Gå til innhold

Helvete ta de jævla terroristene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser min muslimske svigersønn som merker dette hatet på kroppen. Han er minst like fortvilet over terroren som alle andre, men han må samtidig takle hatet som blir rettet mot han bare fordi han er født der han er. 

Terroren er skremmende, men jeg blir reddere av å lese kommentarene under innleggene på nettavisene. Der er den virkelige trusselen og grunnen til at islamistene klarer å verve såpass mange vestlige muslimer. 

Anonymkode: d2a91...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser min muslimske svigersønn som merker dette hatet på kroppen. Han er minst like fortvilet over terroren som alle andre, men han må samtidig takle hatet som blir rettet mot han bare fordi han er født der han er. 

Terroren er skremmende, men jeg blir reddere av å lese kommentarene under innleggene på nettavisene. Der er den virkelige trusselen og grunnen til at islamistene klarer å verve såpass mange vestlige muslimer. 

Oppegående folk skjønner at din svigersønn ikke har noe med de fanatiske idiotene å gjøre. Islam er ikke lik terrorisme, de fleste muslimer er minst like fredelige som vestlige. Men det er nok av folk som ikke er oppegående, så dere har min sympati!

Anonymkode: 83037...ef3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja,det er jo det ironiske i dette her:Folk som sprer hat,redsel og brunfarget oppgulp mot muslimer,bidrar selv til at muslimske mennesker lettere blir fanget opp av slike grupperinger, nettopp fordi de får høre at de ikke passer inn.

Så de bidrar selv til det de selv frykter og hater.

Skrevet

Terror er kun terroristens ansvar,  ingen andres. Og overtro og hjernevask etter ei gammal bok! Se på land der muslimer styrer, finnes ikke ett vellykka samfunn. Og samme overtro dras med til alle land der muslimer ferdes!

Anonymkode: 9a9f6...991

Skrevet

Det er like stor forskjell på muslimer som nordmenn, men de som ikke mener at norske lover og regler skal følges bør heller flytte til land som har de lover som de vil følge.

Anonymkode: 1b453...98b

Skrevet
7 timer siden, Evablaum skrev:

Jeg tenker at vi som befolkning kommer i dialog med disse mennene i hverdagen. Inkluderer de, hjelper til med intergrering. Det er vanskeligere å bedrive terror mot mennesker som tar det godt i mot, som ønsker å inkludere deg i samfunnet, enn mennesker som ikke bryr seg om at du eksisterer, og helst ønsker at du skal "tilbake til deg du kom fra". 

De VIL ikke integreres! Det de vil er å få verden som 'en muslimsk stat'!! De sprenger jo sine egne barn ffs!

Og nei, nå snakker jeg ikke om VIRKELIGE flyktninger..selv om mange av de også mener de ikke vil leve som vi her i Norge gjør.

Anonymkode: 8a925...67a

Skrevet

Problemet er ikke religion, men kultur - og at kulturen gjør at man kan lese koranen akkurat som det passer seg.

Jeg jobber tett på muslimer hver dag. Førsteinntrykket pleier å være godt, men så blir man kjent med personen. Selv om dette ikke gjelder alle, er det skremmende mange muslimske menn som har et veldig dårlig syn på kvinner, vesten, andre religioner osv. 

De muslimene jeg snakker med hver dag, sier alle det samme; de fordømmer terrorisme. Men verdiene deres har jeg likevel ikke mye til overs for. Etter mange år i denne jobben er jeg i mot multikulturalisme. Vi er tydeligvis ikke skapt for å leve sammen med så ulike holdninger og verdier. 

Man kan virkelig ikke sammenligne ABB, IRA etc med terrorismen muslimene fører i dag. Det er også deres "eget" folk som blir hardest rammet. Det dreier som om en sterk uenighet om hva som er moralsk riktig. Og vi leker bingo med å ta inn så mange flyktninger som vi gjør. Det er nå åpnet opp for å lure seg inn til Norge, og man ser igjen pågang etter relativt lang tid uten særlig innvandring.

Anonymkode: 253d9...0d0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Terror er kun terroristens ansvar,  ingen andres. Og overtro og hjernevask etter ei gammal bok! Se på land der muslimer styrer, finnes ikke ett vellykka samfunn. Og samme overtro dras med til alle land der muslimer ferdes!

Enig! Og se på kartet. Du har ett land i midt-østen-området som fungerer godt: Israel. Og her dominerer jødedom. Israel er den eneste åpne, liberale demokratiet i midt-østen.

Skrevet

Jeg hater de jævla terroristene jeg også, og er selv redd for hvor det kan skje neste gang. 

Men må minne visse her inne at min far i en alder av 33 år og 200 000 andre muslimer på Balkan ble drept av kristne kun fordi de var muslimer på papiret ( ikke praktiserende på norn måte)

Anonymkode: cc2e0...dca

Skrevet
10 timer siden, Evablaum skrev:

Vi kommer nok dessverre ikke til å bli kvitt de, uansett hvor mye vi prøver.. Sitter i grunn bare og venter på at noe skal skje her hjemme.. 

Nei, det er en veldig turbulent verden, der problemene nå foregår i vårt nabolag. Det blir veldig nære. 

Det jeg ikke liker i debatten er å sette Bibel og Koran opp mot hverandre. Det spiller da for fanden ingen rolle om det både står i GT og Koran om steining. Det er ikke intresssnt hva som sies i eldgamle skrifter. Steining er helt jævlig, lite humant og vi bør kunne enes om at det ikke skal skje, samme hvor i verden man bor, eller hvilken religion man bekjenner seg til.

Å kjøre biler inn i folkemengder, for så å stige ut å slitte hovedpulsåren på tilfeldige mennesker er grusomt! Det skal ikke forklares, bortforklares, eller på noe som sett vis aksepteres. Det er grusomt! 

Om vi kunne snudd, å heller konsentrere oss om å ta avstand fra uakseptable handlinger? 

Saudi Arabia er et stort problem!  Hvorfor vi handler med dem i det hele tatt er noe jeg ikke forstår meg på. Vi kan begynne det. 

Om noen snakker slik drit, være seg hvite rasistet, eller muslimer som sprer drit, må vi vise ryggen, ta tydelig avstand fra det vi mener er feil. Det må gjøres på stat nivå, og på individ nivå. 

Kriminelle handlinger skal vi ikke ha, om det er kriminelle handlinger som har rot i en religion spiller ingen rolle! Det er like ulovlig å denge kona si, omskjære datteren sin, eller drepe søstera si, samme hvorfor det gjøres. 

Her er det viktig at samfunnet setter en tydelig standard! 

Anonymkode: 2776c...7dc

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er en veldig turbulent verden, der problemene nå foregår i vårt nabolag. Det blir veldig nære. 

Det jeg ikke liker i debatten er å sette Bibel og Koran opp mot hverandre. Det spiller da for fanden ingen rolle om det både står i GT og Koran om steining. Det er ikke intresssnt hva som sies i eldgamle skrifter. Steining er helt jævlig, lite humant og vi bør kunne enes om at det ikke skal skje, samme hvor i verden man bor, eller hvilken religion man bekjenner seg til.

Å kjøre biler inn i folkemengder, for så å stige ut å slitte hovedpulsåren på tilfeldige mennesker er grusomt! Det skal ikke forklares, bortforklares, eller på noe som sett vis aksepteres. Det er grusomt! 

Om vi kunne snudd, å heller konsentrere oss om å ta avstand fra uakseptable handlinger? 

Saudi Arabia er et stort problem!  Hvorfor vi handler med dem i det hele tatt er noe jeg ikke forstår meg på. Vi kan begynne det. 

Om noen snakker slik drit, være seg hvite rasistet, eller muslimer som sprer drit, må vi vise ryggen, ta tydelig avstand fra det vi mener er feil. Det må gjøres på stat nivå, og på individ nivå. 

Kriminelle handlinger skal vi ikke ha, om det er kriminelle handlinger som har rot i en religion spiller ingen rolle! Det er like ulovlig å denge kona si, omskjære datteren sin, eller drepe søstera si, samme hvorfor det gjøres. 

Her er det viktig at samfunnet setter en tydelig standard! 

For meg høres det ut som om du sier at terrorismen muslimene driver med, ikke har noe med koranen å gjøre. Det er jeg uenig i. Den tolkes muligens feil, men det har likevel med islam å gjøre. Fundamentalisme er umoralsk, uansett religion. Vi kan starte med det du skriver, å holde avstand til Saudi Arabia. Vi kan også forby omskjæring av guttebarn. Kristendommen i Norge er i dag heldigvis veldig liberal. Det er ikke Moskeene. Det er ikke mange år siden det ble avdekket at imamer anbefalte omskjæring av jentebarn (skjult kamera). Vi kan ikke bare godta religionsfrihet helt blindt, når vi vet av det finnes fundamentalistiske imamer med stor påvirkningskraft. Det samme gjelder selvfølgelig høyreradikale samfunn, som nå blomstrer i takt med muslimenes terrorhandlinger. Det må være større kontroll, for radikale folk er uten tvil en stor fare for samfunnet.

Skrevet

For meg høres det ut som om du sier at terrorismen muslimene driver med, ikke har noe med koranen å gjøre. Det er jeg uenig i. Den tolkes muligens feil, men det har likevel med islam å gjøre. Fundamentalisme er umoralsk, uansett religion. Vi kan starte med det du skriver, å holde avstand til Saudi Arabia. Vi kan også forby omskjæring av guttebarn. Kristendommen i Norge er i dag heldigvis veldig liberal. Det er ikke Moskeene. Det er ikke mange år siden det ble avdekket at imamer anbefalte omskjæring av jentebarn (skjult kamera). Vi kan ikke bare godta religionsfrihet helt blindt, når vi vet av det finnes fundamentalistiske imamer med stor påvirkningskraft. Det samme gjelder selvfølgelig høyreradikale samfunn, som nå blomstrer i takt med muslimenes terrorhandlinger. Det må være større kontroll, for radikale folk er uten tvil en stor fare for samfunnet.

Jeg er enig med deg 😉

Jeg sier ikke at terrorhandlingene vi ser nå ikke har utspring i islam. 

Hvilket signal sender samfunnet vårt til de som går i moské når de får økonomisk støtte til å oppfordre til kriminalitet? Hvorfor fortsetter så mange å gå dit, når det blir oppfordret til kriminalitet? Hvorfor tar ikke flere avstand? 

Jeg mener at "vi" må ta avstand ikke bare fra den imamen som prediker slikt, og den som agerer på det som blir sagt. Vi må også ta avstand fra den vanlige gjengse moské gjengeren som ikke snakker opp, varsler å sier fra. For det er faktisk helt uakseptabelt! 

Samfunnet må være tydelige! 

Om min MC klubb hadde snakket om drap, vold etc. Da hadde jeg ikke vært medlem. Jeg hadde meldt fra. 

Er vel mange som har sagt det samme om holocaust! Problemet var ikke Hitler og tilhengerene, men millionene som lot var passive og lot det skje. 

Skrevet

Jeg hater de jævla terroristene jeg også, og er selv redd for hvor det kan skje neste gang. 

Men må minne visse her inne at min far i en alder av 33 år og 200 000 andre muslimer på Balkan ble drept av kristne kun fordi de var muslimer på papiret ( ikke praktiserende på norn måte)

Så sant, så sant! 😪

Skrevet

Hvorfor må du minne om det i denne sammenheng? 

Terroren i London i går, har ingenting med folkemord og krig på Balkan å gjøre! 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må du minne om det i denne sammenheng? 

Terroren i London i går, har ingenting med folkemord og krig på Balkan å gjøre! 

For å minne visse at det ikke bare er muslimer som dreper uskyldige, uskyldige muslimer blir drept av kristne også. 

Grusomt med det i London, kjenner virkelig med de som har mistet sine nærmest, men din uttalelse for meg til å tro at de livene er mer verdt for deg enn alle andre uskyldig drept selv om det er mange år siden!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

At kristne også har drept, gjør det islamsk terrorisme noe bedre...? Virker som om flere her er opptatt av å forklare og delvis forsvare IS-terrorister.

Og med IS-terrorister mener jeg IS-terrorister, ikke enhver muslim. Det må åpenbart understrekes her inne da noen setter likhetstegn mellom IS og muslimer mens andre tror man hater muslimer når man uttrykker hat mot IS.

Anonymkode: 619fa...4f5

Skrevet

At kristne også har drept, gjør det islamsk terrorisme noe bedre...? Virker som om flere her er opptatt av å forklare og delvis forsvare IS-terrorister.

Og med IS-terrorister mener jeg IS-terrorister, ikke enhver muslim. Det må åpenbart understrekes her inne da noen setter likhetstegn mellom IS og muslimer mens andre tror man hater muslimer når man uttrykker hat mot IS.

Anonymkode: 619fa...4f5

Forsvarer ikke på noe som helst måte. Skrev kommentaren til de som uttrykker hat mot muslimer for å prøve å få satt litt ting i perspektiv, men her er det ikke mye som skal til for noen setter igang med å diskutere , vende opp og ned hver kommentar. 

Skrevet (endret)
11 timer siden, Mumua skrev:

Å føre dialog med noen som ønsker verdensherredømme for sin religion og innføre sharia fks vil jo være som å pisse i motvind. De kommer ikke til å gi seg før ting har blitt som de vil, ergo : vi vil oppleve mye terror fremover. Det finnes ingen gode løsninger som skåner uskyldige og derfor er store deler av verden passive. Vi står i en situasjon som er etisk umulig å komme godt ut av.

Enig. For disse ekstremistene spiller ikke etter våre regler. For dem er vi Sodoma og gomorra, dømt til å utslettes uansett. De hjelper oss bare litt på veien. Kampen mot de vanskeliggjøres av at lederne i den vestlige verden ikke lenger forstår hva som driver folk til å dø pga religiøs overbevisning.

Kan ikke sammenligne terrorgruppene på 70- og 80-tallet med dette. IRA fex. De gikk mot mål som politikere og samfunnstopper, de sprengte seg ikke i lufta på en fjortiskonsert. 

Kristne antiabortgrupper finnes, men de er så marginale at jeg ikke forstår hvorfor de dras frem i denne sammenhengen. Hvis det da ikke er for å bagatellisere islamistenes herjinger?

Endret av Hjertefru
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å minne visse at det ikke bare er muslimer som dreper uskyldige, uskyldige muslimer blir drept av kristne også. 

Grusomt med det i London, kjenner virkelig med de som har mistet sine nærmest, men din uttalelse for meg til å tro at de livene er mer verdt for deg enn alle andre uskyldig drept selv om det er mange år siden!

Det er litt slik som ungene holder på. Om den ene faller på sykkel og slår seg, og får trøst, så kommer den andre for å minne på at han selv slo seg skikkelig, i alpinbakken i påskeferien. 

Det skjer så mye jævelskap i verden, vi må kunne snakke om en problemstilling, uten at man samtidig snakker om en annen, uten at det betyr at vi rangerer alvoret.

(Min kjæreste gjennom mange år var fra Balkan. Jeg har vært på Balkan, i Serbia, Bosnia, og Kosovo. Jeg har sett steder vi hørte om på nyhetene. Jeg har hørt hatet og forakten i stemmene til folk på Balkan tiår etter krigshandlingene.)

Det er noen som etter hvert eneste terror attakk bare må begynne å snakke om korstogene. Balkan var jo nytt. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenkte på en ting: De blir lovet 13 (?) jomfruer når de kommer til paradis, altså etter et selvmordsangrep. Men er det ikke veldig strengt i forhold til hvor de begraves? Må de ikke vendes mot mekka på hellig grunn? 

I så fall hva med å ikke begrave dem på hellig grunn? Slik at det stopper dem i å komme til paradis altså stopper deres lovnad om liv etter døden. Begrave dem i et sted i synd, altså et sted de mener er synd, og iallefall ikke vendt mot mekka. Og en plasse ingen vet hvor er, deres navn kommer heller ikke inn i avisa, for det er jo for dem berømmelse. Om det da ryktes disse terroristene at de ikke lenger får tilgang til etterlivet, hvor mange melder seg frivillig da?

Vi må gjøre noe med dette nå og en god start er å fjærne deres berømmelse og liv etter døden! Flott om en imam sto frem og fortalte at terroristene ikke kom til etterlivet da de ikke ble begravet på hellig grunn, og at de forblir anonyme, helt anonyme. 

Anonymkode: 67deb...8c5

Hadde kastet dem til noen skikkelig feite, sultne griser....

Anonymkode: e949b...772

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jævla muslimer. Gjør ingenting aktivt selv. Blir mer og mer rasistisk av meg for hvert terrorangrep

Anonymkode: e949b...772

Ja og jeg hater alle fra Oslo etter Utøya. ABB var jo fra Oslo, så alle fra Oslo er noen høyreekstreme rasshøl. 

Anonymkode: 92707...e6a

Skrevet
18 minutter siden, Hjertefru skrev:

Enig. For disse ekstremistene spiller ikke etter våre regler. For dem er vi Sodoma og gomorra, dømt til å utslettes uansett. De hjelper oss bare litt på veien. Kampen mot de vanskeliggjøres av at lederne i den vestlige verden ikke lenger forstår hva som driver folk til å dø pga religiøs overbevisning.

Kan ikke sammenligne terrorgruppene på 70- og 80-tallet med dette. IRA fex. De gikk mot mål som politikere og samfunnstopper, de sprengte seg ikke i lufta på en fjortiskonsert. 

Kristne antiabortgrupper finnes, men de er så marginale at jeg ikke forstår hvorfor de dras frem i denne sammenhengen. Hvis det da ikke er for å bagatellisere islamistenes herjinger?

Ja, det vil ikke spille noen rolle hvor godt vi integrerer eller hvor nære venner de blir. Disse ekstremistene har et høyere mål og ingenting kan stoppe dem fra å kverke oss når vi står i veien for det de søker. De gir ungene sine selvmordsvester og feirer dem når de sprenger seg selv og sivile fordi de mener det er heroisk. Sånne mennesker kan ikke forhandles med, vi kommer til å tape den kampen. Vesten er ikke i stand til å vise den hensynsløsheten som må til for å bli kvitt dette problemet, og det forstår vi jo. Ingen av oss synes sivile kan ofres i hopetall, vi er for utviklet som mennesker til det. Den fanatismen de viser for sin religion er lik den andre religioner hadde for mange hundre, kanskje tusen år siden. Derfor forstår vi det ikke, vi klarer ikke fatte at noen virkelig tror så mye på noe at ingenting annet betyr noe. Jeg kunne jo som kristen lest bibelen for så å kverke naboen som har rekelag, men de fleste av oss har jo utviklet oss fra den primitive versjonen av religionen, mens her har vi mennesker som tolker koranen på verst mulig vis for så å etterleve dens ord selv i 2017. Disse menneskene kan man ikke gå i dialog med. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså... ISLAM går imot NORSKE LOVER. For ifølge islam er kvinner like mye verdt som hunder og 2 kvinner er like mye verdt som 1 mann. De har også lov til å drepe de som ikke er muslimer, bare fordi de ikke er muslimer, noe som ikke er lov i Norge. Men disse flotte tradisjonene skal de få lov til å beholde og holde på med fordi man ikke kan nekte de stakkars muslimene å leve etter den morderiske religionen sin.

Anonymkode: 38e81...330

Dette mener jo de mest fanatiske kristne også. Ikke kom her og fortell meg at de konservative kristne mener at kvinner er like mye verd som menn. Dette handler om fanatisme og ikke islam.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette mener jo de mest fanatiske kristne også. Ikke kom her og fortell meg at de konservative kristne mener at kvinner er like mye verd som menn. Dette handler om fanatisme og ikke islam.

Nei og atter nei, dette er islam. Kun islam.

Skrevet

Dialog fungerer ikke med idioter...trøsten er at den dagen idiotterroristene setter en bombe på seg selv, så bomber de seg rett til helvete der hvor de hører hjemme. Håper de jævla utyskene brenner godt i all evighet, for finnes det et helvete, så er det endestasjonen deres... 

Anonymkode: f8730...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...