Gå til innhold

Er dette frekt? Bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt helt innafor!! Jeg synes det er spandabelt av dere å betale alt annet!! ❤️

Høres forresten ut som et drømmebryllup. Kos dere masse! 👰🏼🤵🏻❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit siden alle involverte har så veldig god råd. Jeg personlig hadde ikke brukt så mye penger på andres bryllup bortsett fra min søster. 2200 x 4 er sløsing slik jeg ser det. Selv om stedet er fint etc, ønsker vel de fleste å dra til et sted de selv velger og med de personene de selv velger?

Anonymkode: a7e1e...dea

Skrevet

Gled deg! Er det via Veien til Toscana? Vi giftet oss også i Italia og det var et minne for livet. Vi var der i en hel uke sammen med de nærmeste, vi var vel 15 stk. Vi betalte opphold, mat, utflukter, leiebiler, og så betalte de fly selv.

Anonymkode: ee032...284

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvfølgelig ikke frekt, det høres veldig hyggelig ut. Dersom nær familie ikke kan avse et par tusen kroner og en feriedag eller to for bryllupet ditt så hadde jeg stusset litt.

Anonymkode: f16f7...c26

Det blir jo ikke et par tusen. For 2 voksne og to barn blir det 8800+ reisen til flyplassen og tapt arbeidsfortjeneste i 4- 6 arbeidsdager. I praksis vil det si minst 15.000.

Anonymkode: 18458...cb3

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir jo ikke et par tusen. For 2 voksne og to barn blir det 8800+ reisen til flyplassen og tapt arbeidsfortjeneste i 4- 6 arbeidsdager. I praksis vil det si minst 15.000.

Anonymkode: 18458...cb3

Det er litt penger det!

Anonymkode: 580ae...efd

Skrevet

Flybilletten til barna er billigere, så det blir 6000kr i flyutgifter for de som er 4.

De tjener flere millioner i året, så det er ikke enorm innhogg i deres økonomi.

Selvklart er det tid og penger, men vi får nå håpe de ser på dette som en festhelg med nærmeste familien og fine utflukter, samt bryllup og at de dermed tar seg råd til det. 

HI

Anonymkode: 2c6b6...f4e

Skrevet

Jeg synes du får mange rare svar, hi. Det er snakk om aller nærmeste familie, foreldre og søsken, og jeg hadde helt klart prioritert dette for mine eller mannens søsken altså. Eller våre barn, når den tid kommer.

Men på DiB er alt rundt bryllup en anledning til å bli fornærmet, uansett hvordan brudeparet løser det. 

Jeg synes planen du skisserer høres kjempekoselig og fin ut. 

Skrevet

Overhodet ikke frekt å be folk i bryllup. Frekt å forvente ekstravagante gaver.

Skrevet

Jeg blir helt matt av svarene du får. Dette er helt innafor! Vi har selv vært i to bryllup utenlands, det ene nesten helt likt det du skisserer. Det andre måtte vi betale for opphold selv, men brudeparet hadde ordnet avtale med et hotell der nede slik at gjestene fikk svært god pris. Dette var et typisk ferieland og bryllupet var lagt til fellesferien, så de fleste var i 1-2 uker og tok det som årets ferie. Begge brudeparene skrev i invitasjonen at de ikke ønsket gave. Det er jo ikke bare et bryllup, det er en opplevelse for gjestene også. Vi har ikke god råd, så det andre tilfellet gjorde at vi hadde råd til å ta med ungene til syden for første gang :) Hadde vi hatt millioninntekt og bedt i bryllup til nær familie hadde jeg gladelig betalt 6000 for det altså. 

Anonymkode: 613d3...64a

Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Men gi beskjed i god tid. Alltid betalt både reise og opphold selv når jeg har vært i bryllup i inn og utland.

Anonymkode: 011e9...2a4

Skrevet

Helt innafor å invitere så lenge dere ikke blir sure om noen takker nei. Men hadde skrevet at vi ikke ønsket gave

Høres fint ut, og til sammenlikning betalte vi over 3000 for hotell (reise i tillegg) for et helt elendig dårlig hotell langt oppå et fjell i Norge for noen år siden. Oppå dette igjen kom det gave. Dette var en helt vanlig helg til og med utenfor sesong, og prisen var helt hinsides for det vi fikk 🙈 Det føltes bortkastet, og vi hadde aldri reist om det ikke var til noen nære. 

Anonymkode: 8aac5...b89

Skrevet

Ja, det synes jeg er for mye forventet.

De skal betale i dyre dommer for at dere skal få deres ønske oppfylt....

Hadde ikke gjort det som gjest. 

Vi giftet oss i utlandet selv, men hadde aldri forventet at familien vår (som mest sannsynlig er mindre enn deres) hadde kommet dit også. Vi feiret da vi kom tilbake. 

Anonymkode: 8597d...d9b

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det synes jeg er for mye forventet.

De skal betale i dyre dommer for at dere skal få deres ønske oppfylt....

Hadde ikke gjort det som gjest. 

Vi giftet oss i utlandet selv, men hadde aldri forventet at familien vår (som mest sannsynlig er mindre enn deres) hadde kommet dit også. Vi feiret da vi kom tilbake. 

Anonymkode: 8597d...d9b

Så trist og ikke kunne gjøre noe sånt for sitt eget barn eller søsken. 

HI sier jo at de har råd til det. 

Helsigvis hadde nærmeste familien vår (foreldre og søsken) gladelig blitt med oss på et sånt bryllup. 

Anonymkode: 695af...0e8

Skrevet

Tja. Vi bruker opp ferien i sommer. I tillegg har vi et barn på videregående som ikke kan ha fravær. Og med fem i familien hadde flybilletter blitt ganske mye. Så vi hadde takket nei. 

Anonymkode: 02f01...459

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke jeg heller Leelo76.

Så jeg ønsker så veldig at vi kan reise bort å kose oss alle sammen, men er så engstelig for å virke frekk og at de egentlig ikke har lyst osv osv. 

Hvis de er SÅ nære som du påstår forstår jeg virkelig ikke problemet! Du spør de slik du har spurt oss og får et svar! Så enkelt!! Iom du spør oss tviler jeg i grunn litt på hvor nære og god råd og mye ferie de har, men vel...

Si dere ikke vil ha gaver, så fjerner dere litt utgifter for de kanskje.

Anonymkode: f48d6...7a7

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad for invitasjonen og ville synes det var helt ok å betale flybilletter selv.

Skrevet

Helt greit å betale flyreise selv. Synes ikke det var så stive priser heller. Synes det høres ut som et kjempefint bryllup :)

Kjør på med planen deres! 

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.

I kveld kom svigerforeldrene mine hit, og svigermor gråt av glede da vi luftet det for dem. Hun klemte meg i sikkert ti minutter🙊

Alle svarte ja uten å nøle, og virket oppriktig glade, og har sendt meldinger etter de kom hjem at de gledet seg veldig og at dette ble tiårets begivenhet.

Så nå er jeg veldig lettet!❤

Sov godt❣️

Skrevet

Jeg (og familien) hadde reist ned glede! 💕Personlig ville jeg hvis jeg var brudeparet påpekt at vi ikke ønsket gaver, men tid i sammen med familien.  Syntes ikke 2200,- var dyrt. 

Skrevet

Alle bryllup jeg har vært i både nære og fjerne har kostet meg mer enn 2.200,- så jeg hadde selvfølgelig betalt reisen for å feire med noen av min nærmeste. Samme hadde mannen. Og barna hadde elsket det de og!

Skrevet

Skulle tro vi skulle i deres bryllup :) Vi skal i bryllup i september i Italia. Barndomsvenninne av samboeren. Jeg har vel bare møtt henne et par ganger. Blir matt av de som snakker om tapt arbeidsfortjeneste. Det er snakk om å velge å bruke ferien sin på dette eller ikke.

Vi drar 1 uke og har da langhelg på et slott. Vi betaler fly og 500,- pr. natt for opphold og det er presisert at de gaven er at vi stiller opp. Da blir det flere dager på egenhånd i Italia også. Det er noe vinsmaking og annet som jeg tror de har betalt for. Veldig hyggelig å bli invitert. 

Anonymkode: 26a7d...55e

Skrevet

Helt innafor hvis det er folk som har god råd. Men 2 dager er kanskje litt kort? Hvis dere skal gifte dere den ene dagen er det jo ikke mange dagene igjen til å benytte seg av tennisbane og sykler og turer i olivenlunden og tid med familien.

Anonymkode: 460d0...ab8

Skrevet

Hadde blitt for dyrt for oss da vi er 6 stk i familien og bor i nord. Vi måtte først tatt fly herfra til oslo (evt en flyplass som har billigbilletter). Det hadde kostet oss hele feriebudsjettet... Kanskje så mye som 30 000 kr. Pluss fri uten lønn. Hadde det vært søsken så hadde vi selvfølgelig dratt, men ungene hadde måttet bli igjen hjemme. Det er jo veldig trist når det er en slik happening. Skulle alle dratt måtte det ha vært minst en uke opphold og i fellesferien.

Jeg ville definitivt skrevet i innbydelsen at dere ikke ønsket gave, at gaven var at gjestene kom. Hvis ikke blir det veldig frekt.

Ellers høres bryllupet veldig idyllisk ut.

Anonymkode: f5738...21a

Skrevet

Jeg synes det er dritfrekt.

Men!! 

om dere skal forvente det, skriv med TYDELIGE BOKSTAVER at dere ikke forventer bryllupsgave :D !!

Skrevet

De som vil kan komme på onsdag til søndag. Vi reiser ned på onsdag, og blir til søndag.

Vi hadde selvsagt ikke valgt denne løsningen om vi visste at noen måtte ut med 30.000kr! Det går direktefly både fra de og Oslo både onsdag og torsdag. Vielsen er fredag, så både torsdag, lørdag og søndag har vi til felles aktiviteter.

De vi vet ikke har god råd skal vi betale alt for. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...