Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #76 Skrevet 9. april 2017 5 minutter siden, skjotta skrev: Ingen her kan hjelpe deg med annet enn å peke ut hvilke instanser du må kontakte. Eller venter du på at noen skal si "Jeg kan ta ungene dine hver torsdag og annenhver helg?" Og jeg antyder ingenting. Jeg sier det som det er. Du høres ustabil ut når du i en post klarer å anklage andre for å feiltolket samtidig som du selv legger ord i munnen på den du anklager. Og tanken på at noen skal være misunnelige på at du får avlastningshjem? Den er latterlig. Ingen ønsker å være i en slik situasjon. Noe må ha gått galt i denne tråden dersom du oppfatter det slik hen at jeg tror at noen i dette forumet har tenkt å hjelpe meg med mine barn. Det har jeg ikke tenkt. Barna mine er alt for meg. Jeg trenger bare litt andre impulser for ikke å gå helt av konseptet. Jeg er ustabil. Trenger ikke ha det med teskje, men takk som minner meg på det hele tiden. Grunnen til at jeg tror at folk er misunnelige, er at jeg har opplevd det. Anonymkode: 3acd2...384
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #77 Skrevet 10. april 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Da kan du starte med det du skriver her: Du skriver at jeg har tatt det som en selvfølge at dette er noe alle vil få. FEIL. Det har jeg ikke påstått noe sted i det jeg har skrevet. Jeg er derimot veldig sikker på at MIN familie får. Du bekrefter også min påstand tidligere, et ord feil, så er helvete igang med de som jobber i barnevernet. Du virker ikke til å være et unntak, fordi du leser bare halve setninger, eller hopper over, og kommer med feilaktige påstander. Absurd å insinuere at det muligens kan være misunnelse? Da synes jeg nok en gang at du bør lese på ny. Les alt som er skrevet, ikke hopp over, fordi det virker bare veldig lite profesjonelt av deg og slike som deg gjør at jeg unngår dere som pesten! Jeg skal nok finne en løsning uten dere! Og så vil jeg avslutningsvis si at dersom dette faktisk var misunnelse, så aner dere ikke deres eget beste. Ingen er misunnelige på meg. Ingen. Dersom det var tilfellet, så hadde barnevarnet tatt fra dere barna deres. Inkludert du som jobber i barnevernet. Det er jeg helt sikker på. En av de skjebnene du prater om er faktisk meg! Og jo, jeg klarer å ivareta mine barn, men jeg trenger hjelp. Ærlig talt så er du en skandale for barnevernet. Anonymkode: 3acd2...384 Uff. Du evner virkelig ikke å se hva jeg eller andre skriver. At jeg er en skandale tåler jeg, at du tror noen er misunnelig tåler nok de også- jeg er bare redd for om barna tåler ustabiliteten de tydeligvis lever under. Håper noen fanger dere opp slik at dere for hjelp. Noe ytterligere diskusjon ønsker jeg ikke for det har tydelig ingen hensikt. Skulle virkelig ønske en kunne nå deg gjennom ip-adresse, når en føler at familien virkelig har bruk for hjelp. Anonymkode: e0ee9...faf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #78 Skrevet 10. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Uff. Du evner virkelig ikke å se hva jeg eller andre skriver. At jeg er en skandale tåler jeg, at du tror noen er misunnelig tåler nok de også- jeg er bare redd for om barna tåler ustabiliteten de tydeligvis lever under. Håper noen fanger dere opp slik at dere for hjelp. Noe ytterligere diskusjon ønsker jeg ikke for det har tydelig ingen hensikt. Skulle virkelig ønske en kunne nå deg gjennom ip-adresse, når en føler at familien virkelig har bruk for hjelp. Anonymkode: e0ee9...faf Dersom du hadde tålt at jeg kalte deg for skandale så hadde du neppe hatt behov for å gjenta det. Du hadde heller ikke hatt behov for å forsøke å finne ut hvem jeg er. Men det hadde vært sykt fristende for meg å latt deg gjøre et forsøk på det. Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg. Anonymkode: 3acd2...384
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #79 Skrevet 10. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom du hadde tålt at jeg kalte deg for skandale så hadde du neppe hatt behov for å gjenta det. Du hadde heller ikke hatt behov for å forsøke å finne ut hvem jeg er. Men det hadde vært sykt fristende for meg å latt deg gjøre et forsøk på det. Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg. Anonymkode: 3acd2...384 Jeg var nok ikke ute etter å komme i kontakt med deg, eller finne ut av hvem du er. Det jeg mener er at nettsted skulle hatt opplysningsplikt i slike tilfeller slik at en kunne sørget for at folk fikk hjelp. Jeg vet det er gjort i noen tilfeller andre steder, men terskelen er veldig høy. Behovet for at noen kunne nå deg handler ikke om hva du kaller meg, men behovet for at barna og du trenger hjelp. Det er ingen som er ute etter deg slik som du tilsynelatende tror. Håper du finner styrke til å søke hjelp. Du sier nå at du var tilbudt avlastning for 3 år siden, og at du nå vil takke ja. Da skjønner jeg ikke agendaen med innlegget: du tar bare kontakt med den instansen og takker ja nå. Anonymkode: e0ee9...faf
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #80 Skrevet 10. april 2017 Er det bare meg eller er det enkelte som overhodet ikke klarer å lese situasjonen her??? En søker jo ikke fosterforeldre fordi en trenger avlastning. Barnehage/avlastning ? Er jo ikke avlastning om HI er i jobb.... Alene med 2 4-åringer,skjønner godt at du trenger å puste alene HI ❤️ Får håpe du får hjelp,så du får hente deg inn igjen. Å føle hvordan det er å bare være DEG😊 Masse lykke til,håper du finner noe skjønne avlastningmennesker 👍😊😊 Anonymkode: fad88...a0d
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #81 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det bare meg eller er det enkelte som overhodet ikke klarer å lese situasjonen her??? En søker jo ikke fosterforeldre fordi en trenger avlastning. Barnehage/avlastning ? Er jo ikke avlastning om HI er i jobb.... Alene med 2 4-åringer,skjønner godt at du trenger å puste alene HI ❤️ Får håpe du får hjelp,så du får hente deg inn igjen. Å føle hvordan det er å bare være DEG😊 Masse lykke til,håper du finner noe skjønne avlastningmennesker 👍😊😊 Anonymkode: fad88...a0d Hvorfor nevner du fosterforeldre? Har det vært et tema her..? Anonymkode: 31b69...587
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #82 Skrevet 10. april 2017 Jeg hadde avlastning til eldstemann i 1 år fra han var 2-3 år. Jeg tok selv kontakt med bv (skrev et brev). Før jeg gjorde det hadde jeg funnet avlastningsperson (en god venn som studerte til bv-pedagog). Jeg har kun positive erfaringer. Jeg var i en vanskelig situasjon (var 100% alene med ham, og han har en autismediagnose - hadde ikke diagnosen da, men hadde PPT inne i bildet i bhg, alvorlig sykdom hos min mor, lite nettverk osv). Hun hadde han 1 helg i mnd, vi hadde oppfølgingsmøter med bv og avsluttet det etter 1 år da situasjonen "lettet litt". Dette var i 2008/2009 i Oslo. Som regel er det vanskelig for bv å skaffe avlastningshjem, så om du kan finne noen selv som er villige så kan det hjelpe Anonymkode: 254d2...40b
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #83 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor nevner du fosterforeldre? Har det vært et tema her..? Anonymkode: 31b69...587 Men om de har bhg, og du i tillegg skal ha avlastning helger og ukedager..... hvor mye tenker du å se dem da..? De som har avlastningshjem har som regel bare en helg i mnd, fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag.... Om du tenker at du faktisk ikke orker å ha barn nå, så må du jo kontakte barnevernet og be om et midlertidig fosterhjem pga din psyke. Ellers må du ordne noe selv, med avlastning/barnevakt... Anonymkode: fad88...a0d
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #84 Skrevet 11. april 2017 Så, om jeg har forstått det riktig: du er sykemeldt og hjemme ungene er på skole/i barnehage du ble tilbudt avlastning for 3 år siden, men takket nei du er fremdeles så på felgen at du ikke klarer å ha barna noen timer på ettermiddagen og i helgene. Det høres jo ikke direkte ut som du gir ungene dine adekvat omsorg hverken nå eller da. Anonymkode: 003fa...c4e
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #85 Skrevet 11. april 2017 Jeg synes denne tråden nå bør legges død. Vær så snill ikke kommenter mer - det gjelder både andre og HI selv. Vi vet nok om His situasjon til å forstå at hun har vært og er i en ekstrem situasjon. Detaljene i det er det ingen av oss som trenger å vite. Det er heller ingen grunn til å kritisere HI når vi ikke kjenner situasjonen og hva hun og ungene har gått gjennom. Av det lille Hi har fortalt burde mange her gå litt mer forsiktig frem mtp. kritikk av henne! Hi - jeg tror det beste er om du bare slutter å svare i tråden. Mange av svarene her vil bare opprøre deg og tappe deg for energi. Du trenger ikke forsvare deg til en hel gjeng anonyme damer! Hold deg borte fra tråden så vil den dø ut av seg selv! Jeg synes det er veldig synd om du pga. andres negative historier ikke vil ta imot den hjelpen du vet du kan og vil få mtp. avlastningshjem. Når du er så presset som du er, så er det eneste ansvarlige å ta imot den hjelpen! Det å være så bevisst som du er på at du/dere trenger hjelp en periode nå, og så ev. pga. redsel for misforståelser velger å ikke be om hjelp, det kan senere bli brukt mot deg. Ikke det at du takket nei til hjelp for tre år siden, men hvis du nå trenger det så mye som du gir inntrykk av i denne tråden, da kan det bli brukt mot deg om du likevel ikke skaffer deg den hjelpen. Ikke la noen få noe slikt på deg! Du er for oppegående til å la det skje. Jeg anbefaler deg å skrive et brev til bv slik en over her fortalte at hun gjorde. Skriv brevet så saklig som du greier, vis til det som ligger bak og fortell om det nye som har skjedd i saken som gjør at du nå trenger hjelp. Så legger du brevet fra deg en dag eller to før du leser gjennom det igjen for å se at du har formulert deg saklig og ryddig. Og så sender du deg til barnevernet rett etter påske. Jeg har skrevet før om min halvbror som fikk et flott avlastningshjem. Der var det for at mor trengte å komme seg ovenpå, for at mor skulle få avlastning. Og selv om andre her har sagt at det ikke er grunn til å få avlastningshjem, så er det tull. Noen ganger så er det avlastningshjem som skal til for at situasjonen hjemme ikke skal tippe over. Ergo blir det å gi avlastningshjem til foreldre i en ekstremsituasjon i noen situasjoner nødvendig forebygging for at barna ikke skal bli utsatt for omsorgssvikt. Barnevernet er glad for å jobbe forebyggende også, for det blir mindre arbeid for dem, og det blir langt mindre belastning på barn og foreldre enn om situasjonene skulle gå så langt at det blir omsorgssvikt. Til nå har du greid deg, og du er også oppegående nok til å innse at du nå har nådd din grense for hva du greier alene. Da er det eneste fornuftige å be om den hjelpen du trenger! Jeg håper du ikke lar deg styre av en frykt, men at du tar det ansvaret som nå er ditt - nemlig å be om den hjelpen du trenger. Lykke til videre! <3 Anonymkode: caf9e...35e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå