Gå til innhold

Bare jeg som synes tiden framover er mer slitsom?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal jo ha tid til å lage middagen, spise, dusje og legge de. Så er jo ikke akkurat mye tid å være ute på da. 

Anonymkode: 4d4c7...1be

Nei, men da er det bare slitsomt da. Ingen mulighet for å gjøre ting annerledes, og vår og sommer er bare slitsomt. Med to streker under svaret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Ukas i- landsprobleminnlegg.  Hva skjedde med å være litt takknemlig liksom?

Anonymkode: 1dc28...c03

Skrevet

Og nå kom de bitre kaklerne også ser jeg. Må man ha et verdensomspennende og alvorlig problem for å kunne blåse ut litt damp og spørre hva andre synes altså? Da kan nok forumet legges ned nuh....

Skrevet

Elsker denne tiden! Er så deilig å pakke vekk vinterklær og ull. Solbrune skitne unger med sand over alt er helt topp. En dusj eller hele hurven i badekaret er et must hver kveld. Blir tidsnok høst...

Anonymkode: 9aee2...b3f

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og nå kom de bitre kaklerne også ser jeg. Må man ha et verdensomspennende og alvorlig problem for å kunne blåse ut litt damp og spørre hva andre synes altså? Da kan nok forumet legges ned nuh....

Det er litt dumt at hi ikke tar til seg råd og fortsetter å klage. 

Anonymkode: d8f63...15f

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er litt dumt at hi ikke tar til seg råd og fortsetter å klage. 

Anonymkode: d8f63...15f

Råd? Jeg bare blåste ut litt og lurte på om fler hadde det slik. Ikke noe å gjøre med at jeg synes det er pes da. Ingen råd hjelper mot det vet du. Er ikke slik at det er så mye å gjøre med dette. Har du misforstått litt kanskje? 

Skrevet

Jeg har det AKKURAT som deg hi. Kjenner meg så igjen. 

Her er de 6, 3 og 2 år, helt turbo propell, og løper i hver sin retning hver eneste ettermiddag. Snørr, sand, matrester og gørr i skjønn forening på klærne, på døra, på lekene, huska, tramponlina, bikkja... overalt! Den ene vil ha hjelp opp på huska, den andre ikke får av skoene, mens den tredje tar sykkelen ned bakken uten hjelm. Gaaad! Takke seg til til vinteren når det er mørkt og de henter puslespillet og sitter i ro inne. 

Men våren og sommeren er litt fin og da. 😊

Anonymkode: c3c74...0e7

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jamen det er jo nettopp DET jeg synes er pes da. Kjøring, henting og lekser er ikke pes for meg. Det er det å måtte gjøre alt FOR dem jeg synes er pes. Alderen de ikke har ører. Så utrolig komisk med disse haha, bare vent kommentarene... 

Tro meg, kjøring og henting innebærer at du det første året må være på treningen når det er trening. Det er dugnader og arrangementer tilknyttet fritidsaktiviteter, lekser skal rekke og gjøres før treningene helst, itillegg til middag. Og du har 3 tette! Jeg sier ikke haha, bare vent. Men jeg har bare ei foreløpig på idrett, og nå frem til sommerferien så er 2 ettermiddager/kvelder i uka stress fra skoleslutt til seng. Og helger er cuper. For ikke å snakke om dugnadene... Jeg gruer meg faktisk litt til minste også skal begynne 😂 Og jeg har bare 2!

Når de blir rundt 9 kan de heldigvis dra alene på trening iallefall 😊 

Skrevet
1 time siden, Mamma til 2 søte skrev:

Tro meg, kjøring og henting innebærer at du det første året må være på treningen når det er trening. Det er dugnader og arrangementer tilknyttet fritidsaktiviteter, lekser skal rekke og gjøres før treningene helst, itillegg til middag. Og du har 3 tette! Jeg sier ikke haha, bare vent. Men jeg har bare ei foreløpig på idrett, og nå frem til sommerferien så er 2 ettermiddager/kvelder i uka stress fra skoleslutt til seng. Og helger er cuper. For ikke å snakke om dugnadene... Jeg gruer meg faktisk litt til minste også skal begynne 😂 Og jeg har bare 2!

Når de blir rundt 9 kan de heldigvis dra alene på trening iallefall 😊 

Men det er ikke pes i mine øyne, kjøre på trening er jo avslapping! Da kan jeg sitte å se på at eldste trener mens de yngste leker i lekekroken. For meg er det JEG nevnte pes, så hjelper liksom ikke å prøve å haha, bare vent, når det for MEG er denne alderen som er pes. Jeg gleder meg til de blir eldre og det "bare" er treninger, kjøringer og lekser... 

Skrevet

Mindre klær på seg. Mindre å dra frem og tilbake.  Mindre vått og skitt i gangen. Hive rett i dusjen å spyle. Tipp topp. 

Skrevet

Men det er ikke pes i mine øyne, kjøre på trening er jo avslapping! Da kan jeg sitte å se på at eldste trener mens de yngste leker i lekekroken. For meg er det JEG nevnte pes, så hjelper liksom ikke å prøve å haha, bare vent, når det for MEG er denne alderen som er pes. Jeg gleder meg til de blir eldre og det "bare" er treninger, kjøringer og lekser... 

Noe sier meg at du ikke har unger i skolealder enda...du syns det er pes med unger som kommer skitne hjem fra barnehagen, men å kjøre (og være på) trening, kamper, dugnader osv flere ganger i uka + leksehjelp i tillegg til vanlig husarbeid gleder du deg til for det blir avslappende...ja, akkurat...:lol:

Anonymkode: d6063...ef7

Skrevet

Jeg elsker denne tida 👌 

Enkle og raske middager finnes det flust av. For ikke å snakke om å endelig ta frem grillen. Og maks 15 min forbedredelse kvelden før og middagen lager seg praktisk talt selv. Eller bruk en croc pot - og middagen er klar når dere kommer hjem 😊

Om ikke lenge kan ungene spyles ute i hageslangen. 

Mine er 4 og 8år og kan fint være alene ute mens middagen snekres sammen. Og plutselig er det så varmt at vi kan reise rett på badestranda etter jobb med piknikkurv og kveldsbad før legging.

E l s k e r denne årstiden 🎉🎊 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe sier meg at du ikke har unger i skolealder enda...du syns det er pes med unger som kommer skitne hjem fra barnehagen, men å kjøre (og være på) trening, kamper, dugnader osv flere ganger i uka + leksehjelp i tillegg til vanlig husarbeid gleder du deg til for det blir avslappende...ja, akkurat...:lol:

Folk synes ulike ting er pes vet du. Eller det ser ikke ut til at du vet det... 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk synes ulike ting er pes vet du. Eller det ser ikke ut til at du vet det... 

Det blir bare litt teit når man uttaler seg så bastant om ting man ikke har vært gjennom.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bare litt teit når man uttaler seg så bastant om ting man ikke har vært gjennom.

Hehe... tror folk har en rimelig grei følelse av hva de liker/ikke liker og synes er pes. Tror ikke du har skjønt innlegget mitt i det hele tatt... er ikke snakk om hvor travelt det er bare hvilke ting som føles som pes. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... tror folk har en rimelig grei følelse av hva de liker/ikke liker og synes er pes. Tror ikke du har skjønt innlegget mitt i det hele tatt... er ikke snakk om hvor travelt det er bare hvilke ting som føles som pes. 

Jeg tror heller ikke jeg skjønte innlegget ditt. Jeg forstod det som et innlegg som inviterte til konstruktive måter å tenke på. Det er ikke særlig konstruktivt å få høre at det blir verre senere, skjønner det. Men forslag til hvordan organisere seg annerledes, hvordan tenke annerledes, hva legge vekt på, har en konstruktiv intensjon. Hvis alt er like lite velkomment, er det lurt å skrive det i hovedinnlegget synes jeg. 

Skrevet
25 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg tror heller ikke jeg skjønte innlegget ditt. Jeg forstod det som et innlegg som inviterte til konstruktive måter å tenke på. Det er ikke særlig konstruktivt å få høre at det blir verre senere, skjønner det. Men forslag til hvordan organisere seg annerledes, hvordan tenke annerledes, hva legge vekt på, har en konstruktiv intensjon. Hvis alt er like lite velkomment, er det lurt å skrive det i hovedinnlegget synes jeg. 

Vel, spm mitt var jo om andre synes det er pes... ikke så mye dere får gjort med min oppfatning av hva som er pes akkurat... og når nesten alle bare svarer bare vent det blir verre så blir det litt latterlig. Særlig når tråden var ment å få svar på om flere synes det er pes, ikke mer enn det. Du kan svare så konstruktivt du bare vil, men jeg synes likevel det er pes å måtte skrubbe tre barn hver dag liksom. Og de må jo få lov å bli det. 

Var det virkelig så vanskelig å forstå? Om noen spør: flere som synes filmen X var kjedelig? hva slags konstruktive svar passer da? Hvordan skulle HI endre sin preferanse basert på andre konstruktive svar? Av og til er det vel ikke konstruktiv man er ute etter?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For meg er det ikke bare. Minste her kan ikke bare leke i en krok når det er trening og kamp hos største. Minste her skal bæres, underholdes osv. 

Jeg også gledet meg til ungene ble større og mer selvgående, og jeg gjør det fortsatt 😁 Tror aldri man blir "fornøyd" uansett hvordan livet er. Livet er slitsomt! 

Men det er jo flott at du har noe å se fren til 😊

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, spm mitt var jo om andre synes det er pes... ikke så mye dere får gjort med min oppfatning av hva som er pes akkurat... og når nesten alle bare svarer bare vent det blir verre så blir det litt latterlig. Særlig når tråden var ment å få svar på om flere synes det er pes, ikke mer enn det. Du kan svare så konstruktivt du bare vil, men jeg synes likevel det er pes å måtte skrubbe tre barn hver dag liksom. Og de må jo få lov å bli det. 

Var det virkelig så vanskelig å forstå? Om noen spør: flere som synes filmen X var kjedelig? hva slags konstruktive svar passer da? Hvordan skulle HI endre sin preferanse basert på andre konstruktive svar? Av og til er det vel ikke konstruktiv man er ute etter?

Nei, det er ikke alltid konstruktivt man er ute etter, men min erfaring at på DiB funker det best å gi klar beskjed om det. "Vil ikke ha noen gode råd, vil bare klage litt". Og å sammenligne livet med tre småbarn etter barnehage, med en kjedelig film, er nokså tåpelig. Man trenger ikke like filmen, livskvaliteten påvirkes veldig lite av hvilken film man liker, men å synes hverdagslivet med barna er pes, er et stort tema. 

Skrevet
1 time siden, Iiiiik skrev:

Nei, det er ikke alltid konstruktivt man er ute etter, men min erfaring at på DiB funker det best å gi klar beskjed om det. "Vil ikke ha noen gode råd, vil bare klage litt". Og å sammenligne livet med tre småbarn etter barnehage, med en kjedelig film, er nokså tåpelig. Man trenger ikke like filmen, livskvaliteten påvirkes veldig lite av hvilken film man liker, men å synes hverdagslivet med barna er pes, er et stort tema. 

Oi, du er på det nivået ja. OK. Du sjhønner ikke sammenlikninger? Har du Asberger eller noe?

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, du er på det nivået ja. OK. Du sjhønner ikke sammenlikninger? Har du Asberger eller noe?

Hey! Jeg har faktisk asperger, og jeg skjønte den utmerket godt. :P

Anonymkode: 97dd7...92b

Skrevet

Oj, vi er på det nivået ja! Det er ikke jeg som fremviser størst rigiditet i denne tråden, tror jeg? Det er ikke jeg som ikke klarer å endre rutinene mine når behovene fra andre endres. Jeg er imidlertid temmelig sikker på at jeg ikke innfrir kriteriene for Asperger. Hva med deg? 

Skrevet

Nei, jeg syns ikke sommer er mer pes enn vinter. Det er mindre klær og selv om ungene er skitnere så er det litt ekstra arbeid som jeg gjerne tar for å slippe å kle av og på tre lag med klær flere ganger om dagen. 

Men om du syns ettermiddagene er sånn pes kan du kanskje se på rutinene deres? Det er jo trist om den fine og lyse, men akk så korte årstiden går bort i stess og sand? De få fine dagene ungene ikke vil rett inn etter barnehagen kan pølse i brød, lapskaus laget dagen før eller annen lettvint mat være mer enn god nok middag. 

Skrevet

Men kjære deg! Hvordan er det du snakker til folk???

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at du prøver å få frem at det er denne alderen som er pes for deg (men lurer også på om du da har to kull siden du kan være så sikker på at det andre du nevner bare er avlapping?).

Men måten du svarer de konstruktive i tråden viser at du tydeligvis ikke ønsker forslag til hvordan du kan få hverdagen til å føles som mindre pes også i denne perioden dere lever i nå. Det er jo egentlig bare trist at du ikke er åpen nok til å gi deg selv sjansen til å nyte også denne perioden. Ingen tvil om at du kan gjøre masse med å endre holdningen din til det du føler er pes. Og heller ingen tvil om at du og mannen kan gjøre om på noen få ting og dermed få mindre stressende dager og dermed mindre pes. Men du vil jo ikke, for det eneste du ønsker er å klage over at du synes disse årene av ditt liv er et langt slit og pes, og ønsker å bli klappet på skulderen og bli fortalt at "ja, det er det, og det er ingenting å gjøre med heller, du er en martyr som holder ut, jeg føler med deg".

Ditt valg hvilken holdning du vil ha til dette, og også ditt valg å velge å ikke gjøre det som kan få deg til å oppleve det som mindre pes.

Anonymkode: d5db0...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...