Gå til innhold

Bare jeg som synes tiden framover er mer slitsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Iiiiik skrev:

Oj, vi er på det nivået ja! Det er ikke jeg som fremviser størst rigiditet i denne tråden, tror jeg? Det er ikke jeg som ikke klarer å endre rutinene mine når behovene fra andre endres. Jeg er imidlertid temmelig sikker på at jeg ikke innfrir kriteriene for Asperger. Hva med deg? 

Du har jo fortsatt ikke forstått hva tråden er om? Rutiner og krav? Endring? Er det lesing som er problemet ditt da? 

Anonymkode: 4d4c7...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, *Miss Marple* skrev:

Nei, jeg syns ikke sommer er mer pes enn vinter. Det er mindre klær og selv om ungene er skitnere så er det litt ekstra arbeid som jeg gjerne tar for å slippe å kle av og på tre lag med klær flere ganger om dagen. 

Men om du syns ettermiddagene er sånn pes kan du kanskje se på rutinene deres? Det er jo trist om den fine og lyse, men akk så korte årstiden går bort i stess og sand? De få fine dagene ungene ikke vil rett inn etter barnehagen kan pølse i brød, lapskaus laget dagen før eller annen lettvint mat være mer enn god nok middag. 

Jeg kler gladelig på tre lag klær heller enn å skrubbe sand og solkrem hver dag. Vi er forskjellige! Rutinene er det ikke noe feil med, arbeidstiden min og mannens ja, men lite å få gjort med det på et par år. 

Lettvinn mat har vi allerede. For å få tid til mat, spise, leke, dusje og legging på den tiden vi har blir det sånn. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du prøver å få frem at det er denne alderen som er pes for deg (men lurer også på om du da har to kull siden du kan være så sikker på at det andre du nevner bare er avlapping?).

Men måten du svarer de konstruktive i tråden viser at du tydeligvis ikke ønsker forslag til hvordan du kan få hverdagen til å føles som mindre pes også i denne perioden dere lever i nå. Det er jo egentlig bare trist at du ikke er åpen nok til å gi deg selv sjansen til å nyte også denne perioden. Ingen tvil om at du kan gjøre masse med å endre holdningen din til det du føler er pes. Og heller ingen tvil om at du og mannen kan gjøre om på noen få ting og dermed få mindre stressende dager og dermed mindre pes. Men du vil jo ikke, for det eneste du ønsker er å klage over at du synes disse årene av ditt liv er et langt slit og pes, og ønsker å bli klappet på skulderen og bli fortalt at "ja, det er det, og det er ingenting å gjøre med heller, du er en martyr som holder ut, jeg føler med deg".

Ditt valg hvilken holdning du vil ha til dette, og også ditt valg å velge å ikke gjøre det som kan få deg til å oppleve det som mindre pes.

Anonymkode: d5db0...652

Men herregud da? Martyr? Eneste jeg ville få ut her er at jeg synes denne årstiden er mer pes enn vinteren. Ikke noen big deal eller problematisk, men bare mer pes enn det var for noen mnd siden. Sånn synes jeg det er. Endre rutiner etc vil ikke endre det? Hvorfor går du utifra at det skyldes dårlige rutiner? Det er jo bare smak og behag? Noen liker vinter andre sommer, noen liker babytiden best, andre småbarnstida osv. Snakk om å overfortolke og tillegge andre meninger. 

Hver gang jeg er innom her husker jeg på hvorfor jeg ikke er her så ofte...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da? Martyr? Eneste jeg ville få ut her er at jeg synes denne årstiden er mer pes enn vinteren. Ikke noen big deal eller problematisk, men bare mer pes enn det var for noen mnd siden. Sånn synes jeg det er. Endre rutiner etc vil ikke endre det? Hvorfor går du utifra at det skyldes dårlige rutiner? Det er jo bare smak og behag? Noen liker vinter andre sommer, noen liker babytiden best, andre småbarnstida osv. Snakk om å overfortolke og tillegge andre meninger. 

Det er dib/bim i et nøtteskall, man blir fort hugget ned her inne

Anonymkode: 3a470...c5a

Skrevet (endret)
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endret av Iiiiik
Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kler gladelig på tre lag klær heller enn å skrubbe sand og solkrem hver dag. Vi er forskjellige! Rutinene er det ikke noe feil med, arbeidstiden min og mannens ja, men lite å få gjort med det på et par år. 

Lettvinn mat har vi allerede. For å få tid til mat, spise, leke, dusje og legging på den tiden vi har blir det sånn. 

Ok. Ja, men da blir det pes i noen måneder da. Heldigvis er det bare et halvt år til høsten. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rutinene er det ikke noe feil med, arbeidstiden min og mannens ja, men lite å få gjort med det på et par år. 

Men du skriver at det blir to skitne sett med klær per barn fordi de må skifte hjemme. Det kan du i det minste unngå om dere er ute etter barnehagen så lenge som dere har tid til, du sender dem rett i dusjen når dere kommer inn og lar dem suse rundt i bleia/trusa til det er middag, som du serverer når dere vanligvis har kvelds. På de skitneste dagene gjør vi det slik hjemme hos oss, for å minske mengden gris og graps inne.

Skrevet
3 minutter siden, Iiiiik skrev:

Men du er jo det? Inne her ofte? 

Hvordan kan du vite det?

Skrevet
8 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Ok. Ja, men da blir det pes i noen måneder da. Heldigvis er det bare et halvt år til høsten. 

Ja! 

Skrevet
8 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Men du skriver at det blir to skitne sett med klær per barn fordi de må skifte hjemme. Det kan du i det minste unngå om dere er ute etter barnehagen så lenge som dere har tid til, du sender dem rett i dusjen når dere kommer inn og lar dem suse rundt i bleia/trusa til det er middag, som du serverer når dere vanligvis har kvelds. På de skitneste dagene gjør vi det slik hjemme hos oss, for å minske mengden gris og graps inne.

Klesvasken er ikke pes, skifte og vask er. Vi har som sagt ikke tid til kvelds, middag er det vi spiser når vi kommer hjem fra bhg. Rekker da ikke to måltider... Og de er sultne når de kommer hjem.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du vite det?

O store DIB damer er jo orakler må vite med sine sannheter. Og i hennes verden er vel alle anonyme den samme kanskje? Mulig hun ikke har forstått at "Anonym" ikke er et nick?

Skrevet

Elsker denne tiden her!

dagene er mye lettere! Mindre tørking av klær og vasking av gjørme gang og klærne er myyyye mindre 🙏🏼😍

mer skitten unge blir det jo, men hun dusjer hver dag og det går kjapt og jeg må vaske klærne ette enhver dag, men det er så mye mindre jobb enn tørlingav dress og vintersko ol.

dagen er lenger så mye mer tid sammen! Spise og så ut å leke eller enda bedre ut å spise :) 

herlige sommertid❤️☀️

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klesvasken er ikke pes, skifte og vask er. Vi har som sagt ikke tid til kvelds, middag er det vi spiser når vi kommer hjem fra bhg. Rekker da ikke to måltider... Og de er sultne når de kommer hjem.

Du slipper et skift, da. Og du kan utsette middagen litt om du gir dem et knekkebrød eller noe rett etter barnehagen. For slik jeg forstår deg, har dere ikke nok tid til både middag og kvelds, men akkurat nok tid til å skitne ut to sett med klær slik ettermiddagene ser ut nå, og noe av stresset er at de er sultne og litt sure og ikke vil inn.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du er på det nivået ja. OK. Du sjhønner ikke sammenlikninger? Har du Asberger eller noe?

Jøsseball, hvem var bitter her, sa du?

Skrevet

Forøvrig blir livet ofte hva man gjør det til selv. Man kan velge om man vil fokusere på det negative, eller på det positive. Ditt valg for ditt liv.

Skrevet
12 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Men når noen legger vrangsida til så blir man jo oppgitt. Dessverre er det mest vrangsider å spore her inne. Mange bitre damer som prøver dra andre ned med seg virker det som. 

Skrevet
12 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev:

Men når noen legger vrangsida til så blir man jo oppgitt. Dessverre er det mest vrangsider å spore her inne. Mange bitre damer som prøver dra andre ned med seg virker det som. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...