Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Jeg har tre barn i bhg, og synes vinteren har vært befriende. Det er våte klær og skitne klær da også, men ungene inni er ikke like skitne. Såklart er det fint og deilig med sol og varme, men hau for et styr når en henter. Ungene er som regel ute, så vanskeligere å få samlet alle, alt som skal være med hjem og få dratt. De er fulle av sand, solkrem og halve sandkassa i bleia. Så i praksis må de dusje hver dag. Og helst burde de skiftet før de satte seg inn i bilen så skitne de er. De aller verste klærne vrenges av på trappa hjemme, men blir jo mye klesvask når de må ha på ett sett før de går inn som likevel blir slengt til vask etter dusjen. Når vi kommer hjem er det heller ingen som vil inn, men hvis jeg skal få laget middag og kunne se dem kan de ikke drive ute helt alene. Så ettermiddagene blir bare styr og mas og misfornøyde unger. På vinteren når det er mørkt vil de jo helst inn, og når en skreller av ytterklærne er de ganske rene innerst, og trenger ikke dusje hver dag. Bare jeg som synes det er pes? Selv om det også har sine fine sider selvsagt:) Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Jeg synes det er veldig enkelt nå jeg, men jeg har bare ett barn da, og han er 5, så ingen bleier med sand. Veldig greit når de er ute, da er det bare å ta ham med å gå. Blir ikke spesielt skitten når det er så tørt og fint, og når vi kommer hjem så blir han igjen ute mens jeg går inn og lager middag. Eller jeg henter en brødskive han kan spise ute, så tar vi middag til kvelds for å få mest mulig ut av dagen. Men klart det blir litt mer stress med yngre og flere barn. Det er godt når de blir større. Anonymkode: 97dd7...92b
Nyttårs barn Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Synes det er deilig med mindre klær for både voksne og barn- men ungene blir møkkete på en annen måte. Sand i håret på barnehagebarnet hver dag fremover tenker jeg. Men da har hun kost seg veldig!
amandine Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 Pes? Hva med de nærmere 10 maskinene med treningstøy som går hver uke? Og gummiknotter fra kunstgress, myrlukt fra orientering, sand fra friidretten, svette fra tenåringene og sure sko? Barnehageskitt er gull😊
Mostly Harmless Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er veldig enkelt nå jeg, men jeg har bare ett barn da, og han er 5, så ingen bleier med sand. Veldig greit når de er ute, da er det bare å ta ham med å gå. Blir ikke spesielt skitten når det er så tørt og fint, og når vi kommer hjem så blir han igjen ute mens jeg går inn og lager middag. Eller jeg henter en brødskive han kan spise ute, så tar vi middag til kvelds for å få mest mulig ut av dagen. Men klart det blir litt mer stress med yngre og flere barn. Det er godt når de blir større. Anonymkode: 97dd7...92b Hm, min femåring har på mystisk vis sand over hele seg, inklusive i trusa, selv om det er tørt og fint. Din må være mer sivilisert enn min, haha! Men ja, vi benytter også muligheten til å være ute på ettermiddagene og heller spise sen middag. Da går det bare ett sett med klær om dagen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #6 Skrevet 3. mai 2017 24 minutter siden, amandine skrev: Pes? Hva med de nærmere 10 maskinene med treningstøy som går hver uke? Og gummiknotter fra kunstgress, myrlukt fra orientering, sand fra friidretten, svette fra tenåringene og sure sko? Barnehageskitt er gull😊 Klesvask er ikke pes, og større unger bytter klær og dusjer selv. Det som er pes er å samle, slepe, lokke og få med disse tre små som ikke vil hjem og løper i hver sin retning. Så må man bytte på dem og vaske dem. Større barn greier seg jo selv får jeg håpe;) Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Skrevet 3. mai 2017 Hver sin smak når det gjelder årstider. Vet det er å banne i kirka her på forumet, men har man for mye å gjøre som småbarnsfamilie med 3 barn, så hadde det kanskje holdt med 2 både sommer og vinter. Anonymkode: 8b7c5...803
Mostly Harmless Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Klesvask er ikke pes, og større unger bytter klær og dusjer selv. Det som er pes er å samle, slepe, lokke og få med disse tre små som ikke vil hjem og løper i hver sin retning. Så må man bytte på dem og vaske dem. Større barn greier seg jo selv får jeg håpe;) Anonymkode: 4d4c7...1be Er du alene med barna om ettermiddagen? Hvis ikke, kan middagen vente til dere begge er hjemme slik at du kan være ute med barna etter barnehagen? Her er vi oftest ute etter barnehagen, og så vrenger vi alt av i yttergangen og går ved behov i dusjen før en sen middag. Om du ikke har lang vei til barnehagen, kan det være en mulighet å parkere hjemme og hente dem til fots, så slipper du å bakse nedsandete barn inn i bilen. Ta med vannflasker og litt knekkebrød eller noe, så holder de ut til middag.