Gå til innhold

Stebarn og ekser

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, MrsRiddick skrev:

Signerer. Ja, hun er hos faren OG stemoren (hvem eier huset forresten?). Stemor må da kunne ha en stemme i sitt eget hus, etter mange år med svelging av kameler og det å bli stilt i siste rekke. Skal stemor ALDRI få bestemme i sitt eget hus som hun betaler lån på, vasker, vedlikeholder, forsikrer? Skal 50 år gamle stebarn bestemme hva deres 75 år gamle stemor skal gjøre i sitt eget hus?

Hvordan vet du at hi har svelgt kameler og kommet i siste rekke? 

Det er jo ikke snakk om at stedatter skal bestemme hva stemor skal gjøre i sitt eget hus. Hvorfor lager du din egen problemstilling?

Anonymkode: cd8ad...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at hi har svelgt kameler og kommet i siste rekke? 

Det er jo ikke snakk om at stedatter skal bestemme hva stemor skal gjøre i sitt eget hus. Hvorfor lager du din egen problemstilling?

De fleste stemødre må jo svelge kameler i form av å måtte forholde seg til mannens eks. Som regel er det konflikt der, slik at eksen og nydama ikke akkurat er perlevenninner. Når barna er voksne så burde man slippe å forholde seg til ekser. Stedatter skal feire 17. mai med sin mor, de skal mest sannsynlig lage mat og romstere rundt på kjøkkenet til HI. Jeg mener at det å la andre mennesker håndtere kjøkkenutstyr, rote i skuffer og lignende uten å spørre huseier først, er det samme som å bestemme hva huseieren skal gjøre i sitt eget hus. Hadde hun spurt, ville HI ha fått andre svar.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er så rart at du alltid på trekke ting litt lenger. "Men klart, hvis xxxxxxx". Det går igjen i nesten alt du svarer på. Du har en god forestillingsevne, det er i hvert fall sikker. 

Hun tar seg ikke til rette i andres hus, hun er hos faren sin! Er man i forhold med folk som har barn er dette en av tingene man bare må bite i seg. 

Nei, det er jeg helt uenig i!

Jeg synes ikke noen "må bite i seg" at eks plutselig er invitert på besøk, selvom man har stebarn.

Du løste det bra HI og jeg håper den voksne ungen lærte seg en liten lekse om hun er aldri så syk.

Skrevet

Har hun en uhelbredelig sykdom synes jeg det er helt grei. Hvis hun er forkjølet synes jeg det er meget spesielt. 

Og som noen skriver , at hun må kunne invitere hvem hun vil, hallo hørt noe så tett, det hadde ingen her inne gjort.

Skrevet
3 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Har hun en uhelbredelig sykdom synes jeg det er helt grei. Hvis hun er forkjølet synes jeg det er meget spesielt. 

Og som noen skriver , at hun må kunne invitere hvem hun vil, hallo hørt noe så tett, det hadde ingen her inne gjort.

Haha, til og med min egen mann må spørre meg om det passer med kompisbesøk. Et par kompiser av ham tåler jeg ikke trynet på, men han må jo få lov til å omgås dem selv om jeg ikke liker dem. Jeg vil imidlertid ikke ha akkurat disse to i vårt hus, så de får sitte i gjestehuset eller dra til kompisen og sitte der. Hadde han invitert en av dem uten å spørre meg først, ville det blitt månelyst. På samme måte spør jeg ham om det passer med besøk den og den dagen. Gjensidig respekt heter det.

Skrevet
1 time siden, MrsRiddick skrev:

Ja, hjemmet er alltid åpent for barna. Og HI synes det er helt greit at stedatter på 30 bor hjemme hos dem (regner med at hun bor der gratis). Problemet er at flere her synes at hjemmet bør være åpent ikke bare for barna, men for alle andre i tillegg, blant annet mannens ekser. Som sagt, de fleste barn under 18 år må avklare med foreldrene om det er greit at de får besøk. Hvorfor andre regler etter at man har fylt 18?

Og en ting til - bare fordi du mener at ting bør være sånn, så betyr det ikke at de ER sånn.

Du virker veldig opptatt av rollen "mannens ekser". I dette tilfellet har mannens eks en langt viktigere rolle: hun er barnets MOR og bør derfor ikke bare reduseres til en eks.

Anonymkode: 16cca...546

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du virker veldig opptatt av rollen "mannens ekser". I dette tilfellet har mannens eks en langt viktigere rolle: hun er barnets MOR og bør derfor ikke bare reduseres til en eks.

Anonymkode: 16cca...546

Hun er fortsatt en eks i forhold til HI. "Barnets mor" var hun da barnet var BARN. Det er ikke naturlig å omtale noen som "barnets mor" når "barnet" er en 30 år gammel dame. Det hadde for øvrig ikke falt meg inn å invitere min egen mor hjem til min far og eventuell stemor hvis jeg bodde der midlertidig som voksen. I sitt eget hus bør man velge selv hvem man omgås, inviterer og lar rote på kjøkkenet. Regner med at stedatteren til HI ikke eier huset, ikke betaler huslån, forsikringer osv, men bare bor der midlertidig. Da er det per definisjon ikke hennes hjem, selv om hun bodde der som barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...