Gå til innhold

Låne bort bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg det! Vi ønsker å kjøpe bunad til konfirmasjonen hennes men om ikke kunne hun mer enn gjerne lånt min. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Lånte bort min til venninnes barn i fjor. Kjempestas! 

Anonymkode: 685ea...51f

Skrevet

Absolutt! :) ville vært mer forsiktig i andre sammenhenger men i hennes konfirmasjon skulle hun gjerne fått lov. Hadde selvsagt hatt lyst å bruke den selv men konfirmasjonen er jo hennes dag, så jeg hadde fint klart meg med en enkel kjole selv den dagen 😊 

Dessverre er jeg 25cm høyere enn henne og bunaden er på grensen til for lang til meg også (ble sydd ut fra at jeg hadde bunadssko med høy hel, men nå har jeg med lav.) så blir neppe aktuelt selvom den hadde passet henne bra i bredden. Ikke sikkert hun vil ha bunad heller da (hun får penger til valgfri ny kjole) men hadde vært kjekt om hun hadde tilbudet. :) 

Anonymkode: 63a1f...eb5

Skrevet

Jeg hadde nok sagt nei. Men det er på grunn av at min stedatter har flerret opp de to siste festdraktene hun var fått av meg, og har dessverre en uvane med å ikke behandle klær og ting med forsiktighet 😕 Hadde det ikke vært sånn, hadde hun absolutt fått låne den - selv om det kanskje hadde satt litt langt inne 🙊

Anonymkode: 52f71...7b2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok sagt nei. Men det er på grunn av at min stedatter har flerret opp de to siste festdraktene hun var fått av meg, og har dessverre en uvane med å ikke behandle klær og ting med forsiktighet 😕 Hadde det ikke vært sånn, hadde hun absolutt fått låne den - selv om det kanskje hadde satt litt langt inne 🙊

Nå er det vel litt forskjell på å være 8 år og uheldig i klatrestativet så det blir en flenge i festdrakten og å være en høytidsstemt konfirmant på 14 år (som vet at alle pengene hun får til konfirmasjonen må brukes til å erstatte bunaden om hun ødelegger den) 

Det er vel ikke så mange jenter på 14 år som klatrer på gjerder o.l så de risikerer at tøyet blir ødelagt i sitt eget selskap...? 

Anonymkode: 9b099...e52

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel litt forskjell på å være 8 år og uheldig i klatrestativet så det blir en flenge i festdrakten og å være en høytidsstemt konfirmant på 14 år (som vet at alle pengene hun får til konfirmasjonen må brukes til å erstatte bunaden om hun ødelegger den) 

Det er vel ikke så mange jenter på 14 år som klatrer på gjerder o.l så de risikerer at tøyet blir ødelagt i sitt eget selskap...? 

Anonymkode: 9b099...e52

Hvor skrev jeg at hun er åtte år? Selvfølgelig hadde det vært en annen sak om hu var ei lita jente og det skjedde uhell under lek. Men hun er snart 13,5 år, og da syns jeg at en er stor nok til å ta vare på tingene sine.

Skrevet
På Monday, April 10, 2017 den 20.41, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde nok tenkt å bruke den selv i konfirmasjonen hennes.

Anonymkode: 74a5b...906

Du klarer helt sikkert å låne bort bunaden til hovedpersonen denne ene store dagen, og funnet deg en kjole

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...