Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #51 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beskjeden er et tillegg til aldersgrensa på 6 år. Anonymkode: caf7a...d11 Hva mener du egentlig at det da skal bety? Tillatt for 0-5-åringer pluss slanke, lave seksåringer? Den tolkningen ville i alle fall ikke jeg forstått sånn umiddelbart. Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #52 Skrevet 9. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du egentlig at det da skal bety? Tillatt for 0-5-åringer pluss slanke, lave seksåringer? Den tolkningen ville i alle fall ikke jeg forstått sånn umiddelbart. Anonymkode: a5646...514 Og: Hvis du virkelig mener at dette er helt ok og ikke diskriminerende, kan de vel bare skrive det de mener? (Altså "Tillatt for slanke barn", "tillatt for lette barn", "tillatt for barn med lav vekt", "kun tillatt for 0-5-åringer pluss lette, lave seksåringer", "tillatt for 0-4-åringer og eldre, lette barn". Det er mange muligheter. Hvis alle syns det er helt innafor. Jeg syns det er like diskriminerende uansett hvordan du pakker det inn. Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #53 Skrevet 9. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og: Hvis du virkelig mener at dette er helt ok og ikke diskriminerende, kan de vel bare skrive det de mener? (Altså "Tillatt for slanke barn", "tillatt for lette barn", "tillatt for barn med lav vekt", "kun tillatt for 0-5-åringer pluss lette, lave seksåringer", "tillatt for 0-4-åringer og eldre, lette barn". Det er mange muligheter. Hvis alle syns det er helt innafor. Jeg syns det er like diskriminerende uansett hvordan du pakker det inn. Anonymkode: a5646...514 Ikke mer diskriminerende enn at lave barn ikke får være med karuseller som jevnaldrende barn som er høyere kvalifiserer for. Eller er det bare diskriminering når det er til ulempe for de store? Begge deler handler om sikkerhet, ikke noe annet. De kunne nok med fordel satt en vektgrense, men de er nok redde for at det blir sett på som usmakelig. Dermed satte de en aldersgrense. Da det ikke fungerte kom en presisering. Det fungerte heller ikke. Da personalet gav moren beskjed om at gutten var for stor til å leke der lagde hun skikkelig oppstyr, som bare slo tilbake på henne selv. Og desverre gutten, som er en uskyldig part i dette. Anonymkode: caf7a...d11
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #54 Skrevet 9. april 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og: Hvis du virkelig mener at dette er helt ok og ikke diskriminerende, kan de vel bare skrive det de mener? (Altså "Tillatt for slanke barn", "tillatt for lette barn", "tillatt for barn med lav vekt", "kun tillatt for 0-5-åringer pluss lette, lave seksåringer", "tillatt for 0-4-åringer og eldre, lette barn". Det er mange muligheter. Hvis alle syns det er helt innafor. Jeg syns det er like diskriminerende uansett hvordan du pakker det inn. Anonymkode: a5646...514 "Kun for barn som kan leke her uten å skade andre"? Anonymkode: ab94a...9cf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #55 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ikke mer diskriminerende enn at lave barn ikke får være med karuseller som jevnaldrende barn som er høyere kvalifiserer for. Eller er det bare diskriminering når det er til ulempe for de store? Begge deler handler om sikkerhet, ikke noe annet. De kunne nok med fordel satt en vektgrense, men de er nok redde for at det blir sett på som usmakelig. Dermed satte de en aldersgrense. Da det ikke fungerte kom en presisering. Det fungerte heller ikke. Da personalet gav moren beskjed om at gutten var for stor til å leke der lagde hun skikkelig oppstyr, som bare slo tilbake på henne selv. Og desverre gutten, som er en uskyldig part i dette. Anonymkode: caf7a...d11 Selvfølgelig lagde hun oppstyr, de holdt seg jo innenfor reglene, Hi, mannen som kjeftet moren ut og kafepersonalet fungerer som en liten uspiselig mobb Anonymkode: 24092...108
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #56 Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig lagde hun oppstyr, de holdt seg jo innenfor reglene, Hi, mannen som kjeftet moren ut og kafepersonalet fungerer som en liten uspiselig mobb Anonymkode: 24092...108 Du hadde nok også blitt uspiselig om et barn på firegnger størrelsen av ditt barn hoppet på det. Anonymkode: caf7a...d11
Love my kidz Skrevet 9. april 2017 #57 Skrevet 9. april 2017 Jeg synes denne gutten har like stor rett på å leker der. Hadde jeg vært der med spinkel unge så hadde jeg sagt til ungen min at hun kan vente til gutten har gått. Er ikke verre enn det altså!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #58 Skrevet 9. april 2017 2 minutter siden, Love my kidz skrev: Jeg synes denne gutten har like stor rett på å leker der. Hadde jeg vært der med spinkel unge så hadde jeg sagt til ungen min at hun kan vente til gutten har gått. Er ikke verre enn det altså! De var jo allerede i bingen da han hoppet uti. Ikke er de spinkle heller. Anonymkode: caf7a...d11
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #59 Skrevet 9. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du hadde nok også blitt uspiselig om et barn på firegnger størrelsen av ditt barn hoppet på det. Anonymkode: caf7a...d11 Da jeg hadde små barn var det mitt ansvar å passe på dem Det inkluderte å ikke la dem leke der hvor store barn herjet og heller finne andre steder/tider, vente til større barn hadde gått ol. Dette regner jeg med er en kjent sak for alle småbarnsforeldre. Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #60 Skrevet 9. april 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da jeg hadde små barn var det mitt ansvar å passe på dem Det inkluderte å ikke la dem leke der hvor store barn herjet og heller finne andre steder/tider, vente til større barn hadde gått ol. Dette regner jeg med er en kjent sak for alle småbarnsforeldre. Anonymkode: a5646...514 Med tanke på at de små barna var der først er det vel heller 6 åringen og moren som må ta hensyn og ikke herje vilt Anonymkode: d3585...5c9
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #61 Skrevet 9. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig lagde hun oppstyr, de holdt seg jo innenfor reglene, Hi, mannen som kjeftet moren ut og kafepersonalet fungerer som en liten uspiselig mobb Anonymkode: 24092...108 Å skade andre er ikke å overholde reglene. Anonymkode: ab94a...9cf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #62 Skrevet 9. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å skade andre er ikke å overholde reglene. Anonymkode: ab94a...9cf Hi har gjentatte ganger sagt at gutten oppførte seg helt som man skal i et ballrom. Han gjorde ingenting galt og jo, han overholdt reglene. Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #63 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi har gjentatte ganger sagt at gutten oppførte seg helt som man skal i et ballrom. Han gjorde ingenting galt og jo, han overholdt reglene. Anonymkode: a5646...514 Og hvorfor fikk toåringen vondt? Anonymkode: ab94a...9cf
februarprins2013 Skrevet 10. april 2017 #64 Skrevet 10. april 2017 bra de reagerte ,det er ikke bra,men synes synd på gutten da, er jo liten og moren som er teit, akkurat som du skriver og
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #65 Skrevet 10. april 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor fikk toåringen vondt? Anonymkode: ab94a...9cf Fordi han var i en ballbinge sammen med en seksåring som hoppet og traff ham? Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 10. april 2017 #66 Skrevet 10. april 2017 Lurer fortsatt på hva moren gjorde galt her! Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #67 Skrevet 11. april 2017 På 9.4.2017 den 15.16, Anonym bruker skrev: Da jeg hadde små barn var det mitt ansvar å passe på dem Det inkluderte å ikke la dem leke der hvor store barn herjet og heller finne andre steder/tider, vente til større barn hadde gått ol. Dette regner jeg med er en kjent sak for alle småbarnsforeldre. Anonymkode: a5646...514 Dette er jo et sted for de små barna, og de var der også først. Det burde være en kjent sak for foreldre med barn i alle aldre å lære dem å vise hensyn til andre, og spesielt til dem som er yngre enn seg selv. Selv om gutten ikke herjer må han avpasse aktiviteten sin så han ikke skader andre. Om foreldre ikke evner å lære barna sine dette hjemme, skulle en tro de fleste fikk det med seg i bhg. Her er forøvrig slike ballrom forbeholdt 0-3 år, men skjønner at det kan være vanskelig slik det er hos hi. Klart de ansatte må tenke på alle barns sikkerhet når dette er noe som har gjentatt seg flere ganger. Anonymkode: a6457...473
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #68 Skrevet 11. april 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi han var i en ballbinge sammen med en seksåring som hoppet og traff ham? Anonymkode: a5646...514 Og det er en ok ting? Man kan altså ikke si til et barn (som ER innafor aldersgrensen, jadda jadda) at "du må passe deg for å treffe de mindre ungene, du er mye større enn dem"? For man kan ikke si til det overvektige barnet at størrelsen er en faktor? Enten barnet er født da eller da på kalenderen, så er det jo til syvende og sist skadepotensialet som avgjør om man trygt kan slippe dem ut med andre. Anonymkode: ab94a...9cf
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #69 Skrevet 11. april 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Lurer fortsatt på hva moren gjorde galt her! Anonymkode: a5646...514 Nektet å ta inn over seg at hun må oppdra ungen, ta ham ut av situasjoner der han skader andre og nektet å ta imot reguleringer fra dem som eier plassen? Anonymkode: ab94a...9cf
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #70 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nektet å ta inn over seg at hun må oppdra ungen, ta ham ut av situasjoner der han skader andre og nektet å ta imot reguleringer fra dem som eier plassen? Anonymkode: ab94a...9cf Hi har gjentatte ganger sagt at 6-åringen oppførte seg fint, at det ikke er snakk om noen dårlig atferd eller oppdragelse. Anonymkode: a5646...514
Anonym bruker Skrevet 11. april 2017 #71 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og det er en ok ting? Man kan altså ikke si til et barn (som ER innafor aldersgrensen, jadda jadda) at "du må passe deg for å treffe de mindre ungene, du er mye større enn dem"? For man kan ikke si til det overvektige barnet at størrelsen er en faktor? Enten barnet er født da eller da på kalenderen, så er det jo til syvende og sist skadepotensialet som avgjør om man trygt kan slippe dem ut med andre. Anonymkode: ab94a...9cf Jo, man kan godt si til barnet at han kan være litt forsiktig, og man må si det samme til små barn, spesielt om man skal la dem leke der store barn leker. Anonymkode: a5646...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå