Gå til innhold

Forskjellsbehandler barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel, dine forslag - og det at du nå nekter far samvær er definitivt ikke noe bedre.

Uansett, gå og legg deg nå, trollmor.

Anonymkode: a6506...ac2

Mener du at fedre som ikke prioterer sine barn bør ha samvær da. Jeg prøver å tenke på datteren min sist beste, men ellers takk jeg legger meg ikke helt enda😊

Anonymkode: 71840...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli bare oppgitt over deg jeg . Og tenker på den stakkar 1. åringen 😔

Kanskje best at hun bor hos far i 80% , så slipper du å ha henne mer en 20 % ?

Anonymkode: b64d4...62c

Skrevet

På en skala fra 1-10 blir det 5. Bra med alle skrivefeilene og "god-dag-mann-økseskaft"-kommentarene, og cruise-tur! Den satt. Ellers helt jevnt over greit egentlig. Ikke totalt gjennomført, som hun med GTA og 7-åringer, men helt greit! 

Anonymkode: c0531...eff

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at fedre som ikke prioterer sine barn bør ha samvær da. Jeg prøver å tenke på datteren min sist beste, men ellers takk jeg legger meg ikke helt enda😊

Din datters beste er ikke å sabotere all samvær med far når du ikke får viljen din.

Anonymkode: acda1...dad

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

og har som sagt nå stoppet all samvær inntil far viser mer interesse på sikt. 

Du virker ekstremt kontrollerende! Du skal bestemme nøyaktig hvor mye han har barnet, ellers får han ikke ha det i det hele tatt? Alt eller ingenting liksom.. Hva skjedde med samarbeid?! Jeg får inntrykk av at dette handler mest om dine følelser og ikke barnets beste. 

Skrevet

På en skala fra 1-10 blir det 5. Bra med alle skrivefeilene og "god-dag-mann-økseskaft"-kommentarene, og cruise-tur! Den satt. Ellers helt jevnt over greit egentlig. Ikke totalt gjennomført, som hun med GTA og 7-åringer, men helt greit! 

Haha. What? Er du på dop..GTA? Cruise? Ja cruise som i å reise, 2,5 uker da ikke 3 men ble nesten 3 uker. Jeg sa nei forresten så planen er at far skal ha henne 1 uke før han reiser. Rettskrivning? Nei,jeg har lettere dysleksi. Ingenting i veien med forståelsen allikevel😊 Men takk for morsom kommentar 

Skrevet
3 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Du virker ekstremt kontrollerende! Du skal bestemme nøyaktig hvor mye han har barnet, ellers får han ikke ha det i det hele tatt? Alt eller ingenting liksom.. Hva skjedde med samarbeid?! Jeg får inntrykk av at dette handler mest om dine følelser og ikke barnets beste. 

Ok. Forstår din kommentar,men tro meg jeg tenker på barna mine. Jeg trodde oppriktig jeg skulle glede far av å tilby han barnet ons til søndag. Han har selv sagt at han ønsker ha alle barna 50% etterhvert,men føler han sier mye rart.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Haha. What? Er du på dop..GTA? Cruise? Ja cruise som i å reise, 2,5 uker da ikke 3 men ble nesten 3 uker. Jeg sa nei forresten så planen er at far skal ha henne 1 uke før han reiser. Rettskrivning? Nei,jeg har lettere dysleksi. Ingenting i veien med forståelsen allikevel😊 Men takk for morsom kommentar 

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Neste fang tenker jeg at du må legge inn litt mer samvær med de andre. Som at han kjører de til både trening og kamper når de er hos mor. Det er alltid lurt å ta med. Særlig de dagene han har deres barn. Da blir deres barn hengende på en fotballbane hele ettermiddagen i stedet for å ha far for selg selv. 

Skrevet
5 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Og nå vil ha aldri prate med meg igjen og sier han bestiller mekling. Det må han bare gjøre. Lurer på hva de sier når de møter en far som forskjellsbehandler barna sine....

Skrevet

Du må lære deg forskjellen mellom urettferdig forskjellsbehandling og det å ta hensyn til barnas alder og behov.

Skrevet

Det er ikke du som har behov for mer egentid? 

Anonymkode: 2bab5...3a8

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe! Neste fang tenker jeg at du må legge inn litt mer samvær med de andre. Som at han kjører de til både trening og kamper når de er hos mor. Det er alltid lurt å ta med. Særlig de dagene han har deres barn. Da blir deres barn hengende på en fotballbane hele ettermiddagen i stedet for å ha far for selg selv. 

Han har ingen kontakt med barnemoren til de andre og det er  de ca 40-50% han har de da foreldrene ikke samarbeider . alt er fastsatt av retten. Egentlig så er det trist for de barna for far bor langt fra moren,derfor jeg aldri kommer til å godta 50% når man bor i hver sin bydel pga venner og nærmiljø. Men 40% eller langhelg er noe annet. 

Ellers går ikke barna på noen aktiviteter, men takk for hjelpa. Flott sammenhengende tekst😅

Skrevet

Det er ikke du som har behov for mer egentid? 

Anonymkode: 2bab5...3a8

Egentlig ikke. Altså alle trenger egentid,men jeg tenker barnets beste helt seriøst. Hvis ikke hadde jeg jo f.eks sendt barnet på 2 ukers cruise i sommer da de skal feire noe i familien med alt av barnebarn etc. Jeg sa nei 

Skrevet

Du må lære deg forskjellen mellom urettferdig forskjellsbehandling og det å ta hensyn til barnas alder og behov.

Ok,så når far skrev som svar at det var forskjell på barn som kunne gå,kle seg selv og en baby som han selv skrev så er det god grunn til å forskjellsbehandle?

Jeg har og barn på 7&9,jeg behandler de og lille likt! Gjør ikke du med dine?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har ingen kontakt med barnemoren til de andre og det er  de ca 40-50% han har de da foreldrene ikke samarbeider . alt er fastsatt av retten. Egentlig så er det trist for de barna for far bor langt fra moren,derfor jeg aldri kommer til å godta 50% når man bor i hver sin bydel pga venner og nærmiljø. Men 40% eller langhelg er noe annet. 

Ellers går ikke barna på noen aktiviteter, men takk for hjelpa. Flott sammenhengende tekst😅

Synes du skal øke det til 50-60% egentlig. Det gjør det litt verre. Men begynner å ta seg godt opp nå, du er på god vei. Ikke glem provokasjonen! Fortsett på dette med familievernkontoret og at du nekter samvær. Dette er viktige elementer. Og svar litt på andre ting enn man spør om eller kommenterer. Dette blir bra! Nærmer deg en 6'er nå😀

Skrevet

Hvorfor vil ingen ha denne stakkars lille jenta?

Anonymkode: 748e9...596

Skrevet

Både far og du har flere barn fra før.

Allikevel greier dere å lage et nytt barn og går fra hverandre to måneder etter fødselen, hva tenkte dere egentlig på?

Anonymkode: 4d0e2...9e5

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil ingen ha denne stakkars lille jenta?

Eh.. jeg vil ha barnet mitt. Mener du at alle mødre med barn som sender sine barn til far på samvær ikke vil ha sine barn? Den forsto jeg ikke. At far ikke vil ha henne kan dessverre ikke jeg styre, hun er mitt barn og selvfølgelig vil jeg aldri svikte henne.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både far og du har flere barn fra før.

Allikevel greier dere å lage et nytt barn og går fra hverandre to måneder etter fødselen, hva tenkte dere egentlig på?

Nei godt spørsmål,men ville aldri ha valgt bort barnet mitt. Barna er alt for meg selvfølgelig, tenkte bare at barn hadde godt av samvær med sin far og. Det var poenget her. Forskjellsbehandling, ikke hvorfor jeg fikk barnet.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei godt spørsmål,men ville aldri ha valgt bort barnet mitt. Barna er alt for meg selvfølgelig, tenkte bare at barn hadde godt av samvær med sin far og. Det var poenget her. Forskjellsbehandling, ikke hvorfor jeg fikk barnet.

Nei, skjønner det..

Synes bare det er rart at folk ikke tenker seg om før de setter barn til verden i allerede rotete familieforhold.

Gjest Antarctica
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke en 1 åring like stort behov for begge foreldrene sine uansett alder da? Hi

Nei.

Skrevet

Hele greia skurrer...

Først var cruiset 3 uker, deretter nesten 3 uker, så 2.5 uke og nå 2 uker.

En mor som er sinna på far og vil bli kvitt ungen mest mulig- jaja, har blitt en trist verden hvis dette ikke er trolling! Hvis dette emnet er seriøst så får du ta deg skikkelig i nakkeskinnet og gjøre det beste ut av situasjonen. Det å sende bort en 5 mnd gammel baby på så mye samvær (+overnattinger) er helt hårreisende!

Får inntrykket av at ingen av dere prioriterer den lille jentas behov- kun deres eget. "Jeg bestemmer. Får jeg ikke viljen min får babyen ikke besøke pappaen- buhuu!"

Stakkars baby som allerede har blitt en kasteball!!

En siste notis hvis dette faktisk ikke er trolling: når små barn begynner i barnehagen kicker det ofte inn separasjonsangst. Hvis barnet tas vekk fra det som er primæromsorgsperson så kan barnet bli veldig utrygt og slite i lang tid fremover. 

Man spiller ikke russisk rulett med en liten baby slik!!

Anonymkode: b5a88...fe3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele greia skurrer...

Først var cruiset 3 uker, deretter nesten 3 uker, så 2.5 uke og nå 2 uker.

En mor som er sinna på far og vil bli kvitt ungen mest mulig- jaja, har blitt en trist verden hvis dette ikke er trolling! Hvis dette emnet er seriøst så får du ta deg skikkelig i nakkeskinnet og gjøre det beste ut av situasjonen. Det å sende bort en 5 mnd gammel baby på så mye samvær (+overnattinger) er helt hårreisende!

Får inntrykket av at ingen av dere prioriterer den lille jentas behov- kun deres eget. "Jeg bestemmer. Får jeg ikke viljen min får babyen ikke besøke pappaen- buhuu!"

Stakkars baby som allerede har blitt en kasteball!!

En siste notis hvis dette faktisk ikke er trolling: når små barn begynner i barnehagen kicker det ofte inn separasjonsangst. Hvis barnet tas vekk fra det som er primæromsorgsperson så kan barnet bli veldig utrygt og slite i lang tid fremover. 

Man spiller ikke russisk rulett med en liten baby slik!!

Anonymkode: b5a88...fe3

Hei. Nå var det Familievernkontoret som sa at det å sende hun til far en helg annenhver ikke var et problem. Grunnen til at jeg valgte dette var fordi jeg hadde et annet sykt barn jeg er 100% alene for som var nødt å ha meg der, da ble jeg og en terapeut enig om at jenta på 5,mnd fint Kunne være 4 netter i måneden hos sin far. var jo hos meg resten av måneden.

Cruise er ikke tull. Er 2 uker,men med fly etc ble det nesten 2.5 uker.

Jeg prioterer virkelig mine barn,men hadde forventet av en mann som var så god far fra før av at han hadde priotert det nye barnet og. Man elsker da alle sine barn...

Skrevet

Så det du sier er at det for deg kun er aktuelt med to alternativer...

Enten må pappa`n ha jenta sånn som du bestemmer, eller så får han ikke ha henne i det hele tatt.....?????

Anonymkode: 7d9d8...8e3

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tenkte først at barnet hadde godt av samvær med far. Når far vil vente med å øke samværet til etter høsten, så vil du NRKTE barnet å se PAPPAEN sin i det hele tatt. Fordi han i følge deg er mer glad i de to eldste barna sine. Du er jo bare dum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...