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 24 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Er du alene med barna om ettermiddagen? Hvis ikke, kan middagen vente til dere begge er hjemme slik at du kan være ute med barna etter barnehagen? Her er vi oftest ute etter barnehagen, og så vrenger vi alt av i yttergangen og går ved behov i dusjen før en sen middag. Om du ikke har lang vei til barnehagen, kan det være en mulighet å parkere hjemme og hente dem til fots, så slipper du å bakse nedsandete barn inn i bilen. Ta med vannflasker og litt knekkebrød eller noe, så holder de ut til middag. Ja, er alene med dem på ettermiddagene som oftest. Mannen kommer ikke hjem før de er i seng. Han ser dem på morgenene, han leverer, jeg henter. Vi må kjøre bil, dessverre. Og de er så sultne at de må ha middag ganske raskt. Kveldsmat rekker vi ikke, da middagen er sen nok. Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hver sin smak når det gjelder årstider. Vet det er å banne i kirka her på forumet, men har man for mye å gjøre som småbarnsfamilie med 3 barn, så hadde det kanskje holdt med 2 både sommer og vinter. Anonymkode: 8b7c5...803 Det er ikke for mye å gjøre, det er bare så himla pes med all sand, solkrem, og unger som bare vil leke ute. Og for de fleste så vet de jo ikke hvordan det blir med tre barn vs to. Og når en har fått dem er de der. Heldigvis. Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, er alene med dem på ettermiddagene som oftest. Mannen kommer ikke hjem før de er i seng. Han ser dem på morgenene, han leverer, jeg henter. Vi må kjøre bil, dessverre. Og de er så sultne at de må ha middag ganske raskt. Kveldsmat rekker vi ikke, da middagen er sen nok. Anonymkode: 4d4c7...1be Husker da mine var små. Da fikk ungene et mellommåltid kl 15 slik at de ikke var skrubbsultene når de ble hentet og da kunne jeg lage middag i ro og mak uten utsulta ormer som kravlet over meg. Anonymkode: 532ad...026
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husker da mine var små. Da fikk ungene et mellommåltid kl 15 slik at de ikke var skrubbsultene når de ble hentet og da kunne jeg lage middag i ro og mak uten utsulta ormer som kravlet over meg. Anonymkode: 532ad...026 De blir hentet 16-1630 hver dag, så vi er ikke hjemme før ca 17. Og de legger seg 19, så det er liksom ikke så mye tid mellom der. Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tre barn i bhg, og synes vinteren har vært befriende. Det er våte klær og skitne klær da også, men ungene inni er ikke like skitne. Såklart er det fint og deilig med sol og varme, men hau for et styr når en henter. Ungene er som regel ute, så vanskeligere å få samlet alle, alt som skal være med hjem og få dratt. De er fulle av sand, solkrem og halve sandkassa i bleia. Så i praksis må de dusje hver dag. Og helst burde de skiftet før de satte seg inn i bilen så skitne de er. De aller verste klærne vrenges av på trappa hjemme, men blir jo mye klesvask når de må ha på ett sett før de går inn som likevel blir slengt til vask etter dusjen. Når vi kommer hjem er det heller ingen som vil inn, men hvis jeg skal få laget middag og kunne se dem kan de ikke drive ute helt alene. Så ettermiddagene blir bare styr og mas og misfornøyde unger. På vinteren når det er mørkt vil de jo helst inn, og når en skreller av ytterklærne er de ganske rene innerst, og trenger ikke dusje hver dag. Bare jeg som synes det er pes? Selv om det også har sine fine sider selvsagt:) Anonymkode: 4d4c7...1be Hahahah! Vent til de blir eldre du. DA blir det pes. Har tre skolebarn, dagene går i ett med lekser, fritidsaktiviteter og alt mulig. Rekker bare hjem og snu etter jobb. Det var tider det, å bare slenge de i dusjen hver kveld liksom. Anonymkode: 52d9c...7f7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #14 Skrevet 3. mai 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hahahah! Vent til de blir eldre du. DA blir det pes. Har tre skolebarn, dagene går i ett med lekser, fritidsaktiviteter og alt mulig. Rekker bare hjem og snu etter jobb. Det var tider det, å bare slenge de i dusjen hver kveld liksom. Anonymkode: 52d9c...7f7 Jamen det er jo nettopp DET jeg synes er pes da. Kjøring, henting og lekser er ikke pes for meg. Det er det å måtte gjøre alt FOR dem jeg synes er pes. Alderen de ikke har ører. Så utrolig komisk med disse haha, bare vent kommentarene... Anonymkode: 4d4c7...1be
the amazing spidermamma Skrevet 3. mai 2017 #15 Skrevet 3. mai 2017 Bare vent, snart sitter de med nesa i ipaden og vil ikke ut. Joda, de blir seige av solkrem og fulle av sand. Men vi slipper fire lag med tøy og votter som blir borte og våte klær. Så deilig å ta med tekoppen ut i sola mens ungene leker!
the amazing spidermamma Skrevet 3. mai 2017 #16 Skrevet 3. mai 2017 Hehe! Det ble en 'bare vent' fra meg også :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #17 Skrevet 3. mai 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jamen det er jo nettopp DET jeg synes er pes da. Kjøring, henting og lekser er ikke pes for meg. Det er det å måtte gjøre alt FOR dem jeg synes er pes. Alderen de ikke har ører. Så utrolig komisk med disse haha, bare vent kommentarene... Anonymkode: 4d4c7...1be Det var jo bare morsomt ment da, men det såg du ikke? Anonymkode: 52d9c...7f7
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #18 Skrevet 3. mai 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var jo bare morsomt ment da, men det såg du ikke? Anonymkode: 52d9c...7f7 Nei.. Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #19 Skrevet 3. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Klesvask er ikke pes, og større unger bytter klær og dusjer selv. Det som er pes er å samle, slepe, lokke og få med disse tre små som ikke vil hjem og løper i hver sin retning. Så må man bytte på dem og vaske dem. Større barn greier seg jo selv får jeg håpe;) Anonymkode: 4d4c7...1be Kan du fortelle dette til tolvåringen min? Han er av det fjerne og late slaget, og må omtrent fanges inn, kastes i dusjen og skrubbes ned. Kle på seg selv gjør han gjerne, og griper da tak i det nærmeste klesplagget han finner, uten tanke på om det er rent eller praktisk. Anonymkode: b0419...03a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #20 Skrevet 3. mai 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du fortelle dette til tolvåringen min? Han er av det fjerne og late slaget, og må omtrent fanges inn, kastes i dusjen og skrubbes ned. Kle på seg selv gjør han gjerne, og griper da tak i det nærmeste klesplagget han finner, uten tanke på om det er rent eller praktisk. Anonymkode: b0419...03a Må også jage min 11 åring i dusjen. Stinker ned hele huset med pubertetssvetta si. Anonymkode: 532ad...026
Iiiiik Skrevet 3. mai 2017 #21 Skrevet 3. mai 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: De blir hentet 16-1630 hver dag, så vi er ikke hjemme før ca 17. Og de legger seg 19, så det er liksom ikke så mye tid mellom der. Anonymkode: 4d4c7...1be Da ville jeg gitt dem noe enkelt å spise når de blir hentet, og så vært ute med dem på fine dager inntil det er på tide å gå inn og begynne kveldsstell. Da kan de få "ordentlig" mat etter at de har vært ute.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #22 Skrevet 3. mai 2017 3 timer siden, Iiiiik skrev: Da ville jeg gitt dem noe enkelt å spise når de blir hentet, og så vært ute med dem på fine dager inntil det er på tide å gå inn og begynne kveldsstell. Da kan de få "ordentlig" mat etter at de har vært ute. Skal jo ha tid til å lage middagen, spise, dusje og legge de. Så er jo ikke akkurat mye tid å være ute på da. Anonymkode: 4d4c7...1be
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #23 Skrevet 3. mai 2017 3 timer siden, Iiiiik skrev: Da ville jeg gitt dem noe enkelt å spise når de blir hentet, og så vært ute med dem på fine dager inntil det er på tide å gå inn og begynne kveldsstell. Da kan de få "ordentlig" mat etter at de har vært ute. Enig. I tillegg kan Hi og mannen bytte på å lage middag dagen før som lett kan varmes opp, eller f.eks. kutte opp alt kvelden før eller samme morgen. Hun og mannen kan ha dugnaddag på kjøkkenet to timer hver helg og lage opp slik at de alltid har enkel middag. Salater kan lages i store porsjoner slik at man kan ha dem et par dager på rad. Ordentlig mat trenger ikke ta så lang tid. Jeg lager det meste fra bunnen og bruker ikke lenger tid på matlaging enn mine venner, men jeg planlegger mer, tenker mer fremover nettopp for å slippe at matlagingen blir et pes. Anonymkode: d5db0...652
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2017 #24 Skrevet 3. mai 2017 Helt uenig. Nå slipper jeg å dra på ungene klær for å putte dem i bilen. Når vi kommer hjem er de ute i hagen mens jeg lager middag (evt vi har brødskiver til middag). Litt mer skit er det, men det går greit, ikke alltid vi gidder dusje/bade. Kjapt drag med kluten er også godt nok noen dager. Klær som bare er brukt i noen timer brukes igjen dagen etter. Anonymkode: f61dc...f73
Roheryn Skrevet 3. mai 2017 #25 Skrevet 3. mai 2017 En ting er ungen som må skrelles og spyles før han i det hele tatt er godkjent for å ferdes innendørs... men hva med MINE klær, når jeg kommer og skal hente en liten solstråle som er full av sand, snørr, graps og dritt og som kaster seg rundt halsen på meg og skal sitte i fanget Særlig våren (og høsten!) suger i klesvask-sammenheng, sommeren er på en måte grei nok siden ungene da gjerne har såpass lite klær at det allikevel blir overkommelige mengder. Og det er allikevel en velsignelse med minstemann som har 21mm maskinklipp, kontra søstra som har hår til forbi rumpa. Husker med ikke udelt glede de gangene jeg måtte holde henne opp ned og riste ut halve sandkassa fra håret ved henting når hun var 3-4 år, for ikke å snakke om badekar med strandlinje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå