Gå til innhold

Hvilken side av osten skal man skjære på?  

62 stemmer

  1. 1. Det finnes selvsagt bare én riktig side å skjære av gulosten på.

    • Den brede lange siden
      41
    • Den smale korte siden
      21


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er forøvrig på Kunstindustrimuseet, det synes jeg alltid er litt stilig, det er ikke såååå mye jeg eier som er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Træægtrønder`n :) skrev:

Veldig fin!

Elsker at det står "uten ost" ☺️

Helt enig :)

Skrevet

Jeg får småangst når folk sier hvitost 😣grøss.Hva med ostehøvelen da? Etter 30 år har vi skaffet oss en ostehøvel med riller, lager streker i gulosten. Men det satt langt inne. Osten skjærer jeg på høykant. Mannen har den liggende. Ikke bra

Anonymkode: 89745...ec9

Skrevet

Her var det mye diskusjon rundt hvitost! Heldigvis sitter jeg med fasiten. 

Check this out: 

Den skal selvsagt høvles der den åpnes, akkurat som brunosten. Brunosten åpner vi på høykant, og da er det bare å høvle i vei. Hvitosten derimot, den har aldri åpningen på samme siden som brunosten, uavhengig av produsent. Det er fordi den ikke er ment å høvles på høykant. 

You are welcome. Nå står jeg opp av badekaret og går ned for å spise noe jeg kan ha ost på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...