Gå til innhold

Forskjellsbehandler barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du tenkte først at barnet hadde godt av samvær med far. Når far vil vente med å øke samværet til høsten, så vil du NEKTE barnet å se PAPPAEN sin i det hele tatt. Fordi han i følge deg er mer glad i de to eldste barna sine. Du er jo bare dum. 

Anonymkode: 748e9...596

Anonymkode: 748e9...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser vi bort fra at barnet det gjelder bare er 1 år, og det er litt lite i forhold til å ha delt bosted, det er kanskje ikke så veldig bra for noen barn å ha delt bosted? Men det er jo en annen diskusjon.

-Mor har ønske om delt bosted, fordi hun to det er det beste for barnet, for å ha kontakt med begge foreldre. Greit nok ikke så smart, men allikevel begrunnet i barnets behov.
-Far har ikke begrunnet at han ikke vil ha mer samvær med barnets tilknytning til mor, eller stabilitet for et lite barn, han har begrunnet det i sin jobb, og travel hverdag med 7 og 9 åringen. Det er rimelig topp ego, og har ingenting med 1 åringen å gjøre.

Det er faktisk en realitet at det finnes foreldre som forskjellsbehandler barna sine, det finnes mødre og det finnes fedre som gjør dette. Det er ikke en hyggelig virkelighet å tenke på, men det er en realitet.

Får HI vibber fra sitt barns far, om at han er mer glad i, og interessert i sine eldste barn, har HI et ansvar for å skjerme barnet sitt fra dette. Kutter hun kontakten, så tar hun fra datteren sin en far. Det er også skadelig. Hun må velge mellom to onder.

-KUTTE UT FAR 100%
-UTSETTE BARNET FOR REGELMESSIG NEDPIORITERING  HUN IKKE E NÆRE NOK PÅ TIL Å AVHJELPE SIDEN DE IKKE BOR SAMMEN.

Det er ikke et lett valg. Det har ikke noe med sjalusi eller kontroll behov å gjøre. Hvorfor tar dere ikke dette innover dere, men bare hamrer løs på henne, og roser far opp i skyene?

Anonymkode: 18de5...894

Skrevet

Det er en avslappet tilværelse å ha to skolebarn hos seg 50%, kontra en 1 åring. Han synes vel det holder med det han har da

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser vi bort fra at barnet det gjelder bare er 1 år, og det er litt lite i forhold til å ha delt bosted, det er kanskje ikke så veldig bra for noen barn å ha delt bosted? Men det er jo en annen diskusjon.

-Mor har ønske om delt bosted, fordi hun to det er det beste for barnet, for å ha kontakt med begge foreldre. Greit nok ikke så smart, men allikevel begrunnet i barnets behov.
-Far har ikke begrunnet at han ikke vil ha mer samvær med barnets tilknytning til mor, eller stabilitet for et lite barn, han har begrunnet det i sin jobb, og travel hverdag med 7 og 9 åringen. Det er rimelig topp ego, og har ingenting med 1 åringen å gjøre.

Det er faktisk en realitet at det finnes foreldre som forskjellsbehandler barna sine, det finnes mødre og det finnes fedre som gjør dette. Det er ikke en hyggelig virkelighet å tenke på, men det er en realitet.

Får HI vibber fra sitt barns far, om at han er mer glad i, og interessert i sine eldste barn, har HI et ansvar for å skjerme barnet sitt fra dette. Kutter hun kontakten, så tar hun fra datteren sin en far. Det er også skadelig. Hun må velge mellom to onder.

-KUTTE UT FAR 100%
-UTSETTE BARNET FOR REGELMESSIG NEDPIORITERING  HUN IKKE E NÆRE NOK PÅ TIL Å AVHJELPE SIDEN DE IKKE BOR SAMMEN.

Det er ikke et lett valg. Det har ikke noe med sjalusi eller kontroll behov å gjøre. Hvorfor tar dere ikke dette innover dere, men bare hamrer løs på henne, og roser far opp i skyene?

Anonymkode: 18de5...894 TAKK hi

Anonymkode: 71840...517

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har ingen kontakt med barnemoren til de andre og det er  de ca 40-50% han har de da foreldrene ikke samarbeider . alt er fastsatt av retten. Egentlig så er det trist for de barna for far bor langt fra moren,derfor jeg aldri kommer til å godta 50% når man bor i hver sin bydel pga venner og nærmiljø. Men 40% eller langhelg er noe annet. 

Ellers går ikke barna på noen aktiviteter, men takk for hjelpa. Flott sammenhengende tekst😅

Du ville ikke godtatt 50% men 40%? Du mener den 1-2 dagene forskjell på samvær utgjør så stor forskjell for barnet? Blir de 2 dagene det som gjør at barnet har 1 hjem i motsetning til 2? 🤔

Anonymkode: bd34c...4b2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

-KUTTE UT FAR 100%

Vås. Dette er ikke de to eneste mulighetene. Å la samværet fortsette som det er, og akseptere at en ettåring og en sjuåring ikke trenger å få alt likt, er også en mulighet. Om seks år fra nå, når denne bittelille ungen er 7, da kan det godt hende held samværet og strukturen ser helt annerledes ut.

Anonymkode: 63d46...87e

Skrevet

For din egen skyld håper jeg virkelig du bare har det kjedelig nå og troller.  Om ikke kan du ikke være riktig bra! Og hvor i alle dager får du det fra at det bare er opp til deg å bestemme % på samvær og stoppe det når det passer deg? Ikke tror jeg du vet hva forskjellsbehandling er heller! Jeg håper du legger fram dette på lik måte hos FVK også.  Du burde kanskje også lese en linje eller tre om hva som er anbefalt for så små barn. Sende barnet på pappahelger når hun er 5mnd? Du må jo rett og slett være mindre begavet på enkelte områder. 

Anonymkode: 0c1a6...093

Skrevet

Men far til barnet vil jo ha henne mer, men fra august og ikke fra slutten av denne måneden. Han skal også ha henne med på ferie. Det er ikke veldig lenge fra mai til august og med ferie midt i dette. Altså, må bare tilstå at jeg synes du er den urimelige her, som ut fra dette nekter han samvær. Synes ikke reaksjonen din henger på greip, ut fra barnets alder og opplysningene du gir om far.

Anonymkode: 86f2d...498

Skrevet
På 8.5.2017 den 23.10, Anonym bruker skrev:

Og nå vil ha aldri prate med meg igjen og sier han bestiller mekling. Det må han bare gjøre. Lurer på hva de sier når de møter en far som forskjellsbehandler barna sine....

Lurer på hva de sier når de møter en mor som stopper samvær uten annen grunn enn at hun er grinete fordi far ikke danser etter hennes pipe. Skal se du får deg en overraskelse

Anonymkode: ae2e3...661

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

-KUTTE UT FAR 100%

Far mener han ska ha barnet allikevel nå,onsdager til søndager. Og 1 uke minst per sommer. Jeg føler dette er fordi han ikke vil Tape ansikt, 

Far har i dag fortalt meg at han elsker sin lille datter høyere enn alt å håper vi kan samarbeide,så inntil videre lar jeg ikke tvilen komme han til gode.

Det blir litt økning i samvær allerede i mai,men kun for at det ikke skal gå så lenge mellom hver gang. Barnet er 1 år nå,og trenger jo sin far og..

Så gjerne hun ikke blir forskjellsbehandlet, men har piggene ute siden de andre barna er svært fulgt godt ivaretatt hos far,og eldste er nå blitt 10 år så det er jo ikke slik at han nettopp ble far,så ja jeg forventer nok at han virkelig er tilstede i fremtiden for jenta mi. Så får tiden vise alt...

HI

Skrevet

Vet du jeg synes du høres ut som en skikkelig kjip kjerring. 

Anonymkode: c9602...79b

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far mener han ska ha barnet allikevel nå,onsdager til søndager. Og 1 uke minst per sommer. Jeg føler dette er fordi han ikke vil Tape ansikt, 

Far har i dag fortalt meg at han elsker sin lille datter høyere enn alt å håper vi kan samarbeide,så inntil videre lar jeg ikke tvilen komme han til gode.

Det blir litt økning i samvær allerede i mai,men kun for at det ikke skal gå så lenge mellom hver gang. Barnet er 1 år nå,og trenger jo sin far og..

Så gjerne hun ikke blir forskjellsbehandlet, men har piggene ute siden de andre barna er svært fulgt godt ivaretatt hos far,og eldste er nå blitt 10 år så det er jo ikke slik at han nettopp ble far,så ja jeg forventer nok at han virkelig er tilstede i fremtiden for jenta mi. Så får tiden vise alt...

HI

Du har ingen rett til å stoppe samvær. Og hvis far tar tak i det, så slår det tilbake på deg. Du høres utrolig sær og vanskelig å samarbeide med

Anonymkode: ae2e3...661

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Pissprat. Hun blir ikke "forskjellsbehandlet", hun blir behandlet på en måte som er adekvat for hennes alder. Innbiller du deg at det er rettferdig å gjøre det samme med en ettåring som med en tiåring?!

Og når du begynner å tillegge far andre motiver mht  å ønske samvær; "jeg FØLER dette er for ikke å tape ansikt", da viser du bare hvilken paranoid skrulle du er. Hva du "føler" er grunnen, det har da null å si! Du er ikke synsk.

Anonymkode: 63d46...87e

Skrevet

synes det ikke er forskjelligbehandling, han er jo bare 1 år og søskene 7 og 9, så synes ikke far som er forskjellbehandlende her,men at du tenker litt kort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...