Gå til innhold

Endelig noen som sier fra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde et innlegg for en tid tilbake om et barn som veier over det dobbelte av de andre barna i ballbingen på cafe. Bingen er liten og det er ikke til å unngå at man hopper litt på hverandre, derfor er det satt seksårsgrense for å unngå skader på grunn av for stor forskjell. Gutten er innenfor aldersgrensa, men truer sikkerheten til de andre barna. Sist nektet moren å ta gutten ut av bingen og personalet frasa seg ansvar på grunn av at det er foreldrene som har tilsyn med barna sine. I ettertid er det kommet til en beskjed om at det må taes hensyn til at små barn leker der.

I dag var samme gutt tilbake, og jumpet uti. Han traff ei jente på kanskje to år midt på leggen, og hun hylskreik. Far til jenta skjelte ut guttes mor etter noter, men hun sto på sitt. Han hadde rett til å bruke bingen og alle de andre barna kunne heller gå ut om de ikke ville inkludere (!!!). Faren til jenta gikk til personalet, og denne gangen tok de tak i situasjonen. Hun fikk klar beskjed om at bingen var beregnet på små barn og at hun av sikkerhetsgrunner måtte be gutten om å gå ut. Hun ble rasende! Skulle aldri sette sine bein på cafeen igjen. Det er nok det beste, sa mannen som jobbet der rolig. 

Jeg synes synd på gutten, som nok en gang er satt i en pinlig situasjon av moren. Men overfor henne kjenner jeg en herlig skadefryd. Slik som hun driter i andres ve og vel fortjener hun noe så innmari det pinlige opptrinnet. Hun var rød fra topp til tå.

Anonymkode: caf7a...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun mener barnet er i rett aldersgruppe er jo vel og bra. Det stemmer jo det, hvis man kun ser på fødselsdato.

Men at hun står på sitt etter at gutten har skadet et annet barn (i alle fall gjort et annet barn vondt) er jo helt på feil jorde! Tenk at hun klarer å stå og forsvare det? 

Anonymkode: ab94a...9cf

Skrevet

Om han er dobbelt så stor som de jevnaldrende er det kanskje like greit at de sitter mindre på kafe

Anonymkode: d3585...5c9

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om han er dobbelt så stor som de jevnaldrende er det kanskje like greit at de sitter mindre på kafe

Ved å utestenge ham fra fysisk aktivitet?

Skrevet
43 minutter siden, skjotta skrev:

Ved å utestenge ham fra fysisk aktivitet?

Er et lekerom på en kafe "fysisk aktivitet"? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er et lekerom på en kafe "fysisk aktivitet"? 

For ham er det kanskje den eneste fysiske aktiviteten han får.

Sier ikke at han bør få herje på og skade andre, men at man midt i skadeforen sin bør huske at det er en 6 år gammel gutt som straffes her.

Skrevet
5 minutter siden, skjotta skrev:

For ham er det kanskje den eneste fysiske aktiviteten han får.

Sier ikke at han bør få herje på og skade andre, men at man midt i skadeforen sin bør huske at det er en 6 år gammel gutt som straffes her.

Det er en lekeplass rett utenfor. Lekerommet er knøttlite og beregnet for de små som trenger kontinuerlig tilsyn.

HI

Skrevet

Hvis du vet hvem dama er, Hi, vær så snill å melde en bekymring til barnevernet. Guttens overvekt må tas tak i så fort som mulig hvis de ikke allerede er i oppfølging.

Anonymkode: fed5e...77e

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en lekeplass rett utenfor. Lekerommet er knøttlite og beregnet for de små som trenger kontinuerlig tilsyn.

HI

Det er jo bare tull, siden du selv sier at han er innenfor aldersgrensa, så er det jo beregnet for 6 åringer og. Ikke bare for små som trenger kontinuerlig tilsyn

Anonymkode: 24092...108

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare tull, siden du selv sier at han er innenfor aldersgrensa, så er det jo beregnet for 6 åringer og. Ikke bare for små som trenger kontinuerlig tilsyn

Øvre grense er 6 år, ja. Men som sagt er det kommet presisering om at det er beregnet for små barn. 

Mange som ikke lar f eks femåringene sine leke uten tilsyn, en ser ikke lekeplassen fra cafeen. Den blir på baksiden. Eller siden, men det er ikke vinduer den veien.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Øvre grense er 6 år, ja. Men som sagt er det kommet presisering om at det er beregnet for små barn. 

Mange som ikke lar f eks femåringene sine leke uten tilsyn, en ser ikke lekeplassen fra cafeen. Den blir på baksiden. Eller siden, men det er ikke vinduer den veien.

Så en femåring kan ikke leke der, men seksåringen kan helt selvsagt det? Litt urimelig. 

Jeg skjønner ikke problemet, gutten er seks år og burde ha lov til å leke i ballbingen som alle andre seksåringer. Jeg syns det er utrolig rart at personalet behandlet dem så dårlig. Og utrolig rart at du godter deg over det hele. Og ja, selvsagt er det fysisk aktivitet.

Anonymkode: a5646...514

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så en femåring kan ikke leke der, men seksåringen kan helt selvsagt det? Litt urimelig. 

Jeg skjønner ikke problemet, gutten er seks år og burde ha lov til å leke i ballbingen som alle andre seksåringer. Jeg syns det er utrolig rart at personalet behandlet dem så dårlig. Og utrolig rart at du godter deg over det hele. Og ja, selvsagt er det fysisk aktivitet.

Jeg gidter meg over at moren fikk seg en smekk. Gutten synes jeg synd på.

Og at du ikke ser hvordan det kan være problematisk at store barn herjer der små barn kan komme til skade sier litt om deg.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart en seksåring kan, men han må også lære å vise hensyn til de små. Det burde enhver frisk seksåring klare, uavhengig av kroppsfasong. 

Anonymkode: a6457...473

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og at du ikke ser hvordan det kan være problematisk at store barn herjer der små barn kan komme til skade sier litt om deg.

Nei, jeg ser ikke problemet med at en seksåring leker i en ballbinge ment for seksåringer. Om det er uforsvarlig må de endre aldersgrensene, og det kan like gjerne være en endring i nedre aldersgrense som i øvre. Du sa ingenting om at gutten leker spesielt herjete el.l. Jeg syns det er ok å evnt be større barn roe seg av hensyn til de som er mindre, men jeg syns ikke det er ok å nekte et barn å leke der om det bare handler om at man syns han er for tykk. Jeg er usikker på hva du mener det sier om meg. Og hva har denne moren gjort deg, egentlig, siden du "godter deg over at hun fikk seg en smekk"?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart en seksåring kan, men han må også lære å vise hensyn til de små. Det burde enhver frisk seksåring klare, uavhengig av kroppsfasong. 

Anonymkode: a6457...473

Selvsagt! Det står ikke noe i hi om at denne gutten skiller seg ut i oppførsel fra de andre barna, ikke kan ta hensyn osv, kun at han er tykkere enn de andre. 

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker du enda mer mot deg selv. En 5 åring kan leke i ballbingen siden de er for små til å leke ute på lekeplassen. Men 6 åringen det er snakk om, er stor nok til det

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da må de endre aldersgrensen, ikke utestenge et barn fordi han er for tykk. Stakkars unge.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg ser ikke problemet med at en seksåring leker i en ballbinge ment for seksåringer. Om det er uforsvarlig må de endre aldersgrensene, og det kan like gjerne være en endring i nedre aldersgrense som i øvre. Du sa ingenting om at gutten leker spesielt herjete el.l. Jeg syns det er ok å evnt be større barn roe seg av hensyn til de som er mindre, men jeg syns ikke det er ok å nekte et barn å leke der om det bare handler om at man syns han er for tykk. Jeg er usikker på hva du mener det sier om meg. Og hva har denne moren gjort deg, egentlig, siden du "godter deg over at hun fikk seg en smekk"?

Han er ikke mer herjete, men 40 kg merkes langt bedre enn 15 når man blir truffet. Derfor satte de aldersgrense. Burde kanskje heller hatt vektgrense, men de satte opp ekstrabeskjeden om små barn og tenkte vel at budskapet kom fram.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå snakker du enda mer mot deg selv. En 5 åring kan leke i ballbingen siden de er for små til å leke ute på lekeplassen. Men 6 åringen det er snakk om, er stor nok til det

Når du utgjør en fare med vekten din må du finne på noe annet, ja.

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke mer herjete, men 40 kg merkes langt bedre enn 15 når man blir truffet. Derfor satte de aldersgrense. Burde kanskje heller hatt vektgrense, men de satte opp ekstrabeskjeden om små barn og tenkte vel at budskapet kom fram.

Så seksåringer er ikke små barn?

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du utgjør en fare med vekten din må du finne på noe annet, ja.

Men da kan de ikke ha aldersgrense. De kan jo ikke ha aldersgrense på 6 år, men samtidig ha ekstralapper om små barn. Hvilken regler det som gjelder da? Mora følger jo faktisk reglene. at hun burde passe bedre på er jo en annen sak, men hun følger reglene

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han "burde" jo ikke ha lov til noe som helst som skader andre. Uansett størrelse, kroppsfett, alder eller noe som helst. Hvis han var 4 år, liten og spinkel, og brukte ballbingen til boksekamper mot toåringene, burde han heller ikke være der. 

Problemet er jo ikke at ungen er tjukk eller for gammel. Problemet er jo at mora er en bortskjemt bølle som oppdrar ungen til å bli det også. Og andre barn skal ikke være brikker i det spillet.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han "burde" jo ikke ha lov til noe som helst som skader andre. Uansett størrelse, kroppsfett, alder eller noe som helst. Hvis han var 4 år, liten og spinkel, og brukte ballbingen til boksekamper mot toåringene, burde han heller ikke være der. 

Problemet er jo ikke at ungen er tjukk eller for gammel. Problemet er jo at mora er en bortskjemt bølle som oppdrar ungen til å bli det også. Og andre barn skal ikke være brikker i det spillet.

Men det er jo ikke det hi legger vekt på. Hi legger vekt på at han er for tykk

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke det hi legger vekt på. Hi legger vekt på at han er for tykk

Nei, hun legger vekt på at det ALLTID er noen andre barn som går gråtende hjem. Jeg leste nemlig den forrige tråden også. Og mota til gutten tar ikke ansvar for det. I hovedinnlegget her blir det jo HELT tydelig. Hun krangler med det andre barnets far, også etter at hennes barn har skadet en mindre unge! Hvor sprøtt er dét, da?!

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun legger vekt på at det ALLTID er noen andre barn som går gråtende hjem. Jeg leste nemlig den forrige tråden også. Og mota til gutten tar ikke ansvar for det. I hovedinnlegget her blir det jo HELT tydelig. Hun krangler med det andre barnets far, også etter at hennes barn har skadet en mindre unge! Hvor sprøtt er dét, da?!

Men så lenge hun ikke har linket til den andre tråden, så er det jo helt umulig å vite hva hun har skrevet der. Så jeg forholder meg kun til det som er skrevet i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...