3 i april Skrevet 4. juni 2017 #26 Skrevet 4. juni 2017 Vi har enebolig,men vi bor i et byggefelt. Altså bor vi ganske tett på resten av nabolaget. Nå spesiellt om sommeren og det er ok vær er folk flest mer og lengre ut om kveldene. Griller,klipper gresset, pusser opp, unger som er lengre ute om kveldene,hopper på trapoline, spiller fotball osv,osv. Det er som regel rolig i allmenlig tid sånn i 22-23 tiden. Selv legger jeg minstejenta vår på 4 år ca kl 1930, men det kunne ikke falle meg inn og kreve at resten av nabolaget skulle holde kjeft og dra seg inn pga av at datteren min kan risikere og vokne 😜😂
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #27 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: HI Uff. Jeg skjønner deg godt ! Sånn er det her også.. Hvorfor MÅÅÅÅ naboen stå med bilen på tomgang og ruse motoren rett utenfor barnerommet seint seint på kvelden hver kveld omtrent. Slitsomt 😑😑😑 Jeg hadde sagt i fra jeg. Hvis dere er på talefot, kan du jo si det forsiktig. Anonymkode: a8f29...860 Begynner å blitt usikker etter jeg leser de andre svarene her. Er jo redd de skal bli sure for det for vi har det greit sånn ellers, men tenker selv at jeg ville prøvd å respektere det om det var min nabo som sa det til meg. Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #28 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, 3 i april skrev: Vi har enebolig,men vi bor i et byggefelt. Altså bor vi ganske tett på resten av nabolaget. Nå spesiellt om sommeren og det er ok vær er folk flest mer og lengre ut om kveldene. Griller,klipper gresset, pusser opp, unger som er lengre ute om kveldene,hopper på trapoline, spiller fotball osv,osv. Det er som regel rolig i allmenlig tid sånn i 22-23 tiden. Selv legger jeg minstejenta vår på 4 år ca kl 1930, men det kunne ikke falle meg inn og kreve at resten av nabolaget skulle holde kjeft og dra seg inn pga av at datteren min kan risikere og vokne 😜😂 Det er jeg jo enig i. Det er andre barn som leker i gaten her etter hun har lagt seg men hun har ikke våkne av det. Det er først når det er barnegråt at hun våkner. Så er det så ofte at de kommer hjem så seint at det begynner å bli ganske irriterende. Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #29 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begynner å blitt usikker etter jeg leser de andre svarene her. Er jo redd de skal bli sure for det for vi har det greit sånn ellers, men tenker selv at jeg ville prøvd å respektere det om det var min nabo som sa det til meg. Anonymkode: cb927...5aa Så hvis du og ditt barn hadde en god rutine også hadde naboen din spurt om dere kunne endret den fordi naboens barn våkner av ditt barn, så hadde du sagt "ok, vi endrer alle våre rutiner. Viktigere at barnet ditt får sove".? Du vet jo ikke grunnen til at de kommer hjem så sent.. Funker det for dem, så er det jo deres valg. Nå er det også Ramadan (nevner det uten å vite om de praktiserer Islam), da er det ikke unormalt at det blir litt endringer i rutinene, siden det er på natta de voksne kan spise og drikke. Anonymkode: aad3f...c51
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #30 Skrevet 4. juni 2017 Ja, jeg hadde blitt dritsur hvis naboen hadde begynt å legge seg opp i når på døgnet jeg kom og gikk i mitt eget hjem! Anonymkode: 14e3d...84b
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #31 Skrevet 4. juni 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg jo enig i. Det er andre barn som leker i gaten her etter hun har lagt seg men hun har ikke våkne av det. Det er først når det er barnegråt at hun våkner. Så er det så ofte at de kommer hjem så seint at det begynner å bli ganske irriterende. Anonymkode: cb927...5aa Leser du ikke hvor dumt alt dette blir? Fordi ditt valg å reagere kun på dette barnet sin gråt, så skal du ta dette opp med foreldrene!?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #32 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så hvis du og ditt barn hadde en god rutine også hadde naboen din spurt om dere kunne endret den fordi naboens barn våkner av ditt barn, så hadde du sagt "ok, vi endrer alle våre rutiner. Viktigere at barnet ditt får sove".? Du vet jo ikke grunnen til at de kommer hjem så sent.. Funker det for dem, så er det jo deres valg. Nå er det også Ramadan (nevner det uten å vite om de praktiserer Islam), da er det ikke unormalt at det blir litt endringer i rutinene, siden det er på natta de voksne kan spise og drikke. Anonymkode: aad3f...c51 De praktiserer ikke islam og det har hvert sånn lenge. Hadde naboen kommet til meg med samme problem ville jeg prøvd å endre litt på rutinen og om det er mulighet å komme hjem tidligere ville jeg prøvd det. Går det ikke så går det ikke og da må man respektere det. Ville hvertfall ikke blitt sur for det. Jeg tenker at når man bor slik som vi gjør må vi prøve å være greie med hverandre slik at alle kan få søvn. Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #33 Skrevet 4. juni 2017 Sånn er det her også. Minstemann hadde soverom på skrå rett ovenfor inngangsdøra til naboen, som kommer hjem seint veldig ofte, og hun har to små jenter som er ekstremt høylytte av seg. Det kjeftes og smelles, trampes og ropes. Jeg valgte å bytte rom, så har minstemann rom på andre siden av leiligheten, ut mot hagen. Han sover heldigvis veldig godt nå (han er 4 nå, han var 1 år når vi flyttet hit) og de gangene naboene har fest og sitter på verandaen ut mot hagen, så setter jeg på en vifte som gjør at han får sirkulasjon i et varmt rom, og ikke minst stenger lydene litt ute. Nå har eldstejenta rom ut mot veien, og i begynnelsen våknet hun av dette når dem kom hjem, og de gangene naboen hadde fest på vinteren og noen av de som var på besøk sto under vinduet hennes å lo, skravlet, skålte og røykte. Men nå har hun heldigvis blitt så vant til det at det går greit. Jeg lukker vinduet hennes de gangene det er fest her sånn at hun slipper å få masse røyk inn på rommet sitt, og selvfølgelig når det er for kaldt. Å bo i borettslag er ikke for pyser har jeg funnet ut, for det finnes alltid noen av dem som ikke tar hensyn, og naboen vår er en av dem. I skrivende stund høres det ut som om ungene hennes skir ned trappen på hælene, og jeg kjenner det vibrerer i stolen jeg sitter i. Trappa i stua deres er skrudd i veggen inn mot vår stue. Dette vet hun godt, men det er null hensyn. Jeg forstår frustrasjonen din godt, spesielt når dette gjentar seg hele tiden. Det er rett og slett veldig irriterende. Samtidig må man dessverre tåle mye når man bor så tett, så da er nok det beste å forandre på sine egne vaner, som f.eks å bytte rom. Lykke til Anonymkode: 18a55...444
Gjest Antarctica Skrevet 4. juni 2017 #34 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det mer regelen enn unntaket at de kommer så sent hjem ville jeg meldt de til barnevernet. De trenger veiledning Anonymkode: 5626b...a70 Å herregud på badet, er du seriøs?
