Gå til innhold

Forskjellsbehandler barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 12 mnd. Vært alene med barnet siden hun var 2 mnd. Far har hatt samvær annenhver helg siden 5 mnd alder + litt dagtid jevnlig 1 gang per uke. Ammet ikke ved 5 mnd alder.

Far har barn fra før han har 50%. Jeg har i det siste tenkt at barnet mitt kanskje kan være onsdag eller torsdag til søndag annenhver uke nå hos far. Luftet det for far. Tilbudte det fra slutten av mai å øke samvær.Han sa ja til dette fra etter sommeren.. Burde ikke far vært glad for mer samvær ? Virket nesten som barnet var en byrde, å si at vi kan starte etter sommeren fordi det var så travelt på jobb nå var svaret hans. Jeg ble kraftig provosert av det. Jeg har og tilbydd meg så klart ha barnet på dagtid mens han jobber da jeg er hjemme ekstra å ønsker ikke bhg enda for henne. Men allikevel vil han ikke ha 1 åringen mer før høsten, når han har de andre barna sine 50% hos seg ? 

Han har 2 skolebarn ( 7&9år) som han fint klarer ha 50% samvær med og alltid hatt fra de var 2&5, og som han følger ekstremt godt opp. Får nesten en følelse av at min lille datter ikke er så viktig for han. Så nå vet jeg ikke om jeg ønsker han skal ha mer samvær.

Har selv flere barn,kunne aldri som mor forskjellsbehandlet barna mine uansett alder. Kan jo ikke tvinge han altså,men blir så irritert når jeg faktisk tilbyr mer samvær og nei da passet det ikke før Aug. Slike ting gjør meg så sint..Hadde aldri gjort forskjell på barna mine. Får lyst å kutte all samvær😡 Jeg vet det er mange sløve fedre der ute, og egentlig er denne faren veldig flink når hun er hos han,han er flink med barn ,har jo barn fra før meeen kan ikke forstå at han ikke ønsker mer samvær fra slutten av måned kontra aug pga jobb..Han har jo faste arb.tider som før da han uansett må hente på SFO når han har de større barna..

Hva hadde dere gjort. Droppet all samvær? barnet er forresten mest knyttet til meg,men unner henne god relasjon til faren,derfor jeg tilbydde øke samvær.

Anonymkode: 71840...517

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det du han ønsker at han skal ha barnet? 50%? Det er stor forskjell på en 1 åring sitt behov, og 7-9 åringer sitt behov

Anonymkode: ae2e3...661

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mye er det du han ønsker at han skal ha barnet? 50%? Det er stor forskjell på en 1 åring sitt behov, og 7-9 åringer sitt behov

Og hvorfor i alle dager skal du kutte ut alt samvær, mener du at det er til barnets beste?

Skrevet

Du mener ikke seriøst at barnet helt fra det var fem måneder har hatt hele helger på samvær hos far? Og at du nå ønsker at han skal ha mye mer samvær også mens barnet er så lite?

Og du er oppgitt over far? Hjelpes.

Anonymkode: a6506...ac2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor i alle dager skal du kutte ut alt samvær, mener du at det er til barnets beste?

PS: er helt ny her på et par år så hvis jeg trykker feil nå eller liker mine egne innlegg så er det fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal trykke på. Hilsen HI

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke en 1 åring like stort behov for begge foreldrene sine uansett alder da? Hi

Skrevet

Du mener ikke seriøst at barnet helt fra det var fem måneder har hatt hele helger på samvær hos far? Og at du nå ønsker at han skal ha mye mer samvær også mens barnet er så lite?

Og du er oppgitt over far? Hjelpes.

Jo fre-søn. Ellers hos meg resten. Fungert helt fint. Trygg og harmonisk barn. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei aldri 50%. Vil ikke ha 2 hjem. Men annenhver langhelg- ons-søn tenkte jeg. Jeg har hun uansett dagtid så får sett barnet. Bor 5 min fra hverandre med bil.Hi

Skrevet

PS: er helt ny her på et par år så hvis jeg trykker feil nå eller liker mine egne innlegg så er det fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal trykke på. Hilsen HI

Ja, det var jo et kreativt svar på spørsmålet..............

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei aldri 50%. Vil ikke ha 2 hjem. Men annenhver langhelg- ons-søn tenkte jeg. Jeg har hun uansett dagtid så får sett barnet. Bor 5 min fra hverandre med bil.Hi

Men hvorfor skal du kutte alt samvær hvis han ikke er enig med deg? Mener du at det er til barnets beste?

Skrevet

Si det til han! At du opplever det som om han ikke bryr seg, ikke ønsker barnet sitt. Du kan be han kommentere på dette, og gjerne forklare hvorfor han ikke ønsker like mye kontakt med dette barnet som de andre barna sine. 

Du kan også legge til at om grunnen er at han ikke er like glad i minste, og har samme interesse i å ta seg av dette barnet på lik linje som de andre, så er du nødt til å kutte alt samvær for å beskytte et lite menneske mot å vokse opp med en far som favorittiserer to barn på bekostning av et. 

Gi han et tydelig valg! Kanskje han ikke har fått tenkt seg nok om. Kanskje han er for oppslukt av en travel hverdag til at han har greid å tenke langt nok? La tvilen komme han til gode, men ikke noe mer. 

Etter det må du ta et valg! 

Anonymkode: 18de5...894

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var jo et kreativt svar på spørsmålet..............

Som sagt,jeg har ikke vært her på 2 år. Alt er nytt..

Men nei er vel ikke det beste for barnet,men annenhver helg er for lite føler jeg fordi barnet blir bare knyttet til meg,jeg tenker at er det ikke best å starte med økt samvær nokså tidlig? Gjerne erfaringer ønskes her???

Skrevet

Si det til han! At du opplever det som om han ikke bryr seg, ikke ønsker barnet sitt. Du kan be han kommentere på dette, og gjerne forklare hvorfor han ikke ønsker like mye kontakt med dette barnet som de andre barna sine. 

Du kan også legge til at om grunnen er at han ikke er like glad i minste, og har samme interesse i å ta seg av dette barnet på lik linje som de andre, så er du nødt til å kutte alt samvær for å beskytte et lite menneske mot å vokse opp med en far som favorittiserer to barn på bekostning av et. 

Gi han et tydelig valg! Kanskje han ikke har fått tenkt seg nok om. Kanskje han er for oppslukt av en travel hverdag til at han har greid å tenke langt nok? La tvilen komme han til gode, men ikke noe mer. 

Etter det må du ta et valg! 

Anonymkode: 18de5...894

Tro meg. Har spurt. Får ikke noe klokt svar. Han mener jeg er helt på bærtur hvis jeg tror han er mer glad i noen av barna sine,han sier han er like glad i alle..Men føler altså og ser jo at han viser motsatt. HI

Skrevet

Du er hjemme i forlenget permisjon? Altså ikke i jobb.. men mener pappaen må styre med 2 skole barn og en 1 åring om morgenen når du likevel er hjemme?

Synnes å starte til høsten når hun begynner i barnehage hørtes mer lurt ut. Og de fleste har vel ikke så mye samvær med et så lite barn .

Anonymkode: b8467...1c7

Skrevet

Du er hjemme i forlenget permisjon? Altså ikke i jobb.. men mener pappaen må styre med 2 skole barn og en 1 åring om morgenen når du likevel er hjemme?

Synnes å starte til høsten når hun begynner i barnehage hørtes mer lurt ut. Og de fleste har vel ikke så mye samvær med et så lite barn .

Enig!!

Anonymkode: 7d9d8...8e3

Skrevet

Far har selv valgt kjøre langt 25 min hver dag hente skolebarn, selv om barnemoren mente det var best de bodde ukedager hos henne siden de går på skole der hun bor. Far tok til og med moren til retten å krevde 50% da hun ønsket ha de mer ved skolestart pga far bor 25 min unna. Men far setter disse barna foran ALT,det er poenget mitt,mens hans lille datter er en byrde? Det er merkelig..Og mitt poeng egentlig. 

HI

Skrevet

Enig!!

Anonymkode: 7d9d8...8e3

Spiller det noe rolle om jeg jobber eller ikke. Poenget er hvorfor sette far de andre Barna før hans minste datter? Den andre barnemoren tror jeg er uføretrygda eller noe,betyr ikke at han ville ha barna mindre allikevel. Han sa alltid til meg at det og sette barn til verden å ikke kunne da få de 50% var uaktuelt, han ville være en engasjert deltidspappa.Hans ord. 

