Gå til innhold

Mai 2017 <3


Sofapute

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Sofapute skrev:

Så heldig du er så får satt inn blastocyst!! :D Virker som om det er mye større sjanse for å lykkes da ;)

Er det pga helligdager at dere er så heldige?  På min klinikk virker det som om det er vanligst med uttak og så innsett 2 dager etterpå.

Morsom å lese at du fikk like mange egg ut og like mange befrukta som meg. Jeg fikk 4 på frys. Håper du også får noen på frys :)

Ja,... håper virkelig vi får satt inn et 5-dagers egg 🤞🏼 Har og hørt at det er det absolutt beste, MEN at et 2-dagers også kan gi samme resultat ☺️☺️ 

Nei, sånn så jeg skjønte det så satset de på dette bestandig - men at vi måtte være i område i tilfelle vi fikk tlf fra de, kan godt skje på mandag selv om det er helligdag... men håper det er et godt tegn at labratoriumsjefen skrev "velkommen til innsett på onsdag" i samme meldingen om at 9/14 var blitt befruktet?! Hva tror du? 

Oi - fikk du også 14 og 9?? 😀😀 Når satte du inn? Åh - håper så sykt at vi også får egg på frys, selv om hele denne prosessen ikke har vært skremmende i hele tatt, merket absolutt ingen ting av sprøytene og egguttaket gikk som en drøm og kunne lett gjort det igjen dagen etterpå 😆 De siste to dagene har det vært litt vondt i magen men det er vel bare å forvente 😂👍🏼 

Den psykiske belastningen er nok verst og all ventingen... er jo til å nesten bli gal av... men men, håper alt blir verdt det til slutt! ❤️ 

Endret av KatjaBB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, KatjaBB skrev:

Ja,... håper virkelig vi får satt inn et 5-dagers egg 🤞🏼 Har og hørt at det er det absolutt beste, MEN at et 2-dagers også kan gi samme resultat ☺️☺️ 

Nei, sånn så jeg skjønte det så satset de på dette bestandig - men at vi måtte være i område i tilfelle vi fikk tlf fra de, kan godt skje på mandag selv om det er helligdag... men håper det er et godt tegn at labratoriumsjefen skrev "velkommen til innsett på onsdag" i samme meldingen om at 9/14 var blitt befruktet?! Hva tror du? 

Oi - fikk du også 14 og 9?? 😀😀 Når satte du inn? Åh - håper så sykt at vi også får egg på frys, selv om hele denne prosessen ikke har vært skremmende i hele tatt, merket absolutt ingen ting av sprøytene og egguttaket gikk som en drøm og kunne lett gjort det igjen dagen etterpå 😆 De siste to dagene har det vært litt vondt i magen men det er vel bare å forvente 😂👍🏼 

Den psykiske belastningen er nok verst og all ventingen... er jo til å nesten bli gal av... men men, håper alt blir verdt det til slutt! ❤️ 

Høres veldig positivt ut med den meldingen ;)

Jeg har samme erfaring som deg! Har gått SUPERBRA. Går mindre bra nå :P skikkelig pms på Lutinus :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sofapute skrev:

Ånei så skummelt!!!  Hvordan ser testene dine ut i dag? Har du opplevd dette før?

Leser om veldig mange som blør selv om de er gravide. Lykke til ❤

Tusen takk ❤️ Husker ikke hvordan det var helt i starten da jeg var gravid med datteren min, husker jo at jeg blødde bittelitt gjennom første trimester men husker ikke helt hvordan og når det startet.. ved SAen i september startet det med brun utflod og nedtrekkfølelse, og fossblødning dagen etter..

Har ikke testet noe mer, orker ikke stresse meg opp .. men både spotting og murring har roet seg så krysser fingrene for at det bare var egget som festet seg ordentlig godt 🤞🏻

Blir spennende for deg også denne uken da! Når skal du teste?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere som ruger J'espere og Sofapute håper dette går veien gode vibber sendes😉også til dere andre😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, KatjaBB skrev:

Ja,... håper virkelig vi får satt inn et 5-dagers egg 🤞🏼 Har og hørt at det er det absolutt beste, MEN at et 2-dagers også kan gi samme resultat ☺️☺️ 

Nei, sånn så jeg skjønte det så satset de på dette bestandig - men at vi måtte være i område i tilfelle vi fikk tlf fra de, kan godt skje på mandag selv om det er helligdag... men håper det er et godt tegn at labratoriumsjefen skrev "velkommen til innsett på onsdag" i samme meldingen om at 9/14 var blitt befruktet?! Hva tror du? 

Oi - fikk du også 14 og 9?? 😀😀 Når satte du inn? Åh - håper så sykt at vi også får egg på frys, selv om hele denne prosessen ikke har vært skremmende i hele tatt, merket absolutt ingen ting av sprøytene og egguttaket gikk som en drøm og kunne lett gjort det igjen dagen etterpå 😆 De siste to dagene har det vært litt vondt i magen men det er vel bare å forvente 😂👍🏼 

Den psykiske belastningen er nok verst og all ventingen... er jo til å nesten bli gal av... men men, håper alt blir verdt det til slutt! ❤️ 

Masse lykke til! Min erfaring er også at den psykiske belastningen er verst!

Men 9 befruktede er supert, håper du får flere fine blastoer og minst en flott for innsett på onsdag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, J'espere skrev:

Masse lykke til! Min erfaring er også at den psykiske belastningen er verst!

Men 9 befruktede er supert, håper du får flere fine blastoer og minst en flott for innsett på onsdag ❤️

Tusen takk for det ☺️ Krysser alt for at det går veien for oss begge to 🤞🏼🌱 

Jeg ønsker deg en fin ruge-dag 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sofapute skrev:

Hvordan går det med dere??

 

Jeg er stressa. Første dag på jobb etter sykemelding, hadde nedtrekksfølelse i flere timer i stad og det minner altfor mye om SAen i september. Ingen blødning foreløpig så krysser fingrene.

Tror jeg begynner å få feber og 😩

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, J'espere skrev:

Jeg er stressa. Første dag på jobb etter sykemelding, hadde nedtrekksfølelse i flere timer i stad og det minner altfor mye om SAen i september. Ingen blødning foreløpig så krysser fingrene.

Tror jeg begynner å få feber og 😩

Hvordan går det med deg?

Uffda :( kanskje du burde sykemeldt deg lenger?? Må være utrolig stressende situasjon du er i med tanke på tidligere hendelser ❤

Her går det drit. 8 DPO. Har bryst på spreng, sulten, tungpustet og ALT du kan tenke deg av symptomer,  men har Ingen følelse av at det faktisk har funket. Vil komme meg til testdato,  teste negativt å bøtte nedpå en kartong med vin ig røyke en 20-pakk med sigaretter - selv om jeg ikke røyker 😂😂🙊🙈

Jepp, pms fra helvete her :P

 

Masse lykke til til deg❤❤

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sofapute skrev:

Uffda :( kanskje du burde sykemeldt deg lenger?? Må være utrolig stressende situasjon du er i med tanke på tidligere hendelser ❤

Her går det drit. 8 DPO. Har bryst på spreng, sulten, tungpustet og ALT du kan tenke deg av symptomer,  men har Ingen følelse av at det faktisk har funket. Vil komme meg til testdato,  teste negativt å bøtte nedpå en kartong med vin ig røyke en 20-pakk med sigaretter - selv om jeg ikke røyker 😂😂🙊🙈

Jepp, pms fra helvete her :P

 

Masse lykke til til deg❤❤

 

Haha stakkars ❤️ det er Progesteronen som snakker! Dårlig følelse i progesteronrus betyr ikke at det har gått dårlig, husk det 😉

Ikke lenge yil testdato da! Med datteren min testet jeg klart positivt 12 dpo etter innsett av 2-dagers egg 🥚💞🙏🏻

Ja skal høre med legen min om jeg hvertfall kan få en delvis sykemelding de første ukene. Er i tillegg så trøtt at jeg kunne sovnet stående på jobb i går 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått satt inn et perfekt blasto!! ❤️❤️ Så utrolig lykkelig!! Fikk også hele 5 blasto på frys!! 😍😍 

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og krysse alt man har for at alt går som det skal!! 🤞🏼❤️🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! 😍😍 For et utrolig resultat!! 😃 Dette MÅ jo gå veien 😃😃 Hvor mange dager må du vente før du kan teste? 😃 Jeg krysser alt jeg har for dere! 💖💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, KatjaBB skrev:

I dag har jeg fått satt inn et perfekt blasto!! ❤️❤️ Så utrolig lykkelig!! Fikk også hele 5 blasto på frys!! 😍😍 

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og krysse alt man har for at alt går som det skal!! 🤞🏼❤️🌱

Oi oi oi, så gøy! ❤️ Gratulerer som ruger! Dette blir veldig spennende! Har du en plan om når du skal teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, J'espere skrev:

Oi oi oi, så gøy! ❤️ Gratulerer som ruger! Dette blir veldig spennende! Har du en plan om når du skal teste?

Takk 😍 Ja, enormt spennende... men tror ikke det blir verre enn perioden fra uttak til i dag, den uvissheten om det kom til å bli innsett eller ikke var grusom... Nå må jeg bare få tiden til å gå 😆 Nei, usikker på det assa... drøye det lengst mulig iallefall... tok en test i går og den var negativ så da er Ovitrelle'n ute av kroppen iallefall 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med legen min, han syntes ikke det var god nok grunn til å bli delvis sykemeldt at jeg var redd for å miste. Ble litt irritert 😬 har ikke en veldig tung jobb men har som sagt kjent nedtrekk og er jo en travel hverdag og tidsklemma som gjør at jeg blir stressa nå, ikke selve det jeg jobber med 🙁 Den tiden jeg er på jobb er greit nok, men det er alt det rundt - stå opp tidlig, lite søvn pga mini ikke sover så bra alltid og jeg ikke alltid får sove om kvelden (blir lett 5-6 timer i løpet av en natt hvis ikke jeg sovner før kl 12 og mini våkner kl 5-5:30 pluss kanskje noen ganger i løpet sv natta og) pluss det evige maset med å rekke å hente/levere i barnehage, kjenner jeg får hjertet i halsen bare av tanken. Han er så rar, da jeg var på konsultasjon var han sånn "selvfølgelig, det er helt riktig at du skal være sykemeldt nå" og "bare ring hvis du trenger forlenget, ikke nøl med det" etc. Men da jeg ringte og ba om forlenget den siste uka før test, så virket han nesten usikker og jeg følte det var til nød han forlenget med en uke. Og nå var det tydeligvis ikke god nok grunn for 80 % engang så lenge jeg ikke var kvalm eller hadde plager 😤
 
Jeg skjønner at de må være strenge og at man ikke kan utnytte systemet, men jeg er virkelig ikke en som gjør det. Har vært veldig lite sykemeldt til tross for store belastninger (knyttet til andre ting, ikke ivf'en). Selv arbeidsgiver antydet at jeg kanskje burde være delvis sykemeldt en periode nå, etter at jeg (ufrivillig selvfølgelig) begynte å gråte inne på kontoret hennes i går da hun spurte hvordan det gikk.
Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, vi_ønsker_flere_barn skrev:

Gratulerer!!! 😍😍 For et utrolig resultat!! 😃 Dette MÅ jo gå veien 😃😃 Hvor mange dager må du vente før du kan teste? 😃 Jeg krysser alt jeg har for dere! 💖💙

Takk 😍 Håper virkelig det!! ❤️ På papiret skal jeg teste den 21/6... men vi får se på det da 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, KatjaBB skrev:

Takk 😍 Ja, enormt spennende... men tror ikke det blir verre enn perioden fra uttak til i dag, den uvissheten om det kom til å bli innsett eller ikke var grusom... Nå må jeg bare få tiden til å gå 😆 Nei, usikker på det assa... drøye det lengst mulig iallefall... tok en test i går og den var negativ så da er Ovitrelle'n ute av kroppen iallefall 😎

Ja det skjønner jeg godt! 😬 Er jo en Berg og dalbane uten sidestykke det her! Jeg synes det er helt j** i dagene før test dato. Har alltid en dårlig følelse da og, pga bivirkninger fra Progesteronen. Men forhåpentligvis blir det en bra uke for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J'espere skrev:

Ja det skjønner jeg godt! 😬 Er jo en Berg og dalbane uten sidestykke det her! Jeg synes det er helt j** i dagene før test dato. Har alltid en dårlig følelse da og, pga bivirkninger fra Progesteronen. Men forhåpentligvis blir det en bra uke for deg ❤️

Ja, hvis jeg klarer å la være med testomanien er det kun frykten før en negativ test som stopper meg... Berg og dalbane ja, bra beskrivelse det! 

Håper det ordner seg med sykemelding, helt latterlig at det skal være sånn... hva med å send en SMS / epost til legekontoret der du får skikkelig frem hvordan du har det, at arbeidsgiver mener det samme osv... Ikke sikkert du er slik, men jeg sliter noen ganger å få frem alvoret / hvordan ting egentlig er når jeg sitter ovenfor legen, foretrekker å formulere meg skriftlig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, KatjaBB skrev:

Ja, hvis jeg klarer å la være med testomanien er det kun frykten før en negativ test som stopper meg... Berg og dalbane ja, bra beskrivelse det! 

Håper det ordner seg med sykemelding, helt latterlig at det skal være sånn... hva med å send en SMS / epost til legekontoret der du får skikkelig frem hvordan du har det, at arbeidsgiver mener det samme osv... Ikke sikkert du er slik, men jeg sliter noen ganger å få frem alvoret / hvordan ting egentlig er når jeg sitter ovenfor legen, foretrekker å formulere meg skriftlig... 

Jeg satte inn blasto fredag 26/5 og hadde klart positiv test fredagen etter (som da er 12 dpo) 😉

Ja, det er sant..sitter jo nå og tenker på alle de tingene jeg burde sagt. Men er ikke så flink til å takle avvisning, føler meg veldig til bry og har helst bare lyst til å trekke meg unna 😬 Vurderer å oppsøke en annen lege istedet .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål, tidligere i dag når jeg gikk på do var det ferskt rødt blod på papiret, ikke sånn lyserosa som jeg har hatt litt av tidligere... men skikkelig rødt, måtte tørke flere ganger 😳 Er dette farlig? Har livmoren støtet egget ut allerede? 

Kjenner jeg får helt spæder... 😢 Det var kun den gangen, tilbake til lettere lyserosa / brunt Lutinus gris nå... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, KatjaBB skrev:

Et lite spørsmål, tidligere i dag når jeg gikk på do var det ferskt rødt blod på papiret, ikke sånn lyserosa som jeg har hatt litt av tidligere... men skikkelig rødt, måtte tørke flere ganger 😳 Er dette farlig? Har livmoren støtet egget ut allerede? 

Kjenner jeg får helt spæder... 😢 Det var kun den gangen, tilbake til lettere lyserosa / brunt Lutinus gris nå... 🙄

Er jo 7dpo for deg, sikker på at det ikke er festeblødning kanskje?

http://www.kk.no/mamma/festeblodning-63926708

Er nok uansett ikke farlig! Jeg krysser fingrene 🤞🏻💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, J'espere skrev:

Er jo 7dpo for deg, sikker på at det ikke er festeblødning kanskje?

http://www.kk.no/mamma/festeblodning-63926708

Er nok uansett ikke farlig! Jeg krysser fingrene 🤞🏻💞

Ah jeg håper virkelig det!! 🤞🏼 Fant den samme artikkelen jeg og ble litt roligere i allefall ☺️ Det var heldigvis kun den ene gangen så satser på det 👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, J'espere skrev:

Hvordan går det med dere som ruger? 💖

Er 13 dpo. Spottet i forgårs og negative tester, så det er game over for min del :( Har menssmerter, så bare håper den kommer snart. Ikke vits å drøye det lenger...

 

Hvordan går det med deg?? :)

Et spørsmål: jeg har egg på frys og lurer på om jeg må gå på hormoner for å sette dem inn?? Har regelmessig syklus. HAAAAATER lutinus!!!  😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist Sofapute! ☹️ Håper det går bra med deg!

Det er mulig å sette inn fryseegg i naturlig syklus uten hormontilskudd, det har jeg gjort denne runden. Du kan jo høre om de synes det er aktuelt for deg! I naturlig syklus styres timingen for innsett etter eggløsningen din, og hvis ikke klinikken setter inn egg i helga risikerer du at forsøket blir avbrutt dersom eggløsning kommer på "feil" dag. Det er egentlig eneste ulempen, ellers er det helt nydelig!

Går bra her! Er 5+0 uker i dag 👍🏻

Endret av J'espere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...