Gå til innhold

Endelig noen som sier fra!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Øvre grense er 6 år, ja. Men som sagt er det kommet presisering om at det er beregnet for små barn. 

Mange som ikke lar f eks femåringene sine leke uten tilsyn, en ser ikke lekeplassen fra cafeen. Den blir på baksiden. Eller siden, men det er ikke vinduer den veien.

Anonymkode: caf7a...d11

Så det du mener er at siden denne 6 åringen er fysisk stor så bør han kunne leke uten tilsyn på en lekeplass mens andre 6 åringer ikke kan det?

Ny og spennende teori rundt modning og ansvarsbevissthet dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men så lenge hun ikke har linket til den andre tråden, så er det jo helt umulig å vite hva hun har skrevet der. Så jeg forholder meg kun til det som er skrevet i denne tråden.

Anonymkode: 24092...108

Og dermed er det ok for en skolegutt å hoppe på et mye mindre barn, og for mora å nekte å ta ansvaret for det? 

Anonymkode: ab94a...9cf

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dermed er det ok for en skolegutt å hoppe på et mye mindre barn, og for mora å nekte å ta ansvaret for det? 

Det har jeg ikke skrevet i det hele tatt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har jeg ikke skrevet i det hele tatt.

Men det er altså dét hovedinnlegget handler om...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er altså dét hovedinnlegget handler om...

Det handler like mye om at barnet er for dobbelt så tykk som de andre barna, og derfor ikke burde få være der

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler like mye om at barnet er for dobbelt så tykk som de andre barna, og derfor ikke burde få være der

Du leser det du vil lese.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hun leser det som står der. Jeg det samme. Jeg spurte til og med hi spesifikt om dette barnet oppfører seg uforsiktig på noen måte, og hun presiserte at det gjør han ikke, det eneste som er problemet er at han er for tung. Les tråden.

Anonymkode: a5646...514

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg leser akkurat det som står der

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg leser akkurat det som står der

Og der sto det at han plaget et annet barn som fikk vondt, og at mora gikk ballistic da noen påpekte det.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og der sto det at han plaget et annet barn som fikk vondt, og at mora gikk ballistic da noen påpekte det.

Du leser åpenbart en annen tråd enn meg. Hvor i alle dager står det at han plaget et annet barn?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du leser åpenbart en annen tråd enn meg. Hvor i alle dager står det at han plaget et annet barn?

Det er definitivt plagsomt, for ikke å si farlig, å få fire ganger egen kroppsvekt hoppende på seg.

Jeg sa IKKE at han var forsiktig, har du noensinne sett noen leke forsiktig i en ballbinge? Jeg sa at han ikke herjet verre enn de andre, at det er størrelsen som gjør det verre.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er definitivt plagsomt, for ikke å si farlig, å få fire ganger egen kroppsvekt hoppende på seg.

Jeg sa IKKE at han var forsiktig, har du noensinne sett noen leke forsiktig i en ballbinge? Jeg sa at han ikke herjet verre enn de andre, at det er størrelsen som gjør det verre.

Det er vanligvis sånn på norsk at når man bruker uttrykket "plage" har den som "plager" en intensjon om å plage. Om et barn leker helt normalt og fint er det uvanlig å si at dette barnet "plager" noen. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men så lenge hun ikke har linket til den andre tråden, så er det jo helt umulig å vite hva hun har skrevet der. Så jeg forholder meg kun til det som er skrevet i denne tråden.

Nei du forholdt deg ikke til det.

ungen skader andre og moren tar ikke selvkritikk eller ansvar for det.

Anonymkode: b9170...0a8

Skrevet

Det er vanligvis sånn på norsk at når man bruker uttrykket "plage" har den som "plager" en intensjon om å plage. Om et barn leker helt normalt og fint er det uvanlig å si at dette barnet "plager" noen. 

Og det er jo hele poenget, dette er ikke et slemt barn (det jeg vet, gjør i alle fall ikke noe slemt i situasjonen). Han gjør nøyaktig det samme som de andre. Det er derfor ikke et oppførselproblem, men et størrelseproblrm. Han er rett og slett for stor til å leke med de små i en liten ballbinge, og burde på ingen måte oppleve at moren setter han i en situasjon der han er til redsel, plage, smerte og fare for de andre barna. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei du forholdt deg ikke til det.

ungen skader andre og moren tar ikke selvkritikk eller ansvar for det.

Anonymkode: b9170...0a8

Barnet oppfører seg slik det er forventet og ment at det skal oppføre seg i et ballrom, sier hi. 

Skrevet

Dette var trist lesning.En seks år gammel gutt blir kastet ut av lekebingen og moren som prøver å forsvare han blir skjelt ut.Cafepersonalet sier at det er like greit at de aldri konmer tilbake dit...Jeg har rett og slett ikke ord:-(

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er jo hele poenget, dette er ikke et slemt barn (det jeg vet, gjør i alle fall ikke noe slemt i situasjonen). Han gjør nøyaktig det samme som de andre. Det er derfor ikke et oppførselproblem, men et størrelseproblrm. Han er rett og slett for stor til å leke med de små i en liten ballbinge, og burde på ingen måte oppleve at moren setter han i en situasjon der han er til redsel, plage, smerte og fare for de andre barna. 

Nettopp. Da må man kanskje bli enige om noe, for eksempel at de barna som var der først får være der en viss tid og så bytter man, om det er farlig at alle bruker rommet samtidig. Alle må få mulighet til å leke der. Å komme til en slik enighet an i så fall ikke være mer den ene morens ansvar enn de andre foreldrenes.  Jeg kan ikke, selv om jeg prøver, se hvordan de slanke barna har større rett til å bruke rommet enn det tykke barnet. Jeg greier fortsatt ikke å se hva verken barnet eller moren har gjort galt her.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Da må man kanskje bli enige om noe, for eksempel at de barna som var der først får være der en viss tid og så bytter man, om det er farlig at alle bruker rommet samtidig. Alle må få mulighet til å leke der. Å komme til en slik enighet an i så fall ikke være mer den ene morens ansvar enn de andre foreldrenes.  Jeg kan ikke, selv om jeg prøver, se hvordan de slanke barna har større rett til å bruke rommet enn det tykke barnet. Jeg greier fortsatt ikke å se hva verken barnet eller moren har gjort galt her.

Hvem som er tjukk og slank her er ikke saken. Om han var en feit toåring hadde vekta vært mye mindre og skadepotensialet mindre, og det hadde ikke vært et problem i det hele tatt. Han her var på maxgrensen i hva gjelder alder, og i tillegg såpass stor at han var mye større enn bingen var dimensjonert for. Om han hadde vært i et lekeområde beregnet på større barn hadde det heller ikke vært et problem. Da hadde bingen vært så stor at man ikke hopper på hverandre i eninger, og de han traff hadde vært nærmere han i vekt.

Å snakke om fedme, vekt i forhold til høyde, i en sak der bare vekten er relevant, er en avsporing. Vekten hadde vært et problem også om han i tillegg til å være unormalt tung for alderen hadde vært unormalt høy og dermed normalvektig.

Det er du som prøver deg på fatshaming her, ikke jeg.

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han "burde" jo ikke ha lov til noe som helst som skader andre. Uansett størrelse, kroppsfett, alder eller noe som helst. Hvis han var 4 år, liten og spinkel, og brukte ballbingen til boksekamper mot toåringene, burde han heller ikke være der. 

Problemet er jo ikke at ungen er tjukk eller for gammel. Problemet er jo at mora er en bortskjemt bølle som oppdrar ungen til å bli det også. Og andre barn skal ikke være brikker i det spillet.

Hva i guttens oppførsel tilsier at han blir oppdratt til å bli en bølle? Hva i morens oppførsel tilsier at hun er det? Jeg er oppriktig nysgjerrig, for det kommer ikke fram i hi.

Skrevet

Hvem som er tjukk og slank her er ikke saken. Om han var en feit toåring hadde vekta vært mye mindre og skadepotensialet mindre, og det hadde ikke vært et problem i det hele tatt. Han her var på maxgrensen i hva gjelder alder, og i tillegg såpass stor at han var mye større enn bingen var dimensjonert for. Om han hadde vært i et lekeområde beregnet på større barn hadde det heller ikke vært et problem. Da hadde bingen vært så stor at man ikke hopper på hverandre i eninger, og de han traff hadde vært nærmere han i vekt.

Å snakke om fedme, vekt i forhold til høyde, i en sak der bare vekten er relevant, er en avsporing. Vekten hadde vært et problem også om han i tillegg til å være unormalt tung for alderen hadde vært unormalt høy og dermed normalvektig.

Det er du som prøver deg på fatshaming her, ikke jeg.

Ok, jeg presiserer: Jeg kan ikke se hvordan de lette barna har større rett til å bruke rommet enn det tunge barnet. Det forstod du sikkert. Kanskje du kan svare på resten av innlegget nå.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i guttens oppførsel tilsier at han blir oppdratt til å bli en bølle? Hva i morens oppførsel tilsier at hun er det? Jeg er oppriktig nysgjerrig, for det kommer ikke fram i hi.

Der er vi enige. Han gjorde det seksåringer gjør, hverken mer eller mindre. Men han gjorde det med vekten til en tolvåring. Ikke noe ond hensikt i noe av det, seksåringer er dårlige på å tenke konsekvenser.

Resultatet er jo uansett at de andre barna blir satt i fare. Og jeg forventer faktisk av moren at hun ser dette. Om ikke annet da resultatet åpenbarte seg med hyl og skrik. Men nei, ingen selvkritikk.

Skrevet

Ok, jeg presiserer: Jeg kan ikke se hvordan de lette barna har større rett til å bruke rommet enn det tunge barnet. Det forstod du sikkert. Kanskje du kan svare på resten av innlegget nå.

Tillegsbeskjeden som har kommet til etter første situasjon sier nettopp dette. Bingen er beregnet på småbarn. Den er ikke stor nok til store barn.

Skrevet

Tillegsbeskjeden som har kommet til etter første situasjon sier nettopp dette. Bingen er beregnet på småbarn. Den er ikke stor nok til store barn.

I mitt hode er seksåringer ganske små barn. Mens min 11-åring, hun er et stort barn.

Skrevet

I mitt hode er seksåringer ganske små barn. Mens min 11-åring, hun er et stort barn.

Beskjeden er et tillegg til aldersgrensa på 6 år. 

Skrevet

Beskjeden er et tillegg til aldersgrensa på 6 år. 

Ja, og så?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...