Og ikke akkurat det han viser for din lille datter. Så dette er ikke lett for meg for hva bør jeg gjøre. Godta at han alltid ønsker å ha datteren min mindre og hun skal vokse opp slik? Frister lite gitt!!!

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Far har selv valgt kjøre langt 25 min hver dag hente skolebarn, selv om barnemoren mente det var best de bodde ukedager hos henne siden de går på skole der hun bor. Far tok til og med moren til retten å krevde 50% da hun ønsket ha de mer ved skolestart pga far bor 25 min unna. Men far setter disse barna foran ALT,det er poenget mitt,mens hans lille datter er en byrde? Det er merkelig..Og mitt poeng egentlig. 

HI

Så saken gjelder egentlig at du er sjalu, ikke at du har ditt barns beste i mente.

Les deg opp på hva som anbefaler ang. to hjem for små barn! Det du tolker som trygt og harmonisk kan også være oppgitt, et barn som har gitt opp å gi uttrykk for sine behov. Så små barn risikerer tilknytningsproblemer. Les litt om det også.

Skrevet

Så saken gjelder egentlig at du er sjalu, ikke at du har ditt barns beste i mente.

Les deg opp på hva som anbefaler ang. to hjem for små barn! Det du tolker som trygt og harmonisk kan også være oppgitt, et barn som har gitt opp å gi uttrykk for sine behov. Så små barn risikerer tilknytningsproblemer. Les litt om det også.

Sjalu?? På hvem. Tuller du. Jeg vil at mitt barn skal vokse opp å bli nedprioritert. Mener du det far gjør er vanlig å gjøre for en god far?

Ok.

Skrevet

Sjalu?? På hvem. Tuller du. Jeg vil at mitt barn skal vokse opp å bli nedprioritert. Mener du det far gjør er vanlig å gjøre for en god far?

Ok.

Og JA jeg vet at barn kan få tilknytningsvansker,og det er umulig å vite nå men kan komme senere i lyset...derfor har jeg barnet 80% nå,og har som sagt nå stoppet all samvær inntil far viser mer interesse på sikt. 

Skrevet

Ok.

Far til barnet ditt er tydeligvis litt mer oppdatert når det kommer til små barn, samvær og tilknytning enn det er.

Skaff deg mer kunnskap og kom tilbake etter du har gjort det.

Takk og pris for at barnet ditt har en far som er mer fornuftig enn deg.

Og argumenteringen din er så ille og kunnskapsløs at jeg regner med at du troller. Hvis ikke - skaff deg kunnskaper!

Skrevet

Skjønner ikkje korfor du vil gi fra deg barnet meir enn du gjør.

Men kva med dagsamvær kvar onsdag?

Kjente eg fekk vondt inni meg.

Anonymkode: 8be2f...32f

Skrevet

Far til barnet ditt er tydeligvis litt mer oppdatert når det kommer til små barn, samvær og tilknytning enn det er.

Skaff deg mer kunnskap og kom tilbake etter du har gjort det.

Takk og pris for at barnet ditt har en far som er mer fornuftig enn deg.

Og argumenteringen din er så ille og kunnskapsløs at jeg regner med at du troller. Hvis ikke - skaff deg kunnskaper!

Tviler på det du. Han spurte om å ha med seg datteren vår 3 uker på cruise i karribean i sommer. Hva tror du jeg svarte 

Skrevet

Skjønner ikkje korfor du vil gi fra deg barnet meir enn du gjør.

Men kva med dagsamvær kvar onsdag?

Kjente eg fekk vondt inni meg.

Anonymkode: 8be2f...32f

Vondt i deg fordi du mener jeg ikke bør øke samvær? Er dette så uvanlig da? Kjenner ei og de har hatt 50/50 fra 16 mnd alder,ikke at det skjer men allikevel, er dette uvanlig det jeg foreslår til far?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tviler på det du. Han spurte om å ha med seg datteren vår 3 uker på cruise i karribean i sommer. Hva tror du jeg svarte 

Vel, dine forslag - og det at du nå nekter far samvær er definitivt ikke noe bedre.

Uansett, gå og legg deg nå, trollmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...