Gå til innhold

Terror i Stockholm

Anbefalte innlegg

Skrevet
21 minutter siden, koro51 skrev:

Kanskje vi kan sende deg også? Har du en koffert label?

Skal vi dra sammen? Vil du til Syria, Irak, Afghanistan eller Saudi-Arabia?

Anonymkode: 5cb41...32d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er mine konstruktive svar.. la meg legge til at det ble moderert til "Det er du som ter deg som et dyr"

Det er du som er et dyr med slike stygge holdninger. Og det er dine holdninger som skaper utenforskap og som hindrer mennesker i å føle seg som hjemme i sitt nye land.

Husk: Man angriper ALDRI sitt eget hjem!

Vi er med på å skape terror - med vår frykt og vårt hat. Vi er med på å skape terror fordi vi dytter mennesker ut av fellesskapet og inn i hendene til ekstremistene.

Anonymkode: c164c...618

Ikke enig med deg i dette. Flere har likvidert egen familie. Mange eksempler dessverre/ "Til og med" norske familier har likvidert og drept alle familiemedlemmer. Så påstanden din om at man ALDRI angriper sitt eget hjem er jo feil.

Anonymkode: 75ddb...8e3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal vi dra sammen? Vil du til Syria, Irak, Afghanistan eller Saudi-Arabia?

Ddu må nok reise med "reiser alene etikett". Tror det koster kr 140 ekstra ;)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ddu må nok reise med "reiser alene etikett". Tror det koster kr 140 ekstra ;)

Jeg spanderer billetten. Enveis.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spanderer billetten. Enveis.

Min billett? Det var jo et hyggelig tilbud når du vet jeg ikke skal reise. Men hvis jeg gjorde, hadde jeg nok kastet meg ut fra lufta halvveis og lekt Angelina Jolie :cool:

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enig med deg i dette. Flere har likvidert egen familie. Mange eksempler dessverre/ "Til og med" norske familier har likvidert og drept alle familiemedlemmer. Så påstanden din om at man ALDRI angriper sitt eget hjem er jo feil.

Når de dreper sin egen familie er det ofte bunnet i at de på en eller annen måte er  satt utenfor familien. 

Utroskap, svik, samlivsbrudd..

Uansett poenget er at selv om noen kan gjøre grusomme ting til tross for at de er inkludert et fellesskap, har et godt hjem osv, så er det i store trekk slik at utenforskap er en enorm trigger for ekstremisme..

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når de dreper sin egen familie er det ofte bunnet i at de på en eller annen måte er  satt utenfor familien. 

Uansett poenget er at selv om noen kan gjøre grusomme ting til tross for at de er inkludert et fellesskap, har et godt hjem osv, så er det i store trekk slik at utenforskap er en enorm trigger for ekstremisme..

Press på jobben var årsak til et tilfelle jeg kjenner til. Klikker det for noen, så klikker det vel? Uavhengig av rase, politikk, etnisk tilhørighet, farge, osv. Kan vi være enige om det?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Press på jobben var årsak til et tilfelle jeg kjenner til. Klikker det for noen, så klikker det vel? Uavhengig av rase, politikk, etnisk tilhørighet, farge, osv. Kan vi være enige om det?

Absolutt! 

Men det er stor forskjell på å klikke og å foreta en planlagt terrorhandling. 

Det siste kan forebygges til en viss grad ved å tilrettelegge for god integrering.. Det vil ikke stoppe all terror.. Men det vil gjøre rekrutteringsarenaen mindre..

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så når det kommer til æresdrap f.eks.,hvor mor eller far dreper sitt barn,så er det pga "utenforskap"? Beklager,jeg er ikke enig. Det bunner i kultur og "religion". Jeg vokste opp med mange muslimer på 70 tallet,da fremmedarbeidere kom hit. De ble våre nærmeste naboer og jeg var mer hos de enn hjemme omtrent. Hva jeg så og hva jeg opplevde der er helt horribelt! Hvordan ektemenn og fedre behandlet sine "nære og kjære". Nei vet du hva, det "utenforskapet" ditt stemmer ikke for den delen av verden. 

Anonymkode: 5821e...d4e

Skrevet

Forferdelig :,( men vi kan ikke slutte og leve og oppleve ting, for det er akkurat det terroistene er ute etter

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så når det kommer til æresdrap f.eks.,hvor mor eller far dreper sitt barn,så er det pga "utenforskap"? Beklager,jeg er ikke enig. Det bunner i kultur og "religion". Jeg vokste opp med mange muslimer på 70 tallet,da fremmedarbeidere kom hit. De ble våre nærmeste naboer og jeg var mer hos de enn hjemme omtrent. Hva jeg så og hva jeg opplevde der er helt horribelt! Hvordan ektemenn og fedre behandlet sine "nære og kjære". Nei vet du hva, det "utenforskapet" ditt stemmer ikke for den delen av verden. 

Anonymkode: 5821e...d4e

Det er jo ikke alt som bunner i utenforskap. Men det å skape et samfunn hvor en stor gruppe mennesker ikke får bli med i fellesskapet tilrettelegger for en rekke negative effekter. En av dem er at det skaper grobunn for ekstremister.

Men nei, det er ikke 100% av voldstilfeller eller terror som bunner i utenforskap.

Det er vel også ganske logisk?

Og forresten.. æresdrap skjer også i etnisk norske familier. Det er bare det at da kalles det familietragedie.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...