Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #1 Skrevet 4. juni 2017 Har jeg lite ei på 8 månder. Vi har fast leggetid klokken 8 her hjemme. Vi har de siste måneden vinduet våres åpen. Naboen har ei på 1,5 år. Den had tydligvis ingen legge tid. De kommer hjem i når det passer dem. Noen ganger når klokken er 01.00 på natten, som regel mellom 23-24 på kvelden men de idag kom de hjem 21.30. Vi bor i rekkehus og de parkerer rett under soverommet hennes i andre etasje. Etter de har parkert tar de ut barnet og setter igang å hyl grine, hver gang våkner alltid vårt barn og vi blir liggende lenge å få henne til å sove igjen. Dette begynner å bli ganske plagsomt for oss da dette skjer så si nesten hver eneste kveld. Utenom barnegråt er det ganske mye som skal til for vårt barn våkner men det slår aldri feil når nabo jenta begynner å gråte på utsiden. (Ja vi har også prøvd å holde vinduene lukket og hjalp ikke..) så har lyst å ta opp med naboen at det er ganske forstyrrende for vårt barn når de kommer så seint hjem med en sliten unge som griner på utsiden, men er redd de skal bli sure på oss. Vi har et helt greit nabovennskap nå så vil ikke ødelegge det. Ville du blitt sur om du var naboen min og jeg hadde tatt det opp? Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #2 Skrevet 4. juni 2017 Jeg hadde sikkert blitt sur. Det ble jeg stort sett om ungene ble vekket. Men jeg hadde ikke tatt det opp. Det er dere som eier problemet, og det er absurd å forvente at naboene skal unngå gråtende barn utenfor huset. Da må man flytte til skogs eller finne på noe annet. Anonymkode: b40e1...37e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #3 Skrevet 4. juni 2017 Klarer ikke å sette meg inn i situasjonen å skulle være naboen din, så vet ikke om jeg ville blitt sur da dette høres helt vanvittig ut om du spør meg. Men har dere mulighet å bytte rom på jenta? Anonymkode: 78ca3...c60
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #4 Skrevet 4. juni 2017 Dere har ingenting med det, dere har valgt å bo tett og må tåle hverandres støy. Men om du tenker at det kunne løses med at de parkerer et par meter lengre unna el. l. kan du jo spørre fint samtidig som du beklager at du maser, men det er så ugreit at barnet våkner hver kveld... Hvis dette gjelder et spesifikt soverom i huset ville jeg bare flyttet barnet til et annet soverom i stedet for å prøve å endre naboenes vaner. Anonymkode: e05e8...1f3
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #5 Skrevet 4. juni 2017 Du kan da ikke forvente at du skal bestemme naboens innetid??
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #6 Skrevet 4. juni 2017 Er det mer regelen enn unntaket at de kommer så sent hjem ville jeg meldt de til barnevernet. De trenger veiledning Anonymkode: 5626b...a70
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #7 Skrevet 4. juni 2017 Jeg ville vært veldig forsiktig med å ta det opp, og hvis jeg skulle ta det opp, ville jeg vært veldig tydelig på at dette er deres problem (altå his), men at dere spør fordi det kanskje er noe naboene synes det er ok å endre på for å avhjelpe situasjonen. F.eks. å parkere lengre unna, gi jenta smokk akkurat mellom bilen og huset e.l. Sånn litt på siden er det ganske dårlig foreldreskap av naboene å ikke legge jenta i tide. Det er jo ikke vanlig å hylgrine på vei fra bilen til huset hver dag. Anonymkode: 5b3d6...3e0
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #8 Skrevet 4. juni 2017 Ja!! Meld de til bv, fryktelig nysgjerrig på hva de gjør med saken.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #9 Skrevet 4. juni 2017 Vi har kun soverom med vindu vendt ut på veien der det parkeres så vil ikke tro det vil hjelpe å bytte soverom. Damen i huset er utlandsk og har liksom tenkt at det er grunnen til de ikke har slike rutiner. Men dette begynner å bli ganske irriterende. Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #10 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, Evablaum skrev: Ja!! Meld de til bv, fryktelig nysgjerrig på hva de gjør med saken. Mener du det er grunn nok til å melde ifra ? Anonymkode: cb927...5aa
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #11 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du det er grunn nok til å melde ifra ? Anonymkode: cb927...5aa Selvfølgelig ikke!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #12 Skrevet 4. juni 2017 Kjære vene! Du kan da ikke pålegge andre familier verken innetid, leggetid eller skrikestopp for småbarna! Her er du helt ute og kjøre!! Anonymkode: 9d3e9...8c9
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #13 Skrevet 4. juni 2017 Sånn er det å bo i rekkehus. Hold vinduet lukket, bytt rom, eller håp at det snart går over. Du får et anstrengt forhold til naboen om du tar opp dette. Anonymkode: f96c8...21a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #14 Skrevet 4. juni 2017 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville vært veldig forsiktig med å ta det opp, og hvis jeg skulle ta det opp, ville jeg vært veldig tydelig på at dette er deres problem (altå his), men at dere spør fordi det kanskje er noe naboene synes det er ok å endre på for å avhjelpe situasjonen. F.eks. å parkere lengre unna, gi jenta smokk akkurat mellom bilen og huset e.l. Sånn litt på siden er det ganske dårlig foreldreskap av naboene å ikke legge jenta i tide. Det er jo ikke vanlig å hylgrine på vei fra bilen til huset hver dag. Anonymkode: 5b3d6...3e0 Dårlig foreldreskap? Du er klar over at majoriteten av klodens befolkning ikke følger norske leggetider? Anonymkode: 9d3e9...8c9
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #15 Skrevet 4. juni 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dårlig foreldreskap? Du er klar over at majoriteten av klodens befolkning ikke følger norske leggetider? Anonymkode: 9d3e9...8c9 He he Men, er ikke vår vei alltid riktig vei da??
3 i april Skrevet 4. juni 2017 #16 Skrevet 4. juni 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du det er grunn nok til å melde ifra ? Anonymkode: cb927...5aa Jeg satt bare å ventet på at en eller annen ville dra inn bv i dette 😂😂😜 Nei dette er ikke en grunn til å dra inn bv. Det kan være maaaaange grunner til at de er lenge ute med barnet som feks kolikk. Har selv hatt barn med kolikk og det eneste som roet det ned om kvelden /natten var laaaange uendelige bilturer 😏, heldigvis ringte ingen av naboene bv.
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #17 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, 3 i april skrev: Jeg satt bare å ventet på at en eller annen ville dra inn bv i dette 😂😂😜 Nei dette er ikke en grunn til å dra inn bv. Det kan være maaaaange grunner til at de er lenge ute med barnet som feks kolikk. Har selv hatt barn med kolikk og det eneste som roet det ned om kvelden /natten var laaaange uendelige bilturer 😏, heldigvis ringte ingen av naboene bv. Tenk at ALLE har anledning til å tilkalle bv, skremmende i grunn ☹️
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #18 Skrevet 4. juni 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dårlig foreldreskap? Du er klar over at majoriteten av klodens befolkning ikke følger norske leggetider? Anonymkode: 9d3e9...8c9 Det var ikke leggetiden jeg tenkte på, men at barnet begynner å hylgråte nesten hver kveld. Da ville jeg som forelder forsøkt å endre på noe. Enten hun er overtrøtt, hater å kjøre bil, hater å slutte å kjøre bil eller hva det nå enn er. Anonymkode: 5b3d6...3e0
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #19 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det var ikke leggetiden jeg tenkte på, men at barnet begynner å hylgråte nesten hver kveld. Da ville jeg som forelder forsøkt å endre på noe. Enten hun er overtrøtt, hater å kjøre bil, hater å slutte å kjøre bil eller hva det nå enn er. Anonymkode: 5b3d6...3e0 Og da skal bv inn? Fordi barnet GRÅTER?? Heia Norge 🇳🇴
3 i april Skrevet 4. juni 2017 #20 Skrevet 4. juni 2017 Eller at barnet rett og slett bare sovner i bilen og vokner i det sekundet bilen stanser.
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #21 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, 3 i april skrev: Eller at barnet rett og slett bare sovner i bilen og vokner i det sekundet bilen stanser. Sannsynligheten for at dette er dét som skjer vil jeg påstå er stor.. Hi, kjøp dere en enebolig, på landet!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #22 Skrevet 4. juni 2017 Ja, jeg hadde blitt drittsur jeg var naboen din og du hadde tatt det opp med meg. Blir det samme som om jeg skulle tatt opp med deg at du legger ditt barn for tidlig slik at alle må gå på tåhev for det. Anonymkode: 8bdb3...e7a
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #23 Skrevet 4. juni 2017 4 minutter siden, Evablaum skrev: Og da skal bv inn? Fordi barnet GRÅTER?? Heia Norge 🇳🇴 Nei, jeg har ikke skrevet noe om barnevernet. Det synes jeg er å overreagere hvis dette er alt som er galt. Jeg skrev at jeg synes det var dårlig forelderskap. Barn pleier ikke å hylgrine hver kveld. Anonymkode: 5b3d6...3e0
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #24 Skrevet 4. juni 2017 HI Uff. Jeg skjønner deg godt ! Sånn er det her også.. Hvorfor MÅÅÅÅ naboen stå med bilen på tomgang og ruse motoren rett utenfor barnerommet seint seint på kvelden hver kveld omtrent. Slitsomt 😑😑😑 Jeg hadde sagt i fra jeg. Hvis dere er på talefot, kan du jo si det forsiktig. Anonymkode: a8f29...860
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #25 Skrevet 4. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, jeg har ikke skrevet noe om barnevernet. Det synes jeg er å overreagere hvis dette er alt som er galt. Jeg skrev at jeg synes det var dårlig forelderskap. Barn pleier ikke å hylgrine hver kveld. Anonymkode: 5b3d6...3e0 Men, det har da hi ingenting med.. Eller!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå