Gå til innhold

har jeg et alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel.. jeg liker å drikke for å få rus, må ikke ut å sånn. Men hver fredag og lørdag drikker jeg for å få rusen. Gjennom hele uken tenker jeg på alkohol, vil gjerne kjøpe å drikke. Men lar være. 

Anonymkode: cc5bb...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!!!!

Anonymkode: e43ad...7b6

Skrevet

Hva gjør du når du drikker? Går det utover ditt edru liv?

Skrevet

Jeg drikker når ungene er lagt.

Går ikke utover noen , sitter å ser på tv/film. Er somsagt hjemme.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drikker når ungene er lagt.

Går ikke utover noen , sitter å ser på tv/film. Er somsagt hjemme.

Hvor mye drikker du?

Skrevet

Ja, du er på vei til å få et problem, stop nå. Jeg begynte sånn, og nå har jeg tippet over. Så igjen, stop nå. Kutt ut all alkohol i noen uker, da vil du fort merke hvor avhengig du er

Anonymkode: 88bde...ef7

Skrevet

Hvis du drikker hver helg og i tillegg lengter etter å drikke alkohol mellom helgene, så har du et klart alkoholproblem ja!

Anonymkode: 3296a...23d

Skrevet

Jeg drikker meg rusa. Men klarer å stoppe så jeg ikke blir dårlig.

Stort sett holdt meg til cider å vin. Men kan drikke sterkere for å fortere kjenne rusen.

Dette er noe som holder meg oppe. Kutter jeg set helt ut er jeg ikke til å leve med.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drikker meg rusa. Men klarer å stoppe så jeg ikke blir dårlig.

Stort sett holdt meg til cider å vin. Men kan drikke sterkere for å fortere kjenne rusen.

Dette er noe som holder meg oppe. Kutter jeg set helt ut er jeg ikke til å leve med.

Dette gjør meg enda mer sikker på at du har et problem

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette gjør meg enda mer sikker på at du har et problem

Jeg også. Søk hjelp hi!

Anonymkode: 3296a...23d

Skrevet

Men er det egentlig et problem? Hvorfor ikke leve med det?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi plutselig så sitter du der og drikker nesten hver dag, og når du ikke drikker, så tenker du på alkohol

Skrevet

Bare jeg som blir dårlig av å lese at hun drikker seg rusa (men stopper før hun blir dårlig) å hun har barn i huset!! Håper da inderlig at du har en oppadgående mann. Hva hvis barna våkner og kommer inn å ser mamma slik? Eller det skjer noe å du har ikke mulighet til å kjøre dem fordi du er full!!! 

Du burde oppsøke hjelp ja

Anonymkode: 1adcd...a50

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er rusavhengig, selvfølgelig skal du ikke bare leve med det! 

-du ødelegger deg selv psykisk 

-du har et inntak som er skadelig fysisk 

-du er avhengig og klarer deg ikke uten 

-det er dyrt 

Anonymkode: aa195...037

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare jeg som blir dårlig av å lese at hun drikker seg rusa (men stopper før hun blir dårlig) å hun har barn i huset!! Håper da inderlig at du har en oppadgående mann. Hva hvis barna våkner og kommer inn å ser mamma slik? Eller det skjer noe å du har ikke mulighet til å kjøre dem fordi du er full!!! 

Enig i at jeg også blir dårlig av å tenke på at hun drikker seg påvirket med barn i hus, men ikke dra inn at du ikke kan kjøre viss det skjer barna noe, hva med alle de som ikke har lappen/bil da, er de dårlige foreldre av den grunn?

Anonymkode: 31e46...fd8

Skrevet

Så dere har to biler slik at du alltid har en stående hjemme? 

For hvis mannen din er avgårde med bilen (som jo er en ganske normal situasjon i de tusen hjem), så kan jo heller ikke du kjøre noe sted. 

Dette er det absolutt mest idiotiske argumentet jeg har hørt!!!

Anonymkode: d80ea...e67

Skrevet

Jeg mener ikke du har et problem nå. Du har kontroll og det går ikke ut over noen, verken deg selv eller andre. 

Men siden du høres psykisk ustabil ut og kanskje deprimert (?), skal det ikke mye til for å tippe deg over kanten og at dette plutselig eskalerer. Det kan fort skje hvis du får det litt verre enn du har det nå. 

Du må ta tak i det som tynger livet ditt. Hva er det? Hva kan du gjøre for å gjøre livet ditt bedre? Hvem kan hjelpe deg?

Anonymkode: d80ea...e67

Skrevet

Hvor mye drikker du disse kveldene, Hi?

Anonymkode: bd879...62b

Skrevet

Ja, du har et problem.. uansett om det kun er snakk om litt eller mye, dritings eller brisen. 

Seriøst? Om hun drikker seg rusa, men stopper før hun blir dårlig - og bruker kvelden til å se film/TV.. så er det vel neppe snakk om å drikke seg snøblind. Antar hun drikker for å kjenne seg brisen og ør. Om barna skulle våkne og komme ned en gang, tror jeg de overlever uten alvorlige traumer.  

Jeg kjenne nå rusen etter 1-2glass med vin/øl. Og kan fint drikke det en fredagskveld en gang i blant. Har nå ingen kvaler med at barna er hjemme. Taxi kan alltids ringes og jeg blir jo ikke helt idiot. 

Jeg har selv opplevd dritings foreldre mer enn en gang ila oppveksten. Jeg har et Normalt forhold til alkohol. Drikker kanskje 3-4glass i mnd, noe mindre i vinterhalvåret og mer i sommerhalvåret. 

men, hi har et alkoholproblem 😕

Anonymkode: 7469b...bfe

Skrevet

Det var slik det starta for min mor. Endte med å miste omsorgen for barna og nesten drakk seg ihjel. Dette gikk over flere år altså...

Anonymkode: d72b6...918

Skrevet

Altså jeg drikker meg ikke drita, jeg drikker så jeg kjenner det. Så stopper jeg. Er helt rolig, fokusert osv. Føler jeg har kontroll.

Åja, mannen min er alltid her. Han kjører bil, jeg har ikke lappen.

Skrevet

Enig i at jeg også blir dårlig av å tenke på at hun drikker seg påvirket med barn i hus, men ikke dra inn at du ikke kan kjøre viss det skjer barna noe, hva med alle de som ikke har lappen/bil da, er de dårlige foreldre av den grunn?

Anonymkode: 31e46...fd8

Nei, men hvis det skjer noe og du ikke har bil så må du ringe drosje/ambulanse, som da har plikt til å melde deg til BV hvis du stinker alkohol og snøvler, noe man gjør når man er ruset. Hva sier mannen da, HI? Synes han det er greit at du drikker deg full hver helg?

Apropos alkoholisme - det defineres ikke av hvor MYE man drikker, men at man har BEHOV for å drikke. Man kan drikke seg totalt kanakas 1 gang i måneden på fest/bursdag, og likevel ikke være alkoholiker. Og man kan være alkoholiker selv om man drikker lite, men tenker på å drikke hele tiden og bruker alkoholen for å komme seg gjennom uka. Da er man avhengig. Og det er stor fare for at man drikker mer og mer og ikke lenger klarer å begrense seg til helgene. Ut fra det du skriver virker det som du må kjempe imot lysten til å drikke i ukedagene. En dag klarer du ikke det lenger.

Hadde jeg vært deg, ville jeg blitt totalavholds, i hvert fall en lang periode.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du har et problem.. uansett om det kun er snakk om litt eller mye, dritings eller brisen. 

Seriøst? Om hun drikker seg rusa, men stopper før hun blir dårlig - og bruker kvelden til å se film/TV.. så er det vel neppe snakk om å drikke seg snøblind. Antar hun drikker for å kjenne seg brisen og ør. Om barna skulle våkne og komme ned en gang, tror jeg de overlever uten alvorlige traumer.  

Jeg kjenne nå rusen etter 1-2glass med vin/øl. Og kan fint drikke det en fredagskveld en gang i blant. Har nå ingen kvaler med at barna er hjemme. Taxi kan alltids ringes og jeg blir jo ikke helt idiot. 

Jeg har selv opplevd dritings foreldre mer enn en gang ila oppveksten. Jeg har et Normalt forhold til alkohol. Drikker kanskje 3-4glass i mnd, noe mindre i vinterhalvåret og mer i sommerhalvåret. 

men, hi har et alkoholproblem 😕

Anonymkode: 7469b...bfe

Alle har jo forskjellige terskler for når de blir dårlige av alkohol. Noen blir dårlig av 1 boks øl, mens andre kan drikke en halvliter vodka og bare sovne uten å spy og få hodepine. Hi skriver ikke hvor mange enheter hun drikker, men at hun drikker for rusen og gjør det ofte. Folk som drikker hver helg blir ikke ruset av en øl altså... Det er de for herdet til.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For etterhvert blir helgene til langhelg...eller du merker ikke like godt selv når du bør stoppe.

Samt at leveren din hater det og sikkert også økonomien.

Også er det de helgene det skjer noe då du ikke kan drikke, da sier du selv at du ikke er til å leve med....koseligt. Eller drikker du uansett? 

Du har kanskje kontroll nå og mener det ikke går ut over noen. Men så på lik linje med at du er blind for å se dette som et problem, er du nok like blind for å se at dette synes mer enn du tror.

Klarer du ikke hoppe over alkoholen har du et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...