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #35 Skrevet 4. juni 2017 1 minutt siden, Pashla skrev: Å herregud på badet, er du seriøs? Kan se ut som hun er seriøs Men når det er sagt, så er det jo bemerkelsesverdig at dem kommer hjem langt utpå kvelden/natta med et så lite barn, nesten hver eneste kveld. Men å melde til BV er litt drastisk. Men her inne ropes det jo om BV all the time, så det forundrer meg ikke.. Anonymkode: 18a55...444
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #36 Skrevet 4. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det her også. Minstemann hadde soverom på skrå rett ovenfor inngangsdøra til naboen, som kommer hjem seint veldig ofte, og hun har to små jenter som er ekstremt høylytte av seg. Det kjeftes og smelles, trampes og ropes. Jeg valgte å bytte rom, så har minstemann rom på andre siden av leiligheten, ut mot hagen. Han sover heldigvis veldig godt nå (han er 4 nå, han var 1 år når vi flyttet hit) og de gangene naboene har fest og sitter på verandaen ut mot hagen, så setter jeg på en vifte som gjør at han får sirkulasjon i et varmt rom, og ikke minst stenger lydene litt ute. Nå har eldstejenta rom ut mot veien, og i begynnelsen våknet hun av dette når dem kom hjem, og de gangene naboen hadde fest på vinteren og noen av de som var på besøk sto under vinduet hennes å lo, skravlet, skålte og røykte. Men nå har hun heldigvis blitt så vant til det at det går greit. Jeg lukker vinduet hennes de gangene det er fest her sånn at hun slipper å få masse røyk inn på rommet sitt, og selvfølgelig når det er for kaldt. Å bo i borettslag er ikke for pyser har jeg funnet ut, for det finnes alltid noen av dem som ikke tar hensyn, og naboen vår er en av dem. I skrivende stund høres det ut som om ungene hennes skir ned trappen på hælene, og jeg kjenner det vibrerer i stolen jeg sitter i. Trappa i stua deres er skrudd i veggen inn mot vår stue. Dette vet hun godt, men det er null hensyn. Jeg forstår frustrasjonen din godt, spesielt når dette gjentar seg hele tiden. Det er rett og slett veldig irriterende. Samtidig må man dessverre tåle mye når man bor så tett, så da er nok det beste å forandre på sine egne vaner, som f.eks å bytte rom. Lykke til Anonymkode: 18a55...444 Uff. Vi har alltid hat grei tone om en av oss har hat fest så har vi alltid gitt beskjed på forkant og har det blitt for ille har vi kunne sakt ifra at det om man kan roe seg og det har alltid blitt respektert. Får vist bare prøve å finne en løsning men hjelper ikke bytte rom da alle soverommene er vendt med vinduet samme vei. Da må vi bygge ut mot Hagen for å lage soverom med vindu vendt ut på andre siden. Det blir litt mye styr og litt kostbart. Anonymkode: cb927...5aa
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #37 Skrevet 4. juni 2017 Vår nabo har også senere leggetid på sitt barn en vårt, og vårt barns soveromsvindu er rett over deres veranda. I en periode løp dette barnet ut på verandaen midt i vår leggetid, og elste deres spilte kanskje ball, mens voksne sto og pratet. Da ville jo ikke vår sove så lett , så klart. Jeg er fan av å snakke sammen jeg, så jeg sa det som det var, men på en pen og jovial måte. Spurte bare om de kunne tenke litt på det mellom kl 19.30 og 20.00 , og fikk full forståelse. De hadde bare ikke tenkt over det Problem løst. Vi har jo et supert forhold, og ungene er lekekamerater, da må man kunne snakke sammen også Verdt et forsøk iallefall. Anonymkode: 9ddda...f2b
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #38 Skrevet 4. juni 2017 21 minutter siden, Evablaum skrev: Leser du ikke hvor dumt alt dette blir? Fordi ditt valg å reagere kun på dette barnet sin gråt, så skal du ta dette opp med foreldrene!? Leser ikke du at dette er veldig frustrerende og irriternde for oss ? Det er en grunn til jeg tar det opp her før jeg tar en forhastet beslutning. Ja jeg innser nå at jeg var litt vel irritert da mitt barn våknet igjen for at de kommer hjem med mest sannsynlig en trøtt unge som begynner å grine på utsiden av huset igjen. Som skjer nesten hver kveld og noen ganger så seint som klokken 01.00, og ja jeg blir frustrert, trøtt og sliten av det. Derfor tok jeg det opp her og ja jeg innser nå at jeg ikke burde ta det opp med naboen for ja det høres dumt ut. Jeg ser nå at vi må prøve å finne en annen løsning har du et forslag eller skal du bare være sur? Anonymkode: cb927...5aa
Gjest Antarctica Skrevet 4. juni 2017 #39 Skrevet 4. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan se ut som hun er seriøs Men når det er sagt, så er det jo bemerkelsesverdig at dem kommer hjem langt utpå kvelden/natta med et så lite barn, nesten hver eneste kveld. Men å melde til BV er litt drastisk. Men her inne ropes det jo om BV all the time, så det forundrer meg ikke.. Anonymkode: 18a55...444 Du har rett i det siste der, i alle fall.
Mostly Harmless Skrevet 4. juni 2017 #40 Skrevet 4. juni 2017 Du kan jo nevne det på en pen måte, men da bør du nesten ha et løsningsforslag som verken innebærer å kneble barnet eller pålegge dem innetid etter åtte. Om det hjelper at de parkerer litt lenger borte, kan du foreslå det, men om du begynner å snakke om at de er for lenge ute fordi barnet gråter når det tas ut av bilen, går du for langt.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #41 Skrevet 4. juni 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leser ikke du at dette er veldig frustrerende og irriternde for oss ? Det er en grunn til jeg tar det opp her før jeg tar en forhastet beslutning. Ja jeg innser nå at jeg var litt vel irritert da mitt barn våknet igjen for at de kommer hjem med mest sannsynlig en trøtt unge som begynner å grine på utsiden av huset igjen. Som skjer nesten hver kveld og noen ganger så seint som klokken 01.00, og ja jeg blir frustrert, trøtt og sliten av det. Derfor tok jeg det opp her og ja jeg innser nå at jeg ikke burde ta det opp med naboen for ja det høres dumt ut. Jeg ser nå at vi må prøve å finne en annen løsning har du et forslag eller skal du bare være sur? Anonymkode: cb927...5aa Så flott! Da slipper du å dumme deg fullstendig ut. Ditt barn må venne seg til støyen, lære seg å sove gjennom den. Ellers er det fornuftig å lufte rommet grundig på ettermiddag/kveld og ellers ha en vifte på rommet med vinduet igjen. Anonymkode: 7bf3f...a6d
Evablaum Skrevet 4. juni 2017 #42 Skrevet 4. juni 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så flott! Da slipper du å dumme deg fullstendig ut. Ditt barn må venne seg til støyen, lære seg å sove gjennom den. Ellers er det fornuftig å lufte rommet grundig på ettermiddag/kveld og ellers ha en vifte på rommet med vinduet igjen. Anonymkode: 7bf3f...a6d Bra tips til hi!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #43 Skrevet 4. juni 2017 Hvis jeg gjorde noe som plaget naboene så ville jeg gjerne visst om det. Jeg vil gjerne ta hensyn til de rundt meg, men får jo ikke gjort noe med ting jeg ikke vet om at forstyrrer noen. Men ser jeg er i mindretall, og noen blir jo sure for alt mulig. Som den ene naboen vår som klikket da vi fortalte at sønnen hennes hadde prøvd å grave opp plenen vår... Anonymkode: 0fde9...479
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #44 Skrevet 4. juni 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde sikkert blitt sur. Det ble jeg stort sett om ungene ble vekket. Men jeg hadde ikke tatt det opp. Det er dere som eier problemet, og det er absurd å forvente at naboene skal unngå gråtende barn utenfor huset. Da må man flytte til skogs eller finne på noe annet. Anonymkode: b40e1...37e 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det mer regelen enn unntaket at de kommer så sent hjem ville jeg meldt de til barnevernet. De trenger veiledning Anonymkode: 5626b...a70 Er du helt blåst i hodet eller??? Du kan ikke blande inn bv med så lite infomasjon!! Når sønnen min var liten så var det flere dager i uken vi også kom hjem rundt 11 om kvelden,men det var selvsagt ikke sånn at barnet hadde vært våken så lenge! Barnet la seg 19.00 som vanlig,enten i vognen sin eller så lånte han en seng hos de vi var oss. Det var helt problemfritt og det var deilig for meg å ikke bare være hjemme,men kunne være sosial med venner og familie. Anonymkode: de07a...0e6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #45 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg jo enig i. Det er andre barn som leker i gaten her etter hun har lagt seg men hun har ikke våkne av det. Det er først når det er barnegråt at hun våkner. Så er det så ofte at de kommer hjem så seint at det begynner å bli ganske irriterende. Anonymkode: cb927...5aa Det er jo egentlig deres problem at hun våkner av barnegråt. Hva tenker du de skal gjøre med det? Komme hjem tidligere, parkere et annet sted? De kan jo ikke tvinge barnet til å ikke grine, Anonymkode: a98f2...d77
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #46 Skrevet 4. juni 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan se ut som hun er seriøs Men når det er sagt, så er det jo bemerkelsesverdig at dem kommer hjem langt utpå kvelden/natta med et så lite barn, nesten hver eneste kveld. Men å melde til BV er litt drastisk. Men her inne ropes det jo om BV all the time, så det forundrer meg ikke.. Anonymkode: 18a55...444 Hvorfor er det så gale å komme hjem då sent da? Regner med at barnet enten har sovet i en seng eller i vognen frem til foreldrene skulle hjem fra besøket,så får barnet nok søvn Anonymkode: de07a...0e6
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2017 #47 Skrevet 4. juni 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Begynner å blitt usikker etter jeg leser de andre svarene her. Er jo redd de skal bli sure for det for vi har det greit sånn ellers, men tenker selv at jeg ville prøvd å respektere det om det var min nabo som sa det til meg. Anonymkode: cb927...5aa Hmm skjønner det er vanskelig. Det går ikke ann å småskravle litt om leggetider osv da ? Komme inn på temaet sånn forsiktig hehe . Jeg syns folk kan vise litt hensyn, man trenger ikke flytte langt utpå landet for å få litt ro. Vi bør i en gåte nær sentrum. Mange hus her. Hvis ungen min står og hyler på verandaen kl 19 på kvelden, så sier jeg : Hei hei! Nå sover naboen, nå må vi være stille. Jeg skjønner ikke at folk ikke bryr seg om naboene sine. Spesielt de med små barn Anonymkode: a8f29...860
Evablaum Skrevet 5. juni 2017 #48 Skrevet 5. juni 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hmm skjønner det er vanskelig. Det går ikke ann å småskravle litt om leggetider osv da ? Komme inn på temaet sånn forsiktig hehe . Jeg syns folk kan vise litt hensyn, man trenger ikke flytte langt utpå landet for å få litt ro. Vi bør i en gåte nær sentrum. Mange hus her. Hvis ungen min står og hyler på verandaen kl 19 på kvelden, så sier jeg : Hei hei! Nå sover naboen, nå må vi være stille. Jeg skjønner ikke at folk ikke bryr seg om naboene sine. Spesielt de med små barn Anonymkode: a8f29...860 Ja, si til en 1,5 åring som hyler; Hei hei, nå må du være stille, naboen sover 😂
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #49 Skrevet 5. juni 2017 Dessverre er jo dette deres problem så du kan ikke si noe. Normalt støy må man regne med. Vi har en nabo som mekker bil kl ni på kvelden, radio høyt på, ruser motor og roper beskjeder over motorstøy. Han er ALLTID stille om natten så vi kan ikke si noe på det, selvom det er drit kjedelig at han vekker minsten som akkurat har sovnet. Anonymkode: 9601b...984
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2017 #50 Skrevet 5. juni 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Sånn er det å bo i rekkehus. Hold vinduet lukket, bytt rom, eller håp at det snart går over. Du får et anstrengt forhold til naboen om du tar opp dette. Anonymkode: f96c8...21a Nei det er ikke slik å bo i rekkehus. Mnage borettslag har regler for å slippe nettopp dette. Her jeg bor er det ikke lovt til å stoppe opp å snakke utenfor husene etter stilletiden. Nettopp på grunn av at lyden går rett inn i husene. Skal man få bo i borettslag må man overholde reglene eller flytte. Anonymkode: f775f...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå