i andre kulturer uten at folk er alkiser av den grunn. Samtidig HI, så er det noe jeg anser for å være et faretegn i måten du snakker om alkohol på. Det sier jeg fordi jeg har det likt. Jeg har to lidelser som gjør at jeg har mye smerte og uro, litt alkohol hjelper og da kan jeg lengte og ta et par glass på en hverdag. Jeg passer på, ser for meg at det lett kan skli ut. At du tar et par glass og kjenner effekten i helga, er etter mitt syn ikke et problem i seg selv. Det er ikke og har aldri vært ulovlig å drikke alkohol i samme hus som barn, problematisk blir det først når barna lider under det. Jeg hadde ikke tenkt at det vasle to glass vin vil lukte på legevakten fører til bekymringsmelding, da burde servitører ringe barnevernsvakta om foreldre bestiller et glass til maten også. Anonymkode: 8e104...0a0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #44 Skrevet 10. juni 2017 På 9.6.2017 den 14.36, Anonym bruker skrev: Det der er bare mom-shaming. Hvis barna mine våkner om natta får de absolutt intet hos meg, for jeg har en smertelidelse som gjør at jeg tar sterke medisiner. Faktisk er jeg litt stein hver kveld, og uten disse ville jeg ikke få sove. Jeg har heller ikke lappen, så mine barn kan uansett ikke bli kjørt noe sted. Min situasjon er dermed "farligere" for barna enn HIs, men vanskeligere å fordømme, ikke sant? Siden jeg ikke tar pillene for å oppnå rus er det liksom litt "bedre". Men for barna er det jo hipp som happ. Anonymkode: e8ac4...61e Nei, det er ikke bedre, men enda verre (om du ikke har en mann da). Anonymkode: 3296a...23d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #45 Skrevet 10. juni 2017 På 9.6.2017 den 16.26, Anonym bruker skrev: For BARNA spiller det uansett null rolle. Vekker de meg om natta, er jeg helt apestein. Anonymkode: e8ac4...61e Nettopp. Du er akkurat like ruset, men i tillegg på daglig basis, og om du er aleneforsørger og kronisk umulig å få kontakt med om nettene på grunn av medisiner, så er det alvorlig (uansett hvor god grunn du mener at du har for å ta det du tar). Anonymkode: 3296a...23d
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #46 Skrevet 10. juni 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns mange er hysteriske her. Den norske alkoholkultur har utviklet seg og mange drikker litt alkohol nesten daglig. Det er også vanlig i andre kulturer uten at folk er alkiser av den grunn. Samtidig HI, så er det noe jeg anser for å være et faretegn i måten du snakker om alkohol på. Det sier jeg fordi jeg har det likt. Jeg har to lidelser som gjør at jeg har mye smerte og uro, litt alkohol hjelper og da kan jeg lengte og ta et par glass på en hverdag. Jeg passer på, ser for meg at det lett kan skli ut. At du tar et par glass og kjenner effekten i helga, er etter mitt syn ikke et problem i seg selv. Det er ikke og har aldri vært ulovlig å drikke alkohol i samme hus som barn, problematisk blir det først når barna lider under det. Jeg hadde ikke tenkt at det vasle to glass vin vil lukte på legevakten fører til bekymringsmelding, da burde servitører ringe barnevernsvakta om foreldre bestiller et glass til maten også. Anonymkode: 8e104...0a0 Hysterisk faktisk. Ingenting ved hi sine innlegg tilsier at hun drikker litt alkohol eller 2 glass vin Anonymkode: 88bde...ef7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #47 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hysterisk faktisk. Ingenting ved hi sine innlegg tilsier at hun drikker litt alkohol eller 2 glass vin Anonymkode: 88bde...ef7 Hun sier hun drikker til hun kjenner det og så stopper. Jeg kjenner ett glass vin selv. Slik jeg leser HI tenker jeg at det er snakk om ca. en halv flaske. En del her inne har ingen gråsone mellom edru og full og tenker tydeligvis at hun drikker en kartong. Anonymkode: 8e104...0a0
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #48 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun sier hun drikker til hun kjenner det og så stopper. Jeg kjenner ett glass vin selv. Slik jeg leser HI tenker jeg at det er snakk om ca. en halv flaske. En del her inne har ingen gråsone mellom edru og full og tenker tydeligvis at hun drikker en kartong. Anonymkode: 8e104...0a0 Hun tenker på alkohol hele uken, og hvis hun ikke drikker, så er hun ikke til å leve med. Det tyder på at hun er i ferd med å få problemer, eller sannsynligvis allerede har et Anonymkode: 88bde...ef7
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #49 Skrevet 10. juni 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Du er akkurat like ruset, men i tillegg på daglig basis, og om du er aleneforsørger og kronisk umulig å få kontakt med om nettene på grunn av medisiner, så er det alvorlig (uansett hvor god grunn du mener at du har for å ta det du tar). Anonymkode: 3296a...23d Og din mening endrer ikke på at jeg anses for å være en aldeles trygg og kapabel forelder. Aldri noen som har stilt spørsmålstegn ved det - sannsynligvis fordi sjansen for at en femåring får akutt hjerteinfarkt etter leggetid er lik null. For hvis man tar høyde for at det som kreves er normale mennesker med normal livsførsel, så ser man ikke det som en nødvendighet at foreldre skal være våkne, eller edru, eller kjørbare hele natta hver natt i året. Ingen forlanger at du som mor står klar til å bykse opp av senga ved en eventuell krise. Man antar nemlig at ungene sover om natta og ikke merker noe av verken piller eller vinglass. Og vet du hva? Hvis du mener at det motsatte er "normalt", at man kun kan sove med ett øye lukket i tilfelle brann, jordskjelv, sykdom og ulykker - da har du en psykisk lidelse og bør søke hjelp. For da styrer angsten livet ditt mer enn den bør. Selv bare litt over gjennomsnittlig tung søvn kan jo være "farlig" da. Anonymkode: e8ac4...61e
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2017 #50 Skrevet 10. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun sier hun drikker til hun kjenner det og så stopper. Jeg kjenner ett glass vin selv. Slik jeg leser HI tenker jeg at det er snakk om ca. en halv flaske. En del her inne har ingen gråsone mellom edru og full og tenker tydeligvis at hun drikker en kartong. Anonymkode: 8e104...0a0 Men du synser jo bare ut fra din egen erfaring på egen kropp. Hi har gjentatte ganger blitt spurt hvor mye hun drikker, og hver gang hun har nevnt det unngår hun å svare. Hvis det bare dreide seg om et glass eller to, eller en halvflaske (som er minst tre glass), da hadde det ikke vært noe galt i å svare på det. Men HI vil ikke svare, og det er et klassisk tegn på en person med alkoholproblemer - de bagatelliserer ang. hvor mye de drikker, de bagatelliserer hvor ruset de blir, de bagatelliserer hvor mye omgivelsene blir påvirket av drikkingen. Når Hi skriver at hun tenker på rusen hele uken og lengter etter rusen og at hun ikke er til å være i hus med hvis hun ikke får drikke seg rusa, da har alarmklokkene gått for lenge siden. Hun svarer heller ikke om hun kunne la være å drikke noen måneder fremover - men det har hun på et vis allerede sagt hun ikke vil greie, for hvis hun ikke drikker så sier hun at hun ikke er til å være i hus med. Dvs. Hi har problemer som hun prøver å drukne i alkoholrusen, hun rømmer fra hva det enn er hun sliter med i hverdagen. Slike som deg, som også bagatelliserer andres trolig for store alkoholforbruk er dessverre med på å få personer med alkoholproblemer til å ikke søke hjelp - det er jo bare alle andre som er hysteriske, sier annie 0a0 og et par til (selv om et stort flertall klart gir tilbakemeldinger om at Hi har et alkoholproblem). Hi drikker så mye, hun fokuserer så mye på alkohol hver dag, hele uken, hun ser selv at hun ikke er til å være i hus med om hun ikke får ruse seg minst to dager i helgen... hun er selv oppmerksom på at dette trolig ikke er normal. Dvs. Hi er selv bekymret for sitt alkoholforbruk og sitt forhold til alkohol - da bør sånne som deg være svært forsiktig med å påstå at hun ikke har det. Vi som kjenner godt til alkoholikere (men har et normalt forhold til alkohol selv) ser at Hi har mange og store faresignal og bør søke hjelp for hva det enn er som gjør at hun føler hun ikke greier å fungere uten å ruse seg minst to dager i uken, spesielt siden hun hver eneste dag er så fokusert på rusen og lengter etter den. Anonymkode: bd879...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå