HvittHus Skrevet 10. april 2017 #26 Skrevet 10. april 2017 Så lenge hun er normalt ansvarlig og ikke røyker, hadde jeg lånt den bort. Når det gjelder søling, kan det skje den beste. Mitt lille barnebarn gulpet en kjempeflekk på skjørtet mitt. Var ikke annet å gjøre enn å legge hele stakken i bløt i balja. Gikk helt fint det.
koro51 Skrevet 10. april 2017 #27 Skrevet 10. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen er pliktet å betale for en bunad. Det du tenker på er nok at foreldrene kan bli pålagt å betale for en nøktern feiring om de er skilte og den andre søker om det. Begge foreldrene kan søke om at den andre skal betale nøktern feiring om foreldrene ikke har festen sammen. Anonymkode: ddaf3...c59 Jeg skreiv ikke at foreldrene må betale bunad, jeg skreiv at de må betale for konfirmasjon! Hvordan NAV løser det med bunad vet jeg ikke men jenta skal uansett ha klær. Raushet er det beste!
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #28 Skrevet 10. april 2017 Ja det hadde jeg gjort. Jeg er ikke så materialistisk av meg, så jeg hadde tålt det om noe hendte med den. Anonymkode: 7312c...1f0
Evablaum Skrevet 10. april 2017 #29 Skrevet 10. april 2017 8 minutter siden, koro51 skrev: I mine øyne er det det samme hvem som søler. Andre kan jo også søle på deg når du har den på, selv om du ikke var den som sølte. Men du har jo ingen stedatter så da er jo problem løst;) Kanskje du ville ha lånt den bort dersom du var så heldig å ha en stedatter? Hahahah Yes, det er en stor sorg at mannen min ikke hadde en datter fra tidligere forhold, slik at vi nå slipper mange unødvenige konflikter.. Uheldige meg😢
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #30 Skrevet 10. april 2017 7 minutter siden, koro51 skrev: Jeg skreiv ikke at foreldrene må betale bunad, jeg skreiv at de må betale for konfirmasjon! Hvordan NAV løser det med bunad vet jeg ikke men jenta skal uansett ha klær. Raushet er det beste! Nav dekker ikke noe av bunad for skilte foreldre. Og om du ikke forsto det er det heller ikke nav som betaler for konfirmasjonen til unger av skilte foreldre, men de kan hjelpe til med å få foreldrene til å betale hverandre for nøkternt selskap. Det inkluderer ikke dyre klær eller erstatning av de. Jeg er ikke så raus at jeg låner bort bunaden min til andres unger. Det kaller jeg heller dumskap, men greit at andre gjør det om de vil det. Hvorfor kan ikke ungen låne sin egen mors bunad HI? Anonymkode: ddaf3...c59
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #31 Skrevet 10. april 2017 Låner ikke bort bunaden min til NOEN. Den er svindyr, er arvet og jeg er tredje generasjon som bruker den. Den er brodert av min tippoldemor. For meg er bunaden et svært personlig plagg, omtrent som å låne bort truser. Anonymkode: 3ee80...812
koro51 Skrevet 10. april 2017 #32 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Låner ikke bort bunaden min til NOEN. Den er svindyr, er arvet og jeg er tredje generasjon som bruker den. Den er brodert av min tippoldemor. For meg er bunaden et svært personlig plagg, omtrent som å låne bort truser. Anonymkode: 3ee80...812 Problemet ditt er vel helst at du er kjip. Du har selv vært heldig og fått men vil ikke låne den bort selv om noen ga den til deg, dette plagget som du sammenlikner med truse.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #33 Skrevet 10. april 2017 3 minutter siden, koro51 skrev: Problemet ditt er vel helst at du er kjip. Du har selv vært heldig og fått men vil ikke låne den bort selv om noen ga den til deg, dette plagget som du sammenlikner med truse. Til å ha en del åpenbare problemer selv er du rimelig bastant. Har du sniffa litt lim igjen nå eller? Anonymkode: 3ee80...812
koro51 Skrevet 10. april 2017 #34 Skrevet 10. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Til å ha en del åpenbare problemer selv er du rimelig bastant. Har du sniffa litt lim igjen nå eller? Anonymkode: 3ee80...812 Kanskje det å være raus for deg er det samme som å ha sniffet lim? Den tenkte jeg ikke på.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #35 Skrevet 10. april 2017 Akkurat nå, koro51 skrev: Kanskje det å være raus for deg er det samme som å ha sniffet lim? Den tenkte jeg ikke på. Du er langt fra en som er raus. Du oppfører deg helt absurd og svarer i ørska. Spesielt på kveldstid. Mistanke om at du benytter diverse "ting" er stor. Og etter å ha sett deg her på kveldstid så vet jeg også at du ikke gir deg. Du får diskutere alene, merkelig nok klarer jo du å diskutere med deg selv, så dette går nok fint. God bedring. Anonymkode: 3ee80...812
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #36 Skrevet 10. april 2017 Er forundret over at noen sier nei jeg... Stedatteren er barnet til mannen din, en "forlengelse" av mannen du elsker. En datter han elsker høyere enn livet, og en ungdom du har i livet ditt og er med på å oppdra. Konfirmasjonsdagen er en stor dag, bildene som blir tatt denne dagen skal brukes på takkekort til alle dere kjenner, skal henge på veggen hos bestemor, lages album av osv. For meg er det en selvfølge at jenta skal få låne bunaden denne ene dagen om vi ikke hadde hatt penger til å kjøpe en egen til henne. Hvor stor er sannsynligheten for at hun skal ødelegge den da, hva i alle dager skulle hun søle som ikke går av i rens. En bunad tåler å bli brukt... Anonymkode: 9b099...e52
inchi Skrevet 10. april 2017 #37 Skrevet 10. april 2017 Selvfølgelig hadde jeg lånt bort bunaden min til min stedatter! Dere er jo familie, og det blir noe helt annet enn å skulle låne den bort til venner eller bekjente.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #38 Skrevet 10. april 2017 Til konfirmasjon, uten å nøle. Til en annen dag er jeg mer reservert. Vi har litt annet syn på å ta vare på ting, så der måtte jeg ha tenkt. De ødela bunaden til moren, de skulle bare se om søljene hang fast eller ikke. Det blei rift. En konfirmasjon er jeg i nærheten hele tiden, ikke i alle andre sammenhenger. Det skal sies at moren ikke lar ungene låne den heller. Nå bruker bonus barnebarnet (ikke moren som de over, hun er ikke i slekt med oss men går som en datter i huset og barnebarn) de små bunadene jeg har i min familie. Bare meg som har jenter, så jeg har alle her. Veldig koselig at hun i år skal gå i bunaden som min oldemor fikk når hun var liten. Det ser ut som hun kommer til å få låne bunadene jeg har her fra min ex svigefamilie også. De syns det hadde vært så koselig om de ble brukt enda mere. Nå er det bunadene mine ungerr bruker siden de passer nå, men de vokser ut av de etterhvert. Så det kommer nok litt ann på hvordan de blir behandlet hvem som får lov å låne de. Anonymkode: d20e0...c54
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #39 Skrevet 11. april 2017 Selvsagt. Ull kan ellers både vaskes og renses (til dere som er så redde for søl!) Anonymkode: ca25e...40f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #40 Skrevet 11. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt. Ull kan ellers både vaskes og renses (til dere som er så redde for søl!) Anonymkode: ca25e...40f Skjorten din også. Jeg husker enda hun som ikke fikk dekt ny skjorte til 6000 kr av ei som lånte bunaden hennes og ødela den. Hun skrev om det her inne. Anonymkode: ddaf3...c59
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #41 Skrevet 11. april 2017 Jeg ser det er delte svar her inne, men har nå pratet med min samboer om at hun skal få låne den. Hi Anonymkode: 332be...c15
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #42 Skrevet 11. april 2017 Jeg har en stedatter som var konfirmant i fjor, og aldri i verden om jeg hadde lånt bort bunaden til ho. Det hører med til historien at lillesøster som var 12 dager gammel ble nektet adgang både i selskap og kirke. Og jeg fikk leksa om hvor jævlig jeg var som ikke skaffa barnevakt og dro i selskapet. Anonymkode: 2ff11...5ee
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #43 Skrevet 11. april 2017 Tror du selv vil "tjene" på å være litt raus. Hvis du og mannen har et bra forhold så vil jo det preges dersom du er gjerrig på å låne bort en bunad. Stebarn er ikke det samme som egne barn om de ikke er vokst opp med deg, men de er jo i nær familie og de er barna til mannen du elsker (forhåpentligvis) og som skal ha et godt syn på deg for resten av livet. Jeg sier ikke at det å ikke låne bort en bunad er helt krise, men det vil jo sammen med andre ting du gjør prege hvordan både mannen, egne barn, stebarn, resterende familie ser på deg. Det er mye viktigere enn om at du i verste fall må rense bunaden. Evt at faren betaler for en rens om det i verste fall skulle bli sølt på den ? Anonymkode: 93d7a...900
Superdolly Skrevet 11. april 2017 #44 Skrevet 11. april 2017 Jeg har ingen stebarn, men hvis jeg hadde hatt det og hvis hun hadde vært en normalt oppegående konfirmant hadde jeg lånt bort bunaden uten å blunke. Helt klart.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #45 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjorten din også. Jeg husker enda hun som ikke fikk dekt ny skjorte til 6000 kr av ei som lånte bunaden hennes og ødela den. Hun skrev om det her inne. Anonymkode: ddaf3...c59 Og det er relevant fordi? Hun lånte den til en bekjent. Men det blir faktisk noe litt annet, det var ikke i et selskap der hun selv var til stede en gang. Og mht å få "erstattet" noe: Er ikke stedatteren nødvendigvis datter av mannen? Det blir jo ikke som om hun må mase pr sms! Lin og bomull kan også vaskes. Anonymkode: ca25e...40f
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #46 Skrevet 11. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjorten din også. Jeg husker enda hun som ikke fikk dekt ny skjorte til 6000 kr av ei som lånte bunaden hennes og ødela den. Hun skrev om det her inne. Anonymkode: ddaf3...c59 Det er veldig få flekker som ikke lar seg vaske vekk, så den sjansen hadde jeg tatt ja. Om du er så livende redd for skjorta kan du kjøpe en rimelig bunadskjorte på sparkjøp hun kan bruke sammen med bunaden din. Anonymkode: 9b099...e52
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #47 Skrevet 11. april 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig få flekker som ikke lar seg vaske vekk, så den sjansen hadde jeg tatt ja. Om du er så livende redd for skjorta kan du kjøpe en rimelig bunadskjorte på sparkjøp hun kan bruke sammen med bunaden din. Anonymkode: 9b099...e52 Trenger ikke det. Jeg låner den ikke bort. Saken løst. Bunaden er enda dyrere enn skjorten. Anonymkode: ddaf3...c59
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #48 Skrevet 11. april 2017 Ja, det hadde jeg selvfølgelig gjort. Og hun skulle ikke ha skrevet under på noen kontrakt. Hadde blitt glad og smigret, syns det høres koselig ut at hun vil låne bunaden din. Anonymkode: 99de8...a53
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #49 Skrevet 11. april 2017 Ja, det hadde jeg gjort, hvis det ikke var mulig at jenta kune få en egen bunad til konfirmasjonen. Men hvis jeg hadde hatt økonomi til det, hadde jeg heller lagt penger i en bunad til jenta. enten bare jeg og mannen, eller som et spleiseopplegg med mor,hvis det var et alternativ. Ikke fordi stedatteren ikke skulle få låne min, men fordi jeg unner henne å ha en egen bunad. Anonymkode: b9e56...711
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #50 Skrevet 11. april 2017 21 timer siden, Evablaum skrev: Hahaha Det er ikke akkurat det samme nei. Søler jeg på den, så bare vasker/ renser jeg bort flekken. Glaf jeg ikke har stebarn. Med ekskjerrimger og gudene vet hva. Nei takk til det Uff, du er bare tragisk. Bli rasende for noe som kan vaskes vekk. Takk gud for at du ikke har stebarn Anonymkode: 3f9b3...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå