Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #1 Skrevet 10. april 2017 Ville dere lånt bort bunad til stedatter som skal stå til konfirmasjon? Anonymkode: 332be...c15
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #3 Skrevet 10. april 2017 Bare om hun skriver under kontrakt på at hun erstatter det hun eventuelt ødelegger. Ellers ikke. Anonymkode: ddaf3...c59
amandine Skrevet 10. april 2017 #4 Skrevet 10. april 2017 Selvfølgelig. Jeg hadde sett på det som en ære, en gave, en glede og et stort kompliment om min stedatter hadde ønsket å bruke min bunad i konfirmasjonen. Jeg hadde lånt den bort med glede på hadde grått mine modige rørte tårer i fleng.
amandine Skrevet 10. april 2017 #5 Skrevet 10. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare om hun skriver under kontrakt på at hun erstatter det hun eventuelt ødelegger. Ellers ikke. Anonymkode: ddaf3...c59 Hun vil nok ikke låne din vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #6 Skrevet 10. april 2017 Det spørs hvilket forhold man har til en stedatter. Til min stedatter som ikke vil komme på besøk til oss, så ville jeg ikke lånt den bort, til en stedatter som hadde vært hos oss jevnlig, så ville det vært en ære å lånt den bort på en å stor og viktig dag. Anonymkode: 7f24c...c32
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #7 Skrevet 10. april 2017 Ja, det hadde jeg uten problemer gjort. Anonymkode: 9b099...e52
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #9 Skrevet 10. april 2017 Jeg hadde nok tenkt å bruke den selv i konfirmasjonen hennes. Anonymkode: 74a5b...906
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #10 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde nok tenkt å bruke den selv i konfirmasjonen hennes. Anonymkode: 74a5b...906 Sønnen min ble konfirmert i fjor, og da var det en eneste jente som ikke hadde bunad. Om stedatteren ikke kan få bunad pga dårlig råd i familien e.l. men ønsker å konfirmeres i en, så hadde hun helt klart fått låne min. Det er da mye bedre jeg som stemor kjøper en kjole og bruker akkurat den dagen mens hun får bruke bunaden på sin store dag... Anonymkode: 9b099...e52
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #12 Skrevet 10. april 2017 Jeg har ikke noen stedatter, men jeg ville lånt den bort til nieser, venninner av mine døttre og mange andre. Anonymkode: 9fc09...9a5
Modesty Blaise. Skrevet 10. april 2017 #13 Skrevet 10. april 2017 Til så nær familie, ja. Samtidig så er jeg ganske sikker på at jeg heller hadde sørget for at hun hadde sin egen bunad til den dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #15 Skrevet 10. april 2017 bunaden min er et familieklenodium fra min tipp-oldemor. stebarnet er familie, så selvklart hadde jeg det. og sikkert brukt hele konfirmasjonsdagen på å gråte rørte tårer mens jeg knipser bilder. siden jeg er gammeldags, hadde hun ikke fått låne konebeltet eller det digre sølvet. det hadde blitt pikebeltet og det lille sølvet slik skikken på bunaden min er og jeg hadde sikkert vært omtrent død av stolthet når dagen var omme. :-) Anonymkode: 7852d...b3b
Evablaum Skrevet 10. april 2017 #16 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: bunaden min er et familieklenodium fra min tipp-oldemor. stebarnet er familie, så selvklart hadde jeg det. og sikkert brukt hele konfirmasjonsdagen på å gråte rørte tårer mens jeg knipser bilder. siden jeg er gammeldags, hadde hun ikke fått låne konebeltet eller det digre sølvet. det hadde blitt pikebeltet og det lille sølvet slik skikken på bunaden min er og jeg hadde sikkert vært omtrent død av stolthet når dagen var omme. :-) Anonymkode: 7852d...b3b Hvor død hadde du vært hvis hun hadde sølt og ødelagt den da?
koro51 Skrevet 10. april 2017 #17 Skrevet 10. april 2017 39 minutter siden, Evablaum skrev: Ikke til stedatter Hvorfor ikke?
koro51 Skrevet 10. april 2017 #18 Skrevet 10. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare om hun skriver under kontrakt på at hun erstatter det hun eventuelt ødelegger. Ellers ikke. Anonymkode: ddaf3...c59 Skal en 14 åring signere på noe slik? Et slik dokument ville jo ikke engang vært gyldig! Stakkars jente. Faren er vel uansett pliktet til å betale for konfirmasjon uansett, dersom det var pengene det stod på. Godt det finnes rause stemødre der ute som ikke er som deg!
Evablaum Skrevet 10. april 2017 #19 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, koro51 skrev: Hvorfor ikke? Jeg har ingen stedatter, men jeg hadde aldri lånt min bunad til en annen sitt barn. Hadde hun sølt på den, så hadde jeg blitt rasende! Og jeg om min evt mann hadde havnet i en uheldig situasjon. Neitakk!
koro51 Skrevet 10. april 2017 #20 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Evablaum skrev: Jeg har ingen stedatter, men jeg hadde aldri lånt min bunad til en annen sitt barn. Hadde hun sølt på den, så hadde jeg blitt rasende! Og jeg om min evt mann hadde havnet i en uheldig situasjon. Neitakk! Hva om du søler på den da? Tåler den ikke det? Jeg bryr meg ikke om noen søler på bunaden min. Det hadde jeg bare fjernet/vasket bort.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #21 Skrevet 10. april 2017 6 minutter siden, Evablaum skrev: Hvor død hadde du vært hvis hun hadde sølt og ødelagt den da? ikke i det hele tatt :-) den bunaden må ha overlevet alt fra den ble sydd og til nå. folk var nok både uheldige og klønete før også. men beltet mitt er jeg veldig redd for, så det sitter litt inne å låne bort. Anonymkode: 7852d...b3b
Evablaum Skrevet 10. april 2017 #22 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, koro51 skrev: Hva om du søler på den da? Tåler den ikke det? Jeg bryr meg ikke om noen søler på bunaden min. Det hadde jeg bare fjernet/vasket bort. Hahaha Det er ikke akkurat det samme nei. Søler jeg på den, så bare vasker/ renser jeg bort flekken. Glaf jeg ikke har stebarn. Med ekskjerrimger og gudene vet hva. Nei takk til det
koro51 Skrevet 10. april 2017 #23 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Evablaum skrev: Hahaha Det er ikke akkurat det samme nei. Søler jeg på den, så bare vasker/ renser jeg bort flekken. Glaf jeg ikke har stebarn. Med ekskjerrimger og gudene vet hva. Nei takk til det I mine øyne er det det samme hvem som søler. Andre kan jo også søle på deg når du har den på, selv om du ikke var den som sølte. Men du har jo ingen stedatter så da er jo problem løst;) Kanskje du ville ha lånt den bort dersom du var så heldig å ha en stedatter?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #24 Skrevet 10. april 2017 10 minutter siden, koro51 skrev: Skal en 14 åring signere på noe slik? Et slik dokument ville jo ikke engang vært gyldig! Stakkars jente. Faren er vel uansett pliktet til å betale for konfirmasjon uansett, dersom det var pengene det stod på. Godt det finnes rause stemødre der ute som ikke er som deg! Ingen er pliktet å betale for en bunad. Det du tenker på er nok at foreldrene kan bli pålagt å betale for en nøktern feiring om de er skilte og den andre søker om det. Begge foreldrene kan søke om at den andre skal betale nøktern feiring om foreldrene ikke har festen sammen. Anonymkode: ddaf3...c59
koro51 Skrevet 10. april 2017 #25 Skrevet 10. april 2017 32 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Nei altfor dyrt Hvorfor påstår du det? Må jo være den aller billigste løsning som overhodet er å oppdrive? Låne bunad? Dette er jo familie og de må jo dekke konfirmasjon uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå