Gå til innhold

Hadde du blitt sur?

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg gjorde noe som plaget naboene så ville jeg gjerne visst om det. Jeg vil gjerne ta hensyn til de rundt meg, men får jo ikke gjort noe med ting jeg ikke vet om at forstyrrer noen.

Men ser jeg er i mindretall, og noen blir jo sure for alt mulig. Som den ene naboen vår som klikket da vi fortalte at sønnen hennes hadde prøvd å grave opp plenen vår...

Anonymkode: 0fde9...479

Jeg er helt for at man kan snakke med hverandre, men det å være et visst saklighetsnivå på klagen. TS kan ikke klage på at naboen kommer sent hjem, like lite som naboen kan forlange at TS holder seg inne på formiddagen fordi deres barn liker å sove frempå.

Man bør selvsagt vise hensyn og være så stille man kan, men en halvannetåring har ikke forutsetninger for å dempe seg. Finnes det andre løsninger som vil hjelpe TS, så må hun for all del foreslå det, men hun kan ikke forvente at naboen skal holde seg hjemme etter åtte, eller hinte frem om akseptable leggetider.

Dette er en forbigående problemstilling uansett. Barnet til naboen vil etter hvert bli stort nok til å vise hensyn, og barnet til TS vil sannsynligvis bli mer robust for støy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Jeg er helt for at man kan snakke med hverandre, men det å være et visst saklighetsnivå på klagen. TS kan ikke klage på at naboen kommer sent hjem, like lite som naboen kan forlange at TS holder seg inne på formiddagen fordi deres barn liker å sove frempå.

Man bør selvsagt vise hensyn og være så stille man kan, men en halvannetåring har ikke forutsetninger for å dempe seg. Finnes det andre løsninger som vil hjelpe TS, så må hun for all del foreslå det, men hun kan ikke forvente at naboen skal holde seg hjemme etter åtte, eller hinte frem om akseptable leggetider.

Dette er en forbigående problemstilling uansett. Barnet til naboen vil etter hvert bli stort nok til å vise hensyn, og barnet til TS vil sannsynligvis bli mer robust for støy.

Helt enig i at man ikke kan klage på dette eller forlange noe, men det går da an å snakke sammen uten å klage eller forlange? Kanskje naboen har en mulig løsning selv, men ikke har tenkt over at det er et problem?

Her var naboen vår plaget med at barnet deres ikke fikk sove fordi vårt barn turnet i sprinkelsengen om kvelden, og det lagde dunkelyder inn til deres barns rom. De la seg omtrent samtidig, lenge før det må være stille selvsagt, så de kunne jo ikke forlange noe. Men vi bor på enden i rekkehus, så det var ikke verre enn at vi flyttet sengen til den andre veggen der det ikke er naboer. Null problem og kostet oss ingenting, men vi hadde jo ikke tenkt på det hvis vi ikke hadde fått vite at det var et problem.

Anonymkode: 0fde9...479

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hmm skjønner det er vanskelig.  Det går ikke ann å småskravle litt om leggetider osv da ? Komme inn på temaet sånn forsiktig hehe . Jeg syns folk kan vise litt hensyn, man trenger ikke flytte langt utpå landet for å få litt ro. Vi bør i en gåte nær sentrum. Mange hus her. Hvis ungen min står og hyler på verandaen kl 19 på kvelden, så sier jeg : Hei hei! Nå sover naboen, nå må vi være stille.   Jeg skjønner ikke at folk ikke bryr seg om naboene sine. Spesielt de med små barn 

Anonymkode: a8f29...860

Det var jo ingen dum ide. 

Anonymkode: cb927...5aa

Skrevet

Helt fantastisk.

Såå forståelsesfull HI selv mener hun hadde vært om noen hadde fortalt henne at hun skulle endre rutiner på hele livet sitt for at naboens unge skal sove. Hva med å endre dine egne rutiner da? Legge ditt barn 24.00, slik at det er minimal sjanse for at hun blir vekket?

Kanskje jobber disse kveldskvakt, og har barnet sitt hos barnevakt og henter det hjem seint? Skal de slutte i jobben da? 

Neineinei, dette går det ikke an bli sur for, eller ta opp, Selv om jeg skjønner frustrasjonen, men det er du som må løse problemet.

Anonymkode: 0a9f5...1c6

Skrevet

HI, du er i babyboblen din, og derfor tenker du ikke klart. Det er HELT normalt, og ganske komisk for folk som ikke er der lenger. Det du skriver gir komplett mening for deg nå, men prøv å spare på innlegget og les det om noen år, så vil du få deg en god latter 😂 

Skrevet
52 minutter siden, Joggesko skrev:

HI, du er i babyboblen din, og derfor tenker du ikke klart. Det er HELT normalt, og ganske komisk for folk som ikke er der lenger. Det du skriver gir komplett mening for deg nå, men prøv å spare på innlegget og les det om noen år, så vil du få deg en god latter 😂 

Haha, takk. Will do 👍🏻🙈

Anonymkode: cb927...5aa

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke slik å bo i rekkehus. Mnage borettslag har regler for å slippe nettopp dette.

Her jeg bor er det ikke lovt til å stoppe opp å snakke utenfor husene etter stilletiden. Nettopp på grunn av at lyden går rett inn i husene. 

Skal man få bo i borettslag må man overholde reglene eller flytte.

Anonymkode: f775f...0cf

Regler er greit nok det. Men jeg tviler veldig sterkt på at reglene definerer når man kan komme hjem, eller når et lite barn kan gråte.. 

Anonymkode: 7bf3f...a6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...