MTF Skrevet 1. juni 2017 #51 Skrevet 1. juni 2017 På 30.05.2017 den 22.04, Østerdølen skrev: "Den vesle vampyren" serien=) Leste serien på barneskolen og brukte mange måneder på å sjekke ut folk,hadde de ekstra lange hjørnetenner?Tålte de sol,eller trakk de seg inn i skyggen =) Åh ja! Denne serien elsket jeg å lese da jeg gikk på barneskolen. Slukte alle bøkene jeg kom over. Nå har jenta mi på snart ti opprettholdt tradisjonen til mor, og har de siste årene jevnt og trutt pløyd seg gjennom bøkene når hun har funnet de på biblioteket :-) Harry Potter-bøkene var noe tilsvarende for meg også - elsket Harry Potter universet og leste alle bøkene på både engelsk og norsk. Som voksen er det mange bøker jeg husker godt og som har gjort inntrykk, en av dem var "Tvillingene" av Tessa de Loos er en bok som fremdeles sitter i.
Superdolly Skrevet 1. juni 2017 #52 Skrevet 1. juni 2017 Jeg leste hele Katitzi-serien som barn og husker at det gjorde inntrykk. Sånn i 12-13-årsalderen slukte jeg alt av Mikkjel Fønhus (eller het han Mikkel?). På videregående ble jeg helt oppslukt av Krig og fred av Leo Tolstoj, leste den flere ganger og tok notater for å holde styr på alle personene. Den boka som gjorde aller mest inntrykk på meg fra den tiden var nok likevel Cry, the beloved Country av Alan Paton. Jeg leste også hele Jalna-serien, lånte den på biblioteket og husker ikke noe som helst. Ettterpå leste jeg serien om Angelique, husker ikke hva den heter engang, og den gjorde like lite inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2017 #53 Skrevet 1. juni 2017 Tatt av vinden som tolvåring... Utrolig. Var helt frelst, gråt og gråt. Papillon som fjortenåring, helt fantastisk. Har lest den igjen flere ganger og den holder i høyeste grad fremdeles. Alle Remarques bøker i begynnelsen av tyveårene. Fremdeles de bøkene som betyr mest for meg, særlig Tre kamerater. Norske forfattere... Mykle, Sandemose, Kjærstads Jonas Wergeland-triologi. Elsker Bernhard Borges (Andre Bjerkes) krimbøker, ler meg skakk. Smuglere av Arthur Omre er undervurdert, litt en norsk Papillon, faktisk. Hva nå, lille mann av Hans Fallada har også en helt egen plass hos meg. Av nyere norske forfattere er Helga Flatlands triologi helt fantastisk, synes jeg. Anonymkode: ef21b...c01
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juni 2017 #54 Skrevet 1. juni 2017 Som barn ; "Annas barn" "Nernia" og "Det er noe jeg må si deg" var helt oppslukt ... Noe eldre ; " søskenkjærlighet " en bok om 2 søsken som har sex og forelsker seg. Som voksen; bøkene "klassefesten" og "etter klassefesten " av Rona Jaffe . Ellers har jeg lest ALT av Jon Gangdal. Liker best bøker fra virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå