Gå til innhold

Stebarn og ekser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et voksent stebarn boende hos oss akkurat nå. Hun er syk og jeg forsøker å strekke meg langt for at hun skal ha det fint. I morgen skal mannen, minste og jeg bort. Stedatter er også invitert, men kan ikke pga sykdom. Nå viser det seg at stedatter har invitert sin mor hjem til oss. Jeg prøver å ta det rolig, men noe i meg synes det er veldig ugreit. Det er jo faktisk eksen til kjæresten min som plutselig skal feire 17.mai i vårt hjem, mens vi ikke er hjemme. Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 7b2bf...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt at da fikk moren hente henne hjem til seg. Er enig med deg om at det du beskriver blir helt feil...men den "kampen" bør mannen din ta ovenfor xen sin. 

Skrevet

Jeg hadde sakt NEI!

Uten dårlig samvittighet! !!!!!!!!!!!

De kan være hos mor til jenta. !!!!!!!!

Anonymkode: 6c9d2...5d4

Skrevet

Hvorfor bor hun hos dere og ikke moren sin?

Er hun så syk at hun ikke kan dra til moren sin i morgen.

Jeg hadde nok ikke følt at dette var greit. At hun skulle snuse rundt i huset mens dere er ute.

Anonymkode: afddc...36e

Skrevet

Hvorfor alltid tro det verste om folk? Hun vil vel bare besøke sin syke datter, ikke snoke rundt etter dildoen din!

Ser helt ærlig ikke helt problemet. 

Anonymkode: 62cd2...42c

Skrevet

Hadde heller ikke ønsket å ha eksen til mannen eller min for den del her uten at vi var hjemme. Og det er spesielt å invitere noen hjem til en plass man selv ikke bor uten å ha spurt først. Her bør mannen din ta en prat med datteren og forklare.

Anonymkode: ec531...006

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde heller ikke ønsket å ha eksen til mannen eller min for den del her uten at vi var hjemme. Og det er spesielt å invitere noen hjem til en plass man selv ikke bor uten å ha spurt først. Her bør mannen din ta en prat med datteren og forklare.

Hun er i sitt fars hus og bør selvsagt kunne invitere hvem hun vil! 

Anonymkode: cd8ad...ad6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uenig. Hun er voksen og er på besøk. 

Skrevet

Eg hadde vore glad jenta hadde besøk og slapp å feire syttande mai åleine! 

Skrevet

Ser ikke problemet jeg.

Jenta er syk og alternativet er at hun sitter alene på 17.mai.... Det er da bare koselig at mammaen hennes kommer en tur så de kan sitte og se på 17mai togene på TV sammen.

Folk flest snoker ikke rundt etter hemmelighetene til de de er på besøk hos, men om hun nå skulle vært en sånn skrulle som gjør det spiller det egentlig noen rolle? Hva er det hun kan finne som er så farlig?

Senk skuldrene litt, det går nok fint.

Anonymkode: 221a1...2e3

Skrevet

Jeg forstår at du føler det litt innvandrende. Det hadde vært greit om jenta spurte om dere syntes det var ok før hun inviterte. Men når situasjonen nå er som den er, ville ikke jeg gjort noe stort nummer ut av det. Som andre sier; jenta er syk og det er jo fint at hun ikke sitter alene på 17. mai.

Anonymkode: c0931...5a4

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe tull. Jeg er mye hjemme hos mamma, men inviterer ikke folk dit mens mamma er borte likevel - og minst av alle mannen hun er skilt fra!

HI, det er dårlig folkeskikk av henne. Men det er også en ren bagatell. 

Anonymkode: 81fad...a04

Skrevet

Og hi: hva om det var ditt barn som ikke fikk ha besøk av deg? Men måtte ligge der ensom og syk? 

Skrevet

Stusser på flere som sier jenta bare er på besøk, hi skriver at hun bor hos de. Jeg syns jenta har lov å invitere mor til seg noen timer mens hi og de andre er borte. Ser for meg moren har med seg noe godt de kan kose seg med.

Anonymkode: 4e27d...f5a

Skrevet

Vanskelig situasjon. Jeg synes det kommer an på hvordan ting har vært mellom dere og eksen. Har det vært krig eller har ting gått greit? 

Med oss har det vært krig, og verken jeg eller far hadde godtatt at hun hadde komt hjem hit, da kunne hun heller hentet jenta hjem. (det skal sies at eksen hadde nok aldri komt hjem hit heller)

Men har ting vært greit mellom dere vil jeg tro hun bare kommer for å passe på jenta og holde henne med selskap og ikke er interessert i å gå å snoke osv. 

Hva sier mannen din? 

Anonymkode: 38612...1e0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

For noe sludder. Hun kan selvsagt ikke invitere hvem hun vil. Det er hennes fars hus, ikke hennes.

Anonymkode: 79fc5...5d8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har et voksent stebarn boende hos oss akkurat nå. Hun er syk og jeg forsøker å strekke meg langt for at hun skal ha det fint. I morgen skal mannen, minste og jeg bort. Stedatter er også invitert, men kan ikke pga sykdom. Nå viser det seg at stedatter har invitert sin mor hjem til oss. Jeg prøver å ta det rolig, men noe i meg synes det er veldig ugreit. Det er jo faktisk eksen til kjæresten min som plutselig skal feire 17.mai i vårt hjem, mens vi ikke er hjemme. Hva ville du gjort? 

" VI har et stebarn.. ". Veldig feil.  Mannen din har sin datter boende hjemme grunnet sykdom.  På samme måte som altså andre voksne kan bli syke og trenge hjelp,  er altså din manns barn i den situasjonen nå.  Dette er en situasjon alle kan komme i,  og jeg finner det merkelig at alle skal ha meninger om rettigheter den syke skulle ha: bor hun der,  besøker hun dere,  kan huk invitere etc.  

Hva om din mor var syk og flyttet inn til dere for en periode.  I morgen,  på norges nasjonaldag kunne hun ikke følge dere og ble værende alene hjemme.  Hadde det ikke da vært fantastisk at hun fikk besøk? 

Såfremt ikke din manns X er en heks som er truende til å brenne ned huset ser jeg virkelig ikke problemet.  

God bedring til din stedatter. 

Anonymkode: 87108...3c3

Skrevet

Jeg hadde syntes det var helt greit. 

Skrevet
På 16.5.2017 den 8.04, Anonym bruker skrev:

Hvorfor alltid tro det verste om folk? Hun vil vel bare besøke sin syke datter, ikke snoke rundt etter dildoen din!

Ser helt ærlig ikke helt problemet. 

Uavhengig av dildoer: Kan du med hånden på hjertet si at det er helt greit at eksen til din mann feirer 17.mai hjemme hos deg mens du er borte?

Skrevet
På 16.5.2017 den 9.32, Anonym bruker skrev:

Vanskelig situasjon. Jeg synes det kommer an på hvordan ting har vært mellom dere og eksen. Har det vært krig eller har ting gått greit? 

Med oss har det vært krig, og verken jeg eller far hadde godtatt at hun hadde komt hjem hit, da kunne hun heller hentet jenta hjem. (det skal sies at eksen hadde nok aldri komt hjem hit heller)

Men har ting vært greit mellom dere vil jeg tro hun bare kommer for å passe på jenta og holde henne med selskap og ikke er interessert i å gå å snoke osv. 

Hva sier mannen din? 

Anonymkode: 38612...1e0

Takk!

Mannen min er dessverre ganske konfliktsky. Han skjønte at det var ugreit, men ville ikke lage mer bråk enn helt nødvendig. Så jeg tok sats, ba min stedatter aldri igjen invitere andre inn i mitt hjem uten å konferere med meg først, svelget hardt og sa at nå fikk de feire her, men en annen gang må de finne en annen løsning. 

Skrevet

Syns jeg er helt greit. Jeg og eksen har nøkler til hverandres hus og er mye hjemme hos hverandre. Vi har begge nye partnere. Det viktigste for oss er barna og hvilke signaler vi sender de. De skal ikke forholde seg til vanhellige følelser mellom oss voksne. Så det hadde jeg lagt helt til side. Hadde blitt ekstremt skuffet hvis det hadde blitt et tema her. Det viktigste er at barnet har det bra og har de menneskene rundt seg som det ønsker. Det er ikke barnet om har valgt å bli skilsmissebarn 

Skrevet
6 minutter siden, Gemini77/ skrev:

Syns jeg er helt greit. Jeg og eksen har nøkler til hverandres hus og er mye hjemme hos hverandre. Vi har begge nye partnere. Det viktigste for oss er barna og hvilke signaler vi sender de. De skal ikke forholde seg til vanhellige følelser mellom oss voksne. Så det hadde jeg lagt helt til side. Hadde blitt ekstremt skuffet hvis det hadde blitt et tema her. Det viktigste er at barnet har det bra og har de menneskene rundt seg som det ønsker. Det er ikke barnet om har valgt å bli skilsmissebarn 

Å ha det slik er selvfølgelig det ideelle, at alle fire voksne kan fungere bra sammen og ha en god tone. Men man må også respektere at det ikke er alle som har en slik tone. Da er det ikke nødvendigvis til barnas beste at en av partene tar seg til rette. For noen kan det føles som en krenkelse, eller ihvertfall som en invadering av egen hjem. Da bør man heller finne andre løsninger som kan være like bra for alle involverte.

Men akkurat i dette tilfellet så ville jeg ikke laget noen stor sak ut av det. Jenta er syk, alle andre drar fra henne, hennes mor kan/vil komme og være hos henne en stund. Jenta burde selvfølgelig ha snakket med sin far og stemor om det var greit før hun spurte sin mor, og det bør hun få vite til ettertiden.

Veldig, veldig puslete av mannen til Hi å ikke si noe om dette, og heller ikke snakke med sin datter om det, men heller overlate det til Hi.

Anonymkode: 5aaeb...73e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk!

Mannen min er dessverre ganske konfliktsky. Han skjønte at det var ugreit, men ville ikke lage mer bråk enn helt nødvendig. Så jeg tok sats, ba min stedatter aldri igjen invitere andre inn i mitt hjem uten å konferere med meg først, svelget hardt og sa at nå fikk de feire her, men en annen gang må de finne en annen løsning. 

Fy her var det dessverre du som hørtes ut som en heks! Jeg hadde ikke hatt noe i mot om min x feiret med barnet sitt hjemme hos meg. Null problem! Om det var mannens x hadde det helt sikkert ikke gjort meg noe heller, men det scenarioet kjenner jeg ikke til da han ikke har barn med noen av x ene sine. 

Anonymkode: d9ab5...6e1

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy her var det dessverre du som hørtes ut som en heks! Jeg hadde ikke hatt noe i mot om min x feiret med barnet sitt hjemme hos meg. Null problem! Om det var mannens x hadde det helt sikkert ikke gjort meg noe heller, men det scenarioet kjenner jeg ikke til da han ikke har barn med noen av x ene sine. 

Anonymkode: d9ab5...6e1

"Barnet" er en voksen person som har fått lov til å bo i faren OG his hjem for en stund. Da tar man seg ikke så til rette at man inviterer andre uten å spørre huseierne først.

Anonymkode: afddc...36e

Skrevet

Når du sier voksen, mener du 18 år eller typ 28 år? Og hvordan syk er din stedatter. 

Jeg synes du høres ugrei ut, HI, ikke din stedatter. jrg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde syntes det var helt ok at min mann sin eks var i mitt hus uten minimann eller meg tilstedet. Faktisk har det skjedd mange ganger tidligere.

Anonymkode: aee20...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...